Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (staví se přivaděč)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (staví se přivaděč)
Úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Tunelový úsek byl nahrazen přemostěním: Délka dálnice: 11,2 km
Plánovaný začátek výstavby:
Plánovaný konec výstavby:
Zhotovitel:
Na tomto úseku se upravil variant z tunelového na mostní. Vícero informací ve vláknu mapuje ještě tunelový variant.
Dominantou namísto tunelu bude 1,25 km dlouhý most.
Součástí úseku bude i dálniční přivaděč. Smluva na něj byla podepsaná v 12/2021. Více informací je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p248089 . Termín a náklady uvedené na tom odkazu nebudou naplněné. (již je to polovina 2024 a cena je již 18,2 mil. € bez DPH)
Zdroje informací: mj. NDS
Tunelový úsek byl nahrazen přemostěním: Délka dálnice: 11,2 km
Plánovaný začátek výstavby:
Plánovaný konec výstavby:
Zhotovitel:
Na tomto úseku se upravil variant z tunelového na mostní. Vícero informací ve vláknu mapuje ještě tunelový variant.
Dominantou namísto tunelu bude 1,25 km dlouhý most.
Součástí úseku bude i dálniční přivaděč. Smluva na něj byla podepsaná v 12/2021. Více informací je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p248089 . Termín a náklady uvedené na tom odkazu nebudou naplněné. (již je to polovina 2024 a cena je již 18,2 mil. € bez DPH)
Zdroje informací: mj. NDS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.8.2023 18:29:29, celkem upraveno 9 x.
Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Je již vydáno ÚR? Projekt zde byl značně kontroverzí, protože původní záměr na rozšíření profilu současné I/11, která byla stavěna původně jako poloviční profil, neprošlo... Proto také ten tunel pod hladinou řeky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Nová studie změn na D3 Žilina, Brodno - KNM je hotová
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5405
V tomto období, keď sa na diaľnici intenzívne pracuje v okolí Čadce a Žiliny, najväčšie obavy vznikajú z odkladu výstavby úseku Kysucké Nové Mesto – Žilina, Brodno, ktorá sa mala začať už v tomto roku. Celý úsek však prešiel zmenami, ktoré by mali výstavbu posunúť minimálne o dva roky.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5405
V tomto období, keď sa na diaľnici intenzívne pracuje v okolí Čadce a Žiliny, najväčšie obavy vznikajú z odkladu výstavby úseku Kysucké Nové Mesto – Žilina, Brodno, ktorá sa mala začať už v tomto roku. Celý úsek však prešiel zmenami, ktoré by mali výstavbu posunúť minimálne o dva roky.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
A co je/bylo za problém s tím 1/2 profilem I/11?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka si výstavba tohoto úseku vyžádá 0,3 mld. €.
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852 (v článku k tomuto úseku nic další není)
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852 (v článku k tomuto úseku nic další není)
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
A kromě nákladů nezmiňuje nějaké termíny?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
VÚD není instituce, od které záleží termíny.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
NDS zadala zakázku za odhadovaných 600 tisíc € bez DPH na aktualizaci vícero dokumentací k tomuto úseku
https://www.aktuality.sk/clanok/570840/ ... kysuciach/
https://www.aktuality.sk/clanok/570840/ ... kysuciach/
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
to je tak na 20 let ještě co?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
D3 bude možná dříve než D1 po Košice. A teď vývoj posledních týdnů:
Soutěž na další úsek D3 bude v roce 2019. Týká se to extra přivaděče k městu. Zároveň chce NDS vypsat soutěž na projektové práce k celému úseku.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6379
Soutěž na další úsek D3 bude v roce 2019. Týká se to extra přivaděče k městu. Zároveň chce NDS vypsat soutěž na projektové práce k celému úseku.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6379
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
NDS zahájila tendrování k zhotovení projektové dokumentace na tento úsek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6432 .
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.
V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
"Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m", asi si myslel rieku Kysuca.
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Ano, nějak tak by to mělo víceméně vypadat, a ne že obecně posun o 20 metrů způsobí novou EIU, DUR, UR, DSP, SP a já nevím co ještě, když je to stejná stavba jen o 20 metrů vedle. Stačí předělat DUR a vykoupit pozemky a samozřejmě aktualizovat zbytek dokumentů.Lenny píše:To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.
V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Omlouvám se, samozřejmě Kysuca tam měla být.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Ale on ten posun tu změnu způsobil, nebo ten souhlas se změnou EIA je něco jiného?Aram96 píše:Ano, nějak tak by to mělo víceméně vypadat, a ne že obecně posun o 20 metrů způsobí novou EIU, DUR, UR, DSP, SP a já nevím co ještě, když je to stejná stavba jen o 20 metrů vedle. Stačí předělat DUR a vykoupit pozemky a samozřejmě aktualizovat zbytek dokumentů.Lenny píše:To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.
V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Na DÚR, DSP, ZDS a AD podal nejlepší nabídku Dopravoprojekt Bratislava.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
aktualizace stavu:
Jak výše napsal Lenny, tak NDS dá 2,53 mil. € bez DPH za dokumentace společnosti Dopravoprojekt. Více zde: https://mykysuce.sme.sk/c/22202941/nds- ... l-eur.html .
A dále, NDS odhadla na základě technických dokumentů, že výstavba úseku si vyžádá 340 mil. €. Více k tomu je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6673 .
S výstavbou NDS plánuje začít nejdříve v roce 2022, co záleží od dokončení příprav a zajištění peněz pro výstavbu. Končí jedno a začíná další období EU fondů, takže ta možnost bude.
Jak výše napsal Lenny, tak NDS dá 2,53 mil. € bez DPH za dokumentace společnosti Dopravoprojekt. Více zde: https://mykysuce.sme.sk/c/22202941/nds- ... l-eur.html .
A dále, NDS odhadla na základě technických dokumentů, že výstavba úseku si vyžádá 340 mil. €. Více k tomu je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6673 .
S výstavbou NDS plánuje začít nejdříve v roce 2022, co záleží od dokončení příprav a zajištění peněz pro výstavbu. Končí jedno a začíná další období EU fondů, takže ta možnost bude.
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Nebylo by něco aktuálního k tomuto úseku po skoro 14 měsících ? díky
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Nekonečný príbeh – diaľnica D3 Žilina(Brodno) – Kysucké Nové Mesto – stále sa o nej hovorí, ale či ju niekto niekedy reálne uvidí.
Dne 29.1.2019 sa konalo na pôde mestského úradu stretnutie NDS a.s., Dopravoprojektu a.s. a zástupcov dotknutých orgánov.
O stretnutí informovalo mesto na svojom FB.
Pri akejkoľvek zmienke o D3 a najmä o úseku D3 Žilina(Brodno) – Kysucké Nové Mesto sa nejeden obyvateľ Kysuckého Nového Mesta iba trpko zasmeje. Platí totiž: stále sa o ňom hovorí, no či ho niekto niekedy uvidí alebo nebodaj po ňom prejde autom je hudba budúcnosti.
Nasvedčuje tomu, aj veľmi pozitívne vyjadrenie NDS: teda pracovníci NDS vyjadrili na stretnutí v KNM nádej, že by sa samotná stavba mala začať za ideálneho stavu v jeseni roku 2022 a doba trvania sa odhaduje na 3 roky.
Ak sa teda niekedy začne so stavbou tak napríklad na úseku budú vystavané tri mosty (dva budú v dĺžke cca. 600 metrov, jeden dokonca v dĺžke až 1300 metrov). V úsekoch kadiaľ pôjde diaľnica sa vyčistí a spevní koryto a brehy rieky Kysuca.
Úprava Vadičovského potoka sa realizovať nebude, pretože diaľnicou D3 dotknutý nebude.
Upravovať sa nebude ani cesta I/11, tá tiež nebude dotknutá výstavbou D3 a a ani cesta III/2052 do KNM, ktorá tiež nebude dotknutá výstavbou diaľnice D3.
Text: Petronela Hercová
Dne 29.1.2019 sa konalo na pôde mestského úradu stretnutie NDS a.s., Dopravoprojektu a.s. a zástupcov dotknutých orgánov.
O stretnutí informovalo mesto na svojom FB.
Pri akejkoľvek zmienke o D3 a najmä o úseku D3 Žilina(Brodno) – Kysucké Nové Mesto sa nejeden obyvateľ Kysuckého Nového Mesta iba trpko zasmeje. Platí totiž: stále sa o ňom hovorí, no či ho niekto niekedy uvidí alebo nebodaj po ňom prejde autom je hudba budúcnosti.
Nasvedčuje tomu, aj veľmi pozitívne vyjadrenie NDS: teda pracovníci NDS vyjadrili na stretnutí v KNM nádej, že by sa samotná stavba mala začať za ideálneho stavu v jeseni roku 2022 a doba trvania sa odhaduje na 3 roky.
Ak sa teda niekedy začne so stavbou tak napríklad na úseku budú vystavané tri mosty (dva budú v dĺžke cca. 600 metrov, jeden dokonca v dĺžke až 1300 metrov). V úsekoch kadiaľ pôjde diaľnica sa vyčistí a spevní koryto a brehy rieky Kysuca.
Úprava Vadičovského potoka sa realizovať nebude, pretože diaľnicou D3 dotknutý nebude.
Upravovať sa nebude ani cesta I/11, tá tiež nebude dotknutá výstavbou D3 a a ani cesta III/2052 do KNM, ktorá tiež nebude dotknutá výstavbou diaľnice D3.
Text: Petronela Hercová
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 13:54:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
6998/2020 Diaľnica D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač (Národná diaľničná spoločnosť, a. s.)
16.06.2020
Diaľnica D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač (Národná diaľničná spoločnosť, a. s.)
- rozhodnutie vydané v zisťovacom konaní
https://www.minzp.sk/files/rozhodnutie- ... zac-rs.pdf
16.06.2020
Diaľnica D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač (Národná diaľničná spoločnosť, a. s.)
- rozhodnutie vydané v zisťovacom konaní
https://www.minzp.sk/files/rozhodnutie- ... zac-rs.pdf
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
2 Honda : Díky za novinky Je fakt, že když se uvažuje v "ideálním případě" podzim 2022, tak je jasné, že dojde k dalšímu posunu /odkladu/. Stejné "příběhy" slyšíme v ČR dnes a denně. A to nemluvím o tom, že v SR nemají xindl typu stoka z Tetčic + šmejdy země. Můžeme jen závidět...
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Vyhlásenie A. Doležala o výstavbe diaľnice na Kysuciach (video)
Minister dopravy A. Doležal hovorí o výstavbe D3 na Kysuciach a križovatke medzi obcou Radoľa a KNM. Tento oznam označil ako dôležitý.
Prednedávnom sme vás informovali o nástrahách, ktoré sú v súvislosti s výstavbou D3 na Kysuciach. Minister vo svojom videu informuje, aké kroky je potrebné spraviť ešte pred tým, ako sa začne s výstavbou.
"Pri výstavbe diaľnice D3 na Kysuciach sa na konkrétnom úseku križovatky medzi obcou Radoľa a Kysuckým Novým Mestom núkali viaceré riešenia. Preto som oslovil Výskumný ústav dopravný, ktorý posúdil viaceré alternatívy a ten označil, že najlepšou alternatívou pre Kysuce je trvalý privádzač. Napokon na základe faktov rozhodli odborníci," dodáva Andrej Doležal - minister dopravy a výstavby SR.
Ďalšie zaujímavé súvislosti spomenul Andrej Doležal v diskusii: "V novembri spustíme verejné obstarávanie. Priebežne budem o stave informovať. Dôležitejší ako privádzač pre KNM je samotná diaľnica D3.
Fakty, nie sľuby:
*EIA je z roku 1998
*Jaspers (EK) nám ju neakceptuje
*musíme na všetky tri úseky D3 robiť novú EIA
*spolupracujeme a v dobrom tlačíme na MZP, aby proces maximálne urýchlil"
Celý príspevok aj video si môžete pozrieť na jeho facebookovom profile.
Pozrieť video >> https://www.facebook.com/watch/?v=364816054840367
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... iach-video
Minister dopravy A. Doležal hovorí o výstavbe D3 na Kysuciach a križovatke medzi obcou Radoľa a KNM. Tento oznam označil ako dôležitý.
Prednedávnom sme vás informovali o nástrahách, ktoré sú v súvislosti s výstavbou D3 na Kysuciach. Minister vo svojom videu informuje, aké kroky je potrebné spraviť ešte pred tým, ako sa začne s výstavbou.
"Pri výstavbe diaľnice D3 na Kysuciach sa na konkrétnom úseku križovatky medzi obcou Radoľa a Kysuckým Novým Mestom núkali viaceré riešenia. Preto som oslovil Výskumný ústav dopravný, ktorý posúdil viaceré alternatívy a ten označil, že najlepšou alternatívou pre Kysuce je trvalý privádzač. Napokon na základe faktov rozhodli odborníci," dodáva Andrej Doležal - minister dopravy a výstavby SR.
Ďalšie zaujímavé súvislosti spomenul Andrej Doležal v diskusii: "V novembri spustíme verejné obstarávanie. Priebežne budem o stave informovať. Dôležitejší ako privádzač pre KNM je samotná diaľnica D3.
Fakty, nie sľuby:
*EIA je z roku 1998
*Jaspers (EK) nám ju neakceptuje
*musíme na všetky tri úseky D3 robiť novú EIA
*spolupracujeme a v dobrom tlačíme na MZP, aby proces maximálne urýchlil"
Celý príspevok aj video si môžete pozrieť na jeho facebookovom profile.
Pozrieť video >> https://www.facebook.com/watch/?v=364816054840367
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... iach-video
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto
Tak kreativity tu je opravdu dost:Lenny píše:To se mi na Slovácích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.
- Větší vyvolané investice: přeložka silnice I/11, úprava toku Kysuce 9851 m.(dialničiar´13.7.2009)
- protože původní záměr na rozšíření profilu současné I/11, která byla stavěna původně jako poloviční profil, neprošlo... Proto také ten tunel pod hladinou řeky.(martini 3.1.2015)
- Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu(Lenny3.2.2019)