Konec omezení. Dálnice D1 bude od pondělí bez dělníků, má být bezpečnější
Vyškovsko – Je prakticky jedno, zda jede z Brna směrem na Vyškov nebo naopak na Vysočinu. Dálnice D1 je v obou směrech plná dělníků, těžké techniky a řady omezení. Řidič David Král, který cestuje po celé republice, si na neustálé uzavírky už tak nějak zvykl. „Je to ale velmi nepříjemné. Musím vždy počítat s výraznou časovou rezervou, na tuzemské dálnice se nedá spolehnout," upozornil řidič.
Dlouhé minuty popojíždění krokem a chvíle úplného stání zažil mnohokrát i v případě úseku dálnice na Vyškovsku mezi 220. a 229,5. kilometrem ve směru z Brna na Vyškov. „Když se v omezení stala nehoda, začal jsem volat obchodním partnerům, že dorazím později. Musím ale uznat, že po některých úsecích se už jezdí velmi dobře. Třeba právě mezi Vyškovem a Brnem," ocenil Král.
Vyškovská strojírenská společnost Hestego vysílá své zástupce do Brna poměrně často. Řidiči ovšem musejí vyjíždět s velkým předstihem. „V Brně máme velké množství partnerů a spolupracovníků, takže je to velice nepříjemné, když se někdo dostane do dopravní zácpy," zdůraznila personalistka firmy Eva Vavrouchová.
Práce na dopravní tepně podle ní negativně ovlivňuje i nábor nových zaměstnanců. „Na Vyškovsku je nejnižší nezaměstnanost v kraji, takže nám nezbývá než hledat nové kolegy zejména na odborné pozice v širokém okolí Vyškova. A zaměstnancům směrem od Brna se do Vyškova příliš dojíždět nechce, právě kvůli dopravním komplikacím. A není se jim co divit. Cestování je bez záruky, že neuvíznou na delší dobu," zmínila Vavrouchová.
2012
Od tohoto roku prochází dálnice mezi Brnem a Vyškovem postupnými opravami. Příští rok mají práce skončit. Jízda po D1 má být komfortnější a bezpečnější.
Řidiče zároveň překvapuje, že ač samotná oprava povrchu už v okolí Vyškova skončila, dělníci se na místě stále pohybují. Dopravní omezení tak pokračují.
Důvodem je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého instalace inteligentních dopravních systémů. „V daném úseku zajišťujeme takzvanou telematiku. Zahrnuje komplexní modernizaci kabelové trasy. Jedná se například o doplnění pěti trubek sloužících k ukládání optických kabelů a o výměnu napájecího kabelu ve středním dělicím pásu dálnice," informoval Studecký.
V dopravě pod telematiku spadají navigační systémy anebo systémy, které poskytují aktuální informace například dopravcům.
Navíc až do 245. kilometru státní příspěvková organizace zajišťuje modernizaci SOS hlásek, tedy známých oranžových zařízení, která umožňují rychlé přivolání pomoci. „Probíhá také úprava kamerového systému, meteostanic a zásahy na dispečincích Střediska správy a údržby dálnic v Ivanovicích na Hané a policie," vyjmenoval mluvčí s tím, že dělníci ještě dokončují práce na dálničních mostech.
JDOU PODLE PLÁNU
Jde už nicméně o finální úpravy. „Dopravní omezení definitivně končí v neděli. Podle posledních informací jsou práce plněné dle harmonogramu," ujistil Studecký.
Oprava devítikilometrového úseku dálnice na Vyškovsku stála 239 milionů korun. Práce začaly už na konci května. Stavbaři odstranili téměř třiceticentimetrovou betonovou vrstvu, která byla plná prasklin.
Několikaměsíční práce znamenaly pro řidiče velké komplikace, zejména pak tehdy když kvůli opravám stavbaři uzavřeli také sjezdy nebo nájezdy u Vyškova. Devítikilometrový souvisle opravovaný úsek patří v posledních letech v rámci D1 mezi ty delší.
Zdroj: http://www.denik.cz/ekonomika/konec-ome ... -a9h1.html
B Konec omezení. Dálnice D1 bude od pondělí bez dělníků, má
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion