D1 (SK) všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
Pred 40 rokmi dostavali diaľnicu, ktorú ľudia nechceli
Na odkazu je článek včetně aktuálních a historických fotek z D1 kolem přehrady Liptovská Mara: https://www.aktuality.sk/clanok/397427/ ... -nechceli/# .
Na odkazu je článek včetně aktuálních a historických fotek z D1 kolem přehrady Liptovská Mara: https://www.aktuality.sk/clanok/397427/ ... -nechceli/# .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
Na tepnu tepen se bude muset ještě investovat 3 mld. € a to bez započtení toho, co se staví v původním rozsahu:
*na rozšíření úseků při Bratislave bude potřeba dle variant cca. 0,7 mld. €
*na Turany - Hubová odhaduje šéf VÚD Ľ. Palčáka na 0,6 mld. €*
*na Hubová - Ivachnová a změnu trasy tunela Čebrať +0,1 mld. € dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka*
*na dostavbu 2. tubusu tunelu Branisko cca. 0,15 mld. €
*na obchvat Prešova 0,35 mld. €
*na úseky od Košíc po Ukrajinu další 1 mld. € dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka*
* http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852
Nyní se staví 4 úseky za asi 1,2 mld. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p138786 .
Jaký je to paradox, že na západě nestačí ani 2x3, nepostačují MÚK, kdesi uprostřed trasy se staví úseky s dlouhými tunely, ale taky se nestaví nic a hledá se vhodný variant trasování, dál na východ se teprve jde zakopnout do země v rámci Prešova a již se zakoplo a svižně se staví u Košíc a ještě dál na východ se o tom jen mluví a dlouho se ještě bude, protože tím směrem není Rakousko, Česká republika, Polsko, Maďarsko, ale Ukrajina a to je jaksi pojem, který sám o sobě na další výstavbu nestačí. Dokud ta tepna bude procházet napříč Slovenskem, tak bude ještě co sledovat v rámci realizace.
*na rozšíření úseků při Bratislave bude potřeba dle variant cca. 0,7 mld. €
*na Turany - Hubová odhaduje šéf VÚD Ľ. Palčáka na 0,6 mld. €*
*na Hubová - Ivachnová a změnu trasy tunela Čebrať +0,1 mld. € dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka*
*na dostavbu 2. tubusu tunelu Branisko cca. 0,15 mld. €
*na obchvat Prešova 0,35 mld. €
*na úseky od Košíc po Ukrajinu další 1 mld. € dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka*
* http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852
Nyní se staví 4 úseky za asi 1,2 mld. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p138786 .
Jaký je to paradox, že na západě nestačí ani 2x3, nepostačují MÚK, kdesi uprostřed trasy se staví úseky s dlouhými tunely, ale taky se nestaví nic a hledá se vhodný variant trasování, dál na východ se teprve jde zakopnout do země v rámci Prešova a již se zakoplo a svižně se staví u Košíc a ještě dál na východ se o tom jen mluví a dlouho se ještě bude, protože tím směrem není Rakousko, Česká republika, Polsko, Maďarsko, ale Ukrajina a to je jaksi pojem, který sám o sobě na další výstavbu nestačí. Dokud ta tepna bude procházet napříč Slovenskem, tak bude ještě co sledovat v rámci realizace.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
D1 blízko Tater, 20.4.2017, mimořádná událost, která zabraňuje provozu již více jak 12h, ráno kolem 6:00 se srazilo (původně 30) 40 - 50 vozidel a 12 km dálnice je mimo provoz
Původně jsem o tom psal v jiném tématu ohledně bezpečnosti a sjízdnosti a spíš s výstrahou na slovenské počasí, ale nyní aktualizují i zde, že po hromadné havárii na D1 pod Tatrami je úsek dálnice i nadále uzavřený, již více jak 12h po srážce do cca. 40 vozidel: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5896 .
Silničářům v okrese Poprad se povedlo zprůjezdnit silnice a odstranit jak masy sněhu tak popadané stromy, ale D1 je i nadále uzavřená. Jde o jeden z nejdéle uzavřených úseků z důvodu dopravní nehody.
Konečná bilance je 2 těžce, 6 středně a 16 lehce zraněných. Při nehodě asistovalo několik desítek záchranářů a policistů a zraněných převáželi do 3 nemocnic v okolí. Situace byla tak závažná, že zde zasahoval i Červený kříž.
Paralelní silnici I/18 se povedlo udržet ve sjízdném stavu jen s díky více nasazeným kusům techniky, protože se zde tvořili kolony a sypače v nich uvázli. Vypomáhá i NDS se svojí technikou. NDS přitom nasadila techniku pro zimní údržbu již 19.4. kolem 19:00. Již v noci se na kritickém dálničním úseku odehrají 4 menší DN.
V některých regionech východního Slovenska napadlo až 50cm sněhu. Nejvíce výjezdů zaznamenají Hasiči v regionu Bratislavy, ale nezaostávají ani ostatní regiony.
uzavřený úsek D1: video z průjezdu po nehodě:
Záchranné složky se zaměřovali po DN na osádky vozidel. Tím se mininalizoval počet mrtvých a zajišťovalo se ošetření zraněných.
jak se změnilo počasí mluvilo mnoho lidí, že z náhle hezkého počasí to přešlo do bílé tmy, tohle je jen slabá ukázka, ale plně reální:
Když je dálniční tah neprůjezdný po dopravní nehodě nebo jakékoliv jiné kolizi (ekologická havárie atd.) více jak 12 hodin, tak se dostává do tzv. červeného stupně varování a daná situace se bude analyzovat. Co a proč se stalo, jak se postupovalo, aby když se to stane znovu a někde jinde se to dalo nacvičit. Pokud by byl úsek neprůjezdný více jak 24h, tak se dostává do tzv. černého stupně, ale to tady rozebírat nebudu.
Původně jsem o tom psal v jiném tématu ohledně bezpečnosti a sjízdnosti a spíš s výstrahou na slovenské počasí, ale nyní aktualizují i zde, že po hromadné havárii na D1 pod Tatrami je úsek dálnice i nadále uzavřený, již více jak 12h po srážce do cca. 40 vozidel: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5896 .
Silničářům v okrese Poprad se povedlo zprůjezdnit silnice a odstranit jak masy sněhu tak popadané stromy, ale D1 je i nadále uzavřená. Jde o jeden z nejdéle uzavřených úseků z důvodu dopravní nehody.
Konečná bilance je 2 těžce, 6 středně a 16 lehce zraněných. Při nehodě asistovalo několik desítek záchranářů a policistů a zraněných převáželi do 3 nemocnic v okolí. Situace byla tak závažná, že zde zasahoval i Červený kříž.
Paralelní silnici I/18 se povedlo udržet ve sjízdném stavu jen s díky více nasazeným kusům techniky, protože se zde tvořili kolony a sypače v nich uvázli. Vypomáhá i NDS se svojí technikou. NDS přitom nasadila techniku pro zimní údržbu již 19.4. kolem 19:00. Již v noci se na kritickém dálničním úseku odehrají 4 menší DN.
V některých regionech východního Slovenska napadlo až 50cm sněhu. Nejvíce výjezdů zaznamenají Hasiči v regionu Bratislavy, ale nezaostávají ani ostatní regiony.
uzavřený úsek D1: video z průjezdu po nehodě:
Záchranné složky se zaměřovali po DN na osádky vozidel. Tím se mininalizoval počet mrtvých a zajišťovalo se ošetření zraněných.
jak se změnilo počasí mluvilo mnoho lidí, že z náhle hezkého počasí to přešlo do bílé tmy, tohle je jen slabá ukázka, ale plně reální:
Když je dálniční tah neprůjezdný po dopravní nehodě nebo jakékoliv jiné kolizi (ekologická havárie atd.) více jak 12 hodin, tak se dostává do tzv. červeného stupně varování a daná situace se bude analyzovat. Co a proč se stalo, jak se postupovalo, aby když se to stane znovu a někde jinde se to dalo nacvičit. Pokud by byl úsek neprůjezdný více jak 24h, tak se dostává do tzv. černého stupně, ale to tady rozebírat nebudu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
K výše zmíněnému ještě aktualizace stavu a situace
hromadná dopravní nehoda se stala na úseku Mengusovce - Jánovce v km 334,5 v 6:25
*inkriminovaný 12 km dlouhý úsek D1 je ode dnešného rána v provozu; nebyl odstaven 24h, ale moc k tomu nechybělo
*v obou směrech se stalo několik DN a včetně té "hlavní" hromadní bylo poškozeno téměř 60 vozidel; ve směru jízdy Jánovce - Mengusovce se srazilo 48 vozidel, v opačném směru 11 vozidel
*nikdo nezemřel; jeden z těžce zraněných je občan ČR
*technické kapacity na zajištění údržby i uzavřeného úseku, ale i paralelní obcházky po I/18 zajišťovala NDS i přes stáhnutí techniky z dalších SSÚD v okolí; regionální silniční správa měla co dělat na silnicích II. a III. třídy ... na mnoha místech se nasadila těžká stavební technika na vyprošťování zapadlých autobusů ...
*na místě bylo po celý den několik hasičských zborů, sanitek a doktorů a policistů; celkem cca. 300 lidí
*Červený kříž zajišťoval deky, jídlo atd.
*celková škoda prozatím není vyčíslená
Fotogalerie z místa hromadné DN: https://spis.korzar.sme.sk/g/60609/dial ... o=p2487001
Obcházka po I/18 nebyla snadná, ale provoz se povedlo udržet ...
hromadná dopravní nehoda se stala na úseku Mengusovce - Jánovce v km 334,5 v 6:25
*inkriminovaný 12 km dlouhý úsek D1 je ode dnešného rána v provozu; nebyl odstaven 24h, ale moc k tomu nechybělo
*v obou směrech se stalo několik DN a včetně té "hlavní" hromadní bylo poškozeno téměř 60 vozidel; ve směru jízdy Jánovce - Mengusovce se srazilo 48 vozidel, v opačném směru 11 vozidel
*nikdo nezemřel; jeden z těžce zraněných je občan ČR
*technické kapacity na zajištění údržby i uzavřeného úseku, ale i paralelní obcházky po I/18 zajišťovala NDS i přes stáhnutí techniky z dalších SSÚD v okolí; regionální silniční správa měla co dělat na silnicích II. a III. třídy ... na mnoha místech se nasadila těžká stavební technika na vyprošťování zapadlých autobusů ...
*na místě bylo po celý den několik hasičských zborů, sanitek a doktorů a policistů; celkem cca. 300 lidí
*Červený kříž zajišťoval deky, jídlo atd.
*celková škoda prozatím není vyčíslená
Fotogalerie z místa hromadné DN: https://spis.korzar.sme.sk/g/60609/dial ... o=p2487001
Obcházka po I/18 nebyla snadná, ale provoz se povedlo udržet ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
Jak to vypadá s přípravami pro výstavbu východních částí D1 ?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5942
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5942
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
D1 do Košíc dostala nový termín a je ním rekordní rok z hlediska vývoje času: 2027. Proč? Proto. Na odkazu naleznete jak mapky tak konkrétní informace o všech úsecích na trase.
Re: D1 (SK) všeobecně
2 Dialničiar: Hezky udělaný výčet a ukázka slibů politiků. Ale tato zpoždění jsou u nás v Čechách obdobná. Kdyby si někdo dal práci, zjistit co a kdy mělo být u nás zprovozněno či alespoň rozestavěno, výčet by asi byl spíše delší. Bohužel....
Re: Slovensko všeobecně
Momentka z dnešní cesty:
https://www.screencast.com/t/civUAxGe
Že by se něco nepodařilo ? Demoloval úplně novou zeď ( D1 před Žilinou )
https://www.screencast.com/t/civUAxGe
Že by se něco nepodařilo ? Demoloval úplně novou zeď ( D1 před Žilinou )
Re: Slovensko všeobecně
Nie, to je zariadenie staveniska, na ktorom sa betónovali nové časti estakády a následne sa odtiaľ vysúvali. Po dobudovaní niesú potrebné a v telese diaľnice zostať nemôžu.
Re: D1 (SK) všeobecně
Tři malá alba ze slovenské dálnice D1
Foceno z auta tak se omlouvám za odlesky.
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... _-_Hubova/
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... _Branisko/
Jinak odpočivadlo Levoča je impozantní svojí rozlohou a vybevením. Něco podobného by neškodilo i D1 a dalším dálnicím.
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... lo_Levoca/
Foceno z auta tak se omlouvám za odlesky.
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... _-_Hubova/
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... _Branisko/
Jinak odpočivadlo Levoča je impozantní svojí rozlohou a vybevením. Něco podobného by neškodilo i D1 a dalším dálnicím.
http://jirkadalnice.rajce.idnes.cz/Slov ... lo_Levoca/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
D1 od Košíc směrem na Ukrajinu se tak skoro budovat nezačne. Proč, tak to se dočtete na konci tohoto článku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6199 .
Re: D1 (SK) všeobecně
Tak to zrovna vcelku dává smysl, tím spíš že Ukrajina momentálně ve svých nesmělých pokusech o nastartování výstavby dálnic preferuje ze Zakarpatí směr na Maďarsko. Maďaři jsou za městem Nyíregyháza už cca 30 kilometrů od hranice a směr na Budapešť by byl přeci jen asi vytíženější než na Košice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 (SK) všeobecně
Koukám, že v okolí Východné už taky vyměnili značení.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
větší opravy za uplynulý měsíc:
NDS v 08/2018 opravila pravý jízdní pás na úseku přivaděče v délce 1,1 km a to s výměnou obrusní vrstvy odfrézováním a položením nové vrstvy AB v hroubce 50mm včetně krajnice.
V tom samém měsíci NDS opravila leví jízdní pás na D1 ve směru od Prístavného mostu k mostu Lafrancovini v úseku 2,5 km za cca. 0,5 mil. € bez DPH.
NDS v 08/2018 opravila pravý jízdní pás na úseku přivaděče v délce 1,1 km a to s výměnou obrusní vrstvy odfrézováním a položením nové vrstvy AB v hroubce 50mm včetně krajnice.
V tom samém měsíci NDS opravila leví jízdní pás na D1 ve směru od Prístavného mostu k mostu Lafrancovini v úseku 2,5 km za cca. 0,5 mil. € bez DPH.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
opravy pokračují
a v tomto týdnu se opraví i tato větva křižovatky Ivachnová
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
Expert z Rakouska: Slovenskou D1 bude končit vícero ministrů
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6380
*bylo to z konference o dopravě a je nutno to brát s rezervou; Rakušan to srovnával s Asfinag-em, který ale funguje jinak, má úvěry, které se nepočítají do státního dluhu a má úplně odlišné příjmy, ale faktem je to co řekl, to nepochybně ano ale článek jako celek je výstižný
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6380
*bylo to z konference o dopravě a je nutno to brát s rezervou; Rakušan to srovnával s Asfinag-em, který ale funguje jinak, má úvěry, které se nepočítají do státního dluhu a má úplně odlišné příjmy, ale faktem je to co řekl, to nepochybně ano ale článek jako celek je výstižný
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
NDS zbourá levý most na D1 u Liptovského Hrádku
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6366
dalšá informace jsou na stránce NDS: https://ndsas.sk/press/spravy/most-na-d ... ime-nanovo
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6366
dalšá informace jsou na stránce NDS: https://ndsas.sk/press/spravy/most-na-d ... ime-nanovo
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.6.2021 20:56:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 (SK) všeobecně
ještě doplním, že jde o most v tomto úseku:
Tady je vidět, v jaké kvalitě to komunisti budovali. Jak se ten beton rozkrádal a nedostal se na ty stavby. Potvrdilo to mnoho inženýrů a statiků, že to ani jinak být nemohlo. Nezbývá než doufat v to, že to nyní není stejně.
a celý tento měsíc bude úplná uzávěra levého jízdního pásu (směr LM), bude převedená před mostem přes střední dělící pás v km 285,100 do pravého j.p., kde budu provoz v obou směrech, za mostem pak v km 283,500 se provoz vrátí zpátky; během těchto dopravních omezení se usketeční bourací práce na kompletním odstranění levého mostu ev.č. D1-229 a následně poté se postaví nový most
Tady je vidět, v jaké kvalitě to komunisti budovali. Jak se ten beton rozkrádal a nedostal se na ty stavby. Potvrdilo to mnoho inženýrů a statiků, že to ani jinak být nemohlo. Nezbývá než doufat v to, že to nyní není stejně.