Rekonstrukce silnic a mostů
Napsal: 27.6.2014 18:02:02
Toto téma vzniklo dne 14.3.2015 odčleněním ze Silnic I. třídy ze všeobecního vlákna. Cílem je mapovat větší rekonstrukce silnic/mostů.
Z 3.250 km silnic I. třídy je 1.500 km v nevyhovujícím anebo havarijním stavu.
*na opravu by bylo nutno vynaložit další 3 roky ročně 90 mil. €, pak dalších 10 let po 60 mil. €
*43% peněz z mýtného se vybere právě na silnicích I. třídy, co je asi 52 mil. € - jsou to příjmy NDS
*organizačně ani kapacitně není již SSC schopna silnice I. třídy obnovovat, není stanoven obnos pro modernizace a všechno se činí z roka na rok, pokud právě neběží větší projekt obnovy z EU, stejně tak se dělá i nová výstavba obchvatů (není nic nezvyčejné, že se i obchvatu na rovině staví 5-7 let)
*všechny střediska pro údržbu prošli pod VÚC, aby tyto mohli vykonávat údržbu na silnicích II. a III. třídy a pouze od státu dostávají finance i na údržbu I. třídy - i zde je realita taková, že strojní vybavení je v hrozném stavu (nedostatek kosaček, pluhů, valníků atp. a vysoký průměrný věk vozidel) - znovu si polepšila pouze NDS
celé odčlenění NDS od SSC a následní delimitace majetku SSC na jednotlivé VÚC přinesl pouze ten efekt, že NDS si cca. 0,7 mld. € půjčila na výstavbu dálniční sítě a novou techniku - i to ale musí splácet
a tak se znovu začíná mluvit o spojení, jenomže tentokrát přičlenění SSC pod NDS, možná s novým názvem NDCS a podobně
Z 3.250 km silnic I. třídy je 1.500 km v nevyhovujícím anebo havarijním stavu.
*na opravu by bylo nutno vynaložit další 3 roky ročně 90 mil. €, pak dalších 10 let po 60 mil. €
*43% peněz z mýtného se vybere právě na silnicích I. třídy, co je asi 52 mil. € - jsou to příjmy NDS
*organizačně ani kapacitně není již SSC schopna silnice I. třídy obnovovat, není stanoven obnos pro modernizace a všechno se činí z roka na rok, pokud právě neběží větší projekt obnovy z EU, stejně tak se dělá i nová výstavba obchvatů (není nic nezvyčejné, že se i obchvatu na rovině staví 5-7 let)
*všechny střediska pro údržbu prošli pod VÚC, aby tyto mohli vykonávat údržbu na silnicích II. a III. třídy a pouze od státu dostávají finance i na údržbu I. třídy - i zde je realita taková, že strojní vybavení je v hrozném stavu (nedostatek kosaček, pluhů, valníků atp. a vysoký průměrný věk vozidel) - znovu si polepšila pouze NDS
celé odčlenění NDS od SSC a následní delimitace majetku SSC na jednotlivé VÚC přinesl pouze ten efekt, že NDS si cca. 0,7 mld. € půjčila na výstavbu dálniční sítě a novou techniku - i to ale musí splácet
a tak se znovu začíná mluvit o spojení, jenomže tentokrát přičlenění SSC pod NDS, možná s novým názvem NDCS a podobně