(U) Svah nad D8 se opět hýbe. Otevření je v ohrožení

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

(U) Svah nad D8 se opět hýbe. Otevření je v ohrožení

Příspěvek od rumpeak »

Svah nad nedokončenou D8 se opět hýbe. Prosincové otevření je v ohrožení

http://ekonomika.idnes.cz/ministr-dan-t ... oprava_neh


Sesuv zavalil stavbu posledního úseku dálnice D8 přes České středohoří v červnu...Dalších 32 fotografií v galerii
Sesuv zavalil stavbu posledního úseku dálnice D8 přes České středohoří v červnu 2013. | foto: Roman Čmelík
„Na dálnici D8 došlo k ne zrovna pozitivnímu vývoji co se týče geologie. Svah se nám začal trošku hýbat, sledujeme ho pozorně. Děláme vše pro to, abychom svah zastabilizovali,“ uvedl ministr Ťok.

Fotogalerie
Budovaný úsek D8 se otevřel veřejnostiRozestavěná D8 se mezi Bílinkou a Řehlovicemi otevřela zvědavcům
Lidé si mohli prohlédnout poslední nedokončený úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. (3. září 2016)Lidé si mohli prohlédnout poslední nedokončený úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. (3. září 2016)
Zobrazit fotogalerii

V současnosti stále platí, že dlouhá léta netrpělivě očekávaná dálnice má být dokončena a zprovozněna termínu 17. prosince 2016. K ohrožení termínu dokončení ministr řekl, že v první řadě musí být vše bezpečné. „Pokud nebude dálnice 100% spolehlivá, nikoho tam nepustíme,“ řekl Ťok.

Podle zdrojů iDNES.cz je pravděpodobnost splnění termínu v současnosti na 90 procentech.

Problémy jsou konkrétně v úseku u estakády nedaleko Prackovic nad Labem, který sousedí s úsekem, na němž se už v minulosti sesul svah.

Ředitel ŘSD Kroupa řekl, že jeho experti na místě našli technické řešení a dokončují štěrkové piloty, které odvodňují svah. „Pohyby jsou v řádu milimetrů,“ upřesnil.

Oddrenování svahu podle něj vyjde na 300 milionů korun. Celkem problémy se sesuvem zvednou cenu nedokončeného úseku o deset procent. Doposud se hovořilo o celkové částce 9 miliard Kč.

31 let stavby dálnice D8
první 4,1 kilometru dlouhý úsek dálnice Řehlovice – Trmice se začal stavět v dubnu 1984
v roce 1990 začala výstavba od Prahy, v Ústeckém kraji od Doksan po Lovosice se začalo v roce 1996
6. června 2013 se po hustém dešti na rozestavěný úsek u Dobkoviček sesunulo půl milionu kubíků zeminy, odklízet se začala letos v dubnu
hotový má být 16,4 kilometru dlouhý úsek přes České středohoří a po 31 letech kompletní dálnice D8 se má otevřít letos 10. prosince
„Bude hotovo. Samozřejmě budou ještě probíhat dokončovací práce, ale řidiči už tu budou jezdit,“ slíbil ministr návštěvníkům staveniště v rámci dne otevřených dveří na začátku září (více čtěte zde).

„Ty nejobjemnější práce jsou hotové, nebo se blíží do finiše,“ dodal tehdy mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Termín dokončení dálnice se však už v minulosti mnohokrát posunul. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom, správci silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav žalovaly o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost svoji vinu odmítla (více zde).

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ministr-dan-t ... oprava_neh
Zamčeno

Zpět na „2016 Česko“