Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (staví se přivaděč)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (staví se přivaděč)

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto :arrow:

Tunelový úsek byl nahrazen přemostěním:
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Mapa_D3_YRilina,_Brodno___Kysuck_o_Nov_o_Mesto___01.jpg (263.84 KiB) Zobrazeno 11931 x
Délka dálnice: 11,2 km
Plánovaný začátek výstavby:
Plánovaný konec výstavby:
Zhotovitel:

Na tomto úseku se upravil variant z tunelového na mostní. Vícero informací ve vláknu mapuje ještě tunelový variant.

Dominantou namísto tunelu bude 1,25 km dlouhý most.

Součástí úseku bude i dálniční přivaděč. Smluva na něj byla podepsaná v 12/2021. Více informací je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p248089 . Termín a náklady uvedené na tom odkazu nebudou naplněné. (již je to polovina 2024 a cena je již 18,2 mil. € bez DPH)


Zdroje informací: mj. NDS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.8.2023 18:29:29, celkem upraveno 9 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od martini »

Je již vydáno ÚR? Projekt zde byl značně kontroverzí, protože původní záměr na rozšíření profilu současné I/11, která byla stavěna původně jako poloviční profil, neprošlo... Proto také ten tunel pod hladinou řeky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová studie změn na D3 Žilina, Brodno - KNM je hotová :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5405

V tomto období, keď sa na diaľnici intenzívne pracuje v okolí Čadce a Žiliny, najväčšie obavy vznikajú z odkladu výstavby úseku Kysucké Nové Mesto – Žilina, Brodno, ktorá sa mala začať už v tomto roku. Celý úsek však prešiel zmenami, ktoré by mali výstavbu posunúť minimálne o dva roky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 3. úsek: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A co je/bylo za problém s tím 1/2 profilem I/11?
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

Dle šéfa VÚD Ľ. Palčáka si výstavba tohoto úseku vyžádá 0,3 mld. €.

Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5852 (v článku k tomuto úseku nic další není)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od rumpeak »

A kromě nákladů nezmiňuje nějaké termíny?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

VÚD není instituce, od které záleží termíny. :D
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS zadala zakázku za odhadovaných 600 tisíc € bez DPH na aktualizaci vícero dokumentací k tomuto úseku :arrow:

https://www.aktuality.sk/clanok/570840/ ... kysuciach/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
filipino
Příspěvky: 187
Registrován: 25.12.2015 23:59:41

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od filipino »

to je tak na 20 let ještě co?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

D3 bude možná dříve než D1 po Košice. A teď vývoj posledních týdnů:

Soutěž na další úsek D3 bude v roce 2019. Týká se to extra přivaděče k městu. Zároveň chce NDS vypsat soutěž na projektové práce k celému úseku. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6379
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS zahájila tendrování k zhotovení projektové dokumentace na tento úsek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6432 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Lenny »

To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.

V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Rio13zm »

"Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m", asi si myslel rieku Kysuca.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.

V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
Ano, nějak tak by to mělo víceméně vypadat, a ne že obecně posun o 20 metrů způsobí novou EIU, DUR, UR, DSP, SP a já nevím co ještě, když je to stejná stavba jen o 20 metrů vedle. Stačí předělat DUR a vykoupit pozemky a samozřejmě aktualizovat zbytek dokumentů. :ok:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Lenny »

Omlouvám se, samozřejmě Kysuca tam měla být.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Sosa »

Aram96 píše:
Lenny píše:To se mi na Slovacích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.

V roce 2009 měli tuto stavbu připravenou k soutěži. Jenže v roce 2010 byly překonány všechny dlouhodobé pozorování úhrnu srážek. Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu. Následně v 03/2016 byla zpracována studie, která nahradila tunel Kysuce (584 m) estakádou ve stejné trase. Estakáda na obou koncích navazuje na mosty přes Oravu a její délka včetně mostů přes Oravu je L= 2303 m, resp. P=2370 m. 04/2018 souhlas EIA se změnou. Teď na to soutěží změnu DÚR na tento úsek a na celou stavbu aktualizaci DSP a PDPS.
Ano, nějak tak by to mělo víceméně vypadat, a ne že obecně posun o 20 metrů způsobí novou EIU, DUR, UR, DSP, SP a já nevím co ještě, když je to stejná stavba jen o 20 metrů vedle. Stačí předělat DUR a vykoupit pozemky a samozřejmě aktualizovat zbytek dokumentů. :ok:
Ale on ten posun tu změnu způsobil, nebo ten souhlas se změnou EIA je něco jiného?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Lenny »

Na DÚR, DSP, ZDS a AD podal nejlepší nabídku Dopravoprojekt Bratislava.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Diaľničiar »

aktualizace stavu:

Jak výše napsal Lenny, tak NDS dá 2,53 mil. € bez DPH za dokumentace společnosti Dopravoprojekt. Více zde: https://mykysuce.sme.sk/c/22202941/nds- ... l-eur.html .

A dále, NDS odhadla na základě technických dokumentů, že výstavba úseku si vyžádá 340 mil. €. Více k tomu je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6673 .

S výstavbou NDS plánuje začít nejdříve v roce 2022, co záleží od dokončení příprav a zajištění peněz pro výstavbu. Končí jedno a začíná další období EU fondů, takže ta možnost bude.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od kot »

Nebylo by něco aktuálního k tomuto úseku po skoro 14 měsících ? díky
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Honda »

Nekonečný príbeh – diaľnica D3 Žilina(Brodno) – Kysucké Nové Mesto – stále sa o nej hovorí, ale či ju niekto niekedy reálne uvidí.
Dne 29.1.2019 sa konalo na pôde mestského úradu stretnutie NDS a.s., Dopravoprojektu a.s. a zástupcov dotknutých orgánov.

O stretnutí informovalo mesto na svojom FB.

Pri akejkoľvek zmienke o D3 a najmä o úseku D3 Žilina(Brodno) – Kysucké Nové Mesto sa nejeden obyvateľ Kysuckého Nového Mesta iba trpko zasmeje. Platí totiž: stále sa o ňom hovorí, no či ho niekto niekedy uvidí alebo nebodaj po ňom prejde autom je hudba budúcnosti.

Nasvedčuje tomu, aj veľmi pozitívne vyjadrenie NDS: teda pracovníci NDS vyjadrili na stretnutí v KNM nádej, že by sa samotná stavba mala začať za ideálneho stavu v jeseni roku 2022 a doba trvania sa odhaduje na 3 roky.

Ak sa teda niekedy začne so stavbou tak napríklad na úseku budú vystavané tri mosty (dva budú v dĺžke cca. 600 metrov, jeden dokonca v dĺžke až 1300 metrov). V úsekoch kadiaľ pôjde diaľnica sa vyčistí a spevní koryto a brehy rieky Kysuca.

Úprava Vadičovského potoka sa realizovať nebude, pretože diaľnicou D3 dotknutý nebude.

Upravovať sa nebude ani cesta I/11, tá tiež nebude dotknutá výstavbou D3 a a ani cesta III/2052 do KNM, ktorá tiež nebude dotknutá výstavbou diaľnice D3.

Text: Petronela Hercová
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.6.2021 13:54:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Honda »

6998/2020 Diaľnica D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač (Národná diaľničná spoločnosť, a. s.)
16.06.2020
Diaľnica D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač (Národná diaľničná spoločnosť, a. s.)

- rozhodnutie vydané v zisťovacom konaní
https://www.minzp.sk/files/rozhodnutie- ... zac-rs.pdf
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od kot »

2 Honda : Díky za novinky :P Je fakt, že když se uvažuje v "ideálním případě" podzim 2022, tak je jasné, že dojde k dalšímu posunu /odkladu/. Stejné "příběhy" slyšíme v ČR dnes a denně. A to nemluvím o tom, že v SR nemají xindl typu stoka z Tetčic + šmejdy země. Můžeme jen závidět...
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od Honda »

Vyhlásenie A. Doležala o výstavbe diaľnice na Kysuciach (video)
Minister dopravy A. Doležal hovorí o výstavbe D3 na Kysuciach a križovatke medzi obcou Radoľa a KNM. Tento oznam označil ako dôležitý.
Prednedávnom sme vás informovali o nástrahách, ktoré sú v súvislosti s výstavbou D3 na Kysuciach. Minister vo svojom videu informuje, aké kroky je potrebné spraviť ešte pred tým, ako sa začne s výstavbou.

"Pri výstavbe diaľnice D3 na Kysuciach sa na konkrétnom úseku križovatky medzi obcou Radoľa a Kysuckým Novým Mestom núkali viaceré riešenia. Preto som oslovil Výskumný ústav dopravný, ktorý posúdil viaceré alternatívy a ten označil, že najlepšou alternatívou pre Kysuce je trvalý privádzač. Napokon na základe faktov rozhodli odborníci," dodáva Andrej Doležal - minister dopravy a výstavby SR.

Ďalšie zaujímavé súvislosti spomenul Andrej Doležal v diskusii: "V novembri spustíme verejné obstarávanie. Priebežne budem o stave informovať. Dôležitejší ako privádzač pre KNM je samotná diaľnica D3.
Fakty, nie sľuby:

*EIA je z roku 1998
*Jaspers (EK) nám ju neakceptuje
*musíme na všetky tri úseky D3 robiť novú EIA
*spolupracujeme a v dobrom tlačíme na MZP, aby proces maximálne urýchlil"

Celý príspevok aj video si môžete pozrieť na jeho facebookovom profile.

Pozrieť video >> https://www.facebook.com/watch/?v=364816054840367



https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... iach-video
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Příspěvek od theodor less »

Lenny píše:To se mi na Slovácích líbí, když se jim něco na stavbě nelíbí, či potřebují upravit trasu, nebojí se toho.
Tak kreativity tu je opravdu dost:
- Větší vyvolané investice: přeložka silnice I/11, úprava toku Kysuce 9851 m.(dialničiar´13.7.2009)
- protože původní záměr na rozšíření profilu současné I/11, která byla stavěna původně jako poloviční profil, neprošlo... Proto také ten tunel pod hladinou řeky.(martini 3.1.2015)
- Investor zadal zpracování studie ze změny nivelety z tunelového řešení na estakádu(Lenny3.2.2019)
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“