NDS rozbehla tendre na úseky D1 pri Prešove a Košiciach
SITA | 03.06.2015 16:49
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začala užšie súťaže na zhotoviteľov dvoch nových úsekov diaľnice D1 pri Prešove a Košiciach.
Predpokladaná cena výstavby úseku D1 Prešov, západ – juh v dĺžke takmer 8 kilometrov je 369,51 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (443,41 mil. eur vrátane dane) a práce sú plánované na štyri roky. Pre úsek D1 Budimír – Bidovce v dĺžke skoro 14,5 kilometra predstavujú odhadované náklady 209,4 mil. eur bez dane (251,28 mil. eur vrátane dane), stavba by mala trvať tri roky. Oba tendre boli v stredu zverejnené v Úradnom vestníku Európskej únie.
Diaľničiari chcú výstavbu oboch úsekov D1 financovať s využitím peňazí Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Záujemcovia môžu požiadať o účasť v oboch súťažiach do 29. júna, o vysvetlenie podmienok účasti, prípadne iných informácií uvedených v oznámeniach do 23. júna. NDS vyzve na predkladanie ponúk len vybraných záujemcov spĺňajúcich podmienky účasti. Predbežné oznámenia o príprave tendrov boli zverejnené ešte vlani v decembri.
V prípade tendra na stavbu D1 Prešov, západ – juh musia uchádzači preukázať, že v posledných troch rokoch dosiahli v príprave a realizácii cestnej infraštruktúry celkový obrat najmenej 240 mil. eur bez dane. Zároveň musia predložiť minimálne dve referencie na vykonané stavebné práce na diaľniciach a rýchlostných cestách, každú v objeme aspoň 100 mil. eur. Pre súťaž na stavbu D1 Budimír – Bidovce je pri stavbe cestnej infraštruktúry v posledných troch rokoch vyžadovaný súhrnný obrat minimálne 180 mil. eur a každá z dvoch referencií musí mať hodnotu najmenej 70 mil. eur bez dane.
Plánovaný juhozápadný obchvat Prešova je jedným z dvoch posledných nerozostavaných úsekov D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Súčasťou tohto úseku je aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel Prešov. Úsek sa napája v križovatke Vydumanec na predchádzajúci úsek diaľnice D1 a rýchlostnú cestu R4. Následne prechádza v blízkosti obytnej zóny a vstupuje do spomínaného tunela,“ informovala NDS. Koniec úseku je v križovatke Prešov, juh za obcou Haniska, kde pokračuje úsek D1 Prešov, juh – Budimír. Tento úsek v dĺžke vyše 19 kilometrov bol odovzdaný do prevádzky postupne po križovatku Lemešany v novembri 1982 a zvyšná časť v apríli 1988.
Diaľnica D1 Budimír – Bidovce od Budimíru po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch bude v budúcnosti po dobudovaní R2 tvoriť juhovýchodný obchvat mesta Košice. „Úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov, juh – Budimír. Mesto Košice je napojené na diaľnicu v križovatke Budimír, ďalšie napojenie bude v križovatke Hrašovík pri obci Košické Oľšany, kde sa napojí aj rýchlostná cesta R2,“ uviedla NDS. Úsek končí v križovatke Bidovce napojením na ďalší plánovaný úsek D1 Bidovce – Dargov.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... kosiciach/
(SK) NDS vypsala soutěže na další 2 úseky D1
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion