Právě je 18.11.2018 11:45:52




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
 I/65 Turčianske Teplice - Príbovce (v realizaci z CB na AB) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 70
Příspěvek I/65 Turčianske Teplice - Príbovce (v realizaci z CB na AB)
vcera bol vypisany tender na reko dalsej betonky, konkretne ide o turciansky usek I/65 Turcianske Teplice - Pribovce, stanicene v km 113,500-129,000. Odhadovana hodnota cca 30,6 mil. €, predpokladane vyhlasenie VO 24.06.2016. Samotna realizacia ma trvat 608 dní. Parametrovo ide o jednu z najlepsich ciest v SR (povodne bola tusim budovana ako 1/2 profil buducej D65, aj ked sa zial niektore obce k nej rosirili a z obchvatov sa stali prietahy), povrchom asi aktualne o najhorsiu.

Zdroj: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/342578


nová téma k 28.10. vzhledem k většímu počtu příspěvků týkající se této přestavby typu vozovky


Naposledy upravil Diaľničiar dne 29.10.2018 20:21:02, celkově upraveno 4

vznik nové témy



3.9.2016 11:53:35
Profil
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Rekonstrukce I/65 Turčianske Teplice - Príbovce
Betonovou silnici I/65 čeká rozsáhlá rekonstrukce (jedná se o několikrát zmiňovaný úsek, který je snad v nejhorším stavu v rámci betonových vozovek, již běží soutěž na komplexní přestavbu na AB kryt v délce 15,5 km)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.9.2016 20:43:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Neslávne známa betónka medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami by sa mala začať opravovať v marci. Cesta bude počas rekonštrukcie prejazdná.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.2.2017 20:25:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Už nič nebráni tomu, aby betónka zmizla z mapy. Cesta medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami sa začne opravovať najneskôr do konca mája. :arrow:

https://nasturiec.sme.sk/c/20517961/uz- ... -mapy.html

    Zákazku na rekonštrukciu cesty I/65, konkrétne 15,5 km dlhého úseku medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami, získala spoločnosť Hochtief , ktorá ponúkla cenu približne 18. mil. eur. Predpokladaná cena rekonštrukcie bola takmer 37 mil. eur. V celom úseku sa staré betónové panely vymenia za nový asfalt a na trase sa bude opravovať aj päť mostov. Stavba bude spolufinancovaná z európskych peňazí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.4.2017 14:33:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Další měsíc uběhl, ale příští týden se již lokalita odevzdává stavařům: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ch-slubov/ a již je naplněn slib, že se s opravou začne do konce tohoto měsíce.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.5.2017 19:46:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Tak se slavnostně zahájila rekonstrukce I/65 Turčianske Teplice - Pribovce v celkové délce 15,5 km v nákladech 20 mil. € bez DPH, z toho z EU 17 mil. €. Předpokládané náklady 30 mil. €. Doba trvání rekonstrukce 608 dní. Do poloviny 2019. Panelová silnice se přestaví na asfaltovou. Opraví se mosty, postaví 3 km PHS. To vše za plného provozu. :arrow:

https://nasturiec.sme.sk/c/20539375/na- ... z4hor3tkQ9
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... nstruovat/

Po ukončení se očekává nárůst dopr. intenzit přechodem vozidel z obcházek kolem již nevyhovující silnice.

Když se ale na tu trasu člověk podívá tak od Martina sice vede krátký úsek R3, pak je asfaltka, nyní se opraví betonka, pak je R3 obchvat Horná Štubňa, do té doby než se dobuduje tato asfaltka tak se opraví HP přes Kremnicu: o tom píšu tady: viewtopic.php?p=133830#p133830 a tady a pak jeďte celým tahem. :roll: Tak jedete směrem na Donovaly. A dál na Čertovicu je to dnes špatné po povodních, tady opravdu jsou jen Donovaly uprostřed Slovenska jinak těch možností moc není. Pro tranzit.

Pro lepší představivost tady silniční mapa SR: http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... _hr-pr.jpg :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.5.2017 17:17:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
záběry na první práce při rekonstrukci panelové silnice přes Turiec: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=12408

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.6.2017 12:05:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
I/65, Turiec, panelová silnice, která se modernizuje a již nyní je na ní střídavý obousměrný provoz se od poloviny srpna stane pro nákladní dopravu nedostupnou. I osobní v jednom úseku neprojou a budou to muset obcházet. Důvodem je, že se půjde do hloubky podloží 1m namísto 0,5m a to už by ohrožovalo jak vozidla tak pracovníky. S tím se samozřejmě původně nepočítalo.

viewtopic.php?f=213&t=6028 (tam na odkazu pak i fotogalerie)

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.7.2017 16:23:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1544
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:
Betonovou silnici I/65 čeká rozsáhlá rekonstrukce (jedná se o několikrát zmiňovaný úsek, který je snad v nejhorším stavu v rámci betonových vozovek, již běží soutěž na komplexní přestavbu na AB kryt v délce 15,5 km)
Neslávne známa betónka medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami by sa mala začať opravovať v marci. Cesta bude počas rekonštrukcie prejazdná.
Už nič nebráni tomu, aby betónka zmizla z mapy. Cesta medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami sa začne opravovať najneskôr do konca mája. :arrow:

https://nasturiec.sme.sk/c/20517961/uz- ... -mapy.html

    Zákazku na rekonštrukciu cesty I/65, konkrétne 15,5 km dlhého úseku medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami, získala spoločnosť Hochtief , ktorá ponúkla cenu približne 18. mil. eur. Predpokladaná cena rekonštrukcie bola takmer 37 mil. eur. V celom úseku sa staré betónové panely vymenia za nový asfalt a na trase sa bude opravovať aj päť mostov. Stavba bude spolufinancovaná z európskych peňazí.


Mel jsem tu cest videt pred par dny stavebni prace na vlastni oci. Kdy to ma byt hotove, 2030?


10.9.2017 9:02:50
Profil
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
budou to cca. 2 roky prací, takže ten rok 2030 určitě ne :D do roku 2020 to bude zcela jistě plně v provozu pokud nenastane konec světa :lol: (jak se ptáte vy tak odpovídám já), ale ano je to 3x delší rekonstrukce než větší rekonstrukce AB silnic, to se nedá nic dělat ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.9.2017 16:03:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1544
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Ty dva roky mi prijdou velmi optimisticke :D Ale pohled na hromady kameni a pracovni nasazeni nekdy laika holt k optimismu nesvadi. Kazdopadne diky za odpoved.


10.9.2017 21:55:26
Profil
 

Příspěvky: 1544
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Opet jsem projizdel usek mezi Martinom a Turcianskymi Teplicemi. Jsem pouhy laik, ale nechce se mi verit, ze i nekolik dalsich vtstev asfaltu pomuze, aby ty nove opravene useky neco vydrzely. I v nizke rychlosti je citit, jak je podlozi nerovne. Jedna perla - v jednom z deseti opravovanych useku je uz udelana jedna pulka, ovsem z obou stran to konci u mostu. Ten se bude bourat, vedle se teprve stavi objizdna provizorni cesta. Ze u jine takove prelozky lze polozene betonove panely jen stezi vyskladat tak, aby zvladly prijatelnejsi prechody v prudke zatacce se zmenou nivelity asi neni treba dodavat. Ale trosku me prekvapuje, ze na provizorni prelozku vhodnou leda tak pro tezkou stavebni techniku je poslan bezny provoz. Byt je tedy minimalni, protoze kazdy to objizdi. Nektera provizorni napojeni hotovych kousku na stavajici beton bych si pak dovolil bez uzardeni nazvat poradnou prasarnou.


25.10.2017 9:24:15
Profil
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Hodnotit během zahájené rekonstrukce již výslední kvalitu díla, to je tedy něco. :lol: A co se týče postřehů ohledně plynulosti provozu, tak to se jinak provádět nedá. Nákladní doprava má nařízené trasy obcházek a ostatní, kdo nemusí, tudy nejezdí. Práce se možná ještě i prodlouží, tohle není snadná rekonstrukce. De facto je to vybrání původní silnice a nová výstavba silnice za plného chodu kolem. Takže je samozřejmostí, že během rekonstrukce to není nic pohodlného. Odborník může zmírnit několik parametrů, které vznikají při pracích, ale ideální stav by byl, kdyby se vedle postavila nová silnice a tato by se poté přebudovala, vzniklo by několik MÚK a byla by z toho nová rychlostní silnice. Jenomže my nejsme v ideálních podmínkách. To se nedá nic dělat, když se to zdegradovalo až po tuto úroveň. Nebýt EU fondů, tak se to ani dál nerekonstruuje, protože na to dodnes nejsou peníze. Katastrofa těchto prací ale není pro občasné projíždějící, ale pro zdejší obyvatelstvo a tamní firmy. Tyto kategorie to tady budou pociťovat nejvíce. Ale jednou to bude hezká silnice na další dekádu - dvě. Než se bude muset opravit znovu vozovka, ale ta se neopraví a bude to katastrofa z pohledu různých nerovností a kolejí, ale to je dost daleko.

Vývoj všeobecně:

Na odstranění nevyhovujícího stavu až havarijního stavu silnic I. třídy a mostů na nich by byla potřebná částka 3 mld. €. Rozpočet státu je kolem 1/30, ale v tom jsou opravy celkové. Na havarijní stavy mostů/sesuvů jsou dodatečné zdroje, které se v roce 2016/2017 pohybují již v úrovních "řádů desítek mil. €". Tento stávající vývoj jsem opsal již kdysi na SK fóru a to ještě 10 let dozadu a nyní mohu konstatovat, že situace bude ještě horší, protože zlepšení nenastalo ani v segmentu prohlídek mostních objektů, dnes je rekordní počet mostů ve stupni středního poškození a to se za 10 let posune do hrozivých rozměrů. Co se vozovek týče, opravit se plánuje kvalitně 1/2 toho co v předešlých letech, takže bohužel i nadále se bude v každoročních ročenkách konstatovat, že 1/3 silnic je ve špatném až havarijním stavu. Rozdíl je ten, že před rokem 2011 to bylo pomalu 50%. Na zásadní zlepšení tohoto stavu na pokles pod 20% nejsou peníze a stávající situace se nezlepší a na to zase vplývá přetížení mnoha úseků v důsledku chybějících páteřních úseků dálniční sítě.

Po roce 2020 se dostane Slovensko do další nepoznané dekády: opravy budou zdržovat provoz ještě více, protože se budou opravovat přetížené silnice za plného provozu a zároveň stále nebude ani S-J spojení, ani Z-V spojení, ani souvislý okruh kolem hlavního města, ani nebude zkapacitněný žádný tah od Bratislavy na východ. A bude mít Slovensko co dělat, aby to do roku 2030 jakž-takž dokončilo. Ale na havarijní stavy silnic a mostů, silnic ve smyslu sesuvů a podmývaných úseků (to jsou úseky 50m dlouhé, kde odchází podloží se srážkami) budou stát ročně ne desítky mil. €, ale částka se bude blížit ke 100 mil. €, krizové financování 10-15 mil. € pro každý kraj pro udržení dopravy. A to je částka, která se dnes dává na roční údržbu a opravy.

Slovensko má z roka na rok lepší financování rozpočtu a ekonomiky, ale do oprav silnic, do prohlídek mostů a pravidelné údržby se stále nevynakládá dostatek zdrojů, přitom ekonomika je na dopravě závislá jak pro přesun lidí tak pro přesun tovaru. To jsou ty paradoxy.

Konkrétně tady na rekonstrukci této panelové silnice na Turci tedy vůbec nelze z pohledu Slovenska hodnotit průběh rekonstrukce a okolností na ní, ale je nutno ocenit, že se to vůbec komplexně rekonstruuje.

Česká republika za uplynulé období provádí totiž lepší monitoring stavu mostů a hlavní silnice se ač pomalu, ale předse jenom vylepšují. Celé úseky jsou třeba na 2+1, mají nesrovnatelně lepší povrchy, protože není průměr vozovek nad 20 let, i když jsou to silnice přetížené a chybí stejně ta dálniční páteřní síť. Ten průmysl je větší a požadavky na dopravu větší, ale ty peníze jdou z toho státu i na ty krajské silnice a to rok po roku a to se projevuje. Na Slovensku se nemá projevit co.

Zlepšení bude v tom, že období do roku 2010 je překonané období po roku 2010. A celkově dekáda 2010 - 2020 je rekordní. Dobíhat to bude do roku 2030 z hlediska dekády, ale nejvíce se proinvestovalo do silnic I. třídy a do D/R mezi 2010 - 2020 díky EU fondům, které jsou sice od 2007, ale ta doprava to pociťovala až poslední roky čerpání a nyní běží čerpání II. balíku. Nárazově se i na ty silnice I. třídy dostalo 0,5 mld. €, doposud nevídáná částka na zcela komplexní rekonstrukce. Jenomže dnes po 5 letech od oprav má Slovensko problém udržet i kvalitu plastického VDZ ... škoda mluvit. Ale to má celkové propojení s mládeží a vandalizmem, je neskutečné poškozování DZ po celé zemi.

Co se neopraví do roku 2025, tedy co dnes není v nějakých seznamech pro opravy nebo to není ve špatném stavu, tak to se jen tak již neopraví. A to se i dnes pro období do roku 2020 mluví jen o takových I. třídách, které nejsou na trasách D/R, že se opraví, protože prostě další velké peníze tam nejdou, protože jdou v maximech do D/R. A to nemluvím o nové výstavbě; obchvatů atd. a i v tomto je ČR někde zcela jinde, ale to je již jiné téma.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.10.2017 14:41:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1544
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Diaľničiar píše:
Hodnotit během zahájené rekonstrukce již výslední kvalitu díla, to je tedy něco. :lol:

A co tam tedy ocekavate za technologicke zazraky, ktere to vylepsi? Navezli tam tuny a tuny sterku (kameny tak 10 - 15 cm), uvalcovali to a hodili na to rovnou asfalt. Momentalne to je tak o 15 - 20 cm vys, mozna i vic, nez byla puvodni vozovka. A i kdyz pribudou treba tri vrstvy asfaltu, ten zaklad je proste krivy. Tak mi prosim reknete, jakym kouzlem tu nivelitu uvalcovaneho sterku a kriveho asfaltu vyrovnaji a ja klidne zacnu verit, ze vysledek bude paradni. Mimochodem ta objizdna trasa je fakt luxusni, takze se dost divim, ze se neslo cestou uzavreni vetsich celistvych useku pri zachovani dopravni dostupnosti nekterych obci, do kterych se bez tohoto tankodromu jinak neda dostat.


29.10.2017 16:56:44
Profil
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Vy jak píšete jste laik a věcem nevěříte, takže není moje úloha řešit a rozepisovat práce na další roky. Vy si věřte čemu chcete. To co opisujete není nic nenormální, ale že to vy tak vidíte je rovněž vaše věc a pohled. Není ale má úloha vysvětlovat nebo obhajovat postupy. Stejně si budete myslet to svoje tak si myslete. Já s tím problém nemám. Pouze s vámi v tom pohledu na situaci nesouhlasím, toť vše.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.10.2017 17:35:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
zde je stav modernizace (přestavba z CB krytu na AB kryt) silnice I/65 Turčianske Teplice - Príbovce :arrow:

Obrázek




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.10.2018 10:42:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11303
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rekonstrukce silnic a mostů
vzhledem k většímu počtu příspěvků v rámci této stavby jsem přistoupil k odčlenění do vlastní témy :idea:

fotogalerie prací od společnosti Hochtief
Příloha:
h1.JPG
h1.JPG [ 110.26 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
h2.JPG
h2.JPG [ 99.05 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
Poznámka: příprava podkladu pod homogenizovanou vrstvu
h3.JPG
h3.JPG [ 85.83 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
Poznámka: pokládka homogenizované vrstvy
h4.JPG
h4.JPG [ 109.64 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
h5.JPG
h5.JPG [ 146.48 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
Poznámka: úprava silnice III/06570, křižovatka Laskár:
rozšíření křižovatky samotné, podkladní vrstvy, ostrůvek ze silničních obrubníků

h6.JPG
h6.JPG [ 101.04 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
Poznámka: rekonstrukce mostu v km 11,253: pohled na zpevnění dna lomovým kamenem
h7.JPG
h7.JPG [ 120.61 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

Příloha:
Poznámka: SO 251-00, PHS v km 114,250-114,650 vpravo: pohled na ocelové sloupy a soklové betonové panely
SO 253-00, PHS v km 114,306-114,723: pohled vlevo na betonové sloupy

h8.JPG
h8.JPG [ 102.61 KiB | Zobrazeno 291 krát ]


Přílohy:
Poznámka: PHS v km 128,44-128,957
h9.JPG
h9.JPG [ 114.42 KiB | Zobrazeno 291 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte
28.10.2018 16:29:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 204
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: I/65 Turčianske Teplice - Príbovce (v realizaci z CB na
Bude to určitě příjemné svezení, jak to bude hotové. Parametrově možná to bude v některých úsecích připomínat i rychlostku, když už se ji zde jen tak nedočkáme.


30.10.2018 22:06:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz