Havarijní stavy silnic a mostů
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Havarijní stavy silnic a mostů
Téma se od konce r. 2021 již věnuje pouze informování o mimořádných havarijních stavech na státní silniční síti.
původní obsah příspěvku:
zakládám novou tému, protože stav silnic I. třídy a hlavně mostů je opravdu žalostní a bude takových zpráv více v horizontu dalších let (již nyní je více jak 30% silnic I. třídy ve špatném stavu a mnoho mostních objektů na stupni 4 a více (ze 7), peněz na taková poškození není dostatek, ale hlavně že vláda přijímá neustále "vládní populistické balíčky"
investiční deficit do obnovy vozovek pro zanedbání cyklických oprav a do oprav mostních objektů představuje částku 7x vyšší jak je celý rozpočet SSC
původní obsah příspěvku:
zakládám novou tému, protože stav silnic I. třídy a hlavně mostů je opravdu žalostní a bude takových zpráv více v horizontu dalších let (již nyní je více jak 30% silnic I. třídy ve špatném stavu a mnoho mostních objektů na stupni 4 a více (ze 7), peněz na taková poškození není dostatek, ale hlavně že vláda přijímá neustále "vládní populistické balíčky"
investiční deficit do obnovy vozovek pro zanedbání cyklických oprav a do oprav mostních objektů představuje částku 7x vyšší jak je celý rozpočet SSC
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2021 22:59:31, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace nadpisu
Důvod: aktualizace nadpisu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
Jeden most je v tak bídném stavu, že se musí odstavit tranzit do Polska na jedné ze tří hlavních silnic do Polska vůbec. Ale nezavinila to žádná přírodní katastrofa, ale je to důsledek nic nedělání kompetentních lidí (a v jakém stavu jsou další mosty, svahy kolem silnic ? )
Mezinárodní tah I/59 - E77 na Polsko je uzavřen (!)
*most byl ve špatném stavu již dlouho
*paralelní trasa na Polsko v kvalitním stavu není k dispozici, takže objížďka je vedená po místních silnicích anebo na dluhší trasy je nutno tranzit směrovat přes další hlavní tahy, co ale značí obrovské zajížďky
*nákladní doprava musí použít jiné trasy než dočasně zřízenou obcházku, protože je zde omezení na 18t
současná obcházka:
v celém regionu Žilinského kraja jsou velmi špatné silnice (i Strečno na I/18, stav mostů a silnic ve měste Žilina a okolí, Čadca a okolí, nyní na Oravě), správce v Žilině má na starost i další oblasti a ani v nich není stav lepší, třeba most v části Trenčína se bude renovovat za 11,5 mil. € a i to z EU fondů, jedná se o most 061 na silnici I/61
ale tak je na tom každý jeden region, protože SSC má akutní nedostatek peněz prakticky od vzniku SR a to se již začíná ukazovat v plném rozsahu
uzavírka mostu je nejhorší možné řešení a ještě horší je, že teprve nyní kompetentní řeší co s tím udělat
Slovensko doporučuje obcházky pro tranzit následovně:
1. trasa na Ružomberok - Poprad - Vyšný Komárnik
2. trasa opustit Slovensko přes Púchov - Lysá pod Makytou a použít na průjezd Českou rep. další trasou Vsetín - Nový Jičín - Ostrava
Trasa přes Kysucké Nové Mesto se nedoporučuje pro přetíženost komunikace.
V případě lokální obcházky je nutno počítat se zdržením pro četné práce na úsecích a s omezením do 18t.
Mezinárodní tah I/59 - E77 na Polsko je uzavřen (!)
*most byl ve špatném stavu již dlouho
*paralelní trasa na Polsko v kvalitním stavu není k dispozici, takže objížďka je vedená po místních silnicích anebo na dluhší trasy je nutno tranzit směrovat přes další hlavní tahy, co ale značí obrovské zajížďky
*nákladní doprava musí použít jiné trasy než dočasně zřízenou obcházku, protože je zde omezení na 18t
současná obcházka:
v celém regionu Žilinského kraja jsou velmi špatné silnice (i Strečno na I/18, stav mostů a silnic ve měste Žilina a okolí, Čadca a okolí, nyní na Oravě), správce v Žilině má na starost i další oblasti a ani v nich není stav lepší, třeba most v části Trenčína se bude renovovat za 11,5 mil. € a i to z EU fondů, jedná se o most 061 na silnici I/61
ale tak je na tom každý jeden region, protože SSC má akutní nedostatek peněz prakticky od vzniku SR a to se již začíná ukazovat v plném rozsahu
uzavírka mostu je nejhorší možné řešení a ještě horší je, že teprve nyní kompetentní řeší co s tím udělat
Slovensko doporučuje obcházky pro tranzit následovně:
1. trasa na Ružomberok - Poprad - Vyšný Komárnik
2. trasa opustit Slovensko přes Púchov - Lysá pod Makytou a použít na průjezd Českou rep. další trasou Vsetín - Nový Jičín - Ostrava
Trasa přes Kysucké Nové Mesto se nedoporučuje pro přetíženost komunikace.
V případě lokální obcházky je nutno počítat se zdržením pro četné práce na úsecích a s omezením do 18t.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
Názor:
Pod celkový nepříznivý stav silnic I. třídy se podepisuje fakt, že není dobudována základní dálniční kostra. Tím jsou stávající hlavní silnice přetížené a zároveň tím, že není dostatek zdrojů ani na jejich lepší údržbu a menší opravy, tak vznikají větší nároky na obnovu na km. To pak znásobuje problém pro udržení dobrého až vyhovujícího stavu hlavně v souběhu rostoucí motorizace a zatížení tranzitní dopravy, přičemž investiční dluh trvající 20 let se prohlubuje na částku 1,1 mld. €. Kromě toho se síť silnic značně zdegradovala v období 1998 - 2003, kdy se prováděla reforma silniční údržby a zároveň se skrtalo, kde se dalo. Další degradace nastala v období 2007 - 2010, kdy byl jak rekordní nárůst HDP tak i jeho propad a stát opravoval jen minimální rozsah km za rok. Největší opravy jsou realizovány v letech 1996 - 1998, 2004 - 2006 a v letech 2011 - 2013, ale bohužel ani jedno toto období neposunulo stav silnic I. třídy k lepšímu stavu a právě naopak stav silnic neustále degraduje. Dále tím, jak se prohlubují problémy (mimořádně zničené povrchy vozovek na více jak 1/3 silnic), tak narůstají i finanční náklady na opravy na km. Již nepostačuje pokládka emulzního mikrokoberce, která navíc byla na mnoha desítkách až stovkách km realizována a nedá se provádět znovu a znovu. Dále již ani nepostačuje obnova jedné vrstvy, ale je nevyhnutní provádět nákladnější rekonstrukce, aby silnice min. 10 let vydržely, protože jinak nemají rekonstrukce větší smysl. K vývoji není nakloněna ani politická situace, kdy mnoho úseků silnic nižších tříd jsou překategorizovány na jedničky, ovšem bez stavebních úprav. Ty se někde provádějí, ale odčerpávají další zdroje, protože zde se stavební náklady pohybují v řádově mil. € na km.
Reální potřeba rozpočtu SSC je minimálně 370 mil. € ročně. Tedy navýšení o více jak 100% jenom tak se dá zajistit, aby částka na výstavbu a údržbu byla zachována a navýšila se kapitola rekonstrukcí silnic a mostů a to tak, že to bude postačovat pro udržení stavu díky cyklickému obnvování stavu vozovek s postupním snižováním havarijních km. Výdaje na silniční síť I. třídy jsou řadu let stejné, přitom HDP roste a tranzit stoupá a již i to svědčí o tom, že při takové politice není možno udržet ani stávající stav a bude ještě hůř. Já o tom psal na jiném fóru před 5-6 lety, že brzo dojde doba zablacených silnic po každé bouři a mosty se budou uzavírat a budou nastávat složité dlouhé obcházkové trasy. A samozřejme i ty se budou degradovat, protože k tomu nejsou konstruovány.
Na mnoha úsecích je stav takový, že nezůstává nic jiné jen doufat, že se brzo dostaví D/R, protože na mnoha úsecích hrozí sesuvy svahů, protože se s tím dlouhá desetiletí nic nedělá, nezlepšuje se systém odvodnění atd. a stav mnoha desítek hlavních mostů je až děsivý. Není peněz ani na jejich průběžné opravy za omezení provozu, takže pak se nesmí nikdo divit, že se mosty uzavírají, protože hrozí jejich zhroucení.
K tomuto se Slovensko dopracovalo díky tomu, že se výdaje na silniční infrastrukturu ze státního rozpočtu permanentně snižují v poměru k HDP. A i když se na jedničkách vybírá mýto, tak když jde více jak 50% z vybraného na splátku výstavby mýtného systému a zbytek je příjem NDS na realizaci D/R, tak to nic víc neřeší. Tranzitní doprava tedy platí, ale ne jen že nemá další služby (parkoviště pro plnění AETR), ale ani se nezlepšuje technický stav silnic.
