Otvorili druhú časť diaľnice D1 Jánovce - Jablonov
Autor: SITA, dnes 14:45, aktualizované: 00. 00. 0000 00:00
Motoristi sa už dostanú po diaľnici od Ružomberka až po Fričovce, ide o úsek dlhý 120 kilometrov.
Pohľad na II. úsek diaľnice D1 Jánovce – Jablonov s tunelom Šibenik počas slávnostného otvorenia. Levoča, 30. november 2015.
Foto: SITA/Radoslav Maťaš
LEVOČA 30. novembra (WebNoviny.sk) - Na Spiši v pondelok otvorili druhú časť dvadsaťkilometrového úseku D1 Jánovce - Jablonov, ktorého súčasťou je aj tunel Šibenik s dĺžkou takmer 600 metrov. Začína sa južne od Levoče a napája sa na diaľnicu Jánovce - Studenec pri Nemešanoch. "Kľúčová slovenská diaľnica D1 sa na východe pomaly, ale isto, sceľuje. Dnes je možné prejsť bezpečne a rýchlo od Ružomberka až po Fričovce, čo je 120 kilometrov. V decembri otvoríme ešte úsek Fričovce - Svinia, takže na Vianoce sa už môže verejnosť tešiť na plynulú jazdu až do Prešova," povedal v pondelok pre médiá minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek, ktorý diaľnicu slávnostne uviedol do prevádzky. Jej súčasťou je aj veľké odpočívadlo Levoča prístupné z oboch smerov.
Po sprejazdnení obidvoch úsekov sa kompletne odkloni tranzitná doprava z mesta Levoča a okolitých obcí. Nová diaľnica Jánovce - Jablonov s dĺžkou takmer 20 kilometrov skráti čas prejazdu o 12 minút oproti pôvodnej ceste I. triedy. Hlavným benefitom je zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, keďže na prehustenej ceste prvej triedy dochádzalo často k vážnym dopravným nehodám. Mestom Levoča a taktiež obcami Spišský Hrhov, Klčov či Nemešany prejde denne po ceste prvej triedy I/18 viac ako 15-tisíc vozidiel, z čoho pätinu predstavuje nákladná doprava. "Levoča si dnešným dňom definitívne vydýchne, nastala obrovská zmena. Mestské komunikácie, hradby a celkovo príjazd do Levoče bol ničený a devastovaný aj kamiónmi, ktoré mali svoj tranzit cez mesto Levoča, preto sme naozaj radi, že sa to zmení," uviedol primátor Levoče Milan Majerský.
Zmluvná cena druhej časti levočskej diaľnice je viac ako 126 miliónov eur. "Financovanie bolo zabezpečené z oprávnených nákladov z európskych fondov vo výške 85 percent, zvyšok bol poskytnutý zo štátneho rozpočtu," uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš, ktorý rovnako prestrihol pásku na diaľnici. Urobila tak aj trojica vyžrebovaných motoristov v súťaži NDS Chcem strihať.
Druhý úsek diaľnice D1 Jánovce - Jablonov je súčasťou základnej európskej TEN-T siete Rýn - Dunaj a je pokračovaním úseku Jánovce – Jablonov I., ktorý bol sprevádzkovaný v októbri 2015. Nový úsek diaľnice preberie všetku tranzitnú dopravu, čím uvoľní existujúce cesty na účely regionálnej a vnútroregionálnej dopravy. Taktiež zlepší a zrýchli prístup do regiónu.
Minister dopravy Ján Počiatek zároveň informoval, že celkovo bude v tomto roku dokončených 56 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, čo podľa jeho slov predstavuje zásadný posun v budovaní diaľničnej siete na Slovensku. "Treba pripomenúť, že toto všetko sa nám podarilo najmä vďaka výraznej podpore európskych zdrojov," dodal. V tomto roku ešte NDS plánuje odovzdať motoristom spomínanú diaľnicu D1 Fričovce-Svinia. Cesta z Liptova do Prešova v dĺžke 150 km sa tak má vďaka ucelenej diaľnici stať podľa spoločnosti bezpečnejšou a pohodlnejšou.
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/clano ... -jablonov/
(SK) Dneškem z Ružomberka po Fričovce souvisle 120 km po D1
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion