R2 všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
R2 všeobecně
R2 je rychlostní silnice, která bude dlouhá cca. 340 km. Tedy po dálnici D1 druhá nejdelší komunikace v rámci dálniční sítě Slovenska. Dalších několik desítek km tvoří společně s R1, to není započteno. V provozu je 32,5 km na plný profil a 36 km v 1/2 profilu.
Zdroj informací: portál NDS
R2 bude tvořit významní vnitřní tah v koridoru hlavních silnic. Propojí města Trenčín (D1), Bánovce nad Bebravou, Prievidza, Žiar nad Hronom, Zvolen, Lučenec, Rimavská Sobota, Rožňava a Košice (D1). Seznam úseků je v následujícím příspěvku.Zdroj informací: portál NDS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2022 21:59:07, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: R2
V provozu:
Ruskovce - Pravotice - 1/2 profil
Žiar nad Hronom, obchvat - větší část je v 1/2 profilu
Zvolen, východ - Pstruša
Pstruša - Kriváň
Kriváň - Lovinobaňa - II. úsek
Ožďany obchvat - 1/2 profil
Tornaľa obchvat + Figa obchvat - 1/2 profil
Hrašovík, križovatka – Košické Oľšany, križovatka - 1 km v rámci úseku D1
Ve výstavbě:
Kriváň - Lovinobaňa - I. úsek
Košice, Šaca – Košické Oľšany (križovatka D1) - II. úsek
V přípravě:
Križovatka D1 - Trenčianska Turná
Trenčianska Turná - Mníchova Lehota
Mníchova Lehota - Ruskovce
Pravotice - Dolné Vestenice
Dolné Vestenice - Nováky
Nováky - Prievidza - Žiar nad Hronom, sever
Zvolen, západ - Zvolen, východ
Lovinobaňa - Ožďany, západ
Ožďany, východ - Zacharovce
Zacharovce - Bátka
Bátka - Figa, západ
Tornaľa - Gombasek
Gombasek - Rožňava
Rožňava - Jablonov nad Turňou
Jablonov nad Turňou - Včeláre
Včeláre – Moldava nad Bodvou
Moldava nad Bodvou – Košice, Šaca
Ruskovce - Pravotice - 1/2 profil
Žiar nad Hronom, obchvat - větší část je v 1/2 profilu
Zvolen, východ - Pstruša
Pstruša - Kriváň
Kriváň - Lovinobaňa - II. úsek
Ožďany obchvat - 1/2 profil
Tornaľa obchvat + Figa obchvat - 1/2 profil
Hrašovík, križovatka – Košické Oľšany, križovatka - 1 km v rámci úseku D1
Ve výstavbě:
Kriváň - Lovinobaňa - I. úsek
Košice, Šaca – Košické Oľšany (križovatka D1) - II. úsek
V přípravě:
Križovatka D1 - Trenčianska Turná
Trenčianska Turná - Mníchova Lehota
Mníchova Lehota - Ruskovce
Pravotice - Dolné Vestenice
Dolné Vestenice - Nováky
Nováky - Prievidza - Žiar nad Hronom, sever
Zvolen, západ - Zvolen, východ
Lovinobaňa - Ožďany, západ
Ožďany, východ - Zacharovce
Zacharovce - Bátka
Bátka - Figa, západ
Tornaľa - Gombasek
Gombasek - Rožňava
Rožňava - Jablonov nad Turňou
Jablonov nad Turňou - Včeláre
Včeláre – Moldava nad Bodvou
Moldava nad Bodvou – Košice, Šaca
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2022 22:00:19, celkem upraveno 34 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R2
Chtěl bych se zeptat. Na stránkách http://www.dalnice-silnice.cz/Sk/SK.htm R2 začíná na hranici s Českem u Drietomy a pokračuje do Trenčína a dál. Stále je v plánu toto další spojení s Českem dálničního typu, nebo to je pozůstatek z doby, kdy tudy měla vést D1?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2021 18:33:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Ano, toto spojení platí i nadále, tedy R2 začíná na státní hranici SR/ČR a pokračuje kolem Drietomy dále přes Trenčín atd.
JIŽ NEPLATÍ
JIŽ NEPLATÍ
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.9.2014 22:45:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace stavu věci
Důvod: aktualizace stavu věci
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Slovensko oficiálně vzalo na vědomí rozhodnutí ČR nebudovat rychlostní silnici směrem na Trenčín, ale vzhledem k intenzitám a rozvoji na svém území bude stavět rychlostní silnici R2 až ke státním hranicím s ČR. Již v letech 2010-2012 se má začít stavět na I/50 silniční obchvat Drietomy, který má vyřešit první problémy na tomto tahu, ale R2 zůstala prozatím vedena touto trasou - i když výhledově se zřejmě zruší a bude se začínat 2. silničního mostu přes řeku Váh v Trenčíne, který se již jde stavět v roce 2010 (náklady 50 mil. € kryje z větší části EU) a který se stane součástí JV obchvatu města Trenčín, tedy bude to součást R2 tak či tak.
Slovensko doposud (oficiálně) nepochopilo proč se vlastně v České republice přišlo ke změně a proč k slovenské R2 nepůjde i z české strany rychlostní silnice ?
Slovensko doposud (oficiálně) nepochopilo proč se vlastně v České republice přišlo ke změně a proč k slovenské R2 nepůjde i z české strany rychlostní silnice ?
Re: R2
Důvodů je několik a jsou velmi zřejmé.
Hlavním důvodem i tak podle všeho zůstává existence CHKO Bílé Karpaty a zároveň nemožnost průchodu trasy bez dlouhých tunelů. R2 má vhodnější napojení na slovenské vnitrozemí, to je bez diskuse. Trasování v koridoru R49 je však z mnoha hledisek pro ČR výhodnější a umožňuje optimálnější napojení i z dopravního hlediska, kdy vytváří vhodnější koridor pro napojení střední Moravy na slovenskou D1, a to jak ve směru na sever (Žilina a dále) tak i ve směru na jih (ať už po D1 k Trnavě nebo u Trenčína na R2 směr Prievidza a Zvolen).
- 1) Jde o nepřípustnost trasovat silnici dálničního typu přes CHKO Bílé Karpaty, zákon jasně stanoví zákaz výstavby dálnic v CHKO a omezené možnosti při výstavbě silnic v CHKO.
2) Jde také o to, že nelze nálezt ekonomicky výhodnou trasu, která by se vyplatila, poslední varianta dálnice D1 v těchto místech měla v plánech tunel dlouhý 14 kilometrů a to až na slovenské území, i proto bylo rozhodnuto hledat jinou trasu.
3) Je tu drobný rozdíl mezi rychlostní silnicí v českém pojetí a rýchlostnou cestou ve slovenském pojetí, kolem roku 2000 došlo v ČR k výraznému zpřísnění norem pro výstavbu R silnic, teď se však zdá, že v něčem se to opět posune zpět, kvůli výrazně zvýšeným nákladům díky tomuto.
Hlavním důvodem i tak podle všeho zůstává existence CHKO Bílé Karpaty a zároveň nemožnost průchodu trasy bez dlouhých tunelů. R2 má vhodnější napojení na slovenské vnitrozemí, to je bez diskuse. Trasování v koridoru R49 je však z mnoha hledisek pro ČR výhodnější a umožňuje optimálnější napojení i z dopravního hlediska, kdy vytváří vhodnější koridor pro napojení střední Moravy na slovenskou D1, a to jak ve směru na sever (Žilina a dále) tak i ve směru na jih (ať už po D1 k Trnavě nebo u Trenčína na R2 směr Prievidza a Zvolen).
Re: R2
Minulý týden jsem projel trasu Praha-Zvolen a zpět. Nutno říct, že v ČR je silnice I/50 ve velmi dobrém stavu. Ale na Slovensku bohužel zamrznul čas . Cesta často rozmlácená, úzká, nepřehledná, nikde žádné stoupací pruhy, spousta kamionů a pomalých vozidel. Zejména úsek Trenčín-Nováky a průjezd přes Bánovce n.B. Od Prievidze po Zvolen už je to přijatelné, dokonce úsek hranice kraje TN/BB až Žiar n.H. je předěláván na profil S11,5.
ještě přidám dva dotazy:
1) Jak je na tom obchvat Žiaru, který je bohužel stále odkládán?
2) Proč čtyřpruh Nováky-Prievidza není označen jako "R"?
ještě přidám dva dotazy:
1) Jak je na tom obchvat Žiaru, který je bohužel stále odkládán?
2) Proč čtyřpruh Nováky-Prievidza není označen jako "R"?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
R2 již oficiálně nezačíná na státní hranici, začínat bude na dálnici D1.Diaľničiar píše:Ano, toto spojení platí i nadále, tedy R2 začíná na státní hranici SR/ČR a pokračuje kolem Drietomy dále přes Trenčín atd.
Re: R2
Takže padá vše,co bylo plánováno?I obchvat Drietomy?R2 již oficiálně nezačíná na státní hranici, začínat bude na dálnici D1.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Dle staršího vládního materiálu jsou náklady na I/50 Drietoma, obchvat asi 25 mil. € (750 mil. SKK) a výstavba se má začít 04/2011 a ukončit 10/2014, v letech 2009-2010 se mělo proinvestovat na přípravní práce celkem 465 tis. €.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.6.2016 19:22:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3558
První příslub vlády pro BanskoBystrický kraj, pro oblasti s nejvyšší nezam., je příslib pro maximální urychlení výkupu pozemků a dokončení dokumentace tak, aby se v 06/2013 mohlo začít stavět. Konkrétně jde o úseky:
R2 Zvolen, východ – Pstruša, 7,980 km
R2 Pstruša – Kriváň, 10,100
Tedy jde celkem o 18 km rychlostní silnice v nákladech 375 mil. €.
Uvidíme o rok, zda se opravdu začne stavět.
První příslub vlády pro BanskoBystrický kraj, pro oblasti s nejvyšší nezam., je příslib pro maximální urychlení výkupu pozemků a dokončení dokumentace tak, aby se v 06/2013 mohlo začít stavět. Konkrétně jde o úseky:
R2 Zvolen, východ – Pstruša, 7,980 km
R2 Pstruša – Kriváň, 10,100
Tedy jde celkem o 18 km rychlostní silnice v nákladech 375 mil. €.
Uvidíme o rok, zda se opravdu začne stavět.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Protože je nejlépe připraven obchvat Žiaru nad Hronom na celé R2, tak se začíná i s jeho výstavbou. Je vyhlášen tendr. Platí 1/2 profil a kratší verze úseku.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3591
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3591
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Obchvat Žiaru nad Hronom na R2 postaví Strabag
NDS podepsala smlouvu s firmou Strabag. Úsek se začíná na křižovatce Lovčica (trubín), pokračuje západně od města Žiar nad Hronom, končí se napojením na R1 křižovatkou Lovča, kde R2 pokračuje v peáži s R1.
Začátek výstavby: 10/2012
Ukončení výstavby: 10/2014
Náklady: 26,2 mil. €
Finacování: 85% OP Doprava (EU) + 15% st. rozpočet
Rychlostní silnici R2 se budu ještě věnovat.
NDS podepsala smlouvu s firmou Strabag. Úsek se začíná na křižovatce Lovčica (trubín), pokračuje západně od města Žiar nad Hronom, končí se napojením na R1 křižovatkou Lovča, kde R2 pokračuje v peáži s R1.
Začátek výstavby: 10/2012
Ukončení výstavby: 10/2014
Náklady: 26,2 mil. €
Finacování: 85% OP Doprava (EU) + 15% st. rozpočet
Rychlostní silnici R2 se budu ještě věnovat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
tendry jsou vyhlášenyDiaľničiar píše:http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3558
První příslub vlády pro BanskoBystrický kraj, pro oblasti s nejvyšší nezam., je příslub pro maximální urychlení výkupu pozemků a dokončení dokumentace tak, aby se v 06/2013 mohlo začít stavět. Konkrétně jde o úseky:
R2 Zvolen, východ – Pstruša, 7,980 km
R2 Pstruša – Kriváň, 10,100
Tedy jde celkem o 18 km rychlostní silnice v nákladech 375 mil. €.
Uvidíme o rok, zda se opravdu začne stavět.
přidal se k tomu i úsek R2 Ruskovce – Pravotice a dle další informace se má spustit do výstavby i další úsek západní větve R2 Mníchova Lehota – Ruskovce
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
NDS podepsala 12.11.2013 smlouvu s vítězem soutěže na výstavbu 10 km úseku R2, Pstruša - Kriváň. Náklady na výstavbu dosáhnou 177,96 mil. €, přičemž státní expertíza uváděla částku 226,7 mil. €. Úsek postaví společnosti: Strabag, Doprastav a Váhostav-SK.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Ano.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.7.2021 18:31:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R2
To je vlastně první větší úsek R2, pokud se nepletu? I když ten přivaděč u Zvolena je taky R2, není-liž pravda?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
Obchvat Bánoviec nad Bebravou má již vítěze soutěže
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4280
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4280
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R2
R2 Zvolen, východ - Pstruša s délkou 7,85 km zná vítěze soutěže.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4292
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4292
Re: R2
foto začátku obchvatu Žiaru
- Přílohy
-
- DSC_0821.jpg (128.04 KiB) Zobrazeno 12209 x
-
- DSC_0819.jpg (93.3 KiB) Zobrazeno 12209 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL