Průtah Přerovem má zelenou, stavět by se mohl do dvou let
Přerov – Stavba vnitřního průtahu městem, která měla v minulosti v Přerově své zastánce, ale i odpůrce, by mohla začít do dvou let. Ředitelství silnic a dálnic už má na tuto investiční akci vyčleněné finanční prostředky a v ruce je i platné územní rozhodnutí.
Přerovská radnice si od vnitřního průtahu spolu s takzvaným průpichem slibuje vyvedení dopravy ven z města, a to ve směru na sever i na jih.
„Máme šanci, že by mohly už do dvou let vyjet bagry a buldozery na stavbu. Nyní jsme ve stadiu, kdy máme v ruce platné územní rozhodnutí, což je zásadní pro všechny další kroky. Následovat bude zpracování dokumentace pro stavební řízení a výkupy nemovitostí," uvedl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).
Vnitřní průtah městem má podle projektu začínat takzvaným mimoúrovňovým křížením u podjezdu v Předmostí.
Po napojení na Polní ulici, která se rozšíří na čtyři pruhy, povede dál přes křižovatku ulic Polní – Tržní – Dluhonská, poté po mostu Legií a přes areál bývalé Juty, pokračovat bude kolem autobusového nádraží až k pekárně v ulici Generála Štefánika.
Kvůli takzvanému průpichu, který má začínat na křižovatce ulic Komenského, Velké Novosady a Kojetínská, mají být zbourány tři domy v Komenského ulici, několik dalších v areálu Juty a dva v Kramářově ulici.
„Začneme s výkupy nemovitostí, a to jak ze strany od autobusového nádraží, tak od Komenského ulice. Jednat o podmínkách, za kterých se budou převádět pozemky a bourat haly, musíme co nejdříve se společností Juta," nastínil náměstek primátora.
V Kramářově ulici má vzniknout po stavbě průpichu nové dopravní řešení. Tato ulice bude slepá a jezdit se do ní bude ve směru z Čechovy ulice.
Vyčlenili 147 milionů
„Stavba vnitřního průtahu Přerovem je financována ze státního rozpočtu prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Vyčleněno je na ni 147 milionů korun," upřesnil Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic v Olomouci.
ŘSD podle něj převzalo už loni od přerovského magistrátu dokumentaci pro územní rozhodnutí a zpracovalo záměr projektu, jehož součástí je i ekonomické vyhodnocení investice.
„Vyšlo kladně, takže jsme zadali zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení, která má být hotová na podzim. Už v předstihu se ale připravujeme na budoucí majetkoprávní vypořádání a vytipováváme problematické záležitosti. Klíčová jsou pro nás teď jednání se společností Juta, v jejímž areálu se má zdemolovat několik objektů," konstatoval.
Bez rondelu to nepůjde
Podle zástupců vedení města by mohly nastat problémy s výkupy pozemků pro stavbu budoucí okružní křižovatky Polní – Tržní – Dluhonská.
Jejich vlastník – společnost MJM Litovel – za ně totiž požaduje příliš vysokou částku, a to 2 500 korun za metr čtvereční.
Pokud by se s firmou nepodařilo dohodnout na podmínkách, bude to pro realizaci celého záměru představovat značnou komplikaci.
Bez okružní křižovatky Polní – Tržní – Dluhonská je totiž vnitřní průtah městem nemyslitelný.
Zdroj: http://prerovsky.denik.cz/zpravy_region ... 50625.html
(M) Průtah Přerovem má zelenou,stavět by se mohl do dvou let
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion