Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (v provozu)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z výstavby je i zde: http://www.stavbymostov.sk/--6-265-dial ... ina-brodno
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.6.2021 10:08:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Sosa »

To se ještě nerazí z východního portálu druhý tubus? Dle videa to tak vypadá.
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Rio13zm »

ano, ale ak som to spravne pochopil, niekde v strede tunela je miesto, z ktoreho sa razi na oba smery vychod aj zapad a oba tubusy.

Tunel Považský Chlmec

Tento tunel je súčasťou prioritného diaľničného ťahu D1 – D3 na trase Bratislava – Trenčín – Skalité s napojením na Poľsko, s odbočením na Českú republiku a na juhu s napojením na Maďarsko a Rakúsko. Tunel Považský Chlmec je jeden zo štyroch diaľničných tunelov (Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové) s celkovou dĺžkou takmer 13 km, ktoré sa v tomto roku budú stavať v okolí Žiliny. Samotný tunel sa skladá z dvoch dvojpruhových tunelových rúr, celková dĺžka tunela bude 2 218 m. Pri stavbe sa vyrazí takmer 420-tisíc m³. Zaujímavosťou stavby je, že uprostred celkovej dĺžky tunela je otvorená „stredová stavebná jama", ktorá umožňuje razenie obidvoma smermi (na východ aj západ). Razenie sa bude realizovať na šiestich čelbách súčasne – štyri štíty zo stredovej stavebnej jamy, dva zo západného a následne z východného portálu. Zhotoviteľ vybudoval západný portál za tri mesiace, kde zabudoval 176 pilót. Na výstavbu portálovej časti použil 1 200 m3 betónu, pod jej konštrukciou vyťažil 15 000 m3 zeminy. Pri budovaní východného portálu sa odkopalo 6 500 m3 horniny, použilo sa 13 000 m vrtov klincov, kotiev, mikropilót a 1 000 m3 striekaného betónu. Práce na razení tunela Považský Chlmec sa začali postupne už od februára 2015, 10. marca 2015 bola slávnostne posvätená a osadená soška sv. Barbory za účasti predstaviteľov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Národnej diaľničnej spoločnosti, zhotoviteľa a ďalších hostí. V súčasnosti sa tunel razí na šiestich čelbách, 24 hodín denne, sedem dní v týždni.

viac info: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/di ... ina-brodno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady si stačí pročíst tému, Sosa se ptá zmateně, protože se mu to asi nechce. Rio13zm se opakuje a já také proto třeba na Sosa nereagoval. Nevím jak jinak se to dá ještě pochopit i třeba z toho videa, co je zde na něj odkaz z výstavby na str. 1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Sosa »

Rio13zm píše:Razenie sa bude realizovať na šiestich čelbách súčasne – štyri štíty zo stredovej stavebnej jamy, dva zo západného a následne z východného portálu.
viac info: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/di ... ina-brodno
Právě pro to jsem se ptal, že jsem v minulosti zaregistroval informaci o 6 čelbách, ale z východního portálu se zatím razí jen jedna. Čeká se na prorážku a uvolnění lidí a techniky, nebo se vůbec razit nebude?
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Rio13zm »

pekne nafotene fotky zo zaciatku roka na slovenskom webe o dialniciach:

http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=32207
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Považský Chlmec je proražen a co je hlavní, dokázalo se to do jednoho roku :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5184
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Sosa »

Asi jsem nechápavý, ale co se prorazilo? Mezi střední jámou a západním portálem, nebo mezi střední jámou a východním portálem? STT nebo JTT? Je tedy nyní tunel v JTT celý průjezdný?
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od kot »

2 sosa : Nejsi sám... :D
eric987
Příspěvky: 75
Registrován: 18.1.2016 21:22:12

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od eric987 »

Nie, nie ste nechapavi, je to dost zavadzajuco napisane. Prerazena bola juzna rura (prava od BA, teda od Pociatka).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

ŠPECIFIKÁ ORGANIZÁCIE VÝSTAVBY TUNELA POVAŽSKÝ CHLMEC

Razenie tunela Novou rakúskou tunelovou metódou v podmienkach flyšových hornín nie je nič výnimočné. Dvojrúrový diaľničný tunel Považský Chlmec s dĺžkou 2,2 km má však výnimočne krátke termíny a prísne míľniky. Navyše je razený tunel v strede prerušený hĺbenou časťou, ktorá na jednej strane komplikuje postup z hľadiska razenia (nízke nadložie, ťažšie triedy), na strane druhej dáva možnosť na razenie z ďalších portálov. Článok opisuje spôsob, ako sa s tým zhotoviteľ vyrovnal, zároveň opisuje súčasný stav prác, technológiu razenia, nasadenie kapacít a organizáciu samotného razenia.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od kot »

Ze vzduchu je pokrok vidět více než dost - opravdu krásné záběry. U nás by naši ekoteroristi určitě nesouhlasili s takto masivní hrází na řece. Hledali by v tom bůh ví co, jen aby se nestavělo. Můžeme sousedům opravdu závidět jejich ekology.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

MOST NA D3 V KM 10,800 NAD PRELOŽKOU CESTY I/11 A NAD KYSUCOU (odbornější článek)

Mostný objekt SO 224-00 Most na D3 v km 10,800 nad preložkou cesty I/11 a Kysucou je jedným z nosných stavebných objektov úseku D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). Hlavnou úlohou tohto mostného objektu je previesť dopravu na tomto úseku diaľnice ponad cestu na Vranie, rieku Kysucu a vetvu cesty I/11 budovanú v rámci tejto stavby.

Most realizuje společnost Stavby Mostov Slovenska, člen skupiny VINCI. Kromě fotek na odkazu naleznete fotogalerii i na stránkách SMS: http://www.stavbymostov.sk/--6-180-dial ... ina-brodno .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

EU schválila v rámci rozfázování výstavby z 1. fáze na tento úsek částku 201,7 mil. €. Zbytek se pak dofinancuje z II. fázy. Váce zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5360 . Díky tomuto způsobu se vůbec daří realizovat mnoho složitých úseků na slovenské dálniční síti najednou; vždyť jenom tento jeden stojí více jak 1/4 mld. €.

EK si je vědomá významu tohoto úseku a neposuzuje jeho náročnost ve vztahu k penězům. Jedná se jak o obchvat Žiliny, tak hlavně o součást baltsko-jaderského koridoru a je součástí TEN-T mapy koridorů.

Někdo to možná měl kdysi snad za sci-fi tyto trasy v tomto prostředí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

D3_Zilina.JPG
D3_Zilina.JPG (182.21 KiB) Zobrazeno 7877 x
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.25 MiB) Zobrazeno 7877 x
Další fotografie jsou i zde: https://plus.google.com/photos/10364701 ... 0576483233
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od vodouch2000 »

Tohle je fakt krásná stavba.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 2. úsek: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

Příspěvek od Diaľničiar »

Hričovskú přehradu o měsíc přetne první most dálnice D3 :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5422

*hezký článek i s několika fotkami
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (ve výstavbě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Eurovia zažádala o posunutí odevzdání do provozu z 06/2017 na 09/2017. Tuto a mnoho dalších (technických) informací naleznete zde: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -do-kopca/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (ve výstavbě)

Příspěvek od Sosa »

Krásná stavba, most-tunel-most. Je tam vůbec, kromě napojení na I/11, kus normální (myslím na pevné zemi) dálnice? Mě se zdá že ne.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (ve výstavbě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Zdvih 210t skruže na D3, úsek Žilina Strážov – Žilina Brodno :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=3gUvxKPTASc


Dvojzdvih berdu o nosnosti cca 190t na D3, úsek Žilina Strážov – Žilina Brodno :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=ldqEt1wTL3U
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (ve výstavbě)

Příspěvek od kot »

Nosnost 500 a 750 tun. Hooodně "dobrej oddíl". Je to opravdu mazec...
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“