Opravy dálnice začaly. Provizorně

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Opravy dálnice začaly. Provizorně

Příspěvek od pedros »

S pracemi na zhruba tři sta metrů dlouhém úseku dálnice D47 začali v těchto dnech pracovníci stavební firmy Colas. Do dvou let chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit velkou rekonstrukci problémových dvaceti kilometrů dálnice D47. Náklady půjdou do stamilionů.

Ta vyšla vítězně z výběrového řízení, které na opravy zvlněného povrchu dálnice kolem 357 kilometru vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Orientačně by do příštího víkendu měla být hotova a zprovozněna levá strana dálnice, poté budou zahájeny práce na straně protější. Celkově by opravy neměly trvat déle než dvacet dní, doprava je svedena vždy na tu stranu dálnice, která se právě neopravuje. Nyní tedy na pravou, ve směru na Ostravu.
Nevhodný materiál

„Je to oprava, která neřeší zásadní problém D47, což je nevhodný materiál použitý do násypu. To je také v tuto chvíli předmětem sporu mezi námi a zhotovitelem dálnice (pozn. firmou Eurovia)," uvedl Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, s tím, že ale nechtějí čekat až do doby než rozhodne soud.

„Na náklady státu nyní provedeme opravu, která to alespoň nějak rozumně zpojízdní. Není možné, aby na dálnici byla trvale šedesátka," podotkl Rýdl a doplnil, že kromě toho, že jízda je nyní i při snížené rychlosti nepohodlná, začíná být i nebezpečná. Nejpozději na jaře příštího roku by podle něj měly být podobně spraveny i další dva úseky. Ty jsou na tom podobně špatně.
Náprava bobtnajícího podloží

Nynější oprava, která by měla vydržet zhruba dva roky, přijde na 5,7 milionu korun bez DPH. Jde pouze o provizorium. Silničáři zbrousí zvlněný asfaltocementový povrch, a poté jej nahradí asfaltem, vyztuženým ocelovou sítí. Toto opatření sice nevyřeší zásadní problém bobtnající materiál v podloží.

Následkem toho se ale vznikající nerovnosti rozloží na delší úsek, a nebudou tak markantní. Na jaře roku 2017 plánuje ŘSD zahájit rozsáhlou rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku ostravské dálnice, která by měla řešit pověstné „jádro pudla". Tedy podloží dálnice, které bobtná, a následkem toho se na povrchu vytvářejí větší či menší nerovnosti.

Podle Rýdla jde o podobný problém jako v případě nájezdů na dálniční mosty v Přívoze, a tedy řešení bude zřejmě také obdobné. O tom, zda bude muset být podloží dálnice odtěženo a nahrazeno vhodnějším materiálem, však vzhledem k budoucímu výběrovému řízení odmítá spekulovat.

„Právě se vybírá projekt, který zajistí finální opravu D 47. Bude to poměrně rozsáhlá oprava, protože stejně jako v případě dálničních mostů půjdeme až do základů dálnice. První vzdálené odhady nákladů se pohybují řádově ve stamilionech korun," uvedl Rýdl s tím, že konkrétní částka, stejně jako délka oprav, vzejde z výběrového řízení.

Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 51120.html
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
Zamčeno

Zpět na „2015 Česko“