Ministerstvo dopravy začalo verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Prievoz - Holice.
Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) je 4,530 mld. eur. Ako vyplýva z oznámenia rezortu dopravy vo Vestníku verejného obstarávania, súčasťou projektu budú úseky D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.
Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky, pričom bližšiu špecifikáciu kritérií na vyhodnotenie ponúk, ich relatívnej váhy, ako aj ich vyhodnocovania uvedie v informatívnom dokumente. Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu. Ministerstvo vyzve na dialóg najviac štyroch záujemcov, ktorí splnia podmienky účasti. „Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie,“ oznámil rezort dopravy.
Záujemcovia musia preukázať, že ku koncu hospodárskeho roka majú vlastné imanie minimálne 100 mil. eur a za posledné tri roky dosiahli celkový obrat najmenej 150 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Majú tiež preukázať zabezpečenie získania projektového financovania aspoň za 200 mil. eur. Ďalšou podmienkou je účasť na realizácii cestných PPP projektov, pričom stavebné náklady dosiahli minimálne 100 mil. eur.
Očakávaný podpis koncesnej zmluvy v závislosti od priebehu obstarávania je v novembri 2015 a finančné uzatvorenie projektu predbežne vo februári 2016. Koncesná zmluva bude podmienená stanoviskom Eurostatu, že PPP nebude súčasťou aktív verejného sektora. Vzhľadom na dostupnosť finančných prostriedkov je realizácia PPP podľa štúdie uskutočniteľnosti v súčasnosti jediným možným riešením.
Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Z verejných zdrojov by sa úseky mohli začať stavať v roku 2023. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur. Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.
„Platby verejného obstarávateľa (ministerstva dopravy) koncesionárovi budú založené na princípe dostupnosti diaľnice a rýchlostnej cesty koncovým užívateľom v dohodnutých štandardoch a kvalite. V prípade nedodržania výkonových a kvalitatívnych parametrov zo strany koncesionára budú automaticky uplatnené zrážky z platby verejného obstarávateľa,“ oznámilo ministerstvo dopravy. Niektoré riziká budú prenesené na koncesionára, najmä riziká výstavby a dostupnosti.
Na D4 Bratislava, Jarovce – Rača (27 km) postavia nad Dunajom vyše dvojkilometrový most a po dokončení bude najdlhší na Slovensku. Predpokladané náklady na stavbu tohto mosta sú 125 mil. eur. Šesťpruh bude na 47 percentách dĺžky D4 a v budúcnosti, keď narastú intenzity dopravy, bude možné dopracovať šesťpruh až na 73 % dĺžky D4. Na tejto časti D4 má byť spolu 31 mostov a zároveň 27 km protihlukových stien. Bude sa stavať v husto osídlenom území, kde treba realizovať veľa protihlukových opatrení a aj väčší počet mimoúrovňových križovatiek, ktorých bude iba na D4 deväť. Výstavba väčšiny úsekov R7 Bratislava, Prievoz – Holice (32 km) bude menej zložitá, s výnimkou úseku Prievoz – Ketelec v husto zastavanom území.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... y-cez-ppp/
Štát rozbehol tender na obchvat Bratislavy cez PPP
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion