Ak po skončení verejnej súťaže PPP projekt výstavby obchvatu Bratislavy nebude výhodný, nebudeme v ňom pokračovať. Takúto možnosť včera prvýkrát oficiálne pripustil minister dopravy Ján Počiatek. Práve výstavu obchvatu hlavného mesta a jeho priľahlých úsekov R7 mu odklepol kabinet Roberta Fica (obaja Smer-SD) len pred niekoľkými dňami. Po skončení tendra si však ministerstvo štúdiu zaktualizovať a projekt znova posúdiť. „Keď štúdia nevyjde, nemám problém povedať, že v PPP projekte nepokračujeme,“ konštatoval šéf rezortu dopravy.
Za pozemky do 370 miliónov eur
Rezort súťaž na výber firmy, ktorá diaľnice postaví a bude ich 30 rokov prevádzkovať, spustil len pred niekoľkými dňami. Urobil tak na základe spomínanej zelenej od Ficovho kabinetu. Ten vychádzal zo štúdie realizovateľnosti, ktorá odhadla, že výstavba obchvatu Bratislavy z Jaroviec po Raču a úsekov rýchlostnej cesty R7 od Bratislavy po Holice môže vyjsť na viac ako 1,3 miliardy eur. Ročné splátky štátu by tak po zohľadnení údržby boli od 130 do 151 miliónov eur. Do tejto sumy však štúdia nezarátala výkup pozemkov pod spomínané štvorprúdovky. Štát odhaduje, že ho to bude stáť do 370 miliónov eur. „Pozemky pod diaľnicu sú oceňované ako stavebné pozemky, keďže sa na nich na základe platného územného rozhodnutia bude stavať. Samozrejme, kým toto rozhodnutie nebolo vydané, bola časť týchto pozemkov klasifikovaná ako orná pôda,“ konštatoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Podľa dopravných odborníkov výstavba tejto časti obchvatu Bratislavy hlavnému mestu pomôže. Ako povedal zástupca riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek, nová autostráda odbremení mesto nielen od tranzitnej, ale aj od cieľovej dopravy. S tým súhlasí aj konateľ spoločnosti Amberg Engineering Slovakia Martin Bakoš. Upozorňuje však na inú vec. „Ak definitívne neodkloníme tranzitnú dopravu, prechádzajúcu teraz cez Bratislavu, mimo mesta, všetkých problémov sa nezbavíme. S tým súvisí aj potreba vybudovania tunela pod Karpatmi a prepojenie diaľnic D1 a D2,“ povedal Bakoš.
Potenciálny záujem stavbárov
Slovensko doteraz postavilo jedinú diaľnicu cez súkromné peniaze. Konkrétne išlo o výstavbu rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Tekovských Nemiec a severného obchvatu Banskej Bystrice. Stavala ho spoločnosť Eurovia. Aj ona uvažuje, že by do projektu išla. Potenciálnych stavbárov však môže byť viac. „Máme záujem zúčastňovať sa na tendroch. Podmienky účasti však zatiaľ nie sú známe,“ konštatoval v minulosti hovorca Doprastavu Michal Krajčír.
Výstavba obchvatu Bratislavy cez súkromné peniaze bude zrejme jedinou, do ktorej štát teraz pôjde. V minulosti sa hovorilo aj o stavbe rýchlocesty medzi Ružomberkom a Banskou Bystricou vrátane tunela popod Donovaly, tá však zatiaľ skončila pri štúdii realizovateľnosti.
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy ... avy-644252
Počiatek pripustil, že stopne nový obchvat Bratislavy
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion