(A) Provoz tunelu Blanka stojí 20 mil. Kč měsíčně

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(A) Provoz tunelu Blanka stojí 20 mil. Kč měsíčně

Příspěvek od Diaľničiar »

Prevádzka pražského tunela Blanka stojí 20 miliónov Kč mesačne

ČTK | 16.09.2016 12:51

Prevádzka tunelového komplexu Blanka vyjde Prahu mesačne približne 20 miliónov českých korún (v prepočte 740-tisíc eur).

Novinárom to v piatok povedali námestník primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a Alexander Butovič, riaditeľ spoločnosti Satra, ktorá pre mesto tunel prevádzkuje. Blanka bola otvorená vlani 19. septembra a doteraz ňou prešlo na 30 miliónov automobilov. Náklady na kontroverznú stavbu boli 43 miliárd korún (1,6 miliardy eur).

„Náklady na prevádzku tunela bez energií sú 16 miliónov korún mesačne. V ostrej prevádzke poklesnú, pretože už nebude potrebné vykonávať niektoré činnosti,“ povedal Dolínek. Náklady na energie sú potom ročne asi 50 miliónov korún, teda zhruba štyri milióny mesačne.

Blankou, ktorú tvorí Bubenečský, Dejvický a Brusnický tunel, prešlo 30 miliónov áut. Rekord v jeden deň padol 12. júla 2O16, keď Technická správa komunikácií (TSK) napočítala v Brusnickém tuneli 94 500 vozidiel. Podľa Dolínka a Butoviča počas ročnej prevádzky nenastali žiadne vážne technické či technologické problémy.

V súvislosti s otvorením stavby klesla premávka v ulici Milady Horákovej, Argentínskej, Veletržní, na nábreží Kapitána Jaroše v Prahe 7 a na Nuselskom moste. Zhoršila sa v ulici Jugoslávských partyzánů alebo v Patočkově a v oblasti okolo Vítězného náměstí. Vodiči tiež častejšie využívajú tunel Mrázovka a Strahovský tunel, ktoré na Blanku bezprostredne nadväzujú. Podľa údajov TSK je v tunelovom komplexe o 72 percent nižšia nehodovosť, než bývala v rovnakých úsekoch na povrchu.

Satra musí do konca tohto roka vypracovať niekoľko dokumentov, napríklad predložiť výsledky meraní hluku a emisií. Až potom bude môcť komplex fungovať v bežnom, nie skúšobnom režime.

Podľa Dolínka musí mesto pokračovať v dostavbe ďalších náväzných stavieb. Vnútorný okruh by mal podľa neho od Blanky pokračovať ďalej Povltavskou smerom na Malešice.

Blanka vyšla na 43 miliárd korún, teda zhruba o desať miliárd viac, ako bolo pôvodne plánované. Praha má doteraz s dodávateľmi arbitráže kvôli nepreplateným faktúram.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... c-mesacne/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2016 Česko“