(SK) Kromě brala se na Strečne rozpadají i mosty

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Kromě brala se na Strečne rozpadají i mosty

Příspěvek od Diaľničiar »

Bralo v Strečne ešte čaká na definitívny ortieľ

Vydané dnes o 9:04 Autor: RB, SITA

O definitívnom riešení havarijného stavu brala v Strečne sa ešte nerozhodlo. Prehodnotiť sa má dĺžka trvania dopravných obmedzení a tiež treba prerokovať možnosť zvýšenia balíka financií potrebných na opravy.

MARTIN. Vláda na svojom poslednom rokovaní ešte nerozhodla ako sa bude riešiť havarijný stav brala v Strečne, popod ktoré vedie frekventovaný hlavný ťah s dennou premávkou 30-tisíc vozidiel.

„Dôvodom posunutia schválenia dokumentu bola pripomienka na skrátenie času dopravných obmedzení počas sanácie,“ vysvetlila Petra Stano Maťašovská, hovorkyňa ministerstva životného prostredia.

Sanácia bude drahšia

Podľa navrhovaného plánu by mala sanácia trvať osem mesiacov. Počas piatich mesiacov sa predpokladá uzatvorenie jedného jazdného pruhu. Na jedenásť víkendov od 8. h do 18. h má byť doprava popod hrad úplne odstavená.

„Ešte musíme prerokovať spôsoby, ako by bolo možné skrátiť spomínané odstávky dopravy medzi Žilinou a Vrútkami,“ povedal minister životného prostredia Lászlo Sólymos.

O oprave nestabilného brala, ktoré ohrozuje nielen vodičov ale tiež historickú pamiatku hrad Strečno, má vláda opäť rokovať tento týždeň. Rozhodne aj o požiadavke rezortu životného prostredia zvýšiť objem financií na práce spojené so sanáciou o 200-tisíc eur. Ak túto požiadavku kabinet odklepne z pôvodne plánovaných 900-tisíc eur sa celková suma na rekonštrukciu skalného masívy vyšplhá na 1,1 mil. eur.

Okrem brala sa rozpadajú aj mosty

V prvej etape sa z brala odstránia najnebezpečnejšie časti, v tom čase bude cesta pod hradom pre dopravu úplne uzavretá.

„Túto etapu sa pokúsime skrátiť aspoň o jeden víkend,“ pokračuje minister.

V druhej časti opráv sa bude robiť samotná sanácia skaly a brala.

„Pri týchto prácach by mala byť doprava presmerovaná do jedného pruhu, v prípade potreby len krátkodobo zastavená,“ doplnil Sólymos.

V súvislosti s možnosťami ako ochrániť ohrozený úsek cesty popod hrad sa hovorilo aj o vybudovaní železobetónovej galérie. Jej výstavba by však stála 6,7 mil. eur a pre vysoké náklady o tejto alternatíve aktuálne ministerstvo neuvažuje.

Podľa informácii, ktoré zverejnil denník Pravda, je na ceste pri Strečne problémom aj zlý stav dvoch mostov. Nedávno spadol z jedného kus betónu. Odborníci tak navrhujú, aby sa práce na brale a opravy mostov skoordinovali.

„Dopad na obmedzenia dopravy by tak bol menší,“ zareagoval Ľubomír Palčák, šéf Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

http://turiec.sme.sk/c/8202500/bralo-v- ... rtiel.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2016 Svět“