Prerazili diaľničný tunel Žilina, privádzač dokončia skôr
05.12.2016 | SITA
Na rozostavanom diaľničnom úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka prerazili tunel Žilina, celý tento úsek by mali odovzdať do užívania motoristom v októbri 2018. Ako na mieste informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Valent, aj križovatku a jediný privádzač zo Žiliny na diaľnicu postavia v rovnakom termíne, teda skôr ako bolo pôvodne zazmluvnené. Podľa J. Valenta už pred dvoma rokmi bolo jasné, že dokončenie viac ako 11 kilometrov diaľnice a križovatky v Lietavskej Lúčke spolu s diaľničným privádzačom termínovo nesedí, čo by znamenalo, že najmenej rok by bola hotová diaľnica nevyužívaná.
„Dnes môžeme povedať, že sme to vyriešili spôsobom, že privádzač zaradíme do stavby úseku Hričovské Podhradie- Lietavská Lúčka ako stavebný objekt. Je to v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. A križovatka zostane v stavbe Lietavská Lúčka - Dubná skala, kde bude uzavretý termín jej dokončenia a ten bude identický ako dokončenie stavby Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, to znamená do októbra 2018. Takže už nehrozí, že by táto stavba bola bez funkcie,“ povedal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti J. Valent.
Na vyše 11-kilometrovom úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka bude jedenásť mostov a dva tunely Ovčiarsko (2 367 metrov) a Žilina (687 metrov). Úsek sa začína v Hričovskom Podhradí križovatkou diaľnic D1 a D3.
Trasa je navrhnutá po estakáde, ktorá križuje železničnú trať Bratislava - Žilina a cestu I/18. Následne vchádza do tunela Ovčiarsko. Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka.
Výbežok kopca Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou mestskou časťou Bytčica.
Úsek sa končí v mieste napojenia na križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka - Žilina. Trasa diaľnice nadväzuje na rozostavaný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala (13,5 kilometra) s tunelom Višňové (7,5 kilometra). Ten je vo výstavbe od leta 2014 a postavený má byť do konca roka 2019.
Stavebné združenie Ovčiarsko v zložení Doprastav (vedúci člen), Strabag, Váhostav – SK a Metrostav Praha sa zaviazalo vybudovať úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za zmluvnú cenu 427,2 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (512,64 milióna eur vrátane dane).
Národná diaľničná spoločnosť a združenie uzavreli zmluvu o dielo v decembri 2013, so zmluvným začiatkom výstavby v januári 2014. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie - prvá fáza v rámci Operačného programu Doprava 2007 - 2013 a druhá z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
http://www.etrend.sk/ekonomika/prerazil ... -skor.html
(SK) Na dálnici D1 byl proražen dálniční tunel Žilina
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion