20.05.2016, 13:06
60 kilometrov diaľnic za takmer dve miliardy eur. Bratislave to výrazne pomôže, tvrdí Fico
Slovensko dnes uzavrelo ďalší PPP projekt na výstavbu diaľnic.
Zástupcovia slovenskej vlády a konzorcia firiem pod vedením španielskej spoločnosti Cintra dnes podpísali memorandum o výstavbe a prevádzkovaní asi 60 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest v okolí Bratislavy formou projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP). Hodnota zákazky, ktorej súčasťou je prvá časť nového obchvatu slovenskej metropoly, činí 1,89 miliardy eur. Ide v poradí o druhý PPP projekt svojho druhu Slovensku.
"Je to výsledok premysleného a dlhodobého uvažovania o význame obchvatu Bratislavy nielen pre Bratislavu, ale aj pre okolité časti a pre prepojenie so susednými krajinami. Bude to obrovská pomoc, ktorá uľaví diaľničnej sieti v Bratislave," povedal po podpise zmluvy premiér Robert Fico.
Víťazné konzorcium ponúklo najnižšiu cenu zo štyroch účastníkov tendra. Výsledná cena je výrazne nižšia, než boli pôvodné odhady.
Prostredníctvom PPP projektu víťaz súťaže postaví a následne bude prevádzkovať prvú časť nového diaľničného obchvatu Bratislavy D4 a rýchlostnej cesty R7 od Bratislavy na juhovýchod krajiny, kde v uplynulých rokoch vyrástlo mnoho obytných lokalít.
Napríklad automobily v smere od Trnavy by na ceste do Rakúska, Maďarska alebo aj do Českej republiky mohli po dokončení diaľnice D4 prechádzať Bratislavou počas dopravnej špičky rýchlejšie ako doteraz. Konzorcium sľúbilo dokončiť výstavbu spomínaných ciest do štyroch rokov a štyroch mesiacov od začatia prác. Prvá etapa projektu bude podľa Fica hotová v roku 2019, druhá o rok neskôr.
Konzorcium pod vedením Cintry, ktorého súčasťou sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group, dostane od slovenskej vlády ročnú splátku 56,72 milióna eur, ktorá sa bude každoročne upravovať o infláciu. Štát bude investíciu splácať 30 rokov a po skončení zmluvy investor odovzdá zrekonštruovanú infraštruktúru štátu.
V súčasnosti tranzitná doprava prechádza cez Bratislavu po diaľnici, ktorá vedie mestom a kde sa v dopravnej špičke vytvárajú zápchy. Kritici projektu na rozdiel od predstaviteľov vlády tvrdili, že nové cesty príliš neuľavia doprave v Bratislave a že úrady neskúmali alternatívy, napríklad zatraktívnenie verejnej dopravy.
Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku prostredníctvom PPP projektov presadzovala už prvá vláda terajšieho premiéra Fica, ktorá bola v úrade v rokoch 2006 až 2010. Realizovať sa ale podarilo len jeden z nich, a to výstavbu zhruba 50 kilometrov rýchlostnej cesty v okolí Nitry a Banskej Bystrice. Na ďalšie infraštruktúrne projekty potom Slovensko začalo viac využívať peniaze z európskych fondov.
Autor: ČTK
http://hnonline.sk/ekonomika/666186-dia ... bratislavy
(SK) Premiér Fico uzavírá 2. dálniční PPP
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion