Obchvat města? Břeclav čeká dalších pět let čekání
Břeclav – Jsem z toho trochu v šoku, neskrýval v pondělí v Břeclavi nepříjemné překvapení ministr dopravy Dan Ťok. To když se při jednání
s představiteli města o dlouho odkládané stavbě obchvatu Břeclavi dozvěděl o rozhodnutí krajského odboru životního prostředí. To odsunulo termín možného zahájení stavby o dalších pět let, tedy až na rok 2022.
Výstavbě obchvatu totiž musí předcházet takzvaná kompenzační opatření, která nahradí zabraná chráněná území. Krajský odbor rozhodl o tom, že se v případě břeclavského obchvatu musí počkat pět let, než se ukáže, jestli fungují. Pak teprve bude možné stavět. „Stalo se tady něco, co se ještě v České republice nestalo. Považuji to za velmi nešťastné. Řekl bych, že živočich Homo sapiens tady trpí víc než všechny ostatní chráněné druhy," řekl v pondělí Ťok.
Současně slíbil, že o břeclavských problémech bude jednat s ministrem životního prostředí. I kvůli dalším dopravním stavbám. „Jsme průkopníci. Jako první v republice musíme absolvovat proces kompenzačních opatření," potvrdil výjimečnost břeclavského odkladu, kdy se po pěti letech bude posuzovat uchycení nově vysazených stromů, zahnízdění ptáků
a podobně, starosta města Pavel Dominik z Pro Regionu.
Krajský odbor životního prostředí rozhodnutí, které podle jeho vyjádření vyplývá
z evropské legislativy, hájí. „Požadavek na provedení
a zajištění kompenzačních opatření před schválením záměru, u nějž byl konstatován významný negativní vliv na území soustavy Natura 2000, ve stavebním řízení jednoznačně vyplývá ze zákona
O ochraně přírody a krajiny," tlumočila stanovisko odboru mluvčí kraje Eliška Holešinská Windová. S tím, že úředníci postup konzultovali s ministerstvem životního prostředí.
Zda je možná změna přijatého rozhodnutí, to ani ministr dopravy v pondělí netušil.
Pětiletý odklad stavby vítají Děti Země, které se spolu
s dalšími dvěma sdruženími
z Brna a Tetčic odvolaly proti původnímu rozhodnutí krajského úřadu. To počítalo jen
s kompenzací. „Je třeba mít delší časové období, aby se vědělo, jestli jsou kompenzační opatření účinná. I odborníci mohou něco nevědět, nebo se něco opomene," vyjádřil se Miroslav Patrik z ekologické organizace Děti Země.
Na stejný problém, tedy na kolizi s chráněným územím Natura, narážejí i všechny tři navržené varianty dalšího silničního spojení městské části Poštorná s centrem města. „Břeclav má smůlu, že dřív její rozvoj limitovala železná opona, nyní je to zelená opona," podotkl valtický poslanec Miloslav Janulík. Ten stejně jako Ťok zastupuje hnutí ANO.
Starostovi Dominikovi se nelíbí, kam všude Natura 2000 ve městě zasahuje. „Zelená opona by mi sama o sobě nevadila. Zásadně mi ale vadí alarmující způsob, jakým byla vyhlášená. Břeclavi se nikdo na nic neptal, byl to svévolný akt několika málo ochránců přírody, kteří od stolu vyhlásili tato chráněná území, aniž by respektovali fakt, že v územním plánu města je obchvat. A oč jednodušeji tato území vyhlašovali, o to těžší je teď dosáhnout jejich změny," naznačil Dominik, že radnice se bude snažit existující hranice Natury změnit.
Břeclav má trasu pro obchvat danou územním plánem už od roku 1998. Čeká na něj ale dodnes. „Vím, že Břeclav je ve špičce v podstatě neprůjezdná. Stojí tady dlouhé kolony," je si vědomý špatné dopravní situace ve městě Ťok.
Spolu s ním přijeli v pondělí
do Břeclavi také šéfové Ředitelství silnic a dálnic, Státního fondu dopravní infrastruktury a Správy železniční dopravní cesty.
Zdroj: http://breclavsky.denik.cz/zpravy_regio ... 60314.html
B Obchvat města? Břeclav čeká dalších pět let čekání
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion