(SK) Na úseku D3 ve výstavbě budou nejvyšší mosty na síti

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Na úseku D3 ve výstavbě budou nejvyšší mosty na síti

Příspěvek od Diaľničiar »

Na diaľničnom úseku pracuje vyše osemsto ľudí

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) výstavba úseku D3 Svrčinovec – Skalité pokračuje podľa harmonogramu. Na stavbe momentálne pracuje vyše 800 pracovníkov.

SVRČINOVEC. ČADCA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) tvrdí, že práce na výstavbe diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité pokračujú v súlade s harmonogramom. „V súčasnosti sa pracuje na sekundárnych osteniach tunelov, horných stavbách mostov a budovaní zemného telesa. Niektoré práce sa robia aj vo výškach 80 metrov, napríklad na najvyššom mostnom objekte, ktorým je most Valy,“ informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Podľa jej slov zhotoviteľ deklaruje ukončenie výstavby úseku do konca októbra 2016. „Čo sa týka stavebných prác v zimnom období, pokiaľ to poveternostné podmienky dovolia, bude sa naďalej robiť na betonáži mostov a sekundárnom ostení tunelov,“ povedala.

Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité - štátna hranica SK/PL, ako i celého diaľničného ťahu D3, bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska. Odľahčí sa hraničný priechod s Poľskom v Trstenej, ako aj s Českom vo Svrčinovci, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 ton smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj Poľskej republiky. V mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec sa vyrieši prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov - Poľska, Česka a Slovenska. Celý úsek skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskom oproti existujúcej ceste I/12 o takmer 10 minút. Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov.

Koncom tohto roka sa malo začať aj s výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Čo sa týka úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v súčasnosti sa robí verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Majetkovo právne vysporiadanie sa ukončilo, čo je predpoklad získania stavebného povolenia, bez ktorého by nemohli tendrovať zhotoviteľa. „Výstavba tohto úseku sa začne po podpise zmluvy s úspešným uchádzačom,“ dodala Žgravčáková.

http://kysuce.sme.sk/c/8088726/na-dialn ... z3syZXCZbd
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2015 Svět“