Významné stavby roku 2016: obchvaty Znojma a Lechovic i obnova trati za miliardu
Jižní Morava – V roce 2016 začne na jihu Moravy několik významných staveb. Stát pošle peníze na opravy dálnic i železnice.¨
Nehoda na dálnici. Stres. Mobil není po ruce. Možnost přivolat záchranáře se objeví v podobě SOS hlásky, sloupku podél dálnice. Jeden z projektů, který ukousne čtvrtmiliardu z koláče pětašedesáti miliard z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro příští rok, je modernizace dopravního informačního systému na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. „Vyměníme například současné kabely za optické. Jsou na ně napojené informační tabule a SOS hlásky," oznámil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Mezi největší započaté jihomoravské dopravní stavby se v roce 2016 zařadí opožděná obnova železniční trati mezi Břeclaví a Znojmem za téměř miliardu i dva silniční projekty na Znojemsku. „Stavět se začne důležitý obchvat na silnici I/53 v Lechovicích," zmínil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Také Znojmu má ulevit obchvat. „Poslouží především k odklonu tranzitní dopravy mimo město, což zlepší bezpečnost provozu a životní prostředí. Doprava bude také plynulejší," informoval za investora generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Kolaps dopravy
Znojmu chybí obchvat řadu let, jeho dostavbu dosud brzdily soudní spory. Centrum města zažívá ve špičkách často dopravní kolaps, situaci na průtahu zhoršily letošní opravy mostů přes železnici. „Úplně jsem přestala chodit do supermarketu, který mám přes ulici. Raději vyrazím nakupovat o kus dál do menší samoobsluhy, než přecházet tuhle džungli," popsala potíže důchodkyně Marie Smutná.
I po dokončení nového úseku však bude ještě scházet dotažení obchvatu ke křižovatce Suchohrdelská, problém nyní řeší znojemská radnice.
Územní plán pro obchvat Lechovic obec připravovala už od roku 1990. Doprava je tam v posledních letech podle mnohých kritická. „Vsí projíždí spousta kamionů, ve špičce přes den tu lze napočítat i patnáct tisíc aut. Je to tu nebezpečné," přiblížil lechovický starosta Josef Juráček.Pro zvětšení klikněte.
Práce na obou obchvatech na Znojemsku za stovky milionů začnou podle Ředitelství silnic a dálnic na jaře 2016 a potrvají tři roky.
Na dálnicích D1 a D2 mohou řidiči počítat s omezením i v příštím roce. „Bude pokračovat například modernizace D1, nově zahájí práce aspoň na pěti úsecích," informoval mluvčí Neřold.
Mezi Brnem a Vyškovem projektanti plánují opravu dalších dvou úseků, delší je mezi 220. a 230. kilometrem. „Pokračovat má dál rekonstrukce asfaltové silnice R52," doplnil Studecký. Čtyřkilometrový úsek u Pohořelic na Brněnsku vyjde podle odhadů na osmdesát milionů.
Železničáři se na podzim 2016 pustí do oprav trati mezi Břeclaví a Znojmem. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše se práce zaměří především na modernizaci bezpečnostního zařízení a úpravu kolejí.
Stavba skončí podle předpokladů v roce 2018. „Její cíl je bezpečnější trať a zkrácení jízdní doby na trati," upozornil mluvčí železničářů Illiaš. Naopak v lednu podle plánu skončí nákladná rekonstrukce druhé koleje v úseku Brno-Maloměřice a Brno-Královo Pole.
Koncem prvního čtvrtletí 2016 ministerstvo oznámí, zda rozpočet fondu umožní poskytnutí další mimořádné dotace krajům na opravy okresních silnic. Letos Jihomoravský kraj získal z fondu 350 milionů. „Rozhodující bude výsledek jednání Asociace krajů a vlády. Prioritně bychom peníze použili na stavby, které jsme letos museli odložit," podotkl šéf jihomoravských silničářů Jan Zouhar.
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/z-regionu/vyzn ... 51017.html
B Významné stavby roku 2016: obchvaty Znojma a Lechovic
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion