Pracovná skupina odporúča medzi Bratislavou a Blatným 8-pruh
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné by sa mala rozšíriť o jeden jazdný pruh.
Znamená to, že v úseku od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné pri Senci by diaľnica D1 mala štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh. Od Blatného po Trnavu by diaľnica mala pokračovať v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny dopravných inžinierov a odborných autorít Slovenska v tomto odbore, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava – Trnava.
Komisia odporučila 8 pruhov medzi Bratislavou a Blatným
V stanovisku odbornej komisie sa uvádza, že sa plne stotožňuje s navrhovanou rekonštrukciou diaľnice D1 tak, ako bola predložená na uvedenom rokovaní, čiže s prestavbou na 8-pruh v úseku Bratislava – križovatka Blatné a na 6-pruh v úseku križovatka Blatné – Trnava s odstavnými pruhmi.
Pôvodnú koncepciu 6-pruhu s kolektormi po celej dĺžke tak, považuje pracovná skupina z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu a teda neopodstatnenú. Skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je podľa nej ekonomicky nehospodárne a v úseku D1 Bratislava – Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. Kolektorový návrh predstavuje kolízne riešenie najmä z hľadiska množstva kolíznych bodov a priepletov medzi súbežnou komunikáciou a telesom diaľnice.
Aký bude postup
Národnej diaľničnej spoločnosti pracovná skupina odporúča spracovať etapizáciu výstavby súboru stavieb D1 Bratislava – Trnava s dôsledným dodržaním zásady minimalizácie dopravných obmedzení na D1 do konca decembra 2016. Stavbu D1, križovatka Triblavina, odporúča komisia realizovať len v takom rozsahu stavebných objektov, ktorý zabezpečí podmienky pre výstavbu križovatky D4/D1 z technického a termínového hľadiska bez obmedzenia. Národná diaľničná spoločnosť by podľa pracovnej skupiny mala spracovať podrobný projekt organizácie dopravy počas výstavby jednotlivých etáp na D1 vrátane križovatky D4/D1 do konca októbra 2017.
Vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1, ktoré obmedzuje užívanie D1 Bratislava – Trnava na požadovanej funkčnej úrovni, je podľa komisie nevyhnutné rekonštruovať D1 Bratislava – Trnava (súbor 5 stavieb) do konca novembra 2020.
„Navrhovaný počet 8 jazdných pruhov na D1 považujeme za maximálny a neodporúčame s vyšším počtom pruhov uvažovať ani v ďalekom výhľade. Nie je žiaduce koncentrovať dopravu do jedného miesta, naopak, je potrebné dopravu pri vstupe do mesta rozptýliť do viacerých vstupov a dôslednejšie uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém,“ uvádza pracovná skupina v záverečnom stanovisku. Ďalší rozvoj aglomerácie Bratislavy z hľadiska priestorového usporiadania a funkčného využívania územia by sa mal podľa komisie zabezpečiť komplexným kooperatívnym dopravným systémom s využitím všetkých druhov dopravy.
Národná diaľničná spoločnosť a ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja na základe záverov pracovnej skupiny prijmú definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava – Trnava. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a ministerstva dopravy.
Cesta do práce a domov sa zlepší
Hľadalo sa riešenie, ktoré zo strednodobého aj dlhodobého výhľadu zabezpečí zásadné zvýšenie plynulosti dopravy na výstupe z Bratislavy smerom na Trnavu. Ide o najvyťaženejší úsek na Slovensku, kde doprava už teraz kolabuje a diaľnicu D1 v úseku Bratislava – Trnava potrebujeme nevyhnutne rozšíriť aj pre výstavbu nového bratislavského obchvatu D4 tak, aby kapacitne postačovala a zabezpečili sme plynulosť dopravy a obslužnosť územia nielen teraz, ale aj v budúcnosti.
V každom prípade, motoristom by sa malo pri dochádzaní do Bratislavy uľaviť. Po dostavaní bratislavského obchvatu D4 a rozšírení diaľnice D1 pribudnú priamo na severnom výjazde z Bratislavy štyri nové diaľničné zjazdy, ktorými sa motoristi priamo napoja na diaľničný obchvat. Ide o križovatku Rača, Čierna Voda (medzi Vajnorami a Čiernou Vodou), Ivanka, sever (prepojenie D4 a D1) a Ivanka, západ (Ivanka pri Dunaji – senecká cesta I/61). Medzi Bratislavou a zjazdom na Voderady, kde doteraz mohli vodiči schádzať a vychádzať na diaľnicu D1 iba pri Senci, pribudne križovatka Triblavina a križovatka Blatné.
Motoristi tak získajú na úseku Bratislava – Voderady šesť nových možností, ako sa priamo napojiť na diaľničnú sieť, čo výrazne pomôže predovšetkým obyvateľom priľahlých obcí.
Riešenie pre Čiernu Vodu a Vajnory
Obyvatelia Čiernej Vody sa na diaľnicu napoja na križovatke Čierna Voda. Vajnory sa rovnako napoja na diaľnicu v križovatke Čierna Voda. Táto mimoúrovňová križovatka bude od Čiernej Vody a Vajnôr vzdialená len niekoľko sto metrov. Obyvatelia Ivanky pri Dunaji sa na diaľnicu napoja na zjazde Ivanka, západ.
Vzdialenosť medzi križovatkou D1/D4 a križovatkou Triblavina je relatívne krátka, ide o cca 1,8 km. Automobil túto vzdialenosť medzi križovatkou D1 a D4 a križovatkou Triblavina pri rýchlosti 100 km/h prejde za jednu minútu.
http://www.ndsas.sk/aktuality-pracovna- ... 372s49317c
(SK Pracovní skupina navrhuje 8-pruh D1 a ruší kolektory
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion