Oščadnica – Čadca, Bukov (v provozu 1/2 profil)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od evilcleaner »

60 je tam asi dva roky. jinak v tunelu by se to dalo přežít, ale několik km mimo tunel - to je masakr. nemluvě o tom, že platí i směrem ven z města, kde žádný semafor není (!!). je to jenom šikana.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
filipino
Příspěvky: 187
Registrován: 25.12.2015 23:59:41

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od filipino »

to vážně? měl jsem pocit, že tam byla vždy a já ji vždy ignoroval :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS vyhlásila tender na servis a opravy obchvatu Čadce na ceste I/11 :arrow:

https://nasadoprava.sk/nds-vyhlasila-te ... este-i-11/
  • Poskytovanie služieb sa týka technologickej časti tunela Horelica a informačného systému diaľnice pre stredisko správy a údržby v Čadci. Predpokladaná hodnota zákazky na štyri roky je 1,37 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Súčasťou obchvatu Čadce je úsek cesty v dĺžke 5,5 kilometra v polovičnom profile, označený ako I/11 A, s tunelom Horelica. Vo výstavbe je nadväzujúci úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v dĺžke 5,7 km. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

Druhá tunelová rúra tunelu Horelica sa začne stavať v roku 2022 (pravdepodobne) :arrow:

https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... -roku-2022

*příprava pokračuje dle plánů, to zda se začne stavět, to bude záviset od finačního krytí
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
1.JPG (70.16 KiB) Zobrazeno 5607 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.6.2021 17:14:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

fotky z činnosti: oprava a údržba tunelu Horelica

https://www.facebook.com/pg/pomoc.na.di ... tn__=-UC-R
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

TUNEL HORELICA SLÚŽI MOTORISTOM 15 ROKOV :arrow:

https://logistikadnes.sk/tunel-horelica ... -15-rokov/

Vlani bola priemerná denná intenzita dopravy 15 000 vozidiel, podiel nákladnej dopravy je na úrovni 32 percent.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.6.2021 17:16:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 482
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Honda »

Diaľničiari rozšíria horelický tunel
Dobudovaním uceleného ťahu diaľnice dôjde k odľahčeniu cesty od tranzitnej dopravy.
Súčasťou stavby diaľnice D3 bude aj druhá tunelová rúra v Čadci - Horelici. Diaľničiari predpokladajú, že stavba potrvá tri roky. Tunel sa rozšíri o dva pruhy. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť.


https://mykysuce.sme.sk/c/22480315/dial ... tunel.html
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS chce rozšířit tunel Horelica na D3 (info ke 09/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=7007

„Príprava výstavby úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, 2. profil sa aktuálne nachádza v procese vypracovania dokumentácie pre stavebné povolenie
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od theodor less »

Opakování je matka moudrosti. Poprvé Honda už 9.9.2020, podruhé v Monitoringu včera Diaĺničiar a potřetí dnes Diaĺničiar:
NDS chce rozšířit tunel Horelica na D3
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak nepochybně, že je nutno to opakovat (protože vlády se třeba mění a nemuselo by to již tak být), ale jde o postupující přípravu, která k tomuto kroku spěje. ;) To víte i sám. Hondův příspěvek je běžně uzamčen, proto mělo smysl doplnit informace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

několik doplňujících informací pro plánovanou dostavbu na plný profil

:arrow: Amberg - Diaľnica D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, 2. profil
https://www.amberg.sk/dialnica-d3-oscad ... -2-profil/
Dopravoprojekt, 2020, realizace DSP, DRS

:arrow: D3 Oščadnica - Čadca, Bukov, 2. profil, EIA
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... v-2-profil

:arrow: respektivě: Úseky Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov II. profil (02/2021)
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... scadnica-c

Úseky Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica a Diaľnice D3 Oščadnica- Čadca, Bukov II. profil - upovedomenie o podkladoch rozhodnutia (MŽP SR)
https://www.mestocadca.sk/uradne-oznamy ... nutia.html


:arrow: Úseky Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica a Diaľnice D3 Oščadnica - Čadca, Bukov II.profil - rozhodnutie vydané v zisťovacom konaní (05/2021); tady do tohoto procesu vstupuje i MO SR; ostatně armádní význam jsem kdysi již rozepisoval v rámci silniční infrastruktury (nejen SR)
https://www.minzp.sk/files/eia/rozhodnu ... kov_bd.pdf

:arrow: Začatie vyvlastňovacieho konania pre stavbu „Diaľnica D3 Oščadnica - Čadca, Bukov, 2 profil"
https://www.mestocadca.sk/files/attachm ... profil.pdf


Závěrem ode mě: Stát připravuje chybějící 1/2 profil do výstavby. Pomalu, systematicky se již dekádu připravuje vše potřebné. Ještě se i pár let patrně bude, ale rozhodně se tato část D3 stane plno-profilovou. Má to stejnou prioritu jako dostavba 2 chybějících úseků KNM. Stane se jako že od začátku všude říkám a píšu, že je to nevyhnutností. Tak jak jsem kdysi navrhl S-J os celého tahu BA-ZA-PL a od PB směr východ pak vedení Z-V přes sever, tak se to sice odklonilo za tu dobu asi 30 let, ale se to víceméně realizuje a přitom všem se stačí budovat i na mnoha dalších místech.

Ještě i poslední měření intenzit ukazuje, že tunelem Horelica (1 roura) prochází více vozidel než tunelem Branisko (1 roura). A to vzhledem na koncepci ukazuje, kde je opravdu dopravní tok a kde je již vytíženost silnic a tudíž zpomalení hospodářského rozvoje, i když to stále pár lidí nechce vidět v poměru k nákladům. Díky faktoru zařazení D3 do koridoru se není nutno obávat, že by se tato stavba neměla postavit. Nejpozdější datum je v této dekádě. Vykupují se pozemky a řeší financování. Obavy neexistují i pro průmyslný rozvoj celé osi až za hranice státu do vznikajícího 3-úhelníku a i proto se zde zapojují i jiné finanční nástroje (CEF) a uvažuje se delší dobu i o soukromých zdrojech, což je více politika koncepce financování a výstavby v rámci státu.

Myslím si ale, že o tom není pochyb vzhledem na realizaci úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec a další kolem v uplynulých letech. Nedá se mluvit o tom, že by se to tady budovalo 3. dekádu, protože se to tady pozastavilo. Průměrná doba výstavby těchto složitých úseků se nakonec nevymyká průměru složitých úseků dál na západ. Delší dobu jenom ty, kde se ta výstavba přerušila, což taky způsobilo zbytečné náklady navíc (díky tehdy vysoké inflaci; a pokračujícím nákladům od střežení po konzervaci atp.).

Nejhezčí na tom všem je, že ještě i nové priority urychlují původní plány. :P

Náklady na dostavbu 2. profilu se odhadují na asi 100 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (Čadca, obchvat; v provozu 1/2

Příspěvek od Diaľničiar »

menší náhled do historie v souvislostech do dnešní doby - co se mi již výše nevešlo; nemají to tady vůbec snadné

Byl upraven i úvodní příspěvek.

Přeložka silnice, ale zároveň levý pás dálnice D3 a tady leží i ten tunel Horelica:

Dopravoprojekt, I/11 Čadca – obchvat mesta, časť Bukov – Horelica
https://dopravoprojekt.sk/projekt/i11-c ... -horelica/

Tunel Horelica je tunelem na trase dálnice D3. S portály měří 605m. V 10/2004 byl tunel společně s 6,4 km dlouhým obchvatem Čadce otevřený v 1/2 profilu, čímž nahradil silnici I/11, která procházela přímo městem Čadca.
CA.JPG
CA.JPG (146.51 KiB) Zobrazeno 2351 x
Detail: https://ismcs.cdb.sk/portal/mapviewer/? ... 31,5478593


Kontext: Čadca - obchvat, přeložka silnice I/11: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=205&t=4635
https://www.ssc.sk/sk/cinnosti/vystavba ... y-i-11.ssc


Po dostavbě D3 v severní části města, tedy úsek D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec vzniká větší tlak na dostavbu plného profilu i ve zbytku obchvatu. Jináč i vzhledem na rozložení silniční sítě a městského provozu ty intenzity situaci dělají neúnostní již dnes. Viz ze zprovoznění tohoto úseku konstatování:
D3.JPG
D3.JPG (51.39 KiB) Zobrazeno 2351 x
Jináč od Čadce je již nyní souvislých 20 km D3 v provozu, i když z větší části v 1/2 profilu. Na rozdíl od severní části, kde ten 1/2 profil bude postačovat za horizont 2035 ten 1/2 profil zde v Čadci nevyhovuje již dnes.

Závěrem v této souvislosti ještě jedno novší video: (video začíná tunelem Horelica, pokračuje úsekem Čadca (Bukov) - Svrčinovec a končí úsekem Svrčinovec - Skalité)


Pro co nejlepší pochopení situace s výstavbou dálnice D3 v tomto prostoru:

1. etapa: 1/2 profil napříč město s cílem vytvořit tranzitní tah, což umožní rozvíjet se městu
2. etapa: vyřešit základní páteřní tahy v rámci města v propojení na D3
3. etapa: dobudovat D3 tak, aby vznikl plnohodnotní obchvat D3, který bude částečně sloužit i na odlehčení provozu ve městě

Tunel Horelica se měl dopravně vyčerpat v horizontu let 2015 - 2025, což se naplňuje. A právě intenzita 1 tubusu je určujícím pro přibližné zahájení dostavby D3.

Celá dálnice v tomto prostoru nepočítala s dlouhými tunely a přivaděčmi, protože by to neřešilo lépe i městskou dopravu. Neříkajíc o nákladech. Vzhledem k uvedenému a zároveň nevyhnutnímu postupu etapizace výstavby za plného provozu (což nepřiměřeně zatěžovalo silniční síť města, což se odrazilo na technickém stavu silnic, mostu atp.) se alespoň rozhodlo o plném profilu severního pokračování D3, protože dle modifikace z minulosti se i zde připravoval jen částečný plný profil, na základě intenzit možnost přepracování.

Nechci odhadovat ty termíny, ale za dobu 2-4 roky bude vše připraveno (i dle rozpočtu přípravy) a za další 3 roky v provozu. V tom je rezerva tedy i pro tendrování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (v provozu 1/2 profil)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dostavba dálnice D3 z Oščadnice do Čadce není optimální, podle analytiků vytváří dopravní problém

https://sita.sk/nasadoprava/dostavba-di ... y-problem/

jedná se o problém mezi dobudovanou dálnicí a hlavní silnicí v souvislosti se zpoplatněním; jízda přes město bude kratší a zdarma aneb dopravní efekty z toho plynoucí
  • Navrhované řešení pro dostavbu druhé etapy dálnice D3 z Oščadnice do Čadce v délce 4 kilometry není optimální. Podle Útvaru hodnoty za peníze (ÚHP) totiž přesouvá lokální dopravu z obchvatu zpět do města, čímž se v centru Čadce vytváří nový dopravní problém.

    Investice má stát 235 milionů eur, z toho stavební náklady jsou přibližně 180 milionů eur. „ Kvůli technicky náročnému terénu a množství mostů se může stát vůbec nejdražší dálniční stavbou na Slovensku. Kilometr dvou pruhů dálnice vyjde na 59 milionů eur ,“ uvedla analytická instituce.
____________________________

Do nebe volající hloupost. Dosavadní půlprofil dopravně nestíhá a tady se bude vyhodnocovat politika zpoplatnění v dosahu na místní provoz.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (v provozu 1/2 profil)

Příspěvek od kot »

Ale v Čechách by si primátor nebo župan "vydupal" výjimku. Řekněme, že tady by smysl neuplatňovat zpoplatnění logiku měl. Jinakmjsem proti výjimkám obecně...
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: Oščadnica – Čadca, Bukov (v provozu 1/2 profil)

Příspěvek od 160kmh »

Přeci ale nerozhoduje vzdálenost, ale čas a ten bude po D3 lepší. Tranzit nebude sjíždět do města, takže se to týká lokální dopravy pro které dálnice nejsou primárně určeny. Tedy ani výjimka není potřeba.
Pořád to je krátký úsek, tak ty vysoké náklady na 1km nejsou tak bolestivé.
Odpovědět

Zpět na „D3 (SK)“