Pri Žiline sa začne raziť vyše dvojkilometrový diaľničný tunel
Národná diaľničná spoločnosť v utorok, 10. 03. 2015 oficiálne začne s razením tunela Považský Chlmec, ktorý je súčasťou diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno.
Osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie tunela
Slávnostný začiatok razenia tunela a osadenie sošky sv. Barbory sa za účasti predstaviteľov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, Národnej diaľničnej spoločnosti, zhotoviteľa a ďalších hostí uskutoční dňa 10. 03. 2015 (utorok) o 11:00 hod. v mieste stavby stredového portálu tunela (mapa v sekcii Fotogaléria, GPS 49° 14' 44.00" S 18° 42' 19.73" V).
Celková dĺžka tunela bude 2 218 metrov. Pri stavbe sa vyrazí takmer 420 tisíc m³. Tunel bude vybavený moderným komunikačným a monitorovacím systémom. Predpokladaná intenzita dopravy v tuneli je viac ako 8 tisíc vozidiel počas 24 hodín.
Zaujímavosťou stavby je, že uprostred celkovej dĺžky tunela je otvorená "stredová stavebná jama", ktorá umožňuje razenie obidvoma smermi (na východ aj západ). Razenie tunela tak bude možné z ôsmich smerov naraz (zo západného portálu na východ, z východného portálu na západ a zo stredovej jamy obidvoma smermi).
V roku 2015 budú v okolí Žiliny vo výstavbe až štyri diaľničné tunely (Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové) v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.
Rýchlejšia a plynulejšia doprava v meste pod Dubňom
Tunel Považský Chlmec je súčasťou úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Vybudovaním 4,25 kilometrového úseku sa výrazne zlepší doprava v meste Žilina. Vyťažené úseky, predovšetkým na cestách I/11 a I/18, sa odľahčia. Odklonením dopravy mimo mesta dôjde k zvýšeniu plynulosti a rýchlosti prejazdov v smere sever – juh pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu.
Nová diaľnica prinesie obyvateľom úsporu času, pohonných hmôt a zníženie nehodovosti.
Jedinečná stavba
Vyše štvorkilometrovú stavbu tvoria prevažne mosty a tunel. Súčasťou projektu sú dva mostné objekty, z toho jedna náročná 1,4 km dlhá estakáda ponad Hričovskú priehradu. Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode. Samotná realizácia mostov na úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno prebieha z prístupovej komunikácie, ktorá je nasypaná do priehrady zo štrkopieskov a slúži ako obslužná komunikácia pre realizáciu estakády.
Financovanie a čas výstavby
Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno bude postavený za necelých 255 miliónov EUR a financovaný z Kohézneho fondu, prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014-2020). Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované na 06/2017.
http://www.ndsas.sk/aktuality-pri-zilin ... 372s48833c
(SK) V úterý se oficiálně začne razit další tunel na D3
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion