D46 opět trápí řidiče, mezi Olomoucí a Prostějovem ji ucpávají opravy
Je to už skoro pravidlo. Pokaždé v létě se na dálnici mezi Prostějovem a Olomoucí kvůli opravám tvoří dlouhé kolony. Řidiči zuří a stěžují si, proč silničáři neudělají všechny práce najednou. Ředitelství silnic a dálnic se ale brání, že při opravách postupuje, jak nejrychleji to jde.
Stavební práce na obchvatu Olomouce v minulých týdnech na příjezdu do hanácké metropole způsobovaly dlouhé kolony a čekání. Nyní se k tomu přidala už od Prostějova také uzavírka samotné dálnice. A řidiči jsou zoufalí.
„Před pár dny jsem jel k doktorovi do Olomouce. Vyjel jsem raději o hodinu a půl dřív, a stejně jsem zůstal viset v koloně. Nevím, co se stalo, ale bál jsem se, že doktora vůbec nestihnu. Nebylo kam uhnout a jelo se metr po metru. Nechápu, proč je dálnice uzavřená po celé délce už od Prostějova,“ zlobil se jeden z řidičů, důchodce z Prostějova, který dálnici pravidelně využívá.
Minulý rok to bylo na cestě mezi Prostějovem a Olomoucí stejné. Začátkem léta byl uzavřený úsek u Olšan kvůli opravám mostu. Když dělníci skončili, netrvalo ani týden a silnice byla kvůli opravám povrchu vozovky uzavřená znovu. A to rovněž téměř po celém desetikilometrovém úseku až k Olomouci. Kolony byly na denním pořádku.
ŘSD: Oprava je nutná kvůli havarijnímu stavu asfaltu
Motoristé často nechápou, proč silničáři neumí opravy jednotlivých úseků lépe zkoordinovat a hlavně udělat najednou. Je to už několikátý rok, co se dálnice mezi Prostějovem a Olomoucí stále opravuje. Nejprve dělníci měnili svodidla, pak opravovali mosty a až poté přišel na řadu povrch vozovky.
Ředitelství silnic a dálnic se brání tím, že se snaží udělat co nejvíce najednou a při opravách postupuje tak, jak nejrychleji to umožňuje počasí a technologie prací.
„Nyní probíhá současně oprava povrchu vozovky D46 v úseku z Olomouce do Olšan u Prostějova a dále v úseku z Držovic do Prostějova. Termín dokončení je nejpozději do 18. září tohoto roku. V případě vhodných klimatických podmínek je ze strany ředitelství i zhotovitele maximální snaha tento termín zkrátit,“ ubezpečil Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Nutnost okamžitých oprav vysvětluje havarijním stavem asfaltu. „V roce 2015 byla zpracována diagnostika vozovky. Výsledkem bylo, že stav povrchu řadí vozovku od stupně dobrý až po havarijní. Opravy zahrnují výměnu krytu vozovky v pěti úsecích s odlišnými tloušťkami. Na některých místech bude provedena i výměna podkladní vrstvy,“ uvedl Studecký.
Na jednu uzavírku vzápětí naváže další, potrvá půl roku
Na tuto uzávěru ovšem vzápětí naváže zhruba půlroční oprava sjezdu z dálnice u Žešova, která si opět vyžádá omezení provozu.
„Lhůta pro dokončení této stavby je šest měsíců bez technologické přestávky,“ řekl Studecký. Stavba podle něj zvýší bezpečnost na sjezdu z dálnice, kde nyní chybí odbočovacím pruh a řidiči musí zatáčet prudce doprava.
„Zlepší se připojení i odbočení. Stavba počítá s vybudováním odbočovacího pruhu a rekonstrukcí připojovacího pruhu, dále zde bude pevné dopravní značení a nové vegetační úpravy. Řidiči musejí počítat s částečnou uzávěrou provozu,“ potvrdil mluvčí silničářů.
Jízda po opravované a uzavřené dálnici v okolí Prostějova tak bude pro řidiče ještě po několik měsíců noční můrou. Každá drobná nehoda navíc způsobuje totální kolaps. Naposledy dálnice stála minulý týden ve čtvrtek, kdy zde havarovalo nákladní auto. Podle odborníků je úsek mezi Olomoucí a Prostějovem velmi nebezpečný. Silnice například nemá odstavné pruhy a v některých zatáčkách je vidět až na poslední chvíli.
Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/uzavirky-dalnic ... zpravy_stk
M D46 opět trápí řidiče, mezi Olomoucí a Prostějovem ji ucpá
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion