Rekonstrukce silnic a mostů
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: CB kryt na slovenských silnicích a dálnicích
Slovenská správa ciest vyhlásila opakovaný tender na rekonštrukciu panelovej cesty I/9
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sl ... cesty-i-9/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sl ... cesty-i-9/
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Začala sa oprava hlavnej dopravnej tepny cez Liptovský Hrádok, vodičov čakajú dopravné obmedzenia
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/za ... bmedzenia/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/za ... bmedzenia/
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Vodiči musia v Makove strpieť dopravné obmedzenia, cesta dostane nový asfaltový kryt
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vo ... tovy-kryt/
to je tato smlouva: Veľkoplošné opravy ciest I.triedy v správe SSC, Časť II.-"Cesta I/10 penzión Makov-požiarna zbrojnica Makov"
https://www.crz.gov.sk/zmluva/5799935/
Délka: 1,3 km
Náklady: cca. 292 tis €
Zhotovitel: SKANSKA-SK
Nedávám sem zdaleka všechny rekonstrukce z letošního roku. Pouze "ty zajímavé" z pohledu zájmu ČR.
Letošní rok je co se týče rozsahu prací (jak kvalitativně tak km) největším z pohledu investicí do vozovek za posledních 10 let. Přitom výměna vozovky, pokud by se dělala pravidelně každých 15 let v hroubce 5cm, tak by i ten náklad byl nižší. Vozovka je prakticky to co se musí obnovovat s železnou pravidelností. V takto zanedbaném stavu je to pak často kolem 10 cm, z vícero vrstev, co ty práce značně prodražuje. A samozřejmě, roky se jezdí po nevyhovující silnici. Silnice, která již nemá v pořádku vozovku ale začíná trpět do nižších vrstev, je to stejné jako jsou třeba zuby u člověka.
Nezbývá než doufat, že se již bude pomalu stav vozovek zlepšovat. O mosty se lze obávat ... Ale o tom zase jindy.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vo ... tovy-kryt/
to je tato smlouva: Veľkoplošné opravy ciest I.triedy v správe SSC, Časť II.-"Cesta I/10 penzión Makov-požiarna zbrojnica Makov"
https://www.crz.gov.sk/zmluva/5799935/
Délka: 1,3 km
Náklady: cca. 292 tis €
Zhotovitel: SKANSKA-SK
Nedávám sem zdaleka všechny rekonstrukce z letošního roku. Pouze "ty zajímavé" z pohledu zájmu ČR.
Letošní rok je co se týče rozsahu prací (jak kvalitativně tak km) největším z pohledu investicí do vozovek za posledních 10 let. Přitom výměna vozovky, pokud by se dělala pravidelně každých 15 let v hroubce 5cm, tak by i ten náklad byl nižší. Vozovka je prakticky to co se musí obnovovat s železnou pravidelností. V takto zanedbaném stavu je to pak často kolem 10 cm, z vícero vrstev, co ty práce značně prodražuje. A samozřejmě, roky se jezdí po nevyhovující silnici. Silnice, která již nemá v pořádku vozovku ale začíná trpět do nižších vrstev, je to stejné jako jsou třeba zuby u člověka.
Nezbývá než doufat, že se již bude pomalu stav vozovek zlepšovat. O mosty se lze obávat ... Ale o tom zase jindy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
SSC pokračuje další etapou rekonstrukce tahu I/51 - v rámci programu velkoplošních oprav
*jedná se o skoro 10 km úsek v nákladech asi 2 mil. € v jižní části
*práce provede Eurovia
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... strukciou/
tady je smlouva: Veľkoplošné opravy ciest I. triedy v správe SSC - Časť II. - Cesta I/51 Hranica okresov LV/KA - Ladzany
https://www.crz.gov.sk/zmluva/5799847/
Pokud pojedete od hranic s ČR: tak jen letošním rokem 6 km Trnovec - Radošovce, pak 3 km Radošovce - Lopašov, pak asi 2,5 km průtah městem Senica (realizace již finišuje), další 3-4 km na horském přechodu Biela Hora, nyní tady tohle ... v přípravách je mj. i 4 km průtah obcí Jablonica (kde i asi samostatně most nad řekou Myjava) atd.
Jedná se opravdu i o delší úseky v celé šířce, často s bus zastávkama, obnovou obrubníků pokud je to potřeba a do větší hloubky se 2 základníma vrstvama (někde pak samozřejmě je těch vrstev více, ale z hlediska vozovky jde o 2 ložní a obrusní).
*jedná se o skoro 10 km úsek v nákladech asi 2 mil. € v jižní části
*práce provede Eurovia
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... strukciou/
tady je smlouva: Veľkoplošné opravy ciest I. triedy v správe SSC - Časť II. - Cesta I/51 Hranica okresov LV/KA - Ladzany
https://www.crz.gov.sk/zmluva/5799847/
Pokud pojedete od hranic s ČR: tak jen letošním rokem 6 km Trnovec - Radošovce, pak 3 km Radošovce - Lopašov, pak asi 2,5 km průtah městem Senica (realizace již finišuje), další 3-4 km na horském přechodu Biela Hora, nyní tady tohle ... v přípravách je mj. i 4 km průtah obcí Jablonica (kde i asi samostatně most nad řekou Myjava) atd.
Jedná se opravdu i o delší úseky v celé šířce, často s bus zastávkama, obnovou obrubníků pokud je to potřeba a do větší hloubky se 2 základníma vrstvama (někde pak samozřejmě je těch vrstev více, ale z hlediska vozovky jde o 2 ložní a obrusní).
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Rekonštrukcia cesty I/18 a I/21 Petič – Hanušovce nad Topľou s použitím výstužnej oceľovej siete Road Mesh® Omega
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... mesh-omega
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... mesh-omega
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Smlouva na realizaci opravy průtahu obcí Jablonica v délce 4,4 km: https://www.crz.gov.sk/data/att/2963431.pdf . Taky tam bude omezení až uzávěra provozu.Diaľničiar píše:SSC pokračuje další etapou rekonstrukce tahu I/51 - v rámci programu velkoplošních oprav
*jedná se o skoro 10 km úsek v nákladech asi 2 mil. € v jižní části
*práce provede Eurovia
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... strukciou/
tady je smlouva: Veľkoplošné opravy ciest I. triedy v správe SSC - Časť II. - Cesta I/51 Hranica okresov LV/KA - Ladzany
https://www.crz.gov.sk/zmluva/5799847/
Pokud pojedete od hranic s ČR: tak jen letošním rokem 6 km Trnovec - Radošovce, pak 3 km Radošovce - Lopašov, pak asi 2,5 km průtah městem Senica (realizace již finišuje), další 3-4 km na horském přechodu Biela Hora, nyní tady tohle ... v přípravách je mj. i 4 km průtah obcí Jablonica (kde i asi samostatně most nad řekou Myjava) atd.
Jedná se opravdu i o delší úseky v celé šířce, často s bus zastávkama, obnovou obrubníků pokud je to potřeba a do větší hloubky se 2 základníma vrstvama (někde pak samozřejmě je těch vrstev více, ale z hlediska vozovky jde o 2 ložní a obrusní).
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Úsek Liptovský Michal - Ľubela je již opraven: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 06#p197806 . Značí to, že se v tomto území, kde vede D1 po 5 dekádách opraví i I/18.
SSC vyhlásila tendr na kompletní opravu I/18 Ľubeľa - Liptovský Mikuláš *délka: více než 9 km
*odhadované náklady: 6,5 mil. € bez DPH
*délka stavebních prací: 10 měsíců
*spolufinancování: OPII 2014-2020
*vyhodnocení: otevírání nabídek 30.9.
- základní kritérium: cena
Zvýší se bezpečnost účastníků provozu již jen tím, že se komplexně zrekonstruuje vozovka.
Vyměněné budou bezpečnostní prvky, doplněné nová svodidla atd.
Součástí prací je rekonstrukce 2 mostů, odvodnění a 12 bus zastávek.
V rámci prací se zrekonstruují 4 křižovatky: s III/2325 směr Krmeš, s III/2328 směr Gôtovany a letiště Jasná, s III/2329 směr Svätý Kríž, s III/2346 směr Galovany. Vloží se sem dopravní ostrůvky.
SSC vyhlásila tendr na kompletní opravu I/18 Ľubeľa - Liptovský Mikuláš *délka: více než 9 km
*odhadované náklady: 6,5 mil. € bez DPH
*délka stavebních prací: 10 měsíců
*spolufinancování: OPII 2014-2020
*vyhodnocení: otevírání nabídek 30.9.
- základní kritérium: cena
Zvýší se bezpečnost účastníků provozu již jen tím, že se komplexně zrekonstruuje vozovka.
Vyměněné budou bezpečnostní prvky, doplněné nová svodidla atd.
Součástí prací je rekonstrukce 2 mostů, odvodnění a 12 bus zastávek.
V rámci prací se zrekonstruují 4 křižovatky: s III/2325 směr Krmeš, s III/2328 směr Gôtovany a letiště Jasná, s III/2329 směr Svätý Kríž, s III/2346 směr Galovany. Vloží se sem dopravní ostrůvky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Rekonštrukciou má prejsť takmer 230 kilometrov ciest I. triedy, hotová je už viac ako polovica
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/re ... -polovica/
*letos 230 km: 151 km je již hotovo, 56 km v realizaci, zbytek se začíná opravovat
*do konce roku 2024 až 600 km
Uvidíme co bude dál, protože i v roce 2024 bude, pokud se nic nezmění, asi 950-1050 km na tom špatně, takže rozhodně nebude postačovat tempo 100 km za rok jakkoliv jsou stávající rekonstrukce kvalitní.
jdou na to peníze vyčleněné ještě ex vládou, ve výši 166 mil. €
Důležitý bude milník rozpočtu pro rok 2022 jak doopravdy dopadne pro SSC v této položce. Stejně tak slibovaný mostní program ...
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/re ... -polovica/
*letos 230 km: 151 km je již hotovo, 56 km v realizaci, zbytek se začíná opravovat
*do konce roku 2024 až 600 km
Uvidíme co bude dál, protože i v roce 2024 bude, pokud se nic nezmění, asi 950-1050 km na tom špatně, takže rozhodně nebude postačovat tempo 100 km za rok jakkoliv jsou stávající rekonstrukce kvalitní.
jdou na to peníze vyčleněné ještě ex vládou, ve výši 166 mil. €
Důležitý bude milník rozpočtu pro rok 2022 jak doopravdy dopadne pro SSC v této položce. Stejně tak slibovaný mostní program ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
lokalita mezi Lučencom a Rimavskou Sobotou, v trase R2
U Oždian se ještě v 02/2021 odlomil kraj silnice I/16: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p243103 . Úsek byl označen, provoz byl omezen do 1 jízdního pruhu. SSC zajistila zpevnění lomovým kamenem a dočasnou opravu. Bohužel, ale tohle řešení nevydrželo. Situaci komplikuje nestabilní podloží, o jehož příčině se SSC snaží dopátrat dalším průzkumem, více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7261 .
V rámci velkých oprav vozovek se v této lokalitě zajistila komplexní oprava vozovky ve městě Lučenec na I/75 v délce 5,6 km v nákladech ve výši 1,6 mil. €: https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... vna-tepna/
A jedna větší rekonstrukce z EU fondů v rámci trasy R2, kde ale tedy R2 není a stávající I/16 je na tom špatně: https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... ia-mostov/ . Součástí prací dle podkladů přestavba mostů; 4 km úsek za skoro 5 mil. €.
Silnici mezi Ožďanmi a Rimavskou Sobotou opraví: https://mynovohrad.sme.sk/c/22651673/ce ... uovat.html . I/16, oprava 9,2 km úseku. (dle dátumů již hotovo)
U Oždian se ještě v 02/2021 odlomil kraj silnice I/16: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p243103 . Úsek byl označen, provoz byl omezen do 1 jízdního pruhu. SSC zajistila zpevnění lomovým kamenem a dočasnou opravu. Bohužel, ale tohle řešení nevydrželo. Situaci komplikuje nestabilní podloží, o jehož příčině se SSC snaží dopátrat dalším průzkumem, více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7261 .
V rámci velkých oprav vozovek se v této lokalitě zajistila komplexní oprava vozovky ve městě Lučenec na I/75 v délce 5,6 km v nákladech ve výši 1,6 mil. €: https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... vna-tepna/
A jedna větší rekonstrukce z EU fondů v rámci trasy R2, kde ale tedy R2 není a stávající I/16 je na tom špatně: https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... ia-mostov/ . Součástí prací dle podkladů přestavba mostů; 4 km úsek za skoro 5 mil. €.
Silnici mezi Ožďanmi a Rimavskou Sobotou opraví: https://mynovohrad.sme.sk/c/22651673/ce ... uovat.html . I/16, oprava 9,2 km úseku. (dle dátumů již hotovo)
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
V tomto měsíci došlo taky k "dočasné" rekonstrukci silnice I/21 Šarišský Štiavnik - Rakovčík. To je tady tato lokalita:
https://www.teraz.sk/spravy/uzavera-pre ... lanok.html
https://presov.korzar.sme.sk/c/22766968 ... -skor.html
https://e-dukla.sk/?page_id=1032&frm_article_id=9020
Silnice má stav z roku 2019 v rámci fotek zachycených vozítkem google a bohužel, ale ty parametry a nákladní provoz vedou k jistým druhům deformací a když navíc je zde "něco špatně", tak ani uvedená relativně nedávná rekonstrukce vozovky nevydržela svojí obyvklou dobu. A to navzdory tomu, že již tehdy v rámci té velké rekonstrukce se pamatovalo na odvodnění a další prvky. Do budoucna rozhodně "mina", na kterou bude dobrý pamatovat. Záruka byla myslím 5 let, ta vypršela, jsou tam provedené opravy a nyní si to žádalo další, tak to nevěští nic dobré.
Jedná se o asi 2 km úsek, na kterém zajistila SSC alespoň sanaci a opravu a vyšlo to na 174 tis. €. Je to doby, než se celý tento asi 2 km úsek kvalitně opraví.
https://www.teraz.sk/spravy/uzavera-pre ... lanok.html
https://presov.korzar.sme.sk/c/22766968 ... -skor.html
https://e-dukla.sk/?page_id=1032&frm_article_id=9020
Silnice má stav z roku 2019 v rámci fotek zachycených vozítkem google a bohužel, ale ty parametry a nákladní provoz vedou k jistým druhům deformací a když navíc je zde "něco špatně", tak ani uvedená relativně nedávná rekonstrukce vozovky nevydržela svojí obyvklou dobu. A to navzdory tomu, že již tehdy v rámci té velké rekonstrukce se pamatovalo na odvodnění a další prvky. Do budoucna rozhodně "mina", na kterou bude dobrý pamatovat. Záruka byla myslím 5 let, ta vypršela, jsou tam provedené opravy a nyní si to žádalo další, tak to nevěští nic dobré.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Frekventovaná cesta medzi Humenným a Sninou prešla rekonštrukciou, oprava vyšla na vyše dva milióny eur
04. 12. 2021
Zdroj: SITA
Frekventovaná cesta spájajúca okresy Humenné a Snina prešla rekonštrukciou. Opravu dvoch úsekov prvej triedy I/74 medzi mestom Humenné a obcou Belá nad Cirochou v celkovej dĺžke takmer 11 kilometrov zrealizovalo Združenie Východ Eurovia – Doprastav a uskutočnila sa v rámci projektu Slovenskej správy ciest.
Ten zahŕňa veľkoplošné opravy ciest prvej triedy po celom Slovensku. Cena diela je viac ako 1,79 milióna eur bez DPH (takmer 2,15 miliónov eur s DPH).
Práce skončili skôr ako mali
Ako informovala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK, a.s. Košice Simona Tančáková, rekonštrukcia vozovky pozostávala z frézovania asfaltového podkladu v rôznych hrúbkach, pokládky nového krytu vozovky, spevnenia krajníc, výškovej úpravy uličnej vpuste a poklopov.
Rekonštrukcia povodňami zničenej cesty na Muráni sa skončila, práve vyšli na viac ako 7,5 milióna eur
Stavebné práce boli od 15. októbra do 3. decembra toho roku. Skončili o desať dní skôr, ako bolo plánované.
Projekt bude pokračovať aj v ďalších rokoch
„Celková dĺžka dvoch rekonštruovaných úsekov je 10,84 kilometra a šírka vozovky 7,7 metra. Celkovo sa odfrézovalo takmer 84-tisíc štvorcových metrov asfaltového podkladu a na rovnakú plochu sa položil nový asfalt. V rámci rekonštrukcie sa výškovo upravilo 12 poklopov a dosypalo sa 2 400 štvorcových metrov krajníc,“ informovala Tančáková.
Združenie Eurovia – Doprastav, ako jeden zo zhotoviteľov v rámci projektu veľkoplošných opráv ciest I. triedy v správe Slovenskej správy ciest, opravilo od apríla už viac ako 21 úsekov ciest po celom Slovensku. Projekt bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/fr ... liony-eur/
04. 12. 2021
Zdroj: SITA
Frekventovaná cesta spájajúca okresy Humenné a Snina prešla rekonštrukciou. Opravu dvoch úsekov prvej triedy I/74 medzi mestom Humenné a obcou Belá nad Cirochou v celkovej dĺžke takmer 11 kilometrov zrealizovalo Združenie Východ Eurovia – Doprastav a uskutočnila sa v rámci projektu Slovenskej správy ciest.
Ten zahŕňa veľkoplošné opravy ciest prvej triedy po celom Slovensku. Cena diela je viac ako 1,79 milióna eur bez DPH (takmer 2,15 miliónov eur s DPH).
Práce skončili skôr ako mali
Ako informovala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK, a.s. Košice Simona Tančáková, rekonštrukcia vozovky pozostávala z frézovania asfaltového podkladu v rôznych hrúbkach, pokládky nového krytu vozovky, spevnenia krajníc, výškovej úpravy uličnej vpuste a poklopov.
Rekonštrukcia povodňami zničenej cesty na Muráni sa skončila, práve vyšli na viac ako 7,5 milióna eur
Stavebné práce boli od 15. októbra do 3. decembra toho roku. Skončili o desať dní skôr, ako bolo plánované.
Projekt bude pokračovať aj v ďalších rokoch
„Celková dĺžka dvoch rekonštruovaných úsekov je 10,84 kilometra a šírka vozovky 7,7 metra. Celkovo sa odfrézovalo takmer 84-tisíc štvorcových metrov asfaltového podkladu a na rovnakú plochu sa položil nový asfalt. V rámci rekonštrukcie sa výškovo upravilo 12 poklopov a dosypalo sa 2 400 štvorcových metrov krajníc,“ informovala Tančáková.
Združenie Eurovia – Doprastav, ako jeden zo zhotoviteľov v rámci projektu veľkoplošných opráv ciest I. triedy v správe Slovenskej správy ciest, opravilo od apríla už viac ako 21 úsekov ciest po celom Slovensku. Projekt bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/fr ... liony-eur/
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Něco, co je zcela normální v prostoru EU se tady konečně zrealizovalo po 8 letech znovu a já se tomu trochu pověnuju, aby se oddělilo P.R. od skutečnosti:
Chronologie plánu těchto velkoplošních oprav (často do hroubky 2 vrstev vozovky a často a v mnoha km souvislé délce) jde až do roku 2019 a to politickým slibem z roku 2018. Minulá vláda to ale nebyla schopná opakovaně vytendrovat. Jde o mimořádnou finanční injekci na základě dohody mezi MF SR a MDV SR. Původní plán oprav byl ´19-´22, posouvá se s plněním na ´21-´24. A to je celý zázrak prací, ale pointa je ještě jinde:
Slovensko letos opravilo 280 km aneb 8,5% silnic I. třídy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7301 Dále, rozpočet pro rok 2022 zajišťuje pokračování této činnosti: do roku 2024 se má celkem opravit 700 km silnic I. třídy.
*k 1.1.2021 by opravu vozovky potřebovalo 1300 km silnic I. třídy
*do roku 2024 se má opravit 700 km v nákladech 166 mil. € bez DPH
*v roce 2021 se použilo peněz i opravilo o dost více úseků, než byl plán - prakticky slabá polovina plánu za 1 rok
Tato vláda pro to ale neudělala finančně prakticky nic. To jsou totižto peníze, které vázala ještě ex vláda a sice ten mega tendr 166 mil. € bez DPH na velkoplošní opravy vozovek, akorát jej nebyla schopná vytendrovat. Tato vláda to tedy úspěšně tendruje, ale tato současná vláda prozatím z hlediska peněz neučinila pro tyto opravy prozatím nic. Ale mohla by učinit
Z uvedeného jasně plyne, že pokud by tato vláda chtěla postupovat dál stejným tempem a je evidentní, že lze opravovat 300 km silnic I. třídy ročně, tak by za svoje volební období bez problémů takto kvalitně opravila 1200 km silnic I. třídy, tedy prakticky všechny, které to opravdu nevyhnutně již potřebují. Stane se to to bohužel nikdo neví ... možná to tak nakonec dopadne, ale teprva pak se bude dát říct, že i tato vláda s tím finančně něco provedla. Ačkoliv musíme být šťastni, že se to opravdu ve velkém opravuje.
Nebo by mohla tato vláda kromě 700 km silnic I. třídy investovat 100 mil. € do oprav mostů, ale to by se musela zajistit jejich skutečná diagnostika a na tuto činnost jdou miliony (1,7 je poslední tendr pro diagnostické práce). Ale je taková snaha zavést mostní program na 10 let ve výši 300 mil. €, ale finančně to prozatím schváleno není. Tudíž není nikde zapracováno strukturální navýšení rozpočtu SSC.
Nemusím snad zdůrazňovat, že když je průměrný věk vozovek silnic I. třídy 2 dekády a přenáší se nimi 1/2 podíl tranzitu a 2/3 na to nejsou technicky přizpůsobené, tak při rozsahu 3,3 tis km by bylo dobré během dekády dovést opravit alespoň 2 tisíc km ... a tudíž udržet tempo 200-300 km každým rokem ... ale to by značilo opravdu, aby i tato vláda učinila nějaký finanční závazek pro tu další vládu v tomto ohledu. Teprve pak se bude dát říct, že tato vláda něco pro silnice I. třídy udělala.
Doposud pouze vyčíslila potřebné investice do oprav a výstavby, ale vzhledem k nedostatku peněz institut Útvar hodnoty za peníte má vlastně jedinou náplň činnosti: vymýšlet důvody, proč neopravovat a proč nestavět, i když ty stavby chybí a stávající jsou ve špatném stavu.
Chronologie plánu těchto velkoplošních oprav (často do hroubky 2 vrstev vozovky a často a v mnoha km souvislé délce) jde až do roku 2019 a to politickým slibem z roku 2018. Minulá vláda to ale nebyla schopná opakovaně vytendrovat. Jde o mimořádnou finanční injekci na základě dohody mezi MF SR a MDV SR. Původní plán oprav byl ´19-´22, posouvá se s plněním na ´21-´24. A to je celý zázrak prací, ale pointa je ještě jinde:
Slovensko letos opravilo 280 km aneb 8,5% silnic I. třídy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7301 Dále, rozpočet pro rok 2022 zajišťuje pokračování této činnosti: do roku 2024 se má celkem opravit 700 km silnic I. třídy.
*k 1.1.2021 by opravu vozovky potřebovalo 1300 km silnic I. třídy
*do roku 2024 se má opravit 700 km v nákladech 166 mil. € bez DPH
*v roce 2021 se použilo peněz i opravilo o dost více úseků, než byl plán - prakticky slabá polovina plánu za 1 rok
Tato vláda pro to ale neudělala finančně prakticky nic. To jsou totižto peníze, které vázala ještě ex vláda a sice ten mega tendr 166 mil. € bez DPH na velkoplošní opravy vozovek, akorát jej nebyla schopná vytendrovat. Tato vláda to tedy úspěšně tendruje, ale tato současná vláda prozatím z hlediska peněz neučinila pro tyto opravy prozatím nic. Ale mohla by učinit
Z uvedeného jasně plyne, že pokud by tato vláda chtěla postupovat dál stejným tempem a je evidentní, že lze opravovat 300 km silnic I. třídy ročně, tak by za svoje volební období bez problémů takto kvalitně opravila 1200 km silnic I. třídy, tedy prakticky všechny, které to opravdu nevyhnutně již potřebují. Stane se to to bohužel nikdo neví ... možná to tak nakonec dopadne, ale teprva pak se bude dát říct, že i tato vláda s tím finančně něco provedla. Ačkoliv musíme být šťastni, že se to opravdu ve velkém opravuje.
Nebo by mohla tato vláda kromě 700 km silnic I. třídy investovat 100 mil. € do oprav mostů, ale to by se musela zajistit jejich skutečná diagnostika a na tuto činnost jdou miliony (1,7 je poslední tendr pro diagnostické práce). Ale je taková snaha zavést mostní program na 10 let ve výši 300 mil. €, ale finančně to prozatím schváleno není. Tudíž není nikde zapracováno strukturální navýšení rozpočtu SSC.
Nemusím snad zdůrazňovat, že když je průměrný věk vozovek silnic I. třídy 2 dekády a přenáší se nimi 1/2 podíl tranzitu a 2/3 na to nejsou technicky přizpůsobené, tak při rozsahu 3,3 tis km by bylo dobré během dekády dovést opravit alespoň 2 tisíc km ... a tudíž udržet tempo 200-300 km každým rokem ... ale to by značilo opravdu, aby i tato vláda učinila nějaký finanční závazek pro tu další vládu v tomto ohledu. Teprve pak se bude dát říct, že tato vláda něco pro silnice I. třídy udělala.
Doposud pouze vyčíslila potřebné investice do oprav a výstavby, ale vzhledem k nedostatku peněz institut Útvar hodnoty za peníte má vlastně jedinou náplň činnosti: vymýšlet důvody, proč neopravovat a proč nestavět, i když ty stavby chybí a stávající jsou ve špatném stavu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Tyto mosty by chtělo MDV SR prostřednictvím SSC v roce 2022 opravit:
A k tomu tyto úseky silnic I. třídy tak jak v roce 2021 velké opravy vozovek:
A k tomu tyto úseky silnic I. třídy tak jak v roce 2021 velké opravy vozovek:
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Na opravu mosta v Kežmarku pôjde 1,6 milióna eur, práce potrvajú deväť mesiacov
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/na ... -mesiacov/
*v článku je toho objasněno více; most ne silnicí I/66
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/na ... -mesiacov/
*v článku je toho objasněno více; most ne silnicí I/66
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Mostní program & finanční stav SSC
Mosty na Slovensku sú v dezolátnom stave. Doležal verí, že nebudú padať
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... udu-padat/
Ministerstvo financií SR zatiaľ nevie garantovať peniaze na opravu mostov
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... vu-mostov/
Potřeba je 30 mil. € po dobu 10 let, aby se situace zlepšila. Zavázat výdaje se dá. Jen připomenu, že ex vláda vázala na opravy vozovek 166 mil. € bez DPH a tato dnešní vláda to realizuje. (protože ta ex to nebyla schopná tendrovat)
Tento stát má doopravdy velmi vážné problémy, že neumí vyčlenit ani tyto minimalistické zdroje jako STRUKTURÁLNÍ VÝDAJE. Tady se ukončí program modernizace vozovek a prozatím nebude ničím nahrazen. Mostní program doposud schválen není.
SSC hospodaří s extrémně slabým rozpočtem, který jednoduše neumožňuje ani jen držet stav silnic I. třídy a mostů na nich. Na to, aby to tak bylo, tak by potřebovala o 100 mil. € navíc. Aby udržela stav a mírně zlepšovala stav. To se nebavíme o výstavbě obchvatů měst ani o dualizaci silnic nebo přeložkách v delším rozsahu nebo snad realizaci silničních tunelů ... to si Slovensko může nechat všechno zdát. SSC nemá ani peníze na přípravu po výkup pozemků. To je ta bída tohoto státu. A neumí to napravit žádná vláda ... pouze se jednou za 8 let vyčlení jedna injekce na masivnější práce pro zalepení očí.
Nelze se proto divit ani tomu, že ministr dopravy přišel nedávno s nápadem na PPP pro mostní program. Již jako někde v Latinské Americe. Firma opraví třeba 200 mostů za 3 roky za 100 mil. € a stát jí to bude splácet dalších 6 let. (teoretický příklad, jeho představa je jiná)
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1005027 ... uje-aj-PPP
Mosty na Slovensku sú v dezolátnom stave. Doležal verí, že nebudú padať
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... udu-padat/
Ministerstvo financií SR zatiaľ nevie garantovať peniaze na opravu mostov
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... vu-mostov/
Potřeba je 30 mil. € po dobu 10 let, aby se situace zlepšila. Zavázat výdaje se dá. Jen připomenu, že ex vláda vázala na opravy vozovek 166 mil. € bez DPH a tato dnešní vláda to realizuje. (protože ta ex to nebyla schopná tendrovat)
Tento stát má doopravdy velmi vážné problémy, že neumí vyčlenit ani tyto minimalistické zdroje jako STRUKTURÁLNÍ VÝDAJE. Tady se ukončí program modernizace vozovek a prozatím nebude ničím nahrazen. Mostní program doposud schválen není.
SSC hospodaří s extrémně slabým rozpočtem, který jednoduše neumožňuje ani jen držet stav silnic I. třídy a mostů na nich. Na to, aby to tak bylo, tak by potřebovala o 100 mil. € navíc. Aby udržela stav a mírně zlepšovala stav. To se nebavíme o výstavbě obchvatů měst ani o dualizaci silnic nebo přeložkách v delším rozsahu nebo snad realizaci silničních tunelů ... to si Slovensko může nechat všechno zdát. SSC nemá ani peníze na přípravu po výkup pozemků. To je ta bída tohoto státu. A neumí to napravit žádná vláda ... pouze se jednou za 8 let vyčlení jedna injekce na masivnější práce pro zalepení očí.
Nelze se proto divit ani tomu, že ministr dopravy přišel nedávno s nápadem na PPP pro mostní program. Již jako někde v Latinské Americe. Firma opraví třeba 200 mostů za 3 roky za 100 mil. € a stát jí to bude splácet dalších 6 let. (teoretický příklad, jeho představa je jiná)
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1005027 ... uje-aj-PPP
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
SSC vyhlásila soutěž na modernizaci horského přechodu Vernár
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7385
*silnice I/66, Nízké Tatry (máme 3 základní přejezdy tímto pohořím a sice Donovaly, Čertovica, Vernár v tomto pořadí ze západu na východ)
*délka: 8 km se vším všudy
*odhadované náklady: 23 mil. €
*financování: hlavně EU fondy
Ministr dopravy chce změnit metodiku posuzování stavu mostů (z vizuální na lepší)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7386
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7385
*silnice I/66, Nízké Tatry (máme 3 základní přejezdy tímto pohořím a sice Donovaly, Čertovica, Vernár v tomto pořadí ze západu na východ)
*délka: 8 km se vším všudy
*odhadované náklady: 23 mil. €
*financování: hlavně EU fondy
Ministr dopravy chce změnit metodiku posuzování stavu mostů (z vizuální na lepší)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7386
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Most v Radoli (tah I/11) se začne rekonstruovat. Smlouva se SSC byla podepsaná. Most je ve špatném stavu, hrozilo by jeho "odstavení". Je dobrá zpráva, že se opraví, ale zase je nutno počítat se zdržením, i proto jsem to dal i do sekci zpráv: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7403 .
Tento most se nachází na I/11 mezi Žilinou a Čadcou u Kysuckého Nového Mesta.
edit k 04/2022: firma nenastoupila do prací, pro problém s cenou a inflací
https://mykysuce.sme.sk/c/22892355/firm ... ml?ref=trz
Tento most se nachází na I/11 mezi Žilinou a Čadcou u Kysuckého Nového Mesta.
edit k 04/2022: firma nenastoupila do prací, pro problém s cenou a inflací
https://mykysuce.sme.sk/c/22892355/firm ... ml?ref=trz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.4.2022 20:36:20, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Byla podepsaná smlouva v rámci velkých oprav silnic I. třídy i na rekonstrukci 5,2 km silnice I/66 v Banskej Bystrici v nákladech 2,5 mil. € s DPH. Část prací bude realizována v noci. Celá rekonstrukce je fázovaná. Jedná se o napojení na R1.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7445
smlouva: https://www.crz.gov.sk/data/att/3269034.pdf
Zhotovitel: Doprastav - Eurovia.
Cena odpovídá rozsahu prací. Šířka tady odpovídá širšímu průtahu. A pak taky hloubka. Po R1 je tohle velmi významná státní silnice ve městě. LOKALITA
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7445
smlouva: https://www.crz.gov.sk/data/att/3269034.pdf
Zhotovitel: Doprastav - Eurovia.
Cena odpovídá rozsahu prací. Šířka tady odpovídá širšímu průtahu. A pak taky hloubka. Po R1 je tohle velmi významná státní silnice ve městě. LOKALITA
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Pro havarijní stav mostu na I/59 v trase Orava - Ružomberok (v Ružomberku; Likavka - Lisková) byl tento od dnešního dne uzavřen. Existuje náhradní dočasný most, ale ten má svá omezení. Doba realizace prací má být 12 měsíců plus zimní období.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7478
Je proto potřeba počítat se zdržením, kolonama ... pro prakticky všechno od Ružomberku dál na sever je to problém. Mosty jsou ve všech oravských okresech na tom špatně a to jak státní tak krajské ... Ačkoliv je snaha je opravovat, tak se nechává situace zajít vždy takto daleko.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7478
Je proto potřeba počítat se zdržením, kolonama ... pro prakticky všechno od Ružomberku dál na sever je to problém. Mosty jsou ve všech oravských okresech na tom špatně a to jak státní tak krajské ... Ačkoliv je snaha je opravovat, tak se nechává situace zajít vždy takto daleko.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Rekonstrukce I/67
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách I.triedy v PO a KE kraji, "I/67 Dobšinský kopec zosuv"
https://crz.gov.sk/data/att/3371982.pdf
To je zakázka za 5,5 mil. € bez DPH na celkem 4,5 km, postaví se i opěrní zdi, vymění se svodidla. Jak se píše v tomto článku: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... esty-i-67/ , tak práce mají brzo začít.
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách I.triedy v PO a KE kraji, "I/67 Nižná Slaná zosuv"
https://crz.gov.sk/data/att/3386135.pdf
To je zakázka za 3,5 mil. bez DPH na celkem 2,5 km ve 3 úsecích.
V tomto případě se jedná o "blok 4 staveb", kde 2 jsou na I/67 a řeší havarijní stavy s vylepšením situace v nákladech kolem 18-20 mil. € z EU fondů. (3. úsek je Mníšek nad Popradom a 4. je Ubľa u Ukrajiny).
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách I.triedy v PO a KE kraji, "I/67 Dobšinský kopec zosuv"
https://crz.gov.sk/data/att/3371982.pdf
To je zakázka za 5,5 mil. € bez DPH na celkem 4,5 km, postaví se i opěrní zdi, vymění se svodidla. Jak se píše v tomto článku: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... esty-i-67/ , tak práce mají brzo začít.
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách I.triedy v PO a KE kraji, "I/67 Nižná Slaná zosuv"
https://crz.gov.sk/data/att/3386135.pdf
To je zakázka za 3,5 mil. bez DPH na celkem 2,5 km ve 3 úsecích.
V tomto případě se jedná o "blok 4 staveb", kde 2 jsou na I/67 a řeší havarijní stavy s vylepšením situace v nákladech kolem 18-20 mil. € z EU fondů. (3. úsek je Mníšek nad Popradom a 4. je Ubľa u Ukrajiny).
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Vodiči sa v Martine musia pripraviť na dopravné obmedzenia, rekonštrukcia cesty potrvá niekoľko týždňov
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vo ... o-tyzdnov/
Martin, rekonstrukce I/65, tady je smlouva: https://crz.gov.sk/data/att/3304531.pdf se začíná a potrvá skoro do konce srpna.
Termín realizace se posunul o kvartál. Celkem se vymění vozovka na 4 km v nákladech 1,64 mil. € bez DPH.
Cesta z Banskej Bystrice na Donovaly prejde opravami - začala se soutěž, proto je nutno si číst text, oč se jedná
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... -opravami/
Jen o něco výše jsem psal o rekonstrukci na I/66, ale tohle je na I/59.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vo ... o-tyzdnov/
Martin, rekonstrukce I/65, tady je smlouva: https://crz.gov.sk/data/att/3304531.pdf se začíná a potrvá skoro do konce srpna.
Termín realizace se posunul o kvartál. Celkem se vymění vozovka na 4 km v nákladech 1,64 mil. € bez DPH.
Cesta z Banskej Bystrice na Donovaly prejde opravami - začala se soutěž, proto je nutno si číst text, oč se jedná
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... -opravami/
Jen o něco výše jsem psal o rekonstrukci na I/66, ale tohle je na I/59.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Silnice I/11, Žilina - Čadca
Další problémy na Kysucích: Most začali opravovat, je v horším stavu, musí měnit projekt
info, fotky: https://www.aktuality.sk/clanok/y2Ny9uI ... t-projekt/
Slovenská správa silnic se letos pustila do rekonstrukce dvou klíčových mostů na hlavním tahu 1/11 mezi Čadcou a Žilinou, kde denně stojí kolony kamionů kvůli chybějící dálnici.
Ani jedna rekonstrukce se neobešla bez problémů, což v regionu způsobuje jen další zdržení. Na most v Radoli museli soutěžit nového zhotovitele, na ten v Kysuckém Lískovci musí upravit projektovou dokumentaci. Je totiž v horším stavu, než předpokládali.
Další problémy na Kysucích: Most začali opravovat, je v horším stavu, musí měnit projekt
info, fotky: https://www.aktuality.sk/clanok/y2Ny9uI ... t-projekt/
Slovenská správa silnic se letos pustila do rekonstrukce dvou klíčových mostů na hlavním tahu 1/11 mezi Čadcou a Žilinou, kde denně stojí kolony kamionů kvůli chybějící dálnici.
Ani jedna rekonstrukce se neobešla bez problémů, což v regionu způsobuje jen další zdržení. Na most v Radoli museli soutěžit nového zhotovitele, na ten v Kysuckém Lískovci musí upravit projektovou dokumentaci. Je totiž v horším stavu, než předpokládali.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
Most v Radoli je tak trochu zakliaty, tvrdí Doležal. Dlhoočakávaná rekonštrukcia by sa mala spustiť čoskoro
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... t-coskoro/
Dlhoočakávaná rekonštrukcia mosta na ceste I/11 v Radoli (okres Kysucké Nové Mesto) by sa mala začať v najbližších týždňoch. Ako v tlačovej správe informovalo ministerstvo dopravy a výstavby, Slovenská správa ciest (SSC) už ukončila opakované verejné obstarávanie a most za takmer 754-tisíc eur bez DPH opraví spoločnost Strabag.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... t-coskoro/
Dlhoočakávaná rekonštrukcia mosta na ceste I/11 v Radoli (okres Kysucké Nové Mesto) by sa mala začať v najbližších týždňoch. Ako v tlačovej správe informovalo ministerstvo dopravy a výstavby, Slovenská správa ciest (SSC) už ukončila opakované verejné obstarávanie a most za takmer 754-tisíc eur bez DPH opraví spoločnost Strabag.
-
- VIP
- Příspěvky: 22544
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rekonstrukce silnic a mostů
SSC v létě informovala, že od začátku roku kvalitně zrekonstruovala dalších 13 úseků silnic, resp.:
*rekonstrukcí prošlo od dubna 36 km silnic v nákladech 13,8 mil. € bez DPH
*pracovalo se na dalších 8 km v nákladech 4,2 mil. €
*pracovat se ještě letos bude na 23 km
Letos to tempo značně zpomalilo. Důvodem je i vysoká inflace a problémy s přebráním vysoutěžených zakázek. Ceny odpovídají zdevastovaným úsekům, pro které se právě rozběhl největší rekonstrukční program silnic I. třídy.
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... a-dalsich/
*rekonstrukcí prošlo od dubna 36 km silnic v nákladech 13,8 mil. € bez DPH
*pracovalo se na dalších 8 km v nákladech 4,2 mil. €
*pracovat se ještě letos bude na 23 km
Letos to tempo značně zpomalilo. Důvodem je i vysoká inflace a problémy s přebráním vysoutěžených zakázek. Ceny odpovídají zdevastovaným úsekům, pro které se právě rozběhl největší rekonstrukční program silnic I. třídy.
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... a-dalsich/