Samosprávy považujú napojenie R1 na severnú D1 za kľúčovú tému
Vydané dnes o 17:20 Autor: (ETA)
V Banskej Bystrici dnes prerokovali štúdiu uskutočniteľnosti napojenia rýchlostnej cesty R1 na severnú D1.
BANSKÁ BYSTRICA. Napojenie rýchlostnej cesty R1 na severnú D1 a prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka považujú starostovia dotknutého regiónu za strategický projekt. Jedným z hlavných zámerov je odľahčiť preťaženú cestu I/59 cez Donovaly najmä od ťažkej nákladnej dopravy.
Po prerokovaní štúdie uskutočniteľnosti v Banskej Bystrici to konštatoval primátor mesta Ján Nosko s tým, že prakticky celý región je poddimenzovaný čo sa týka investorov.
Práve toto dopravné prepojenie by mohlo byť podľa neho novým impulzom nielen pre prílev investorov, ale aj pre rozvoj cestovného ruchu, z ktorého región vo veľkej miere ťaží.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček potvrdil, že na stretnutí s predstaviteľmi samosprávy si dohodli konkrétne kroky, ktoré súvisia s plánovaným prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka. „Naše najbližšie kroky smerujú k tomu, aby sme potiahli R1 po Slovenskú Ľupču a zároveň pracujeme na obchvate Ružomberka,“ dodal Stromček, podľa ktorého štúdia realizovateľnosti ukázala, že prepojenie severu a juhu je potrebné.
Už v minulosti podľa neho vláda deklarovala, že prioritou je prepojenie D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Druhou prioritou bolo dobudovanie R1 po Banskú Bystricu. Nie je to tak dávno, čo cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice trvala tri a pol hodiny,“ doplnil.
Rozvoj diaľničnej siete
Súbežne s prioritami však chcú pokračovať aj v ďalšom budovaní diaľničnej siete na Slovensku. Je to predovšetkým R2 zo Zvolena na Košice, ako aj prepojenie severu a juhu Slovenska cez Banskú Bystricu. Termín, kedy by k výstavbe prepojenia Ružomberok – Banská Bystrica mohlo prísť, zatiaľ Stromček nekonkretizoval: „Výstavba diaľnice nie je stavba rodinného domu a tak si to nepochybne vyžiada dlhší čas. Začneme však pracovať na posudzovaní vplyvov na životné prostredie a vypracovaní dokumentácie pre územné rozhodnutie. Chceme to pripraviť dôsledne, aby sa samosprávy a verejnosť mohli k procesu vyjadrovať. Akonáhle to budeme mať dokončené, môžeme hovoriť o samotnej realizácii.“
Tunel popod Donovaly bude technicky náročný
Nový proces EIA sa podľa neho uskutoční všade tam, kde to bude potrebné, keďže chcú postupovať s ohľadom na životné prostredie. Napríklad plánovaný tunel popod Donovaly by mal merať okolo ôsmich kilometrov a bude si vyžadovať nielen náročné technické riešenie, ale aj nemalé finančné náklady.
Otázka financovania stavby je zatiaľ otvorená, keďže podľa štátneho tajomníka štúdia realizovateľnosti ukázala aj to, že intenzita na plánovanej trase nie je dostatočná na to, aby sa realizovala z európskych peňazí. Z hľadiska rozvoja regiónov ju však považujú za dôležitú a budú hľadať ďalšie možnosti financovania.
http://bystrica.sme.sk/c/8034161/samosp ... -temu.html
(SK) Napojení R1 na severní D1
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion