R2 všeobecně

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské rychlostní silnice.
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Rio13zm »

to mu musis vysvetlit polopate, co sa stavia je hore, co sa nestavia je dole :)
Radek M
Příspěvky: 81
Registrován: 14.11.2016 14:02:26
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Radek M »

Diaľničiar píše:To tak tady není. ;) To by jste mohl napsat i k Silnicím I. třídy. Tudíž z toho plyne, že se to tady nerozděluje na sekci dálnic a mimo dálnic.

Vlastní fórum mají z dálnic jen D1 a D3 vzhledem k přehlednosti výstavby. D2 stojí. Co k ní více psát v samostatném vlákně? Dále rozčleňovat hotový tah, který je cizím v tomto prostoru je zbytečné. A z R-ek se nejvíc rozvíjí R2, proto má pro přehlednost vlastní fórum. :idea: Více k vývoji mezinárodní části fóra (a tudíž i k postupnému rozčlenění SK části) naleznete v tématu k mezinárodním sekcím v rámci sekce O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz.
Děkuji za odpověď, dává to smysl. Spíš mě zarazilo, že ještě před týdnem to tak nebylo, proto ten dotaz. :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

To členění je tady několik let a žádná změna v tomto nenastala ani týden dozadu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak je na tom R2 od Trenčína po Žiar nad Hronom? :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6235

Jižní R2 se rozjíždí, problémem je Zvolen :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6234

Samosprávám představují podobu R2 a tunela Soroška :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6233

NDS vyhlásila soutěž na R2 Mýtna - Lovinobaňa,Tomášovce :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6232
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Lenny »

12. 2. 2018 byly zrušeny soutěže na projektanty dokumentace pro stavební povolení a zadávací dokumentaci, AD atd. na stavby Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS začala soutěže na dokumentace na další 2 úseky R2 :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6249
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

nebyl jsem tady delší dobu a na R2 se dějí pokroky:

Stát tendruje 2 úseky: Kriváň - Mýtna (9,2 km) a Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce (13,5 km). Výstavba se plánuje na 4 roky. Po dostavbě tak bude k dispozici 40 km R2 od Zvolena po Lučenec. :idea:

Samotné město Zvolen se řeší v trasování. Stát preferuje severní variantu, proti které je město Sliač v obavách o vodní prameny. NDS realizuje hydrogeologický průzkum. Pokud zůstane u severní varianty, tak se může zahájit výstavba v blízkých letech, pokud ale ne, tak se výstavba oddálí o +dekádu.

Úsek Zvolen, východ - Pstruša (7,9 km) je v provozu od 05/2017 a Pstruša - Kriváň (10,4 km) od 11/2015.

Posun nastává i na dalších úsecích, R2 Moldava nad Bodvou - Košice, Šaca se vypsal tendr na dokumentace co je dobré do dalších let směrem k výstavbě. Úsek Košice, Šaca - Košické Olšany (21,3 km) se rozdělí na dva, čímž se snad povede urychlit zahájení tendrování a to na křižovatka Košice, jih po Košické Oľšany s délkou 14,3 km.

Nedá se tedy říct, že by se tady nic nedělalo. Více pak v příslušných vláknách, i když informačně jsou některé 1. příspěvky neaktuální pro rozdělení úseků na vícero částí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

příprava mezi TN a ZH:

region Horná Nitra: Do projektovej prípravy R2 sa má podľa návrhu vlády investovať spolu 17,6 milióna eur: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6564

příprava úseků mezi ZV a KE:

Dokumentácie a dozor pre stavbu R2 Zacharovce – Bátka budú stáť viac ako 1,7 milióna eur +
Dokumentácie na stavebné povolenie a ponuku spolu s výkonom autorského dozoru a koordinátora dokumentácie pre stavbu nadväzujúceho úseku R2 Bátka – Figa
https://nasadoprava.sk/dokumentacie-a-d ... liona-eur/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
1.JPG (50.75 KiB) Zobrazeno 6773 x
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
2.JPG (78 KiB) Zobrazeno 6773 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

poloha: https://ndsas.sk/uploads/media/Obmedzen ... 68-071.png
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
R2.JPG (48.22 KiB) Zobrazeno 6578 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

pro západní polovinu R2 může být veliká pomoc ohlášená pomoc EU pro region Horné Nitry kvůli ukončení těžby uhlí; Slovensko několik let zintenzivnilo přípravy R2 i když se tam neohlásila reální výstavba, ta se směruje ze stávajících fondů EU a státního rozpočtu na východní polovinu, která je součástí 2. Z-V tahu mezi hlavním a 2. největším měste v zemi

jde o bezmála 3 mld. €, které se mají nasměrovat na cca. 200 projektů/investicí, kde dominantní jsou dopravní investice a z nich logicky dominuje hlavně R2 a obchvaty větších měst jakožto i rekonstrukce lokálních silnic: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p193472
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Úseky rýchlostnej cesty R2 medzi Zacharovcami až po Figu v okrese Rimavská Sobota, ktoré pripravujú v polovičnom profile, sú vo finálnej fáze spracovania dokumentácie pre stavebné povolenie.
https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... -pozemkov/

Až to postoupí výrazněji, tak založím další příslušná vlákna.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od kot »

Takže zatím se nepřipravuje obchvat Rimavské Soboty a spojení obchvat s úsekem u Ožďan ? díky
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Připravuje se. Ale nejde do výstavby nejbližší roky, protože tak daleko tento proces tady není. Nepochybně se spojí, ale prozatím se více k fázi zahájení výstavby blíží až úsek za RS, od Zacharoviec po Figu. Ale v 1/2 profilu, protože se celkově jaksi tlačí na to, že úseky "uprostřed" východní poloviny (Zvolen - Košice) nebudou mít takové intenzity, tak bude 1/2 profil postačovat. Ten plný se staví od Zvolena směr východ, prozatím Lučenec a plánuje v rámci návaznosti Košíc. Tady ten za RS po Figu bude do výstavby připraven, ale záleží od další vlády zda ho do ní zahrne. Původně byla ambice stávající ho rozestavět, ale na to byl ten přípravný proces moc pozadu.

EIA se posuzuje naopak v bloku Cesta R2 Ožďany - Rimavská Sobota - Figa
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... bota-figa-

Mnohem větší tempo rozestavěnosti než tuto dekádu přinese až ta další dekáda. Jsem o tom přesvědčený. Protože se zatvoří baně a tak se na západní polovinu nasměrují EU fondy. Ta cca. 1 mld. € se tam projeví. A druhá polovina tedy Zvolen - Košice se právě zintezivňuje proces příprav, studií, pozemků a dokumentací a dá se očekávat, že se to bude platit min. stejným rozsahem jako tuto dekádu, takže se na R2 toho bude více stavět. Jenom to nebude ve východní polovině jeden delší úsek, ale vícero kratších úseků a podúseků. A to kvůli rozdrobenosti pozemků a úprav na trasách s cílem snížit cenu. A zároveň se tak buduje ve vícero regionech, čímž se řeší i dopravní situace. Problémem bude pak (za dalších 10 let), že někde bude plný a jinde 1/2 profil. Na R2 je to o penězích; příprava by šla i rychleji a i výstavba, ale nejsou peníze. A proto se upřednostňují kratší cca. 10 km úseky. Pokud delší tak s tunelem a tam zas v 1/2 profilu, co je ale vždy lepší než stávající paralelní silnice, která je na mnoha místech nebezpečná.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od kot »

Nejsem žádný příznivec 1/2 profilů, ale kdykoliv jedu po stávající 1/2 profilu u Figy, tak tam opravdu mnoho aut nepotkávám. Oči u vás "ostřím" pravidelně, neboť vaše policie "zákeřně" měří MPR i ze starých Fábií, kteréžto umí měřit i v protisměru ! Takhle jsem se jednou nechal čapnout mezi Hrhovem a Dvorníky na tom přímém úseku mezi poli... Ale byli velmi slušní a pokuta byla spíše symbolická.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Medzi Košicami a U. S. Steelom už nebude rýchlocesta :arrow:
  • Na cesty I. triedy sa pretrieďujú rýchlostná cesta R2 medzi U. S. Steelom a Košicami (most VSS) a takisto privádzač rýchlostnej cesty medzi diaľnicou D1 (Prešov – Košice) a sídliskom Nad jazerom.

    Bude to znamenať zníženie rýchlosti na maximálne 90 km/h, pritom na niektorých úsekoch je to v súčasnosti aj 130 km/h.

    Rezort na čele s ministrom Árpádom Érsekom (Most-Híd) určil, že zmeny pasportizácie týchto ciest i dopravného značenia sa majú zrealizovať do 30. júna 2020. Zaujímavé je, že hoci už pôjde o cesty I. triedy, ich vlastníkom a správcom naďalej zostane Národná diaľničná spoločnosť (NDS), teda neprejdú pod Slovenskú správu ciest.

    Nové usporiadanie košickej cestnej siete navrhlo ministerstvo podľa tohto rozhodnutia v súvislosti s realizáciou a prípravou stavby obchvatu mesta Košice, ktorá bude tvoriť plnohodnotné dopravné spojenie s východom Slovenska a južnou trasou na Maďarsko. „Súčasná rýchlostná cesta R2 Košice, Šaca - Košice, križovatka Červený rak – Košice, križovatka s cestou I/17 a privádzač rýchlostnej cesty PR3 Košice – križovatka D1 nemajú realizované stavebno-technické opatrenia a obsahujú množstvo neštandardných prvkov a technických riešení,“ uvádza sa v rozhodnutí.

    K akejkoľvek žiadosti o pripojenie na spomínané cesty a na činnosť v ich ochrannom pásme bude potrebné vyžiadať si vo všetkých prípadoch záväzné stanovisko ministerstva.

    Rozhodnutie už nadobudlo právoplatnosť.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22269585 ... estou.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pěkná blbost tam snižovat rychlost, akorát tam budou zarábat fízli.
R48 -> D48 se podařilo!
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Rio13zm »

Netreba panikarit, tieto cesty budu ponovom cesty 1. triedy s tabulou cesta pre motorove vozidla (auticko), doteraz rychlostne cesty a tiez s tabulou auticka.
Pri rychloceste to znizovali znackou najvyssia dovolena rychlost zo 130 ma 100, po novom to spravia to iste z 90 na 100.
Toto cele sa zrejme deje preto, ze R2 pri Kosiciach bude mat ine trasovanie ako sa aktualne uvadza v mapach.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od kot »

Ale už ted´se tam ta rychlost hýbe nahoru, pak dolů a zase nahoru... Nejhorší je, že v SR chytá, respektive měří za jízdy v protisměru stará a doslova do písmene rezavá fabie. Tak to mi těsně před dojezdem do Košic vyrazilo dech. Na 90 jsem se sunul 137... Ale byli velmi, velmi slušní na bratra Čecha. :ok: :P Navíc body nevedou.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Mě toto snižování štve, protože co se změnilo krom značky a papíru?
Aspoň na férovku přiznavájí, že jim jde jen o prachy a nehrajou si na nějaký výchovný bodový systém.
Ale musím, říct, že jsem to tam zatím vždycky projel v pohodě, teda až na loudající se mísťnáky. Někdy se mi zdálo, že to snad dělají schválně jako 40 na 50, 80 na 90 apod, k tomu často zrychlování při předjíždění.
Za to dva kamarádi, co jezdí podle předpisů platili pokutu skoro jen co přejeli čáru :D
Ale pokud tam bude furt kilo, tak pohoda.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po R2 do Košíc nejdříve za 10 let: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6805 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

R2: Pri Ožďanoch ošetrili povrch obchvatu, jeho životnosť predĺžili o niekoľko rokov
https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... lko-rokov/

Je to již nějaký ten čas, co je tento úsek v provozu. Emulzní mikrokoberec je opravou, ale za pár let musí obchvat dostat nový koberec, jináč to bude v horším stavu, než před opravou. V článku je i fotogalerie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

K ceste R2 medzi Lučencom a Ožďanmi bolo vydané právoplatné územné rozhodnutie

18. februára 2021

Pre úsek rýchlostnej cesty R2 Lovinobaňa, Tomášovce – Ožďany je vydané právoplatné územné rozhodnutie. Uviedla to pre Rimava.sk Eva Žgravčáková, vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Ako ďalej spomenula, nasledovať bude príprava projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie, majetkovoprávne vyrovnanie pozemkov pod stavbou, zabezpečenie stavebného povolenia a následné verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby.

Úsek R2 Lovinobaňa – Ožďany má mať dĺžku viac ako 20 kilometrov a bude rozdelený na dve samostatné etapy výstavby. Prvá etapa podľa Žgravčákovej bude predstavovať úsek R2 Lovinobaňa – Lučenec (vrátane pripravovanej mimoúrovňovej križovatky Lučenec). V druhej etape bude realizovaný úsek R2 Lučenec – Ožďany. „Pre obidva úseky sa uvažuje s polovičným profilom rýchlostnej cesty,“ priblížila hovorkyňa. Zároveň podotkla, že vybudovanie uvedeného úseku je závislé od zabezpečenia finančného krytia (kompetencia Ministerstva dopravy a výstavby SR) a vládou schválených investičných priorít výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na území Slovenska.

Podľa slov starostky Pincinej Valérie Votoupalovej im oficiálne dávno nič neposlal ani nepovedali v súvislosti s výstavbou rýchlostnej cesty. Ako poznamenala, má len neoficiálne informácie, že sa pri Lučenci začalo s vykupovaním pozemkov pod R2. „Veľmi by sme boli za to, aby to kontinuálne pokračovalo,“ tvrdí.

Pinciná je na ceste I. triedy, obchvat by mal ísť južnou časťou obce. Útvar hodnoty za peniaze tvrdí, že nemajú dostatočnú frekvenciu dopravy. Starostka si to ale nemyslí. „To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej. Je to hlavný ťah na Košice,“ tvrdí starostka. Pripomenula, že je rada aspoň tomu, že im pred dvomi rokmi opravili cestu. „Lebo ľudia skutočne trpeli už otrasmi a pukaním stien. Domy sú tu veľmi blízko cesty. Pomohlo to, no jednoznačne len rýchlostná cesta by nás vedela odbremeniť od tejto premávky,“ zdôraznila. Zároveň pripomenula, že stav premávky je viditeľný vždy, keď sa niečo stane na ceste. „Nechceli by ste vidieť tie kolóny, ktoré sa vytvoria,“ podotkla.

Pre úseky R2 v okolí Rimavskej Soboty NDS zabezpečuje k týmto dvom úsekom podklady potrebné pre vydanie stavebného povolenia. Ako zároveň podotkla, ide napríklad o rozhodnutia o vyňatí poľnohospodárskej pôdy, vyňatí lesných pozemkov, súhlasy s vypúšťaním vôd, výrubom drevín a iné. Výkupy pozemkov u oboch stavieb sa podľa nej realizujú na plný profil. Po ukončení procesu majetkovoprávneho usporiadania a zabezpečenia podkladov bude podaná žiadosť o stavebné povolenia. NDS má takto rozpracované úseky R2 ZACHAROVCE – BÁTKA a BÁTKA – FIGA, sú k nim vypracované projektové dokumentácie.

https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... zhodnutie/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od kot »

Díky za dobrou zprávu ! Už se těším na SP ...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: R2 všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou sekci k R2 jsem v uplynulých dnech pročetl, aktualizoval několik důležitých faktů, uvedl několik doplňujících informací tak, že jednotlivá vlákna obsahují nejdůležitější průběh realizace. Z celé sekce k R2 bylo odstraněno celkem 9 příspěvků s již 0 informační hodnotou, bez možnosti dohledat odkazy aneb pro neexistující záběry.

Nechci sa nějak extra rozepisovat, takže jen stručná fakta.

Západní část R2 se nebude stavět tak, jak bylo míněno. Nejsou peníze. I když existoval slib pro ukončení těžební činnosti zde nasměrovat podstatnou část stovek mil. € do výstavby dálnice R2 jakožto napojení regionu Horná Nitra na dálniční síť, tak se až tolik peněz sem z této pomoci nedostane. Tyto peníze se rozplynou na "administrativní pomoc" jakožto rekvalifikace a poradenství atd. Stát pak dělá v dopravě i jiné kroky, které ale nevedou k výstavbě R2; snaha o opravu panelové silnice I/9 (i to se opakovaně tendruje), snížení nákladů na úseky R2 v jejich přípravě po výstavbu (co prodlouží datum zahájení prací), spíš podpora obchvatů a pak jiná forma napojení regionu a sice debata o R3 (namísto R1 tah přes Donovaly by se vedl tah přes Turiec, tedy D1-R2) aneb připravaná realizace R8. Vše ve hvězdách, výstavba v nedohlednu. Příprava úseků pokračuje ve zpomaleném tempu, nejsou peníze, není priorita. To předurčuje posun v této dekádě.

Východní čast R2 je na tom lépe. A to v tom ohledu, že se staví skoro 23 km v plném profilu, z toho velká část jde po estakádách/mostech. Tomu odpovídají náklady ve výši 360 mil. €, tedy 15 za 1 km. Již nyní se staví na plný profil více km, než jich v plném profilu je v provozu. To je rozhodně to dobré. :ok:

Negativum je problematický obchvat Zvolena, negativum je zamýšlení se, že další úseky kolem Lučenca se mají budovat zpátky na 1/2 profil. (dostavba na plný tak bude po 2040). Negativum je zrušený tendr na úsek s tunelem Soroška a je zjevné, že se našlo dost důvodů, proč vlastně tento úsek nepostavit. (najednou to překáží, přičemž na dalších trasách to nepřekáží nikomu (geologie atd.). :ko:

Očekává se posun na II. úseku většího úseku Košice, Šaca – Košické Olšany. Je to dalších 14 km plného profilu a velmi důležitá stavba pro město Košice. (nutno vnímat dopravní situaci regionu a rozvoj kolem ve vztahu k dostavbě tohoto úseku).

Je více, než zřejmé, že celá R2 tak jak dnes je v plánech, tak ani v 1/2 profilu nebude souvisle hotová před rokem 2050. Značí to posun o 10 let. Je to z vícero důvodů; především pak snížení priorit pro výstavbu a tlak na změny v přípravách. Ty ale pokračují i nadále, jen tedy v upraveném režimu a vše stojí na financích uvolněných pro možnou výstavbu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „R2 (SK)“