Vzhledem k faktu, že se neplánuje přidat cíleně více peněz pro opravy silnic pro SSC a zároveň se přes OPII 2014-2020 plánuje modernizovat jenom něco přes 200 km, tak se stav silnic I. třídy bude i nadále zhoršovat a investiční deficit přesáhne za 4-5 let částku 2 mld. €, protože náklady na opravy tak těžce poškozených silnic a mostů se budou zvedat na mil. € na km až desítky na jednotlivé mosty. Stav, jaký byl při OPD 2007-2013 se opakovat nebude, tehdy se přesunulo několik stovek mil. € z realizace R-ek na obnovu silnic I. třídy, protože R-ky nebyly na čas připravené do výstavby. To nyní nehrozí, naopak je peněz na realizaci D/R, které se mohou stavět už nedostatek.
Na dobudování D/R je pozdě a vnímat to jako řešení pro silnice I. třídy zcela absurdní, vláda by se měla věnovat reálnímu řešení a to je jenom jedno: provádět okamžité investice na opravy mostů, zahájit reální cyklické obnovy vozovek 300 km ročně a věnovat pozornost svahům v okolí silnic, protože se nedá najednou nyní dobudovat dalších mnoho stovek km D/R.
Slovensko má jednu z nejhorších státních silničních sítí v EU. Tak přetížením, nebezpečními úseky, nekvalitním povrchem a omezením pro únosnost na mostech. Pomalu nebude jediný tah, kde by nebyla vážná překážka pro plynulost provozu a nenalezne se ani jen 60 km souvisle v dobrém stavu. A i na posledně mnoho stovek km opravovaných silnic se vyskytují hrozivé závady: rozsáhlé trhliny napříč silnicemi, održení krajnic atd., co zas jen napovídá o velmi špatném stavu okolních svahů a podloží silnic.
Pod celkový nepříznivý stav silnic I. třídy se podepisuje fakt, že není dobudována základní dálniční kostra. Tím jsou stávající hlavní silnice přetížené a zároveň tím, že není dostatek zdrojů ani na jejich lepší údržbu a menší opravy, tak vznikají větší nároky na obnovu na km. To pak znásobuje problém pro udržení dobrého až vyhovujícího stavu hlavně v souběhu rostoucí motorizace a zatížení tranzitní dopravy, přičemž investiční dluh trvající 20 let se prohlubuje na částku 1,1 mld. €. Kromě toho se síť silnic značně zdegradovala v období 1998 - 2003, kdy se prováděla reforma silniční údržby a zároveň se skrtalo, kde se dalo. Další degradace nastala v období 2007 - 2010, kdy byl jak rekordní nárůst HDP tak i jeho propad a stát opravoval jen minimální rozsah km za rok. Největší opravy jsou realizovány v letech 1996 - 1998, 2004 - 2006 a v letech 2011 - 2013, ale bohužel ani jedno toto období neposunulo stav silnic I. třídy k lepšímu stavu a právě naopak stav silnic neustále degraduje. Dále tím, jak se prohlubují problémy (mimořádně zničené povrchy vozovek na více jak 1/3 silnic), tak narůstají i finanční náklady na opravy na km. Již nepostačuje pokládka emulzního mikrokoberce, která navíc byla na mnoha desítkách až stovkách km realizována a nedá se provádět znovu a znovu. Dále již ani nepostačuje obnova jedné vrstvy, ale je nevyhnutní provádět nákladnější rekonstrukce, aby silnice min. 10 let vydržely, protože jinak nemají rekonstrukce větší smysl. K vývoji není nakloněna ani politická situace, kdy mnoho úseků silnic nižších tříd jsou překategorizovány na jedničky, ovšem bez stavebních úprav. Ty se někde provádějí, ale odčerpávají další zdroje, protože zde se stavební náklady pohybují v řádově mil. € na km.
Reální potřeba rozpočtu SSC je minimálně 370 mil. € ročně. Tedy navýšení o více jak 100% jenom tak se dá zajistit, aby částka na výstavbu a údržbu byla zachována a navýšila se kapitola rekonstrukcí silnic a mostů a to tak, že to bude postačovat pro udržení stavu díky cyklickému obnvování stavu vozovek s postupním snižováním havarijních km. Výdaje na silniční síť I. třídy jsou řadu let stejné, přitom HDP roste a tranzit stoupá a již i to svědčí o tom, že při takové politice není možno udržet ani stávající stav a bude ještě hůř. Já o tom psal na jiném fóru před 5-6 lety, že brzo dojde doba zablacených silnic po každé bouři a mosty se budou uzavírat a budou nastávat složité dlouhé obcházkové trasy. A samozřejme i ty se budou degradovat, protože k tomu nejsou konstruovány.
Na mnoha úsecích je stav takový, že nezůstává nic jiné jen doufat, že se brzo dostaví D/R, protože na mnoha úsecích hrozí sesuvy svahů, protože se s tím dlouhá desetiletí nic nedělá, nezlepšuje se systém odvodnění atd. a stav mnoha desítek hlavních mostů je až děsivý. Není peněz ani na jejich průběžné opravy za omezení provozu, takže pak se nesmí nikdo divit, že se mosty uzavírají, protože hrozí jejich zhroucení.
K tomuto se Slovensko dopracovalo díky tomu, že se výdaje na silniční infrastrukturu ze státního rozpočtu permanentně snižují v poměru k HDP. A i když se na jedničkách vybírá mýto, tak když jde více jak 50% z vybraného na splátku výstavby mýtného systému a zbytek je příjem NDS na realizaci D/R, tak to nic víc neřeší. Tranzitní doprava tedy platí, ale ne jen že nemá další služby (parkoviště pro plnění AETR), ale ani se nezlepšuje technický stav silnic.
Vzhledem k faktu, že se neplánuje přidat cíleně více peněz pro opravy silnic pro SSC a zároveň se přes OPII 2014-2020 plánuje modernizovat jenom něco přes 200 km, tak se stav silnic I. třídy bude i nadále zhoršovat a investiční deficit přesáhne za 4-5 let částku 2 mld. €, protože náklady na opravy tak těžce poškozených silnic a mostů se budou zvedat na mil. € na km až desítky na jednotlivé mosty. Stav, jaký byl při OPD 2007-2013 se opakovat nebude, tehdy se přesunulo několik stovek mil. € z realizace R-ek na obnovu silnic I. třídy, protože R-ky nebyly na čas připravené do výstavby. To nyní nehrozí, naopak je peněz na realizaci D/R, které se mohou stavět už nedostatek.
Na dobudování D/R je pozdě a vnímat to jako řešení pro silnice I. třídy zcela absurdní, vláda by se měla věnovat reálnímu řešení a to je jenom jedno: provádět okamžité investice na opravy mostů, zahájit reální cyklické obnovy vozovek 300 km ročně a věnovat pozornost svahům v okolí silnic, protože se nedá najednou nyní dobudovat dalších mnoho stovek km D/R.
Slovensko má jednu z nejhorších státních silničních sítí v EU. Tak přetížením, nebezpečními úseky, nekvalitním povrchem a omezením pro únosnost na mostech. Pomalu nebude jediný tah, kde by nebyla vážná překážka pro plynulost provozu a nenalezne se ani jen 60 km souvisle v dobrém stavu. A i na posledně mnoho stovek km opravovaných silnic se vyskytují hrozivé závady: rozsáhlé trhliny napříč silnicemi, održení krajnic atd., co zas jen napovídá o velmi špatném stavu okolních svahů a podloží silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
(ne)Řešení situace kolem mostu na Orave nádherně odhaluje, jak na tom Slovensko je.
*most byl ve špatném stavu a SSC o tom ví dlouho
*řešení, o kterém již 3. den rozhoduje krizový štáb se stále nenašlo (variant mostu, který dodají státní hmotní rezervy a postaví ho armáda anebo oprava mostu přes byrokratický postup SSC)
*v praxi tedy objížďky pro místní obyvatelstvo po polních silnicích, které nebudou v zimním období sjízdné
*tranzitní trasa paralyzována a odklánění způsobuje chaos (to by totiž ta dopravní policie musela taky něco dělat již mnohem dříve a ne až těsně u problému)
*náhradní trasy pro dopravu do 18t mají tů smůlu, že všude se něco inovuje, protože propadnou EU fondy, takže tu se dělá kanalizace, tam most a navíc jde o úzké silničky a radost pro místní obyvatelstvo
Opravdu nechci ani pomyslet, jak by se věc řešila při silném zemětřesení. Situace spíše připomíná Haiti, než členskou zemi EU/OECD.
A kde je tlak médií? Že jsou špatné další mosty v mnoha městech. Ale hlavní je, že cestování vlakem je pro někoho zdarma. Stojí to 17 mil. € ročně.
SSC má několik let team lidí, co mají monitorovat stav mostů. Ale opravdu jenom monitorovat, protože na opravy nezbývá. A jak je vidět, tak ani na to monitorování, protože žádný most se nedostane ze stupně 5 na 7 během krátkého času.
O mostech na Slovensku pak zde: http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -stav.alej
*most byl ve špatném stavu a SSC o tom ví dlouho
*řešení, o kterém již 3. den rozhoduje krizový štáb se stále nenašlo (variant mostu, který dodají státní hmotní rezervy a postaví ho armáda anebo oprava mostu přes byrokratický postup SSC)
*v praxi tedy objížďky pro místní obyvatelstvo po polních silnicích, které nebudou v zimním období sjízdné
*tranzitní trasa paralyzována a odklánění způsobuje chaos (to by totiž ta dopravní policie musela taky něco dělat již mnohem dříve a ne až těsně u problému)
*náhradní trasy pro dopravu do 18t mají tů smůlu, že všude se něco inovuje, protože propadnou EU fondy, takže tu se dělá kanalizace, tam most a navíc jde o úzké silničky a radost pro místní obyvatelstvo
Opravdu nechci ani pomyslet, jak by se věc řešila při silném zemětřesení. Situace spíše připomíná Haiti, než členskou zemi EU/OECD.
A kde je tlak médií? Že jsou špatné další mosty v mnoha městech. Ale hlavní je, že cestování vlakem je pro někoho zdarma. Stojí to 17 mil. € ročně.
SSC má několik let team lidí, co mají monitorovat stav mostů. Ale opravdu jenom monitorovat, protože na opravy nezbývá. A jak je vidět, tak ani na to monitorování, protože žádný most se nedostane ze stupně 5 na 7 během krátkého času.
O mostech na Slovensku pak zde: http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -stav.alej
Re: Havarijní stavy
Ani bych se nedivil, kdyby něco podobného nastalo brzo u nás. Třeba most v Kutné Hoře na I/2 je dobrým kandidátem a vzhledem k probíhajícím opravám na sousedním mostu na I/38 by objížďky taky stály za to.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
Tak a po Orave tady máme další zprávu: Most v Čadci se musí nanovo postavit
Je to až katastrofální, v jakém stavu jsou státní silnice a mosty v Žilinskom kraji. Na hlavním tahu mezi Žilinou a Martinem se sesouvá svah Strečno, po každé bouři se tam sesouvá bahno na silnici a úsek se uzavírá a obcházky vedou přes Terchovú po silnicích nižších tříd. Řešení je, bude stát 1 mil. € a zastaví se zde na ten čas provoz. Dálnice D1 se zde staví, ale zdaleka není hotova, úsekem prochází 30.000 vozidel, z čeho je 1/3 tranzit. Na Orave na silnici I/59 je most v havarijním stavu a není zde možný vůbec provoz nad 18t ani přes nedaleké obcházky; doporučení je přes ČR anebo až za Prešovom. R3 se zde nestaví, takže ani do budoucna není výhled lepší. A na sever od Žiliny jsou denně kolony, co nemají konce a aby tomu nebylo málo, tak most na hlavní trase přes Čadcu je taky v takovém stavu, že se musí nanovo postavit, protože se již nedá opravit. Zde se dálnice stavět má, ale ještě je to v procesu VO, takže další zdržení. A všude platí: nedejbože nějaké dopravní nehody.
Je to až katastrofální, v jakém stavu jsou státní silnice a mosty v Žilinskom kraji. Na hlavním tahu mezi Žilinou a Martinem se sesouvá svah Strečno, po každé bouři se tam sesouvá bahno na silnici a úsek se uzavírá a obcházky vedou přes Terchovú po silnicích nižších tříd. Řešení je, bude stát 1 mil. € a zastaví se zde na ten čas provoz. Dálnice D1 se zde staví, ale zdaleka není hotova, úsekem prochází 30.000 vozidel, z čeho je 1/3 tranzit. Na Orave na silnici I/59 je most v havarijním stavu a není zde možný vůbec provoz nad 18t ani přes nedaleké obcházky; doporučení je přes ČR anebo až za Prešovom. R3 se zde nestaví, takže ani do budoucna není výhled lepší. A na sever od Žiliny jsou denně kolony, co nemají konce a aby tomu nebylo málo, tak most na hlavní trase přes Čadcu je taky v takovém stavu, že se musí nanovo postavit, protože se již nedá opravit. Zde se dálnice stavět má, ale ještě je to v procesu VO, takže další zdržení. A všude platí: nedejbože nějaké dopravní nehody.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
Ve městě Trenčín se opravuje starý most (jsou tam 2), protože je ve špatném stavu. Na opravu není i tak ale dostatek peněz, větší opravy se dočká až za pár let. Trenčín má naštěstí k dispozici již půlroku druhý most. Je to další město, ve kterém se dopracoval stav až po takto vyhrocenou situaci. Doprava ve městě Trenčín je od začátku oprav, tedy od 17.10. problematická.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5037
Oprava potrvá do 7.11.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5037
Oprava potrvá do 7.11.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy
SSC ví, že nadjezd v Levicích není v dobrém stavu. Roky ho plánuje opravit, ale nemá na to peníze. Situace došla tak daleko, že policie nařídila silničářům snížit zde MPR, protože stav mostu je takový, že projíždění poškozovalo vozidla.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5048
Na odkazu v článku jsou pak i fotografie.
Co se týče situace na I/59 v Podbieli, tak se tam již začalo budovat dočasné přemostění: K mostu v Podbieli už prišli robotníci
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5048
Na odkazu v článku jsou pak i fotografie.
Co se týče situace na I/59 v Podbieli, tak se tam již začalo budovat dočasné přemostění: K mostu v Podbieli už prišli robotníci
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Havarijný stav na moste pri Ľupči vodičov hnevá. Trvá to pridlho (jde o státní silnici mezi Banskou Bystricou a Breznom)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Další vyhlášení mimořádné situace pro uzavření silnice I/65 přes horský průchod Kremnické Bane
Tentokrát město Kremnica s okolím: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5528 . Znovu a zas havarijní situace silnice, znovu komplikované obcházky. O problému na dané silnici se vědělo celé roky, nebylo dost peněz na opravu. Nebyl asi 1 milion euro. Nyní po špatném počasí se utrhlo vše co bylo nestabilní a náklady na opravu jsou 20x vyšší. A znovu odřezání regionu a centra regionu. Je zcela jedno zda jde o region Prešova, Kysúc, Oravy anebo nyní části BB kraje. SSC má přitom rozpočet cca. 150 mil. €.
Naplňují se (nejen) moje slova spřed více jak 10 let o tom, že neustálé odsouvání oprav způsobí postupné uzavírky důležitých silnic a pro neexistenci paralelních dálnic a obchvatů to způsobí celoslovenský problém. Děje se to poslední 2 roky a stav se jen zhoršuje. Investiční dluh do mostů a silnic činí 1,7 mld. €. SSC sice zintenzivňuje opravy a jen v letech 2009-2015 investovala do oprav 0,8 mld. €, stále je to málo pro zanedbání stavu a zvýšené intenzity především těžké dopravy, která ale nemá jiné varianty na výběr.
Kremnický region je co do počtu obyvatel malý, ale jedná se o strategický S-J koridor, horský průchod přes Kremnické Bane: Původní projekt opravy se musí změnit. To co se odkládalo více jak 1 dekádu poškodila 31.7. lokální povodeň. Na silničním tahu jsou nyní kromě silničářů, kteří odklízejí následky především projektanti a geologové. Ve výhledu je upgrade celé silnice na 2+1 vždy 2 kde 1 bude pro pomalá vozidla v stoupáních. To do času než bude v prostoru D/R. Plánuje se postavit i PHS v obcích a vybudovat chodníky. Měsíc se avizovalo, že daná silnice bude uzavřená a budou se používat obcházkové trasy i to pro osobní dopravu do 3,5t.
Obcházková trasa vede silnicí III. třídy přes obec Krahule. Tam je již pozorováno poškození na vícero místech vzhledem k faktu jednak zanedbané údržby a jednak obrovského zatížení. Silnice I/65 Kremnica - Kremnické Bane nebude v provozu dříve než v 09/2016. Obcházková trasa přes Krahule je silnicí, která se komplexně neopravila již 30 let. Težká tranzitní doprava se směruje jinými trasami již zdaleka, ale mnoho řidičů kamionů i tak po regionu bloudí; zastavují se pak třeba u nízkého tunelu (mezi Krahulemi a Kremnicou). Na koordinaci dopravních omezení, řízení provozu se podílí jak dopravní policie tak představitelé jednotlivých obec a obvodních úřadů. Stát doposud neudělal nic zásadní, snaží se nalézt řešení pro urychlení modernizace poškozené silnice.
Celkový rozsah momentálně strženého úseku na I/65 je asi 600m. SSC avizuje nový projekt, státní tajemník MDVaRR slibuje upgrade horského průchodu co nejdříve. Silnice byla v havarijním stavu již před povodněmi. V minulých letech se na několika místech opravoval pouze AB kryt, ale i na tom jsou již nově vyjeté koleje pro slabé podloží a nadměrnou zátěž. O to více kamionů jde samozřejmě dalšími S-J trasami. Cestování Slovenskem je tak vůbec z hlediska S-J stále složitější pro neexistenci D/R s Polskem a rozpadávající se hlavní silnice.
Naplňují se (nejen) moje slova spřed více jak 10 let o tom, že neustálé odsouvání oprav způsobí postupné uzavírky důležitých silnic a pro neexistenci paralelních dálnic a obchvatů to způsobí celoslovenský problém. Děje se to poslední 2 roky a stav se jen zhoršuje. Investiční dluh do mostů a silnic činí 1,7 mld. €. SSC sice zintenzivňuje opravy a jen v letech 2009-2015 investovala do oprav 0,8 mld. €, stále je to málo pro zanedbání stavu a zvýšené intenzity především těžké dopravy, která ale nemá jiné varianty na výběr.
Kremnický region je co do počtu obyvatel malý, ale jedná se o strategický S-J koridor, horský průchod přes Kremnické Bane: Původní projekt opravy se musí změnit. To co se odkládalo více jak 1 dekádu poškodila 31.7. lokální povodeň. Na silničním tahu jsou nyní kromě silničářů, kteří odklízejí následky především projektanti a geologové. Ve výhledu je upgrade celé silnice na 2+1 vždy 2 kde 1 bude pro pomalá vozidla v stoupáních. To do času než bude v prostoru D/R. Plánuje se postavit i PHS v obcích a vybudovat chodníky. Měsíc se avizovalo, že daná silnice bude uzavřená a budou se používat obcházkové trasy i to pro osobní dopravu do 3,5t.
Obcházková trasa vede silnicí III. třídy přes obec Krahule. Tam je již pozorováno poškození na vícero místech vzhledem k faktu jednak zanedbané údržby a jednak obrovského zatížení. Silnice I/65 Kremnica - Kremnické Bane nebude v provozu dříve než v 09/2016. Obcházková trasa přes Krahule je silnicí, která se komplexně neopravila již 30 let. Težká tranzitní doprava se směruje jinými trasami již zdaleka, ale mnoho řidičů kamionů i tak po regionu bloudí; zastavují se pak třeba u nízkého tunelu (mezi Krahulemi a Kremnicou). Na koordinaci dopravních omezení, řízení provozu se podílí jak dopravní policie tak představitelé jednotlivých obec a obvodních úřadů. Stát doposud neudělal nic zásadní, snaží se nalézt řešení pro urychlení modernizace poškozené silnice.
Celkový rozsah momentálně strženého úseku na I/65 je asi 600m. SSC avizuje nový projekt, státní tajemník MDVaRR slibuje upgrade horského průchodu co nejdříve. Silnice byla v havarijním stavu již před povodněmi. V minulých letech se na několika místech opravoval pouze AB kryt, ale i na tom jsou již nově vyjeté koleje pro slabé podloží a nadměrnou zátěž. O to více kamionů jde samozřejmě dalšími S-J trasami. Cestování Slovenskem je tak vůbec z hlediska S-J stále složitější pro neexistenci D/R s Polskem a rozpadávající se hlavní silnice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
1.11.2015 se snížila rychlost. Nyní se tendrování zrušilo, protože pro zlý stav se musí doplnit dokumentace, ale co je navíc, po mostě nesmí chodit pěší. A tak dále, počkáme si až ten most spadne, vždyť co? Horší než v Africe, mnohem horší stav silničních mostů ve správě státní správy než mnoho silničních mostů v Africe, kde státní silnice mají opravdu i lepší údržbu.
http://naselevice.sme.sk/c/20257519/nad ... ref=njctse
Ani není známo, kdy most opraven bude. Nejlíp bude most uzavřít zcela a neopravovat ho. Protože to z toho plyne. Udělejme to všude, alespoň se ušetří peníze.
http://naselevice.sme.sk/c/20257519/nad ... ref=njctse
Ani není známo, kdy most opraven bude. Nejlíp bude most uzavřít zcela a neopravovat ho. Protože to z toho plyne. Udělejme to všude, alespoň se ušetří peníze.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Nitra: Univerzitný most je v zlom stave, rekonštrukciu odsúvajú
a zase ta samá písnička, most je ve špatném stavu, plánuje se oprava, plánuje se tendr, ale ...
a zase ta samá písnička, most je ve špatném stavu, plánuje se oprava, plánuje se tendr, ale ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Další most je v havarijním stavu na tom samém tahu jako na začátku tématu, jenom vedlejší obec. V oblasti je vyhlášená mimořádná situace. Most potřeboval opravit již v roce 2012. To se nestalo a z tehdejšího V. stupně se dnes dostal do posledního stadia, což je VII. stupeň, když již hrozí bez dalších opatření jeho zřícení.
I/59 nebo i E77, budoucí trasa R3, jen namísto obce Podbiel je zde obec Nižná ... více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5814 .
K tématu proč se to děje a vše kolem se vyjádřil veřejně i odborník:
15 mostů je v havarijním VII. stave, téměř 200 je ve zlém VI. stave ... prof. Ján Bujňák toho ozřejmí více i z technického hladiska
K tématu proč se to děje a vše kolem se vyjádřil veřejně i odborník:
15 mostů je v havarijním VII. stave, téměř 200 je ve zlém VI. stave ... prof. Ján Bujňák toho ozřejmí více i z technického hladiska
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Degradace mostů na síti silnic vývojově od roku 2000 do roku 2015
extra na síti silnic I. třídy:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
Levický nadjezd I/51 ...
zde stav z roku 2015: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... ce#p118266
zde vypsaní nové soutěže: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5956
POLOHA
zde stav z roku 2015: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... ce#p118266
zde vypsaní nové soutěže: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5956
POLOHA
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů
SSC upozorňuje na zvýšenou opatrnost při jízdě po mostě Lučenec - Slatinka na silnici I/16 v km 292. Most je v havarijním stavu, co si vyžádalo ve směru Lučenec - Rimavská Sobota omezení určením přednosti v jízdě v jednom jízdním pruhu. Zároveň tady platí snížení MPR.
To je hlavní tah Zvolen - Košice.
Zdroj: https://mynovohrad.sme.sk/c/20612484/mo ... ref=njctse
To je hlavní tah Zvolen - Košice.
Zdroj: https://mynovohrad.sme.sk/c/20612484/mo ... ref=njctse
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Další mostní objekt, který je v havarijním stavu je na silnici I/64 před Poluvsím (okolí Žiliny) a v roce 2018 by se měl komplexně přebudovat. Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6048 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Silniční úsek I/65 Kremnické Bane je po rekonstrukci v provozu. Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6134 . V článku je to zavádějící, protože stav silnice byl v nevyhovujícím stavu již předtím a bylo v plánu ho opravovat, ale nebylo za co.
Úsek je sice v provozu, ale i další měsíce se tam bude pracovat na realizaci 3. jízdního pruhu.
Více informací a fotografie: https://myziar.sme.sk/c/20696916/kremni ... ref=njctse .
Úsek je sice v provozu, ale i další měsíce se tam bude pracovat na realizaci 3. jízdního pruhu.
Více informací a fotografie: https://myziar.sme.sk/c/20696916/kremni ... ref=njctse .
- Přílohy
-
- Snímka.PNG (507.44 KiB) Zobrazeno 10989 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Most na silnici I/76 zdemolujú. Na jeho mieste postavia nový.
https://mylevice.sme.sk/c/20738424/most ... ref=njctse
*most se blíží k jeho 100-roční životnosti; v článku je celkový popis a fotka
https://mylevice.sme.sk/c/20738424/most ... ref=njctse
*most se blíží k jeho 100-roční životnosti; v článku je celkový popis a fotka
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Most mezi slovenskou silnicí I/59 a polskou č. 7 se pro špatný stav zbourá a namísto něj se postaví nový.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6264
*je to mezistátní dohoda
*finanční prostředky ve výši 400.000 € jsou již připravené
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6264
*je to mezistátní dohoda
*finanční prostředky ve výši 400.000 € jsou již připravené
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Stav mostů na Slovensku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 48#p170848 , kde se dají nalézt i informace extra k mostním objektům v rámci silnic I. třídy.
a bude hůř
a bude hůř
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Ve velmi špatném stavu (na stupnici 1-7 již 6 a 7 značí uzatvoření mostu) je most ponad řeku Váh ve městě Komárno. O jeho opravách se mluví dekádu, rekonstrukce se plánuje za 2 roky. Prozatím jej musejí odlehčit; došlo k odfrézování vozovky. Vozidla dále pojedou sníženou MPR. Most spojuje jinak rozdělené město a leží na hlavním tahu.
Více: http://ahojkomarno.sk/vazsky-most-v-kom ... -odlahcit/
Více: http://ahojkomarno.sk/vazsky-most-v-kom ... -odlahcit/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Havarijní stavy silnic a mostů (+jejich rekonstrukce)
Most na Horehronie opravujú, v kolónach sa stojí aj hodinu
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... aj-hodinu/
*jde o silnici Banská Bystrica - Brezno; most je v havarijním stavu
*na štěstí se most nemusel odstavit, ale za plného provozu se rekonstruuje
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... aj-hodinu/
*jde o silnici Banská Bystrica - Brezno; most je v havarijním stavu
*na štěstí se most nemusel odstavit, ale za plného provozu se rekonstruuje