České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

R2 všeobecně
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=204&t=459
Stránka 2 z 4

Autor:  Diaľničiar [ 8.2.2014 11:38:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

Miliardy € do dálniční infrastruktury se začínají odzrkadlovat. Nejen, že se rozbíhá výstavba za miliardy, ale tím, že se z dalšího balíku peněz vyčlenilo hodně dalších peněz na další výstavbu a stát posiluje přípravné práce nových úseků, aby bylo vůbec co stavět, radikálně se akceleruje v NDS a třeba na R2 sa rozbíhají veliké přípravné práce:

R2 Mníchova Lehota - Ruskovce - 15,5 km je v stadiu stavebního řízení a probíhá soutěž na výkon autorského dozoru. Stavět se má začít v roce 2016 a ukončit stavba v roce 2019.

R2 Tornaľa - Včeláre - 50 km Probíhá veliká studie na téma, kde je nutno stavět plný profil a kde 1/2 a stanovuje se definitivní trasa. Kromě toho je zde součástí i tunel Soroška (nejproblematičtější část od Zvolena po Košice) a je záměrem NDS začít jej budovat již v roce 2015. Délka bude od 3,2 do 4,7 km, MPR v tunelu bude 100 km/h, tunel bude mít 2 tubusy.

Autor:  Diaľničiar [ 6.3.2014 10:21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

Zahajuje se výstavba R2 Ruskovce - Pravotice.

*základní kámen se poklepe dnes o 11:00
*obchvat Bánoviec nad Bebravou
*uvedení do provozu: 05/2016

jde o první úsek rychlostní silnice R2 v Trenčianskom kraji

Autor:  the.klokan [ 5.8.2014 9:13:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

Diaľničiar píše:
NDS podepsala 12.11.2013 smlouvu s vítězem soutěže na výstavbu 10 km úseku R2, Pstruša - Kriváň. Náklady na výstavbu dosáhnou 177,96 mil. €, přičemž státní expertíza uváděla částku 226,7 mil. €. Úsek postaví společnosti: Strabag, Doprastav a Váhostav-SK.


Při průjezdu kolem panuje na stavbě čilý ruch. Jel jsem tam 2x v sobotu a vždy bylo v permanenci spousta stavební techniky i lidí na několika místech tohoto rozestavěného úseku.
http://www.ndsas.sk/useky-pstrusa---krivan/44223s292c

Při průjezdu po celé I/50 mě napadl dotaz, proč se úseky na západ od R1 staví v půlprofilu, zatímco úseky na východ od R1 v plném profilu. Subjektivně mi nepříjdou intenzity moc rozdílné.

Autor:  Diaľničiar [ 19.8.2014 11:19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

NDS bude od 18.8. do 4.9. realizovat opravu vozovky R2 - I/50 od křižovatky VSS po křižovatku Optima směrem na Rožňavu. Jde o 2,5 km dlouhý úsek.

Autor:  Diaľničiar [ 11.9.2014 22:17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

the.klokan píše:
Diaľničiar píše:
NDS podepsala 12.11.2013 smlouvu s vítězem soutěže na výstavbu 10 km úseku R2, Pstruša - Kriváň. Náklady na výstavbu dosáhnou 177,96 mil. €, přičemž státní expertíza uváděla částku 226,7 mil. €. Úsek postaví společnosti: Strabag, Doprastav a Váhostav-SK.


Při průjezdu kolem panuje na stavbě čilý ruch. Jel jsem tam 2x v sobotu a vždy bylo v permanenci spousta stavební techniky i lidí na několika místech tohoto rozestavěného úseku.
http://www.ndsas.sk/useky-pstrusa---krivan/44223s292c

Při průjezdu po celé I/50 mě napadl dotaz, proč se úseky na západ od R1 staví v půlprofilu, zatímco úseky na východ od R1 v plném profilu. Subjektivně mi nepříjdou intenzity moc rozdílné.


zahájila se i výstavba úseku Zvolen, východ - Pstruša :arrow:

viewtopic.php?f=201&t=4611

Autor:  kot [ 17.9.2014 17:30:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2

Klobouk dolů : Zvolen východ - Pstruša včetně 7 mostů má být hotovo za 2 roky. :ok: Když to srovnám s dostavbou D11 před Hradcem a její délkou a rychlostí , musím bratrům z SK jen závidět...

Autor:  Diaľničiar [ 21.9.2014 22:17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

R2 dnes, jen stručná fakta :arrow:

v provozu: 18 km (1/2 profil)

ve výstavbě: 15,3 km (1/2 profil) + 18,2 km

+aktualizoval jsem 1. příspěvek a změny čekají i další se seznamem atd.


proto je čas rozčlenit R2 na více úseků, protože je tendence pokračovat ve výstavbě dalších částí, v západní větvě na 1/2 profil (TN-ZH) a v další ZV-KE naplno, i když uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet

proto získává R2 samostatní fórum, společně s D1 a D3 a toto téma se změnilo na všeobecné

Autor:  Diaľničiar [ 3.12.2014 15:52:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Je víceméně rozhodnuto, R2 se při Sliači stavět nebude a musí se najít jiná varianta. :arrow:

viewtopic.php?f=201&t=4691

Další novinka, kterou dnes napíší je, že Brusel odklepl peníze na další úsek v délce 15,5 km v nákladech 210 mil. €, více: viewtopic.php?f=201&t=4698 .

Autor:  Diaľničiar [ 9.2.2015 21:38:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Další úseky od Detvy směrem na Lučenec se začnou stavět nejdříve v roce 2016. Proč? Čtěte tady: viewtopic.php?f=208&t=4764 .

Autor:  Lenny [ 9.2.2015 22:05:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

A budou se stavět jako čtyřpruh anebo dvoupruh s rezervou?

Autor:  Diaľničiar [ 10.2.2015 1:40:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

To já nevím se 100% jistotou říct, ale ještě před 10 lety se plánovalo stavět na 1/2 profil a dostavovat poté o dalších 10 let. Již v roce 2011 se navrhovalo stavět na plný profil. A taky se posledně řeklo, že mezi Zvolenom a Košicami ten plný profil bude automaticky, na rozdíl od větvy Trenčín - Žiar nad Hronom, kde se staví 1/2 profil.

Zde materiál z roku 2011: http://www.telecom.gov.sk/php_mk/expert ... ile=2011_6

Autor:  vodouch2000 [ 2.4.2015 15:20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Teď jsem koukal do mapy a projížděl si trasu R2. Zaujal mě úsek Nováky - Žiar nad Hronom, trasování kolem CHKO Ponitrie, resp. kolem hřbetu Vtáčnik, je už jasné? Tam se jde okolo, nebo se plánuje nějaký tunel? Díky za info, případně skicu trasy.

Autor:  ML90 [ 2.4.2015 16:18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Z mapy NDS vyplývá, že by R2 měla plus mínus kopírovat trasu současné silnice I/50 s tím že by tam měly být dva tunely o délce 2880 (Prielohy) respektive 650 metrů (Šajba). Oba by snad měly být na východ od I/50 v úseku Žiar nad Hronom-Handlová. Takže evidentně okolo celého toho hřbetu.

Autor:  viky [ 8.4.2015 21:10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Diaľničiar píše:
To já nevím se 100% jistotou říct, ale ještě před 10 lety se plánovalo stavět na 1/2 profil a dostavovat poté o dalších 10 let. Již v roce 2011 se navrhovalo stavět na plný profil. A taky se posledně řeklo, že mezi Zvolenom a Košicami ten plný profil bude automaticky, na rozdíl od větvy Trenčín - Žiar nad Hronom, kde se staví 1/2 profil.

Zde materiál z roku 2011: http://www.telecom.gov.sk/php_mk/expert ... ile=2011_6

Nevím,jaké jsou intenzity za Zvolenem,ale půlprofil kolem Bánovců je úlet.Plný profil by měl být od Trenčína min.po odbočení na Partizánske

Autor:  viky [ 11.4.2015 6:41:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Včera při průjezdu trasy Trenčín-Žiar jsem zjistil,že se pustili do masivní rekonstrukce silnice na 4 úsecích.
Nejvíce mně zaujala rekonstrukce úseku Nováky-Prievidza. na tomto 4pruhovém úseku uzavřeli celý jízdní pás v celém úseku,přičemž v druhém jízdním pásu není zakázáno předjíždění a rychlost není omezena na 80km/h tak,jak by to bylo u nás s vyjímkou MÚK,ze kterých jsou ted normální křižovatky s možností odbočení doleva,tam je snížená rychlost.

Autor:  Diaľničiar [ 15.4.2015 10:59:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

viky, ale to nemá nic společného s R2, naleznete to zde: viewtopic.php?p=108207#p108207

Autor:  Diaľničiar [ 30.4.2015 16:47:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Další úseky na R2 se budou stavět po roce 2020 a některé sahají s datem až do roku 2040. :arrow:

*jde o rozhodnutí NDS a za tím stojí i Ministerstvo dopravy
*částečně připravené se možná budou stavět dříve dle situace s penězi, ale na souvislý tah to nebude

http://www.tvnoviny.sk/domace/1792097_j ... desatrocia
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673/ ... pomiatla--
http://lucenec.dnes24.sk/sprava-o-dialn ... cie-203992

A tak se stalo jenom to, co je známo již delší dobu. Není dostatek peněz ani na mnoho jiných staveb, na které nezbývají EU fondy a proto, že propojení se buduje přes D1, tak paralelní tah tak brzo ani do výstavby nepůjde. Přednost dostanou úseky D1 od Bratislavy po Trnavu anebo pak další rychlostní silnice, třeba R3 přes Oravu.

Možná, že další vláda to změní a na úseky na R2 nalezne zdroje. :idea:

Autor:  kot [ 30.4.2015 20:34:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Ne že bych se chtěl zastávat jakékoliv vlády kdekoliv, ale je sakra rozdíl mezi provozem na D1 /říkejme Žilina - Košice/ a provozem na jihu / říkejme Košice - Nitra - Blava/ . Takže když je peněz málo, není se co divit...

Autor:  JirkaS [ 30.4.2015 21:16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Jenže ten rozdíl bude dán právě i neexistencí slušné jižní větve, kterou by to mezi Blavou a Košicemi bylo kratší. Něco jako u nás D1/R35.

Autor:  kot [ 1.5.2015 12:06:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Jirko, obě trasy jezdím 4 -5x ročně. Tam jedním směrem a zpátky opačně. A hustota provozu na jihu je minimálně mezi Košicemi a Zvolenem neporovnatelně pohodovější než kdekoliv na severním tahu.

Autor:  Standa [ 4.5.2015 8:55:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Podle toho, co mi před pár lety říkal jeden kamarád z východního Slovenska, na trase Bratislava - Košice dost slušná jižní větev existuje a je i dost využívaná: přes Budapešť. Takže kompletní R7/R2 by sice asi část tohoto tranzitu natáhla (z D1 i z M1/M3), ale největší podíl by stejně zůstal pro nějakou lokální dopravu nebo kratší tranzit typu Košice - Lučenec.

Autor:  siesa [ 4.5.2015 12:38:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Tak ja nevim..minulej rok jsem jel jihem nekolikrat (tedy ne az do Kosic) a pokazde byla intenzita velice silna. Ta trasa si zkapacitneni zaslouzi take. Srovnavat ovsem s D1 nebudu, to ani nema smysl....

Autor:  Diaľničiar [ 16.5.2015 20:09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Po obrovské vlně odporu (starostové a obyvatelstvo celého regionu od Zvolena po Košice) vycházejí informace z NDS a MDVaRR, že R2 je i nadále priorita vlády:

*jednak se nyní staví 2 úseky v délce 20 km
*do roku 2020 se mají ve fázi výstavby pohybovat další úseky až po Lovinobaňu
*intenzivní je činnost v úseku příprav (studie, projekty)
*zlepšení napojení měst a obcí na kostru silnic se děje i díky masivním investicím do silnic I. třídy (jde o komplexní přestavby úseků silnic I. třídy, které nesplňují ani parametry silnic II. třídy)

Více zde: http://www.echoviny.sk/spravy/dialnica- ... nevypadla/

Autor:  Diaľničiar [ 3.6.2015 18:07:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Exministr zahraniční a v současnosti europoslanec Eduard Kukan vyzval obyvatelstvo na východě Slovenska k apelům na vládu a kompetentní na další pokračování výstavby R2: viewtopic.php?f=208&t=4884 .

Další informace: NDS hledá novou trasu obchvatu Zvolena v rámci R2, co je výsledkem protestů proti původní variantě trasování.

Autor:  Diaľničiar [ 9.6.2015 10:59:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: R2 všeobecně

Samosprávy mají povědět, které úseky na R2 jsou nejvíce důležité: http://kosice.korzar.sme.sk/c/7848013/o ... ty-r2.html , odkazuje st. tajemník Ministerstva dopravy.

Na úseku od Zvolena po Košice se úseky staví a připravují se dokumentace pro stavební povolení. Na některých se hledá nová trasa. Financovat celý tah není možné, ale vláda a i dnešní nejsilnejší opoziční strana Sieť říkají, že ve výstavbě R2 se musí pokračovat. Nedořešená je otázka financování, ale to ostatně nejen na R2.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/