Most cez priehradu Ružín pre havarijný stav uzatvoria
Súčasný havarijný stav mosta cez vodnú nádrž Ružín si vyžiada jeho celkové uzatvorenie.
Pre nákladnú dopravu začne uzávera v stredu 7. decembra a pre osobnú dopravu do 3,5 tony od pondelka 12. decembra. Informoval o tom predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Zdenko Trebuľa po dnešnej mimoriadnej obhliadke mosta.
Most leží na ceste druhej triedy II/547 na trase medzi Košicami a Spišskou Novou Vsou. Podľa expertov došlo k trvalej deformácii nosnej konštrukcie, viditeľnému poklesnutiu v strede mosta, korózii predpínacej výstuže či poškodeniu odvodnenia. Ak by nedošlo k uzavretiu, mohlo by dôjsť k zrúteniu časti, prípadne aj celého mosta.
Oprava mosta, ktorý patrí KSK, si podľa odhadov vyžiada náklady zhruba osem miliónov eur. "Realizácia potrvá pravdepodobne viac ako rok," uviedol Trebuľa. Zdôraznil, že ide o strategický most, ktorý plní aj účely z hľadiska bezpečnosti štátu a tvorí dôležitú spojnicu krajského mesta s celým regiónom Spiša. Minulý týždeň o situácii a možnej pomoci preto rokoval s premiérom Robertom Ficom a na ministerstve dopravy.
Úrad KSK informoval, že aj po uzatvorení mosta bude zabezpečená pravidelná autobusová doprava pre všetky dotknuté obce. Počas čiastočnej uzávery do pondelka 12. decembra bude fungovať po začiatok a koniec mosta s prestupom cestujúcich pešo cez most. Od pondelka 12. decembra bude autobusové spojenie Spiša a Hnilickej doliny s Košicami zabezpečené prestupmi v Margecanoch a prispôsobené železničnej doprave.
Most za obcou Košická Belá v okrese Košice - okolie, ktorý je dlhý 152 metrov, postavili v roku 1967. Monitorovanie jeho stavu trvá od novembra 2015, v lete tohto roka došlo k obmedzeniu prejazdu pre ťažkú nákladnú dopravu, ktoré však vodiči nerešpektovali. Vzhľadom na súčasný stav prijíma Správa ciest KSK adekvátne opatrenia.
Na opravu je potrebné nájsť zatiaľ chýbajúce finančné zdroje. Keďže ide o most na ceste II. triedy patriacej pod kraj, do riešenia situácie v súčasnosti nemôže finančne vstupovať rezort dopravy. Kraj očakáva pomoc štátu. Medzi možnými riešeniami Trebuľa uviedol prípadné prekvalifikovanie danej cesty na cestu I. triedy. KSK tiež navrhuje zaradenie okresov Košice – okolie a Gelnica medzi najmenej rozvinuté okresy, pre ktoré by sa uplatnili vládne akčné plány pomoci. "Prijali sme úver od Európskej investičnej banky vo výške 30 miliónov eur, ktorý sme, samozrejme, plánovali do iných oblastí, ale v tejto mimoriadnej situácii budeme nosné zdroje smerovať na sanáciu, resp. rekonštrukciu toho mosta," konštatoval Trebuľa.
Problematickou je okrem iného chýbajúca projektová dokumentácia mosta. "Zatiaľ sme ju nikde nenašli, nebola odovzdaná, keď sa majetok presúval v roku 2004 na Košický samosprávny kraj. Všetko toto sa prácne v súčasnom období pripravuje, aby sme v čo najkratšom čase mohli zabezpečiť rekonštrukciu," dodal predseda samosprávneho kraja.
Sanačné práce sa budú realizovať priebežne podľa jednotlivých etáp.
transport.sk, TASR
http://www.transport.sk/spravy/9451-mos ... voria.html
(SK) Most ponad přehradu Ružín je zcela uzavřen (!)
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion