I/18 úsek Žilina - Vrútky (Strečno, 2+1 pruh)
Napsal: 24.6.2009 19:02:34
Edit příspěvku k 10/2021: Tohle téma bude sloužit ke všem aktivitám v rámci I/18 v úseku Žilina - Vrútky s těžištěm na úsek se Strečnem s 2+1 pruhovou silnicí.
*průjezdnost Strečna: https://akojenatomstrecno.sk/
Původní obsah:
Na silnici I/18 v úseku horského průchodu Strečno se realizuje rozšíření na 2+1 pruh. Realizace probíhá po uskutečněm odstřelu skalního masivu, jeho stabilizaci a to dalšími prácemi: vyfrézováni vozovky v celé šířce (místy byli vyjeté koleje až do hloubky 10-12 cm), pokládka nového asfaltu a přemalování vodorovního dopravního značení tak, aby zde byli tři pruhy. Jako bariéra bude: 12 cm podstavec a do výšky 80-90 cm další zábrany. Je to dočasné opatření, než se dostaví tunel Višňové (jeho realizace je plánovaná na r. 2009-2013; zřejmě se to posune).
Tenhle silniční úsek se dostává pod neustálý dopravní tlak, tvoří se zde rozsáhlé kolony a když se zde stane dopravní nehoda, reálně se zde čeká i 2h. Objížďka není možná přes jinou kvalitní silnici I. třídy.
Takovýchto neuralgických bodů je na Slovensku hodně, nejvíc právě na těch místech, kde chybí dálnice/rychlostní silnice a pak v okolí větších měst.
*průjezdnost Strečna: https://akojenatomstrecno.sk/
Původní obsah:
Na silnici I/18 v úseku horského průchodu Strečno se realizuje rozšíření na 2+1 pruh. Realizace probíhá po uskutečněm odstřelu skalního masivu, jeho stabilizaci a to dalšími prácemi: vyfrézováni vozovky v celé šířce (místy byli vyjeté koleje až do hloubky 10-12 cm), pokládka nového asfaltu a přemalování vodorovního dopravního značení tak, aby zde byli tři pruhy. Jako bariéra bude: 12 cm podstavec a do výšky 80-90 cm další zábrany. Je to dočasné opatření, než se dostaví tunel Višňové (jeho realizace je plánovaná na r. 2009-2013; zřejmě se to posune).
Tenhle silniční úsek se dostává pod neustálý dopravní tlak, tvoří se zde rozsáhlé kolony a když se zde stane dopravní nehoda, reálně se zde čeká i 2h. Objížďka není možná přes jinou kvalitní silnici I. třídy.
Takovýchto neuralgických bodů je na Slovensku hodně, nejvíc právě na těch místech, kde chybí dálnice/rychlostní silnice a pak v okolí větších měst.