Radoľský most čaká veľká rekonštrukcia
Most za hlavnou križovatkou v Radoli na ceste I/11 v smere na Čadcu sa bude opravovať v nadchádzajúcom roku 2017. Kysučanov tak čaká zaujímavých 16 mesiacov rekonštrukcie, počas ktorej by sa doprava mala presunúť aj na dočasný mostný objekt.
RADOĽA. Ešte na začiatku tohto roka sa medzi obyvateľmi Kysuckého Nového Mesta objavila informácia o oprave mosta, ktorý je súčasťou frekventovanej cesty I/11 medzi Žilinou a Čadcou. Túto informáciu dostal jeden z obyvateľov v súvislosti s opravou nefunkčného ukazovateľa teploty vzduchu a vozovky, ktorý sa nachádza na hlavnej križovatke medzi Radoľou a Kysuckým Novým Mestom. Kysucký večerník následne zisťoval o oprave mosta viac. Z poskytnutých informácií zo strany Slovenskej správy ciest sme sa dozvedeli, že investičná akcia s názvom Most ponad Radoľskú rieku je pripravovaná rozsiahla rekonštrukcia mosta, ktorý je na tom naozaj veľmi zle. Mostný zvršok je v zlom stavebno-technickom stave, rímsy sa rozpadávajú, odvodnenie prakticky nefunguje, voda z vozovky preteká medzi obrubníkom a vozovkou do škáry medzi dvoma krajnými nosníkmi, oceľové zábradlie na rímsach je rozpadnuté, betónové plochy opôr a krídiel sú zatečené vodou a betón porušený a rozpadnutý, sú tu tiež viditeľné stopy karbonatizácie betónu, výtoky cementového mlieka a vápenca, na oporách, ale aj nosníkoch je obnažená výstuž a opadaná krycia vrstva betónu.
Most sa začne opravovať v priebehu roka 2017
Spomínaná investičná akcia by sa podľa najnovších informácií zo strany Slovenskej správy ciest mala realizovať v roku 2017. „Most ponad rieku Radoľa č. 229 je zaradený do 2. fázy predmetu zákazky Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy z operačného programu OPII. Súťaž by mala byť vyhlásená do konca roka 2016 pre realizáciu prác v roku 2017,“ odpovedala na otázku termínu realizácie investičnej akcie Lenka Ladomirjaková zo Slovenskej správy ciest.
Postaví sa aj dočasný mostný objekt
Rozsiahla oprava mosta bude ďalšou skúškou pre obyvateľov regiónu Kysúc, ktorých už neprekvapí hádam nič. Rekonštrukcia mosta, počas ktorej sa opraví aj ukazovateľ teploty, bude pozostávať z výmeny mostného zvršku, vytvorení spriahajúcej dosky na celej ploche NK, predopnutia mosta voľnými káblami (celkovo 22 x Ls15,5/1800). Následne bude na moste zhotovená nová izolácia, nové rímsy a vozovka s celkovou hrúbkou 90 mm, bude osadené nové oceľové mostné zábradlie a bude obnovené dopravné značenie. Rekonštrukčné práce by mali trvať 16 mesiacov a budú realizované v dvoch vzájomne nadväzných etapách. Intenzita dopravy v danom úseku neumožňuje realizovať obchádzku cez Kysucké Nové Mesto, preto bude doprava počas stavby vedená po mostnom objekte na ceste III/01165. Aby bolo toto realizovateľné, musí byť zriadené dočasné prepojenie komunikácií I/11 a III/01165 dočasnou vozovkou, ktorá bude po ukončení prác odstránená. Po tejto trase bude vedená doprava v smere od Žiliny, doprava od Čadce bude počas celej výstavby vedená po opravovanom mostnom objekte, v jednom zúženom jazdnom pruhu so šírkou 3,25 m.
Petronela Hercová
http://www.kysuckyvecernik.sk/articles/ ... onstrukcia
(SK) Další zátěž pro Kysuce. Oprava mostu v Radoli na I/11
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion