Počasí stavbě D1 z Lipníku nepřeje. Zima práce utlumí
Přerov – Dokončit poslední letošní zemní práce než přijde zima. Počasí stavebníkům úseku dálnice D1 Přerov – Lipník nad Bečvou v těchto dnech příliš nepřeje, i tak ale pokračují – a to přes mírný skluz – v harmonogramu. Aktuální informace zazněly na čtvrtečním veřejném setkání.
Takzvané kontrolní dny slouží zástupcům investora i zhotovitele k informování o průběhu stavební akce.
„Jedná se o obecné informace týkající se stavby. Informujeme starosty obcí, které jsou v blízkosti stavby a řešíme zejména aktuální, lokální problémy, které je trápí," vysvětlil Petr Janovský z Ředitelství silnic a dálnic.
Jedním z nedávno diskutovaných bodů bylo například umístění zastávky v Lýskách, místní části Přerova.
„V rámci stavby dojde k přesunu přeložky komunikace, na které je zastávka. Řešili jsme, jak bude zastávka situována na provizorní přeložce po dobu výstavby silnice pod dálnicí. Zároveň je problém spojen s definitivním přeložením zastávky někam do vnitřní části obce, aby lidé nemuseli přecházet frekventovanou silnici, která vede z Přerova do Lipníku nad Bečvou," nastínil Petr Janovský.
Přerovští zastupitelé již v pondělí schválili koupi pozemku v Lýskách, kde by měla vzniknout točna pro autobusy.
„Je to jeden kroků k vyřešení dlouhodobého požadavku občanů Lýsek, aby byla v intravilánu obce zřízena autobusová zastávka. Kdo místo zná, tak ví, že cesta k současné zastávce je dlouhá a musí se přecházet přes frekventovanou silnici I. třídy," řekl na jednání náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).
Ve zmíněném úseku dálnice Přerov – Lipník nad Bečvou se v současnosti přepojují další dva objekty přeložek plynovodů, zbývající dva jsou plánovány na první polovinu příštího roku.
„Za město Lipník můžu říci, že jsme rádi, že realizace stavby probíhá. Samozřejmě to sebou přináší provozní problémy – hluk, prach a tak dále. V katastru Lipníku stavba pokračuje zhruba podle harmonogramu. Je zde menší zpoždění – je to liniová stavba, která je závislá na počasí i na projektových dokumentacích, a věřím tomu, že zhotovitel to dožene," uvedl Miloslav Přikryl, starosta Lipníku nad Bečvou.
Ke zprovoznění úseku by mělo dojít v roce 2018.
Stavba ve skluzu?
Během čtvrtečního setkání se reflektoval průběh stavby na více místech úseku. V prostoru místní komunikace Popovice – Vinary pokračují práce na mostním objektu – nosné konstrukci.
Provizorní chodník, který je zřízen pro obyvatele Vinar okolo mostního objektu bude v provozu i v zimním období a počátkem jara příštího roku. Definitivní komunikace pod tímto mostem pak bude realizována během léta.
„Vzhledem ke klimatickým podmínkám nastalo zdržení u realizace dalších provizorních komunikací, nicméně počítáme s realizací propojení komunikace Žernava – stávající silnice I/55 v letošním roce, stejně tak jako s provizorní přeložkou komunikace Lýsky – Vinary, Osek – Dolní Újezd a Lipník – Trnávka," řekl hlavní stavby vedoucí Jiří Kučera.
Zemní práce se realizují téměř po celé délce stavby. Probíhají odkopy a odvozy zemin, jejich zpracování, úprava vápněním a uložení do násypů.
Nadále také probíhá schvalovací proces provozního řádu, jehož cílem je zahájení prací v lokalitě skládky popelovin v Prosenicích.
„Teprve po odsouhlasení všemi zúčastněnými stranami mohou být práce zahájeny. Vzhledem ke klimatickým podmínkám se hlavní práce v této lokalitě naplno rozběhnou až v příštím roce," doplnil Jiří Kučera.
Právě chystaná manipulace s popílkem vyvolala v nedávné době obavy starostů Prosenic, Buku a Radvanic.
„Obáváme se, že v momentě, kdy se začne se skládkou hýbat, dojde ke zvýšené prašnosti. Popílek je velmi jemný a můžu říct, že jsme v lokalitě, kde jsou tři sta padesát dní v roce poryvy větru. Bojíme se také, že dojde k průsakům vody," řekl už dříve starosta obce Buk Jaroslav Vrtělka.
Do konce letošního roku budou práce zaměřeny hlavně na přeložky provizorních komunikací uvedených výše a pokračování v realizaci mostních objektů. Rovněž budou pokračovat práce na přeložkách inženýrských sítí.
„Přes zimní období budou práce probíhat omezeně s ohledem na počasí, předpokládáme hlavně práce na mostních objektech a v menší míře na zemních pracích," uzavřel.
Lidé z Dluhonic: jsme stále na bodě nula
To v chystaném úseku Říkovice – Přerov probíhá intenzivní jednání s vlastníky pozemků v Dluhonicích a další výkup parcel. Přípravné práce na úseku D1 mezi Říkovicemi a Přerovem v posledních týdnech pokročily a Ředitelství silnic a dálnic nyní řeší, jak nahradit stávající sportoviště v Dluhonicích, které musí ustoupit stavbě.
„Město získá pozemky pro výstavbu sportovního areálu, jenž nahradí areál dotčený budoucí dálnicí," řekl náměstek Pavel Košutek (ANO).
Investorem nového sportoviště bude Ředitelství silnic a dálnic.
Podle předsedy výboru místní části v Dluhonicích Pavla Ježíka je to ale polovičaté řešení.
„Navrhli to tak, že bude sportoviště vsunuto do zahrádkářské kolonie. Navíc ani nevíme, kdo bude investorem infrastruktury, tedy přípojek a podobně. Nemluví se ani o náhradní výstavbě dětského hřiště, " řekl. V současné době zbývá vykoupit pro stavbu úseku dálnice mezi Říkovicemi a Přerovem více než deset procent pozemků. Je podáno osm návrhů na vyvlastnění.
Zdroj: http://prerovsky.denik.cz/zpravy_region ... 61021.html
M Počasí stavbě D1 z Lipníku nepřeje. Zima práce utlumí
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion