S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas. Do dvou let chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit velkou rekonstrukci problémových dvaceti kilometrů dálnice D47. Náklady půjdou do stamilionů.
Ta vyšla vítězně z výběrového řízení, které na opravy zvlněného povrchu dálnice kolem 357 kilometru vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Orientačně by do příštího víkendu měla být hotova a zprovozněna levá strana dálnice, poté budou zahájeny práce na straně protější. Celkově by opravy neměly trvat déle než dvacet dní, doprava je svedena vždy na tu stranu dálnice, která se právě neopravuje. Nyní tedy na pravou, ve směru na Ostravu.
Nevhodný materiál
„Je to oprava, která neřeší zásadní problém D47, což je nevhodný materiál použitý do násypu. To je také v tuto chvíli předmětem sporu mezi námi a zhotovitelem dálnice (pozn. firmou Eurovia)," uvedl Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, s tím, že ale nechtějí čekat až do doby než rozhodne soud.
„Na náklady státu nyní provedeme opravu, která to alespoň nějak rozumně zpojízdní. Není možné, aby na dálnici byla trvale šedesátka," podotkl Rýdl a doplnil, že kromě toho, že jízda je nyní i při snížené rychlosti nepohodlná, začíná být i nebezpečná. Nejpozději na jaře příštího roku by podle něj měly být podobně spraveny i další dva úseky. Ty jsou na tom podobně špatně.
Náprava bobtnajícího podloží
Nynější oprava, která by měla vydržet zhruba dva roky, přijde na 5,7 milionu korun bez DPH. Jde pouze o provizorium. Silničáři zbrousí zvlněný asfaltocementový povrch, a poté jej nahradí asfaltem, vyztuženým ocelovou sítí. Toto opatření sice nevyřeší zásadní problém bobtnající materiál v podloží.
Následkem toho se ale vznikající nerovnosti rozloží na delší úsek, a nebudou tak markantní. Na jaře roku 2017 plánuje ŘSD zahájit rozsáhlou rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku ostravské dálnice, která by měla řešit pověstné „jádro pudla". Tedy podloží dálnice, které bobtná, a následkem toho se na povrchu vytvářejí větší či menší nerovnosti.
Podle Rýdla jde o podobný problém jako v případě nájezdů na dálniční mosty v Přívoze, a tedy řešení bude zřejmě také obdobné. O tom, zda bude muset být podloží dálnice odtěženo a nahrazeno vhodnějším materiálem, však vzhledem k budoucímu výběrovému řízení odmítá spekulovat.
„Právě se vybírá projekt, který zajistí finální opravu D 47. Bude to poměrně rozsáhlá oprava, protože stejně jako v případě dálničních mostů půjdeme až do základů dálnice. První vzdálené odhady nákladů se pohybují řádově ve stamilionech korun," uvedl Rýdl s tím, že konkrétní částka, stejně jako délka oprav, vzejde z výběrového řízení.
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 51120.html
Opravy dálnice začaly. Provizorně
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion