Vďaka Európskej únii má Slovensko lepšiu a modernejšiu dopravu
29.12.2015
Bratislava (30. decembra 2015) – Vďaka eurofondom na dopravu sa z Operačného programu Doprava podarilo ukončiť viac ako 140 projektov, ktorých hodnota presiahla 3,7 miliardy eur. Tieto peniaze boli investované na zlepšenie dopravy na Slovensku a ľudia vďaka nim cestujú rýchlejšie, bezpečnejšie aj pohodlnejšie. Programové obdobie 2007-2013 sa pre ministerstvo dopravy končí 31. decembra 2015 a aktuálne čerpanie na úrovni 98% prakticky garantuje využitie všetkých peňazí v tomto operačnom programe.
Bez konkrétnych výsledkov by však finančné výsledky boli len čísla bez výpovednej hodnoty.
Za Operačným program Doprava zostávajú hmatateľné výstupy:
130 km diaľnic a rýchlostných ciest
600 km nových a zmodernizovaných ciest I. triedy
80 km zmodernizovaných železničných tratí
61 nových regionálnych vlakov a desiatky zmodernizovaných vozňov a rušňov
78 nových električiek v Bratislave a Košiciach
120 nových trolejbusov v Bratislave
zmodernizované električkové trate v Bratislave a Košiciach
výstavba električkovej trate do Petržalky cez Starý most v Bratislave
„Diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Košicami sme vďaka projektom OPD predĺžili o 60 kilometrov. Cez OPD sa nám podarilo rozhýbať aj stavebne najnáročnejší úsek D1 pri Strečne s najdlhším diaľničným tunelom Višňové. Rovnako sme rozostavali diaľničné spojenie D3 zo Žiliny smerom na česko-poľské hranice. Nesmiem zabudnúť na projekty železničnej a mestskej dopravy. Najväčšie slovenské mestá obnovili vozový park električiek a trolejbusov, zmodernizovali električkové trate, vrátane električkovej trate do Petržalky, čo prispeje k skvalitneniu verejnej dopravy v týchto mestách a odľahčeniu miest od automobilovej dopravy,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.
Z hľadiska výstavby boli projekty OPD v decembri ukončené a zároveň sa plynulo pokračuje v čerpaní peňazí z nového operačného programu. Operačný program Integrovaná Infraštruktúra sa už prakticky implementuje, a to vďaka fázovaným projektom. Vybrané a z hľadiska výstavby časovo náročné úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ktoré neboli ukončené v programovom období 2007-2013, boli v rámci fázovania rozdelené na dve časti. Ide o šesť projektov diaľnic a rýchlostných ciest: D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná Skala, D1 Hubová - Ivachnová, D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, D3 Svrčinovec – Skalité a R2 Zvolen východ – Pstruša) a 10 fázovaných menších projektov modernizácie ciest I. triedy.
Čerpanie financií v OPD je k 31.12.2015 na úrovni 98,11%, čo znamená, že tento operačný program je na pomyselnej prvej priečke v čerpaní v rámci všetkých operačných programov na Slovensku. Ministerstvo dopravy predpokladá plné, stopercentné vyčerpanie peňazí začiatkom roka 2016, kedy sa ešte zúčtujú zálohy a predfinancovanie.
„Chcel by som sa poďakovať všetkým partnerom zapojeným do implementácie Operačného programu Doprava. Mám na mysli našich prijímateľov, odbornú verejnosť, verejnú správu a samosprávu. Plné využitie európskych peňazí by však nebolo možné bez silnej a pravidelnej spolupráce s predstaviteľmi Európskej komisie v Bruseli, zastúpenia EK v Bratislave a technických expertov EK JASPERS,“ povedal ďalej minister J. Počiatek. Ako dodal, „rekordné čerpanie eurofondov prispelo k rastu ekonomiky a potiahlo dopredu sektor stavebníctva. Toto je tiež jeden z faktorov európskych investícií, ktorý chceme udržať i v budúcich rokoch s novým Operačným programom Integrovaná Infraštruktúra. Vďaka fázovaným projektom, ale aj nášmu zameraniu na kvalitnú prípravu projektov, budeme plynulo pokračovať v zlepšovaní dopravy na Slovensku“.
Príklady úspešných projektov OPD:
Úseky na D1: Sverepec – Vrtižer, Dubná Skala – Turany, Jánovce – Jablonov II a II. úsek, Fričovce – Svinia, D3 Hričovské Podhradie – Žilina Strážov, Nové vlaky I. a II., modernizácia úsekov železničnej trate Nové Mesto nad Váhom- Púchov R1 Žarnovica- Šášovské Podhradie, nákup električiek v Bratislave (45) a Košiciach (33), nákup trolejbusov v Bratislave (120), nosný systém MHD v Bratislave, úsek Šafárikovo námestie – Bosákova ul.
Čo sa postaví vďaka Operačnému projektu Integrovaná Infraštruktúra ?
modernizácia železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá a Dolný Hričov – Žilina,
modernizácia vybraných úsekov železničnej trate v úseku Žilina – Košice,
výstavba D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (2. fázy),
výstavba D3 Svrčinovec – Skalité a Žilina Strážov – Žilina Brodno (2. fázy)
výstavba D1 Prešov, západ – Prešov, juh,
výstavba D1 Budimír – Bidovce,
výstavba vybraných úsekov D3 a R2,
výstavba obchvatov miest, modernizácia ciest I. triedy,
nákup nových vlakových súprav (elektrické a diesel-motorové),
nákup nových prostriedkov pre veľké aglomerácie pre prevádzku MHD,
budovanie integrovaných dopravných systémov vo verejnej osobnej doprave,
modernizácia prístavu v Bratislave,
realizácia projektov na zvýšenie pokrytia Slovenska širokopásmovým internetom,
pokračovanie budovania eGovernment cloudu,
projekty modernizácie verejnej správy IKT prostriedkami a ďalšie.
OPII a jeho hlavné očakávané výstupy:
115 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest,
300 kilometrov nových a zmodernizovaných ciest I. triedy,
110 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí,
35 nových vlakových súprav,
obnova električkových tratí v Bratislave a Košiciach,
78 nových vozidiel MHD a vybudovanie ôsmich (8) terminálov osobnej dopravy,
zmodernizovaný verejný prístav v Bratislave,
pokrytie všetkých domácností širokopásmovým pripojením s rýchlosťou minimálne 30 Mbit/s.
http://www.mindop.sk/index/index.php?id ... rm2=185016
(SK) Co se zlepší v dopravě do roku 2020 z EU fondů?
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion