Objezd u Olomouce by mohl dostat páté rameno. Nezvládne to, míní experti
Důležitá okružní křižovatka na okraji Olomouce je přetížená a na hranici své kapacity. Experti proto nyní hledají možnosti, jak objezdu u Globusu odlehčit. Paradoxně ale také už více než šest let existuje plán Olomouckého kraje, jenž by na křížení naopak připojil další - v pořadí již pátou silnici.
Velký a frekventovaný kruhový objezd na západě Olomouce zná snad každý řidič, který se někdy ke krajskému městu byť jen přiblížil. Kříží se tu důležité dopravní tepny směrem na Ostravu, Brno, Mohelnici, Hradec Králové či Hranice a také trasa do středu Olomouce či k obchodnímu centru Globus.
Řady aut se tu dělí a zase spojují díky čtveřici obousměrných ramen. Na krajském úřadě přitom už roky leží plány, které počítají ještě s napojením páté silnice. Klíčový objezd by propojila s Křelovskou ulicí, nová komunikace by měřila bezmála 340 metrů. Později, po další fázi stavby, by se tak na kruhovou křižovatku dalo najet přímo i od Řepčínské ulice.
Olomouckým městským částem Hejčín a Řepčín by se tak výrazně ulevilo od záplavy aut. Dopravní policie a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ovšem upozorňují, že další rameno už kruhový objezd nezvládne.
„Okružní křižovatka je na hranici své kapacity. Napojení další silnice je tedy v současné době nemožné. Uvažovat o tom lze až po propojení dálničního obchvatu okolo Křelova. Potom nebude problém silnici připojit,“ přibližuje s odvoláním na výsledky studie vrchní komisař Lubomír Pešout z odboru služby dopravní policie na krajském ředitelství v Olomouci.
Výhrady k pátému rameni má také ŘSD. Jeho podmínkou, za níž by se o nové trase vůbec dalo uvažovat, je, že se na stěžejním dopravním uzlu po úpravách nezhorší dopravní situace.
„A ta již nyní občas bývá v dopravní špičce na příjezdu od Brna kritická,“ upozorňuje tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Územní rozhodnutí pro novou silnici platí už od roku 2010
Právě rozdílné názory na přínos rozšíření objezdu poslaly tento plán prozatím k ledu. A to i přesto, že na jeho první etapu hejtmanství již v březnu roku 2010 získalo důležité územní rozhodnutí - de facto předstupeň stavebního povolení.
„V současné době je platnost územního rozhodnutí prodloužena do 31. prosince 2020. Projekční práce na této akci jsou pozastaveny,“ upřesňuje Kamila Navrátilová, mluvčí krajského úřadu.
Případné zvětšení objezdu by předběžně vyšlo na sedmnáct milionů korun. Ještě před začátkem stavby by navíc bylo třeba získat potřebné parcely.
„Tato cena nezahrnuje výkup pozemků a případné protihlukové úpravy v Křelovské ulici,“ podotýká Navrátilová.
O nové křižovatce se rozhodne v září
Uvolnit nyní zablokované plány by však mohlo řešení, jež aktuálně nechává prověřit vedení Olomouce. Radní chtějí zadat studii, v níž by experti měli posoudit vybudování zcela nové křižovatky ještě před samotným objezdem. Auta jedoucí do Globusu by díky ní - zjednodušeně řečeno - už na okružní křižovatku vůbec nemusela.
„O nové průsečné křižovatce se uvažuje v místě stávajícího vyústění silnice od nákupního centra Globus do ulice Pražská. Případně by spolu s dalšími dopravními opatřeními měla umožnit vjezd vozidlům jedoucím do nákupního centra ve směru od Olomouce, to znamená od křižovatky s třídou Míru,“ podotýká mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.
Svoji představu zástupci Olomouce již projednali s představiteli kraje, ŘSD i policie.
„Pro její potvrzení je však nutné ještě dopravně inženýrské posouzení, které si z tohoto důvodu necháme zpracovat,“ dodává náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec. Výsledky by vedení Olomouce mělo mít na stole nejpozději v září.
Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/kruhovy-objezd- ... zpravy_stk
M Objezd u Olomouce by mohl dostat páté rameno. Nezvládne to
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion