Silnice I. třídy

Vše o výstavbě, provozu a údržbě silnic I. tříd na Slovensku.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem několik příspěvků, ale nikoliv údaje o technickém stavu silnic. To udělám později, když budou nějaké výsledky. Za poslední 4 roky se opravilo přes 800 km, což je nejvíce v historii, ovšem zhoršuje se stav mostů. Detailnější rozbory ale dělat nejdu. Silnice I. třídy považuji sice za důležité v rámci sekce se Slovenskem, ale z časových důvodů budu zachytávat i nadále jen to nejdůležitější; obchvaty a větší opravy případně (bohužel) havarijní stavy). Cokoliv se dá dohledat na těch odkazech na začátku témy.

Rád bych ale upozornil na přečíslovaní některých silnic :arrow:

http://www.cdb.sk/sk/Cestna-siet-SR/Pre ... riedy.alej

*týká se to 15-20% silnic I. třídy, takže to není zrovna málo
*většina doposud napsaných příspěvků je v této záležitosti upravená anebo je na začátku upozornění (pokud je v příspěvku třeba seznam, tak z časových důvodů jsem se tomu nevěnoval) :arrow: do budoucna to už budu uvádět tak jak je to platné
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Lenny »

Nemůžu se ubránit dojmu, že čím blíže jsem k hranicím, tím jedu po horším a horším povrchu silnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

myslis zo slovenskej strany ? :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Lenny »

Např. I/49 od Púchova čím blíže k Hornímu Lidči tím horší, to samé I/50 nebo jak to teď značíte.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

to je vsetko? :D ja som cakal, ze sa rozpises o viac cestach. I/49 po nej som nesiel par rokov, moze byt, ze je v zlom stave. I/9 (I/50) po nej chodim pravidelne, praveze pred hranicou je ten usek najlepsi, az od Drietomy dalej na vychod je ta cesta horsia a horsia. no co ti poviem, penazie nie su a ak sa bude dat podojit unia o dalsie eura, ver ze tak spravime.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Lenny »

Mohl bych se rozepsat dále. Krásná betonka před Martinem, po které se dá jet 130 km/h, až bude s novým povrchem bude ještě zábavnější. Pak nějaké úseky na I/18 mezi Turany a Ivachnovou, přesně si nepamatuji, ale jsou dva. A pak D1.

D2 a R1 byly v dobrém stavu, stejně tak i I/14, II/503, II/504.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

doteraz som ta povazoval za seriozneho diskutera. "čím blíže jsem k hranicím" - nie su tebou spominane useky trochu mimo hranic? ktory usek na D1 bol zly?

ak si si chcel pohonit ego, mohol si rovno napisat, ze vsetky cesty na slovensku su nahovno a vase silnice a dalnice su 300x lepsie. kazdy by s tebou suhlasil... :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Lenny »

Rio13zm píše:ak si si chcel pohonit ego, mohol si rovno napisat, ze vsetky cesty na slovensku su nahovno a vase silnice a dalnice su 300x lepsie. kazdy by s tebou suhlasil... :D
Toto tvrzení by nebylo pravdivé.
Dobře trochu jsem zgeneralizoval tvrzení o I/49 i na ostatní příhraniční silnice, že čím blíže k hranicím, tím horší. Opravuji ho tedy jen na I/49, o které jsem přesvědčen.

Za deště jsou špatné úseky mezi Ivachnová - Vážec, stojí v pravém pruhu voda.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

tebou spominany usek D1 caka oprava. na dvoch usekoch D1 Trnava-Luka a Ivachnova-Vazec dokoncuju betonovy stredny deliaci pas, potom vymena asfaltu a obnova dopravneho znacenia. prace maju trvat do oktobra-rijen. v clanku je spominany aj usek I/49.

link s obrazkom, clanok je plateny: http://ekonomika.sme.sk/c/20207456/opra ... jviac.html

snad pri najblizsej navsteve budes mat lepsi pozitok z jazdy a spominane useky budu opravene.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Lenny »

Nechtěl jsem, aby to vyznělo, že všechno je špatně. Ale chtělo by to více opravovat, zatím se u Vás hodně buduje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice I. třídy se téměř vůbec nestaví. Obchvaty jak by dal. Chybí všude, pomalu v každém městě na Slovensku a v mnoha obcích na tranzitních tahech rovněž. To se projevuje na poškození celé sítě.
Naopak se ale rekordně v této dekádě opravují. Komplexně silnice i s podložím i se zpevněním AB krytu pro vyšší zátěž.
Budují se masivněji dálnice, to ano. A hlavně mnoho nesmírně náročných úseků. Tady jsme ale ve vláknu s jedničkami.

To, že stav byl velmi špatný, tudíž že polovina silnic byla v nedobrém až havarijním stavu je fakt a fakt je, že nyní je i navzdory masivní opravy stále na tom špatně asi 1/3 je prostě beze sporu realita. Ale to nic nemění na výše napsaném.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od MickeyMouse »

Planuji se nejake upravy na slovenske casti horskeho prechodu Makov? Nebo se pocita s poklesem jejo vyznamu po dokonceni D49/R6 a I/11/R5+D3?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

Ja nemam ziadne info, R5 a R6 to dostatocne pokryju. niekedy davnejsie mala byt aj R2 od Stareho Hrozenkova po krizovatku s D1, ale upustilo sa od toho. Bude to stacit.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde máte článek k silnici přes Makov: http://nasekysuce.sme.sk/c/20259319/min ... zacie.html .

Z toho je nejdůležitější ta informace o zařazení do investičního plánu. Tím se to ale končí, protože následuje informace o zapojení kanalizační společnosti do participace a dále pro méně znalé: investiční plán zahrnuje mnoho úseků, na které rozpočet nestačí a je nutností politická vůle anebo až havarijní stav; sesuv napříč celou silnicí atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

ŠTÚDIA REALIZOVATEĽNOSTI STAVBY I/18 A I/74 LIPNÍKY – UBĽA

dále ...

Minister dopravy Árpád Érsek otvoril nákladnú kompu medzi Štúrovom a Ostrihomom

09.09.2016

Bratislava (9. septembra 2016) – Po úspešnom ukončení skúšobnej prevádzky je dnes za účasti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpáda Érseka odovzdaná do trvalého užívania, verejnosťou dlho očakávaná nákladná kompa, ktorá spája oba brehy Dunaja medzi Ostrihomom a Štúrovom. Jej vybudovanie umožnilo prepojenie ciest I. triedy v Slovenskej republike (I/63) a Maďarsku (11) a otvorilo nové možnosti pre regionálnych prepravcov a podnikateľov v cestnej nákladnej doprave.

“Želám užívateľom kompy, aby túto ekologickú dopravu v priebehu roku mohli využívať čo najdlhšie. Toto nové dopravné spojenie priláka do tohto regiónu ďalších podnikateľov a prispeje k vytvoreniu nových pracovných príležitosti. Do blízkej budúcnosti v tomto regióne počítame aj s výstavbou nového cestného mosta medzi Komárnom a Komáromom, čím sa zlepší dopravná infraštruktúra v tejto lokalite,“ povedal Árpád Érsék, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Nákladná kompa ponad Dunaj výrazne zlepšuje napojenie ostrihomského priemyselného parku na cestnú sieť Slovenska, ale aj na priemyselnú časť a železničnú prekládkovú stanicu v Štúrove. Otvorenie kompy výrazne uľahčí situáciu pre nákladnú dopravu. Zatiaľ čo sa osobná doprava občanov medzi Štúrovom a Ostrihomom podstatne zlepšila už po obnovení mosta Márie Valérie v roku 2001, nákladné autá pri ceste do Maďarska museli kvôli hmotnostnému obmedzeniu do 3,5t na tomto moste absolvovať časovo zdĺhavú a finančne náročnú obchádzku cez Medveďov alebo Šahy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.10.2021 20:42:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Dvě silnice II. třídy při Revúcej se překlasifikují na I. třídu (jde o standardní nástroj vlády zlepšit poměry díky lepší údržbě a snad časem i vyšším investicím do daných komunikací, aby se na nich zlepšili parametry)

Ostatně délka silnic I. třídy pomalu stoupá, silnice II. a III. třídy se snižují, ale to celkovým vyřazováním a zařazováním poté ještě částečně pod města a obce. Tady je taková tabulka: http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... kacii.alej , ovšem bohužel po státních silnicích I. třídy je vedeno asi 50% celkového tranzitu, což pak vypovídá o otřesném stavu jejich vozovek a objektech na nich (mostní stavby především, ale i opěrné zdi, svahy atd.), které degradují nejen pro zatížení, ale i více jak 20-leté podfinancování běžné údržby nebo nedostatečnou periodicitu cyklických obnov vrstev vozovek.

SSC disponuje velmi komplexním správcovstvím pro diagnostiku a měření všeho, takže detailnost vozovek hlavních silnic se dá dohledat zde: http://www.cdb.sk/files/documents/cestn ... 1-2016.pdf . Nebýt posledních injekcí do obnovy silnic I. třídy do vylepšování vozovek na D/R včetně prodlužování životnosti přes emulzní mikrokoberce by se stav degradoval, takhle se dá ale stále říct, že 30% silnic I. třídy na tom není dobře. Bylo to 50%.

Ale to by bylo na dlouho, o tom se momentálně rozepisovat nebudu. Faktem je, že se do roku 2020 ani přes EU fondy neopraví více km než kolik je jich nyní ve špatném stavu a to se část z těch nyní vyhovujících posune do špatných. Ale řekněme, že celkový stav se zlepší v rámci dekády, protože to klesne někde z 50-55% na 40%.

Co ale SSC neřekne, protože to snad nesmí jsou potřebné náklady na opravy všeho co je nyní v nevyhovujícím a havarijním stavu a to nejen vozovky, ale sesuvy (různé ulamování silnic, deformace krajnic a propady) a stav mostů na silnicích nejen roztřídení dle kategorií, ale náklady na jejich opravy. Investiční deficit do stavu silniční sítě se prohlubuje. Bohužel i vlivem nedostatku páteřní dálniční sítě, která by odlehčila silnice I. třídy, které nejsou stavěné na takovou zátěž ani intenzity.

Oprava starých betonových silnic by se bez EU neprováděla. Nalézat v propočtu 1 miliardu za druhou na jednotlivé projekty po zemi by se jednoduše nenalezlo. Vydržali tady desítky let, museli by vydržet i nadále. Ani zvučné čáry by se nemalovali na silnice ani mnoho dalších prvků by se neprovádělo nebýt těch v řádu stovek mil. € z EU fondů. Ten rozpočet SSC je totiž téměř nezměněn.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

GŘ SSC odkázal v podstatě známou věc, ale alespoň úpřimně sdělil regionu s další totálně rozbitou silnicí, že by jí nechal velmi rád opravit, ale nemá prostě za co. Dodal ještě, že se alespoň počítá s opravami výtluků ...

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5951
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Články popisující hlavní tahy a stav silnic na Slovensku na nich ... nedávám to do témat havarijní stavy, protože takhle to prostě je na celém Slovensku.

https://naselevice.sme.sk/c/20575045/z- ... z4mFOsCkqC :arrow: tady se dočtete o spojnici S-J Evropy v okrese Levice, jak klesají nájezdy k mostu a co provoz dělá s domy ve vesnici ... takových míst je po Slovensku mnoho
Podľa vyjadrenia Slovenskej správy ciest na moste 66-014 v Hokovciach realizovali v roku 2016 opravu časti vozovky. „Vplyvom intenzívnej a často aj preťaženej nákladnej dopravy dochádza k poškodzovaniu celého úseku cesty I/66 v našej správe. Poklesy vozovky pred mostom 66-014 a koľaje je potrebné riešiť väčším zásahom, a to opravou aj podložia cesty. Oprava tohto úseku je navrhovaná do plánu opráv,“ reagoval Viliam Žák, riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Bratislava s tým, že tento rok budú z finančných dôvodov robiť iba vysprávky nerovností. Odporučil, aby polícia častejšie merala rýchlosť a hmotnosť vozidiel aj v nočných hodinách.
Hlavní tah na ČR: https://nastrencin.sme.sk/c/20576542/ce ... z4mFOjsHuN :arrow: tady dočtete o katastrofálním stavu silnice, kterou by SSC ráda opravila, je to její priorita, ale nemá na to peníze a tak se bude opravovat snad v roce 2018 nebo až 2019 a do té doby se musejí lidé potěšit opravám výtluků ...
„Predpoklad samotnej realizácie je v rokoch 2018, respektíve v roku 2019 podľa pridelených finančných prostriedkov nadriadeným orgánom. Nutné je poznamenať, že stavba sa nachádza v tabuľke priorít ministerstva dopravy a výstavby,“ informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

V nedávnej minulosti podľa nej Správa ciest obnovila vodorovné dopravné značenie, opravila krajnice v dĺžke 50 metrov, osadila smerové stĺpiky, opravila poškodené zvodidlo, pracovníci vyrezali a poštiepkovali krovie na svahoch a odstránili 22 stromov zo svahov.
„Tento rok sme zrezali svah o pol metra v dĺžke 200 metrov, odstránili korene stromov, prehĺbila sa priekopa a tiež sa opravila krajnica v dĺžke 50 metrov. V súčasnosti sa odstraňujú výtlky,“ uzavrela Hromcová.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Slovenská správa ciest žiada 12 miliónov eur za poškodenie ciest pre výstavbu Jaguara :arrow:

https://nasadoprava.sk/slovenska-sprava ... u-jaguara/

Nitra žiada prekládku preťaženej cesty v Krškanoch, správa ciest už má štúdiu :arrow:

https://nasadoprava.sk/mesto-ziada-prek ... ma-studiu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Shrnutí ze studie realizovatelnosti ke stavbě I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa , zajímavé čtení, i když doba realizace ...

https://www.opii.gov.sk/data/download/s ... J_Text.pdf

pro lepší představivost kde to je, tak tady je mapa:
AE.JPG
AE.JPG (51.04 KiB) Zobrazeno 7533 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozšírenie existujúcej prevádzkovanej cesty I. triedy na 4-pruh

Začiatkom tohto roku začali dlho očakávané práce na vypracovaní dokumentácie na územné rozhodnutie (DUR) pre stavbu Cesty I/61 Bratislava – Senec. Vzhľadom na vysoké dopravné zaťaženie dotknutého územia, ide o rozšírenie existujúcej prevádzkovanej cesty I. triedy na 4-pruh.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

aktuality:

V Komárne a okolí sa pripravujú viaceré cestné projekty, majú zlepšiť situáciu obyvateľov
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... byvatelov/
*I/13 - výměna CB vozovky v 10 km úseku
*posun přípravy 7 km obchvatu města Komárno
...

Nové Zámky museli ustúpiť cestárom, doprava v meste ešte zhustne
https://mynovezamky.sme.sk/c/22218977/n ... ml?ref=trz
*Kamióny obchádzajú most v Komárne cez Nové Zámky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 90#p195490


a veliký tendr na opravy vozovek za 200 mil. € s DPH se musel vyhlásit nanovo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6704
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

ROZBOROVÁ ÚLOHA

Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel (STN 73 6056) :arrow:

https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 736056.pdf

Algoritmizácia plánov a modelovanie vývoja stavu vozoviek na úrovni cestnej siete :arrow:

https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... ovanie.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice I. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

SSC zahájila tendrování na rekonstrukci jediného silničního tunelu (ležícího na silnici a né dálnici) Stratená: I/67 STRATENÁ REKONŠTRUKCIA TUNELA :arrow:

https://www.ssc.sk/sk/verejne-obstarava ... tunela.ssc

více o něm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy (SK)“