Kamionů přibývá, výběr mýtného na silnicích láme rekordy

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22544
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kamionů přibývá, výběr mýtného na silnicích láme rekordy

Příspěvek od Diaľničiar »

Kamionů přibývá, výběr mýtného na českých silnicích láme rekordy

13. 11. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Nejnovější údaje o výběru mýta potvrzují pocit mnohých řidičů, že se po českých dálnicích a silnicích sune stále více nákladních aut. Jen za říjen zaplatili dopravci na mýtném rekordních 900 milionů korun, což je o 11 procent více než loni. Jde zároveň o nejvyšší sumu vybranou během jednoho měsíce od spuštění systému v roce 2007.

„Rostoucí ekonomika totiž dál zvyšuje počty kamionů, které se pohybují na zpoplatněných silnicích,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl. Podle něj zároveň nákladní vozy využívají zpoplatněné silnice na delší vzdálenosti. Pokud tempo růstu vydrží, přiblíží se vybraná částka za celý rok hranici deseti miliard, když loni to bylo 8,7 miliardy.

Z toho si 19 procent strhne společnost Kapsch a její subdodavatelé za udržování systému v chodu, zbytek míří do pokladny Státního fondu dopravní infrastruktury.

Boom kamionové dopravy potvrzují i statistiky o objemu nákladu, které má ministerstvo dopravy zatím jen za první pololetí. Na korbách českých náklaďáků putovalo 194 milionů tun zboží, oproti 168 milionům z roku 2014.

Naopak, železnice si hospodářský růst neosedlala, objemy zboží na kolejích stagnovaly v pololetí na 88 milionech tun. I proto chce ministr dopravy Dan Ťok od ledna výrazně snížit poplatky za použití kolejí pro nákladní vlaky. Slibuje si od toho přesun nákladu na koleje a zklidnění situace na přeplněných silnicích, kde kamiony často působí jako brzda.

Zvyšovat se zřejmě budou i mýtné sazby, to ale není otázka příštího roku. Silniční speditéři vesměs tyto záměry kritizují, neboť prý nepovedou ke kýženému cíli. „Ani dvojnásobné mýto nezajistí převod zboží ze silnice na železnici,“ řekl E15.cz šéf děčínské spedice Bohemia Cargo Jan Kučera. Podle něj má silnice proti železnici řadu výhod v době, kdy je třeba doručit zboží přesně na čas a v menších dávkách.

Převzato z deníku E15, autor: Jan Šindelář

http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ka ... 70903.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2015 Česko“