Právě je 10.12.2019 1:39:27




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 259 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
NDS dokončila soutěžní podklady pro tendr na tunel Višňové :arrow:

viewtopic.php?f=220&t=6717

*náhrada za Italy bude vybíraná i dle kritéria, kterým je datum dokončení

NDS zapojila do tohoto procesu i INEKO (hosp. klub, který často podrobuje kritice mnoho veřejných orgánů atp.) a spolupracuje i s ÚVO. Důvodem je, aby se zabránilo průtahům při novém tendru. Ten má být rychlý, nemá vytvořit prostor pro zbytečné námitky stavebních firem (24 se jich o dostavbu zajímalo) a úsek je nutno dobudovat do roku 2023, aby jej proplatil Brusel.

NDS vypracovala pomůcku pro případné rozsouzení nabídek dle finální kvalifikace, prozatím jde o následující kritériá; prozatím jde o pracovní verzi:

*reference (stavební, projektové), úseky dobudované před smluvní lehotou, prax ve výstavbě v sesuvním území (30%)
*kvalita tímu odborníků (55%)
*klíčové strojní vybavení (10%)
*eko- kritérium (5%)

Vyhodenocení finalistů:

*cena (40%)
*lehota na vypracování projektové dokumentace (5%)
*lehota odevzdání do provozu (30%)
*množství akumulované vody v krajině při projektu (15%)
*technologie výstavby (5%)
*environmentální plán (5%)

NDS využije metodu soutěžního dialogu, kde má plány pro postup nabídnout firma. Ta nebude stavět novou dálnici, ale přebere rozestavěnou dálnici, a proto i celý tento postup.

NDS čeká detailní debaty se stavebními firmami. Času je stále více než dost: 4 roky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.10.2019 21:16:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
NDS po schválení záměru na vyhlášení tendru ho vyhlásí, čeká na ÚVO a min. dopravy. Mají to být nanejvýš týdny.

viewtopic.php?f=220&t=6730

detaily postupu:

*tendrovat se bude ve 4 fázích:
- samotná stavba i s tunelem (to je cca. 129 stavebních objektů v různé fázi realizace)
- pak ještě 3 na středisko údržby včetně operátorského pracoviště, technologie tunelu a odpočívku Turie

*NDS odhadla celkové náklady na dostavbu dálnice i s tunelem do 540 mil. € bez DPH (to je +130 mil. € oproti původní ceně, za kterou se to ale stavitelům nepovedlo postavit)

*NDS plánuje v roce 2020 vyhlásit vítěze, podepsat smlouvu na výstavbu a mají se i rozběhnout stavební práce, co vytvoří dost času na včasné dokončení (a proplacení časti nákladů z EU fondů)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.11.2019 14:16:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 5828
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Nevíš jak má vypadat a být vybavena ta odpočívka Turie, jestli bude malá nebo velká?

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


9.11.2019 14:18:00
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
odpovím komplexněji ... na základě rozhodnutí o změnách v dokumentacích a technické přípravě kolem odpočívky Višňové/Turie v různém provedení (z hlediska úplného (obojstranního) nebo neúplného se posledně definovalo následující:
Příloha:
D1-1.JPG
D1-1.JPG [ 19.98 KiB | Zobrazeno 874 krát ]

Příloha:
D.JPG
D.JPG [ 18.83 KiB | Zobrazeno 874 krát ]


Dle původní metodiky na základě odpočívky Turčianska Štiavnička na úseku Dubná Skala - Turany (doplnil jsem tam informaci o něm komplexně) kde platilo pravidlo malá odpočívka - velká odpočívka je rozdíl oproti minulosti, kdy v rámci úseku s Višňovým a Turie byla středně velká odpočívka navržená do této kategorie v období, kdy úsek spadal pod III. balík PPP (v rámci balíků do minulosti), tehdy s parametry: jedna středně velká odpočívka Turie s kapacitou 48 osobních vozidel, 5 pro ZŤP, 6 bus, 13 nákladních a 10 TIR. S dipozicí ČSPH a prostory pro odpočinek. Aktualizace se zpracovala v posledních letech MŽP tak jak jsem i výše uvedl k roku 2018.

Všechny tyto změny a úpravy jdou až do roku 1993 a 1995, kdy se vypracovala a aktualizovala technická studie D1 Sverepec - Žilina - Dubná SKala a právě Považská alternativa z r. 1995 upravovala neustále základní parametry pro rozložení odpočívek, ČSPH, parkovisť a vedení trasy D1 v celém regionu. Proto se to neustále ještě upravovalo a měnilo a dodatečně muselo zapracovat mnoho dalších posudků. Proto, že Pov. alternativa měla za cíl vyhnout se budování D1 na Žilinu (výstavba by šla směrem na Rajec) s menším počtem a rozsahem tunelů v rámci D1, ale po realizaci D1 nad městem tento variant definitivně padl. Další dokumentace a úpravy se ale mění soustavně po roce 2008, protože ještě s balíky PPP I.-III. (kde v provozu je pouze II. na R1) se tam počítalo s původními materiály a tak se až po roce 2010 respektivě vydáváním v roce 2014 začalo upravovat i další pozadí jednotlivých úseků. S neustálou aktualizací na základě i nové EIA i námitek obcí atd.

A jsme u konce:
Příloha:
D1-2.JPG
D1-2.JPG [ 39.91 KiB | Zobrazeno 874 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.11.2019 15:06:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
NDS očakáva, že po vyčíslení nárokov bude doplácať bývalý zhotoviteľ D1 s tunelom Višňové :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/nd ... m-visnove/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


21.11.2019 17:08:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1609
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
https://ndsas.sk/press/spravy/stavba-s- ... ie-a-fakty

připomínám - cenu mela nejnizsi skanska (338mil), druhy byl dps (382mil) a az pak vybrane impregilo s 409mil, které si narokuje k jiz vyfakturovanym 170mil dalších az 160mil, tedy celkem cca 300mil za nedokoncene dilo.


26.11.2019 14:58:06
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Diaľničiari ešte zapracujú pripomienky, chcú vyhlásiť tender na dostavbu D1 s tunelom Višňové :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/di ... m-visnove/

k výše uvedenému od vaclava:

Nárok zhotoviteľa na nepredvídateľnosť geologických podmienok a s tým súvisiace predĺženie lehoty výstavby podľa NDS komisia zamietla. NDS bude od zhotoviteľa žiadať desiatky miliónov eur a predpokladá, že po vyčíslení všetkých vzájomných nárokov bude doplácať zhotoviteľ a nie ona. Komisia pre riešenie sporov o nároku NDS ešte nerozhodovala.


V roce 2020 se snad bez problémů vybere nový zhotovitel, ten přebere celé staveniště a rozběhne se výstavba. Do té doby než se plnohodnotně rozběhne stačí zrealizovat další soutěže i s odkladem 1 roku a bez problémů se to do konce tohoto fin. období EU stačí dobudovat a proplatit. Ještě stále v tom jsou časové rezervy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


27.11.2019 11:18:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 4278
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Držíme palce, aby už zase stavba běžela. Tentokráte na vyšší obrátky...


30.11.2019 11:11:36
Profil
VIP

Příspěvky: 13358
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
vývoj ...

    Nová súťaž na výstavbu úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové by mala mať predpokladanú hodnotu zákazky (PHZ) vo výške 261 miliónov eur. V súčte je celková hodnota diela stále nižšia ako zmluvná cena pôvodného zhotoviteľa plus 160 miliónov eur, ktoré požadoval na pokračovanie vo výstave. Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jiří Hájek to uviedol v utorok na stretnutí s médiami. Súťaž by mala byť vyhlásená ešte v tomto roku a dokončenie stavby sa očakáva v roku 2023.

    "Urobili sme aj takú novinku, nepripúšťame cenu nad PHZ v tejto chvíli, že by sme ju prijali. To znamená, že ponuky nad PHZ nebudeme prijímať," ozrejmil s tým, že zákazka nebude súťažená len na najnižšiu cenu. Celková suma za D1 s tunelom Višňové je podľa neho v súčte stále pod zmluvnou cenou pôvodného zhotoviteľa spolu s tým, čo požadoval za pokračovanie v prácach, to znamená 409 miliónov plus 160 miliónov eur. Tento odhad ráta aj so započítaním predpokladaných platieb v kontexte rozhodnutia komisie pre riešenie sporov.

    "Predpokladáme, samozrejme, že súťaž túto sumu zrazí dole, ale aj predpokladaná hodnota zákazky na budúcu súťaž so sčítaním všetkých nákladov aj predchádzajúcich a budúcich a tak ďalej, bude pod touto sumou," priblížil Hájek. Pri tempe bývalého zhotoviteľa by navyše podľa neho bola stavba dokončená niekedy po roku 2026.

    Súťažné poklady pre nový tender boli na ex-ante kontrole na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý uviedol, že 15. novembra odoslal odpoveď NDS na ich žiadosť o posúdenie podkladov k dostavbe tunela Višňové. Pripomienky ÚVO zapracovali diaľničiari za tri dni.

    Jednou z pripomienok napríklad bolo, že sa má NDS pozrieť na to, aby kalkulačný vzorec na výpočet ceny obmedzil aj možné kartelové správanie. To NDS podľa Hájeka aj urobila. "Predpokladáme úplne tie najhoršie možné a najkatastrofickejšie scenáre," podotkol.

    Súťažné podklady pre nový tender by už mali byť vo finálnej fáze. "Viac-menej v tejto chvíli už finálne znenie súťažných pokladov je a prechádza v tejto chvíli kontrolou na ministerstve dopravy," ozrejmil Hájek. V stredu 27. novembra sa k tejto veci uskutoční na rezorte dopravy záverečné rokovanie. "Kde už budeme vedieť konečný termín a budeme vedieť aj pripomienky finálne ministerstva," dodal. NDS podľa neho slov robí všetko pre to, aby bola súťaž vypísaná ešte v tomto roku.

    V súvislosti s nárokmi Hájek uviedol, že žiaden nárok NDS zatiaľ predložený nebol, pričom všetky sú kryté bankovou zábezpekou. V súčasnosti diaľničiari nároky vyčísľujú, malo by to byť v hodnote okolo 30 miliónov eur. Teraz je s predložením nároku na rade NDS.

    Rozhodnutie komisie, ktorá uznala pôvodnému zhotoviteľovi 7,8 milióna eur, NDS podľa Hájeka akceptovať nemusí. V súčasnosti sa diaľničiari rozhodujú, či sa proti rozhodnutiu komisie odvolajú. "Môžeme ho akceptovať v plnom rozsahu, ale môžeme sa aj odvolať v nejakej časti a je to potrebné zvážiť veľmi podrobne," poznamenal.

    Rozhodnutie komisie je podľa jeho slov predbežné. Uviedla totiž, že nárok bol predložený zmätočne. "Oni ho rozdelili, ten nárok, na to, aby o ňom vôbec vedeli rozhodnúť, a sprehľadnili ho nejakým spôsobom a napísali akýsi návod, že ak zhotoviteľ doloží, tak takto si oni vedia predstaviť výpočet a rozhodli o takzvanej predbežnej sume, ktorú vidia oni, že by doklady zhotoviteľ mal mať," spresnil Hájek s tým, že k definitívnemu rozhodnutiu by sa mali vrátiť, keď zhotoviteľ doloží relevantné podklady.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/20 ... fSs_mb8jWs

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.11.2019 16:58:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 259 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz