Silnice I. třídy

Vše o výstavbě, provozu a údržbě silnic I. tříd na Slovensku.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem (hlavně) úvodní příspěvky. :idea:

Letošní rok se mj. nevyčerpá ani 1€ na opravu vozovek z balíku 50 mil. €, ale balík se přesouvá do dalšího roku. Jde o toto: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 24#p178824 . Důvodem je, že SSC připravila 1 velký tendr pro celé Slovensko, čím diskriminovala regionální firmy. Tendr je vyhlášen znovu a rozdělen na 3 regionální celky. Letos se ale navíc neopraví ani 1 km silnic. Více zde: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... a-to-neda/


a ještě tady k I/78 Námestovo, průtah
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p109323

přidávám video z realizace pro lepší představu:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:SSC zahájila tendrování na rekonstrukci jediného silničního tunelu (ležícího na silnici a né dálnici) Stratená: I/67 STRATENÁ REKONŠTRUKCIA TUNELA :arrow:

https://www.ssc.sk/sk/verejne-obstarava ... tunela.ssc

více o něm
Slovenská správa ciest zrekonštruuje tunel Stratená v okrese Rožňava, práce potrvajú rok :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sl ... rvaju-rok/

*práce provede Tubau a více je pak na odkazu
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.10.2021 9:55:14, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od evilcleaner »

dneska jsem měl možnost zažít na vlastní kůži další stupeň slovenské beznaděje v řešení dopravní situace v oblasti čadci. viz.:
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo ... sit-kolony

ehm ano, slováci skutečně osadili SSZ na čáru ve svrčinovci - zátky, nevěda toho jsem jel normálně po I/11 a uvízl v koloně téměř výhradně kamionů v úrovní jablunkovského průsmyku, kolona prakticky stála, nakonec jsem si to výrazně zkrátil promotáním skrz starou celnici, ale i tak jsem na místě trčel cca 45 minut, kolona kamionů byla od úrovně lyžařského střediska v mostech. dále do svrčinovce potom doprava velmi pohodová (jel jsem do čierneho). v první chvíli mě napadlo jestli něco takového je vůbec legální - způsobovat takovým DIO pětikilometrové kolony v sousedním státu a enormní zdržení, teď uvažuji jestli bude SR nějak kompenzovat vyjeté koleje způsobené velmi pomalu jednoucí/stojící kolonou kamionů na české straně.

ale v principu mi takové chování přijde vskutku ohavné - trestat souseda, který poctivě budoval infrastrukturu (navíc systémem od hranic do vnitrozemí), za vlastní a donebevolající neschopnost řešit desítky let trvající dopravní kalamitu na svém území. hnus, hanba... :zvraci:
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Honey72 »

Ve Franci či Nizozemsku je zcela běžné, že středová čára je doplněna i pevnější překážkou, třeba obrubníkem, květináči či dokonce betonem. To je pak panečku jízda několik kilometrů bez možnosti předjetí. Ale výhoda, že všichni jedou plynule bez lepení na zadek a nebezpečného předjíždění. A pokud jede sanitka, musíte alespoň částečně na trávník.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy Doležal: Slovenská správa ciest potrebuje na kvalitnú údržbu viac ako len 37 miliónov eur:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... ionov-eur/

*smutné je na tom to, že je zcela jedno kdo vládne, ta částka se ne a ne zvednout, je na 1 miliardě SKK :roll: (konstatují všichni, že to nestačí)
*a z těch 200 mil. € se mělo již v letech 2019 a letos 100 prostavět :ko:

Takže i v novém dokumentu ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 36#p219236 ) je sice uvedeno, že za miliardy € se opraví silnice, ale ve skutečnosti se neděje stále nic. A aby stát obstarával roky ( :!: ) opravy silnic je k pláči. Jo, když ten věk vozovek je jaký je, tak i stav a najednou i ty opravy, když se tam prakticky pak dávají 3 vrstvy a všechno to něco stojí, ale konstatovat, že to je málo, to jednoduše nestačí.

Zásadní chybou byla reforma silniční sítě respektivě se špatným finančným úmyslem, kterou ctěný p. Mikloš kdysi dávno provedl. Rozsah 18 tis km (D,R,I-III) snížil jen na D,R a I a zbytek hodil na kraje. Ale taky snížil původní rozpočet 10 mld. na pár miliard, když se tedy snížil i ten rozsah. Bez ohledu na to, že v tom čase Slovensko nemělo zdaleka D,R jak byla potřeba (není dodnes) a i stav I byl špatný + chybějící obchvaty. Ten stejný pán dnes radí na UA, kde se zřejmě z těchto chyb poučil, protože na UA se masivně silniční síť renovuje. Katastrofální ale je, že po této reformě se nakonec ze státu na D,R a I dostávalo kolem 15 miliard korun, tak po dalších 15 letech vlád se tam dává prakticky stejný objem. Jednou za čas je ta částka navýšená, když se nestačí čerpat fondy. To se nebavme ani o inflační položce atp.

100 mil. € pro SSC pro opravy silnic a mostů by bylo málo po dobu 10 let ještě při té jednorázové 1,5 mld. € injekci, ale bylo by to již vidět a stav by se obracel k lepšímu. Takže ani 37 ani 80 nestačí. A proto bude stav silnic takový jaký je. Zůstava se jen modlit jak si to stávající p. min. financí představuje a sice že se ta 1 až 2 mld. € z plánu obnovy EU nalejí do masivní opravy 1300 km silnic I. třídy. (to se ale ani nebavme o tom, že najednou se to udělat nedá ani za 2 roky se to nedá, protože to by stát dopravně padl, únosné tempo bude 200-300 km ročně, když se bavíme o až takových opravách, a to se musíme bavit vzhledem k zničení těch vozovek).

A zas tedy mohu i já jen konstatovat. To, co konstatuji již 3. dekádu. I s výhledem, který jen zhoršuji. I ty mosty, které se jen prohlédnou a i to ne, i ty silnice jsou pod jinou intenzitou než před 10 a 20 lety. Když tedy chybí D/R síť. A ta chybí, není ani jedno Z-V spojení a chybí tranzitní S-J, chybí obchvat hlavního města. Prístavný most je časovaná bomba, donedávna v neustálých opravách a zesilnění mostu Lafranconi a při představě pomalu vyčerpané kapacity tunelu Sitina se co se týče D1 a D2 blíží Bratislava k velkým problémům. D4 přitom nevytváří obchvat dokud se nepostaví jakýkoliv tunel přes Karpaty. Jenom to nikdo nechce vidět. A tohle všechno co chybí a bude opravovat musí logicky zatížit to co je vedle, tedy síť jedniček a další tahy. Zdroje jsou, ale nejdou odkud se berou. Na daních PHM, silničních daních, nálepkách a mýtném se vybere více než se vkládá zpátky do silniční sítě a ta chybí (konstatováno všemi agenturami atp.) a má být motorem i státních investic a neděje se to, takže když neumí ani dnes někdo zvednout kapitolu oprav z 37 na 137 mil. €, tak jen obelhává jak veřejnost tak sám sebe. To už nemluvím o tom, že ze státních institucí věnujícím se tomuto oboru se odborníci přesouvají do stavebních firem aneb jdou do zahraničí. Nejenže je stát neumí zaplatit, ale co tady mají dělat, když se tady v tom ani neinvestuje a všechno se jen donekonečna eviduje a píše do map a tabulek, ale realita je zcela jinde.

Slovensko eviduje hromady mostů ve špatném stavu a silničáři natírají zabrádlí. :o Dle harmonogramu prací, které někdo vypracuje a podepíše. To jsou zcela vyhozené peníze. Ale aby bylo vidět, že se něco dělá. Že to nenecháme odpadnout od rzi.

To je již katastrofální, jak si někdo může namýšlet že bude postačovat 15 let říkat to samé. :roll: Ty logistické ztráty, které vznikají jízdou po slovenských silnicích a dálnicích jsou již enormní, to zhoršení stavu a zlepšení v Polsku a Maďarsku je tak vysoké, že Slovensko se v tomto ohledu již může srovnávat jen s Ukrajinou. A pak až s dalšími sousedy v řadě; s Rumunskem. Při cestování 30 km, což je průměr při jízdě do a z práce ztrácí řidič v této dopravní špičce průměrně 15 minut. Stav vozovek, zvěř u silnic, špatné značení zvyšují nehodovost. K výšce zdanění nafty nemá stát nic, protože každý kdo jede v trase Západ - Balkán po 80 km D2 tak Slovensko přeskakuje. Proto tady ani u D2 nevzniká velká kamionová odpočívka, i to větší parkoviště musel vystavět stát sám; po tlaku na to, za co se vlastně to mýto platí, kde ty služby jsou. A aby se něco vybralo zpátky, tak tam jsou v mapě váhy. Jsou to všechno pak takové koncepční záležitosti kolem služeb, tedy kolem toho, z čeho Slovensko jako stát i nadále nic nemá. Žádné služby, zádná další zaměstnanost. Při výpadku trasy přes Slovensko bude k dispozici drahší variant Rakouskem. Takový paradox, který tady vzniká, ale to je dost daleko a Rakousko neplánuje zvedat tento podíl na úkor Slovenska, pro ochranu ŽP.

Slovensku chybělo kdysi 116 obchvatů, část má řešit D/R síť. Jen 20 obchvatů na jedničkách kolem opravdu sídel nad 15-20 tisíc vyjde na 1 mld. € ve stavebních nákladech. Rozestaví se možná 5, v etapách a i ty se budou 3-4 roky stavět. Tohle je zcela neúnosní situace.

V krajských městech absentuje rozšíření hlavních silnic, takže nelze upřednostnit MHD, protože není na jakém pruhu, když je jen jeden 1+1 aneb snad odbočovací. Takže státní neinvestování do D/R, do obchvatů pak blokuje i samotná města v jejich územním rozvoji. A tohle ani kraje nedokáží nahradit jakýkoliv dalšími investicemi (KO, kratší mosty na sídlištích a spojovací silnice z IROP atd.). Tím pádem ani samosprávy, které mají velké kompetence (70%) se nemohou rozvíjet a nemají na to kapitál. A tím, že není adekvátní možnost v MHD :arrow: tak je tlak na parkoviště, ale tyto plochy již za těch 20 let zpátky jsou vyčerpané. A v této situaci si číst, jak i nadále není dost peněz a zároveň si pak číst, že EU někam spěje k nějakým eko- a energetickým cílům a i v dopravě je o tom, že EU za chvilku nebude vůbec investovat do silniční infrastruktury a Slovensko si pak bude ptát výjimku, že nedokázalo za 30 let postavit nic páteřné a ten investioční deficit je takový, že to nelze obejít. Ale když se dá za 1/4 mld. € postavit 4 km aneb za stovky mil. € nedostavat dálnice, ani jen nedostavat je, tak se nesmíme divit. Ani se pak nedivme, že obchvat Trnavy, který v dobách stavby již nepostačoval na 1+1 rozdělíme na 3 etapy a stavíme ho 7 let. Za pár desítek mil. €. A o tom jižním se jen bavíme dlouhé roky.

Slovensko se pomalu dostává do stavu a situace, kdy na 1 km většina krajů dává větší peníze tato samospráva než stát. A to ten samý stát nemá ani jen pozemky dořešené a blokuje tím i samosprávy.

Pokud nebude sestaven kvalitní rozpočet i v % k HDP jako investiční k pozemní dopravě silnic a železnic (no to ani nemluvme), tak stav i toho co stojí bude špatný. Prakticky 45% silnic I. třídy je na tom velmi zle. A to po nich jezdí polovina tranzitu, po těch 3 tisíckách km. Možná, že to bude v letech 2021 - ... lepší. Ono je vlastně velký úspěch, že v této situaci je ještě těch 55% silnic I. t řídy v dobrém stavu. :idea: I to se na těch, co se posledně ve větším opravovalo (za Figeľa když se tam přesunulo pár set mil. € z výstavby R do oprav I) tak poslední roky se dělala oprava trhlin a věnovala se těmto silnicím zvýšená pozornost, ať vydrží co nejdéle v dobrém stavu. A opravdu většina z nich má prakticky 8 let a jsou z 90% na tom dobře.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt modernizácie cesty I/64 medzi Topoľčanmi a Žilinou má nedostatky, tvrdí Útvar hodnoty za peniaze :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... a-peniaze/

plánovanej modernizácie 105 kilometrovej cesty I/64 medzi Topoľčanmi a Žilinou v hodnote 188 miliónov eur
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

chronologie vývoje v tomto roce

Slovenská správa ciest: Roman Žembera končí na čele správy ciest, minister dopravy ho odvolá :arrow:
https://www.aktuality.sk/clanok/782792/ ... ho-odvola/

Slovenská správa ciest má novú generálnu riaditeľku :arrow:
https://transport.sk/spravy/cestna-infr ... iaditelku/

*je z úřadu pro VO
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Veľkoplošné opravy ciest I. triedy sa dotknú všetkých krajov, 520 kilometrov bude stáť 160 miliónov eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ve ... ionov-eur/

Od 03/2021 se zahajují práce. I. balík je v rozsahu 30 úseků silnic v celkové délce 90 km v nákladech 23 mil. €.

Letošním rokem se má opravit celkem 180 km silnic v nákladech 50 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Minister Doležal odvolal šéfku Slovenskej správy ciest :arrow:

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... avy-ciest/

*očekával od ní lepší výkon, ale za práci jí poděkoval

Co čekat od nástupcu odvolané ředitelky SSC :arrow:

Štátni cestári prišli o riaditeľku, lebo Doležal nebol spokojný s jej výkonom. Čo čakať od Tvrdoňovej nástupcu
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... -nastupcu/

(stačí kliknout na "prejsť na článok" a zobrazí se celé znění)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.10.2021 9:56:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Výroční zpráva za rok 2020 (uvedeno v 04/2021) SSC:

https://www.ssc.sk/files/documents/vyro ... r_2020.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Ak štát nezvýši financovanie ciest prvej triedy a mostov, hrozí, že väčšina nebude vyhovovať :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ak ... vyhovovat/

Nyní probíhá mimořádná rekonstrukce silnic, s čím se opraví 1/3 nevyhovujících úseků. Jen 1/3. V článku je uveden celkový stav a reální zdroje, které se musí dávat do silnic a mostů tak, aby se jejich stav nezhoršoval, resp. začal zlepšovat.

Rozdíl mezi základní částkou doposud a po novém je nevyhnutní navýšení o 65%. Ochota s tím něco provést ovšem existuje.

Článek lépe popisuje i stav mostů v základní jednoduchosti situace jejich stavu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Cestári chystajú dopravné značenie za milióny eur, tender spomaľujú zmeny a námietky
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... -namietky/

*megatendr na VDZ za 14 mil. € na silnice I. třídy na 4 roky
*SSC neumí ale tendrovat, námitky UVO
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

SSC sestavila mostní program, ve kterém by ráda opravovala tolik nevyhovujících mostů během příští dekády, kolik se jich degraduje, resp. mírně víc, čím by se zlepšil jejich stav. Potřebuje na to alespoň 300 mil. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7217 . Ministr dopravy bude za tento mostní program lobbovat. Tolik média a politika.


Komentář: Již, když se formoval "mostní program" a to se "jen" řešil monitoring jejich stavu, protože nebyla ani kapacita na tuto činnost, tak se ukazovalo, že na to bude pak potřebná částka alespoň 1 mld. SKK. Doba pokročila, těch mostů ve špatném stavu je od té doby mnohem, ale mnohem víc. Dle vícero propočtů bude potřebná částka 420 mil. €, aby se opravdu povedlo zastavit úpadek mostů na silnicích I. třídy. A to i proto, že vícero z nich se bude muset bourat a stavět znova. Bylo by samozřejmě velmi příznivé, když by vláda schválila takový program. Ostatně jde "jen" o 30 mil. € na rok. Rozhodně menší částka ve výsledku, než jsou náklady na obcházkové trasy a stoupající emise z toho plynoucí atd.

Taky dodám, že vícero ekonom. analytiků, kteří mají dnes dosah na vládu, tak dlouho prosazují zvýšení peněz do SSC jak do oprav silnic, tak do oprav mostů. (a pak spíš výstavbu obchvatů namísto výstavby R-ek).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

GŘ SSC se stal Ivan Rybárik. Post zastával dočasně. Má za úkol pokračovat v rekonstrukcích silnic I. třídy a zaměřit sa na další činnosti v rámci úřadu.

https://ekonomika.sme.sk/c/22777034/gen ... casne.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 2019:
Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:SSC zahájila tendrování na rekonstrukci jediného silničního tunelu (ležícího na silnici a né dálnici) Stratená: I/67 STRATENÁ REKONŠTRUKCIA TUNELA :arrow:

https://www.ssc.sk/sk/verejne-obstarava ... tunela.ssc

více o něm
Slovenská správa ciest zrekonštruuje tunel Stratená v okrese Rožňava, práce potrvajú rok :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sl ... rvaju-rok/

*práce provede Tubau a více je pak na odkazu
Návrh osvetľovacej sústavy krátkeho tunela sa neobíde bez teórie a praxe :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ie-a-praxe

*odbornější článek s faktama a fotkama k tunelu Stratená

Nedostatočné prepojenie teórie a praxe sa prejavilo aj pri obnove osvetlenia v krátkom tuneli Stratená. Predmetnej tematike už bolo venovaných niekoľko článkov v odborných časopisoch v štádiu obstarávania, ale aj v štádiu riešenia projektu s názvom Obnova tunela Stratená v celkovej hodnote 957 127,72 eur bez DPH (bližšie pozri Oznámenie 17858 – DOP, Vestník č. 83/2021 z 08. 04. 2021)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

SSC: Připravuje se celostátní sčítání dopravy

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... ch-usekov/

*bylo odloženo pro pandemii, již 2. rokem
*celkem se připravuje 2700+ sčítacích bodů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info k SSC

:arrow: Slovenská správa ciest pokračuje v bežných aj veľkoplošných opravách ciest:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sl ... ach-ciest/

*letošním rokem má na tyto účely SSC k dispozici celkem 90 mil. €

:arrow: Výdavky Slovenskej správy ciest v roku 2021 vzrástli takmer dvojnásobne oproti pôvodnej sume:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... dnej-sume/

:arrow: Slovenská správa ciest pripravuje projekty na ďalšie programové obdobie eurofondov:
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... urofondov/
*jde o období 2021 - 2027
*do 2021 (v praxi do 2023) se mělo prostavět 400 mil. €, realita je dodnes 140 mil. €, i proto se nyní má zdynamizovat kontrahace projektů a jejich realizace má být masivnější

:arrow: Stav cestných mostov je katastrofálny. Kým by ich cestári opravili, trvalo by to najmenej 10 rokov a stálo stovky miliónov eur:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... -a-udrzby/
*na silnicích I. třídy je na tom špatně skoro 600 mostů
- v roce 2011 to bylo 200 mostů

Slovenská správa ciest má v správe 1 776 mostov, z toho približne polovica mostov bola postavená do roku 1960. Všetky tieto mosty (viac ako osemsto) majú vek vyšší ako 60 rokov, nepostačujúce parametre materiálov (betónu, výstuže), vo väčšine prípadov sa dostávajú sa na hranicu životnosti a potrebujú rekonštrukciu.

V tomto roku cestári plánujú rekonštrukciu 24 mostov v celkovej sume viac ako 18 mil. eur.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Štúdia modernizácie ciest od Holíča k Trnave podľa ÚHP neukazuje najlepšiu hodnotu za peniaze
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... a-peniaze/

*jasně doporučuje hlavně obchvaty měst Holíč a Senica
- ačkoliv obchvat Senice se do r. 2028 asi nezačne: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -nerealna/


celé hodnocení: Hodnota za peniaze projektu, 02/2022
I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou
https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hod ... 220217.pdf

*informace, mapky, plány, čísla ...

jedná se o významný tranzitní tah navazující na "vícero" přechodů v rámci ČR/SR, proto to zde má rozhodně své místo jako ucelená informace, obchvaty Holíča i Senice uvádím v rámci silničních obchvatů, prozatím jen v plánech ačkoliv uskutečnitelných tuto dekádu :D
1.JPG
1.JPG (76.07 KiB) Zobrazeno 3020 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

SSC ještě v 03/2022 vyhlásila tendr na rekonstrukci panelové silnice v úseku Veľký Meder - směr Maďarsko: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7477 .

CESTA I/13 VEĽKÝ MEDER – MEDVEĎOV“ - I. ČASŤ
https://www.verejnesutaze.sk/tender/uvo/12096

Je to asi 1/2 trasy po státní hranice. Snad brzo budou známé výsledky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

SSC konečně :!: zrekonstruuje křižovatku na I/9 do obce Nitrica. Tento úsek je jedním z nejnebezpečnějších na státní silniční síti.

SSC za 0,5 mil. € plánuje postavit odbáčecí pruhy. Finančně si to pojistila jak z vlastních prostředků, tak z EU fondů. Obec o to žádá 30 let ...

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ch-pruhov/

Já o tom psal i zde: Hlavní tah I/9 do ČR se stal silnicí smrti ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Postavení Slovenské správy silnic se zrovnoprávní :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7589

Je to potřebné, aby bylo Slovensko právním státem. Pozemek je základ. Na druhou stranu jsem zvědav jak se to bude finančně řešit, jaké bude období "do kdy".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Již jsem se zmínil, že na Slovensku se nachází i jediný tunel na silnici I. třídy a sice 325m tunel Stratená. Je na I/67. V posledních letech se tady nejdříve se zrenovoval most u něj, poté i tunel.

https://www.cdb.sk/sk/casto-kladene-ota ... unely.alej

https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_I._ ... Slovensko)



Info k osvětlení, tunelu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 88#p203588 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p247102

POLOHA tunelu, lze vidět zrovna práce na mostě

Most rekonstruovala společnost Chemkostav v roce 2018:

Předmět zakázky: Rekonstrukce mostního objektu 67-034, úprava silnice I/67 v okolí mostu v celkové délce 60 ma úprava koryta řeky Hnilec v okolí mostního objektu. Rekonstrukce mostu zároveň vyžaduje úpravu veřejného osvětlení, přeložení telefonního vedení v délce 45 ma přeložení dvou sloupů telekomunikačního vedení s přesměrováním kabelu nadzemního vedení.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní silničáři začnou s výstavbou obchvatů Šale a Sabinova, trvat by měla tři roky a finance budou zejména z eurofondů (CHTĚJÍ)
12. 01. 2023
SITA

Slovenská správa silnic (SSC) začne v letošním roce s výstavbou obchvatů Šale a Sabinova. Stavební práce mají v obou případech trvat tři roky. Jak státní silničáři ve čtvrtek informovali, jedná se o jejich největší stavby se začátkem letošního roku. Zatím neuvedli, kdo a za kolik bude oba obchvaty stavět, ještě neuzavřeli tendry na obě stavby a smlouvy se zhotoviteli.

"Nový obchvat Šale bude mít délku 11,8 kilometru a jeho součástí bude i 705 metrů dlouhý most přes řeku Váh," uvedl Martin Guzi z komunikačního oboru SSC.

„Sabinovský obchvat bude dlouhý 9,8 kilometru. Začínat se bude za obcí Pečovská Nová Ves a pokračovat severně od města Sabinov a jeho městské části Orkucany. Za obcí Šarišské Michaľany se napojí na současnou cestu ve směru do Prešova,“ přiblížil.

Silničáři vyhlásili soutěž na přeložku cesty I/68 při Sabinově loni v únoru, odhadované náklady byly 61 milionů eur bez daně z přidané hodnoty (DPH). Nový tendr na stavbu obchvatu Šale na silnici I/75 začaly také loni koncem června, předpokládaná cena přesáhla 75 milionů eur bez DPH.

Státní silničáři si přilepšili loni a platy jim porostou i letos, očekávají se však odchody některých zaměstnanců
"SSC plánuje v roce 2023 proinvestovat více než 150 milionů eur do výstavby a rekonstrukcí silnic, z čehož bude podstatnou část tvořit financování prostřednictvím zdrojů z Evropské unie," podotkl Guzi.

Vyšší částka oproti roku 2022 souvisí zejména s ukončováním několika veřejných zakázek a zahájením stavebních prací. Zmodernizují více než 80 kilometrů silnic I. třídy, obnoví přes třicet mostů.

Zvyšování bezpečnosti na cestách

„Pokračovat budeme v rekonstrukcích křižovatek ve Strážském a v Levicích. Začnou se i rekonstrukce křižovatek ve Vráblech, Rožkovanech, Nitrici, Martině, Rimavské Sobotě a na Donovalech,“ poznamenal Guzi.

I v letošním roce budou klást důraz na zvyšování bezpečnosti na cestách doplněním bezpečnostních a záchytných prvků.

Třetí rok budou pokračovat velkoplošné opravy silnic I. třídy. Silničáři loni opravili 29 úseků ve všech regionech Slovenska v celkové délce přes 83 kilometrů silnic, náklady na opravy dosáhly 32 milionů eur s DPH.

Přeinvestovaly miliony eur

Státní silničáři v roce 2022 proinvestovali na nové stavby více než 80 milionů eur, z toho přibližně polovinu tvořily evropské zdroje. Nejvíce financí použili na modernizace silnic, rekonstrukce mostů, sanace sesuvů a výstavbu ochvatů Brezna a obce Plavnica. Investovali také do zvýšení bezpečnosti doplněním bezpečnostních prvků na cestách I/9, I/16, I/18 a I/66.

Za opravy a údržbu loni uhradili přes 44 milionů eur, tedy všechny přidělené finanční prostředky po navýšení navrhovaného rozpočtu na údržbu.

"Na údržbu silnic I. třídy bylo na rok 2023 opětovně přiděleno stejné množství financí ze státního rozpočtu jako v roce 2022, což při stoupajících cenách za výkony údržby, například zimní údržba, výrazně omezuje rozsah činností, které bude moci Slovenská správa silnic provádět,\" dodal Guzi.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... t-cez-vah/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Strážske s okrese Michalovce se 1.3. začala výstavba OK silnic I/18 a I/74.

Náklady: asi 0,9 mil. € bez DPH
Zhotovitel: Eurovia-SK
Doba výstavby: cca. 1 rok
  • Nový kruhový objezd bude mít venkovní průměr 38 metrů a vnitřní průměr 24 metrů. Šířka středového ostrova bude dva metry a pruh na obvodu bude široký šest metrů. Šířka pruhů u vchodu a východ z kruhového objezdu bude v jednotlivých větvích od 3,5 do 4,5 metru. Dvě spojovací větve (tzv. bypasses) budou mít šířku pruhu 5,5 metrů.
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... edzeniami/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Proběhlo zařazení úseku silnice I/64, pracovně označené jako I/64E ve městě Rajecké Teplice, v délce 1,046 km do silniční sítě. S tím souvisejí změny v rámci přetřízení silnic II. a III. třídy v krátkých délkách. Vyřazení původního úsek silnice I/64 v délce 0,329 km. A zařazené do sítě místních silnic. Důležité to je pro všechny kdo potřebují projet hlavní silnicí a nic tím neporušit.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy (SK)“