07.12.2016 / SPRÁVA NDS
Privádzač D1 Lietavská Lúčka - Žilina začneme stavať začiatkom roka 2017
Diaľničný privádzač D1 Lietavská Lúčka - Žilina sa začne stavať začiatkom roka 2017, motoristom bude slúžiť v druhej polovici roka 2018.
Nový privádzač cez diaľničnú križovatku Lietavská Lúčka napojí diaľnicu D1 na cestnú sieť v oblasti, čím sa zvýši plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť cestnej premávky v tomto úseku. Prostredníctvom privádzača sa na diaľnicu D1 napojí aj stredisko údržby v Žiline. Začiatok úseku je v križovatke nad obcou Porúbka v trase prekládky cesty prvej triedy I/64. Na diaľničnú sieť sa napája v križovatke Lietavská Lúčka diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Úsek končí v Žiline, v križovatke s cestou prvej triedy I/64, so IV. okružnou a Bytčickou cestou.
Práce zrealizuje zhotoviteľ žilinskej D1
Výstavbu privádzača D1 Lietavská Lúčka – Žilina zabezpečí združenie spoločností Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav uzatvorením dodatku k zmluve o dielo D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Združenie je zhotoviteľom úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Privádzač sa tak zaradí do objektovej skladby stavby D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Pretože funkčnosť celého diela stavby D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v súčasnosti nie je zabezpečená pre termínový nesúlad ukončenia oboch nadväzujúcich úsekov, je nevyhnutné túto situáciu riešiť v súlade s § 18 zákona o verejnom obstarávaní, ods. 1 písmeno a).
Zákon o verejnom obstarávaní umožňuje zmeniť zmluvu počas jej trvania bez nového verejného obstarávania, ak ide o doplňujúce tovary, stavebné práce alebo služby, ktoré sú nevyhnutné a zabezpečujú funkčnosť celého diela predmetu zmluvy, nie sú zahrnuté do pôvodnej zmluvy a poskytuje ich pôvodný dodávateľ. Hodnota všetkých zmien musí byť nižšia ako finančný limit podľa § 5 v závislosti od typu zákazky alebo koncesie a zároveň musí byť nižšia ako 15% hodnoty pôvodnej zmluvy, ak ide o zákazku na uskutočnenie stavebných prác. Dodatok na stavbu privádzača túto podmienku spĺňa.
Predpokladaná hodnota zákazky privádzača predstavuje 23,5 milióna eur podľa záverov expertízy vykonanej MDVRR SR. Vyzveme zhotoviteľa na predloženie cenovej ponuky, ktorá bude vychádzať z jednotkových cien použitých pri ocenení objektov podľa pôvodnej zmluvy na úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Konečná cena za privádzač musí byť nižšia ako stanovená predpokladaná hodnota zákazky za stavbu privádzača. O postupe výstavby privádzača sme informovali aj zástupcov Európskej únie – Jaspers a riadiaci orgán, ktorým je MDVRR SR.
Najlepšie možné riešenie
Keďže ide o veľmi komplikovanú stavbu, kde sa budú musieť na jednom mieste skoordinovať zhotovitelia dvoch diaľničných úsekov vo výstavbe, výber samostatného zhotoviteľa pre stavbu privádzača prostredníctvom verejného obstarávania sa ukázal ako veľmi komplikovaný a predovšetkým časovo náročný variant. V prípade, ak by privádzač realizovala tretia strana, na jednom úseku by sa museli naraz koordinovať traja zhotovitelia – úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a zhotoviteľ privádzača.
„Zvažovali sme všetky hľadiská – časové, technologické aj finančné. Do úvahy prichádzalo viacero riešení, z ktorých sme vybrali v danom čase jediné reálne pre splnenie cieľa. Prioritou je, aby privádzač mohol motoristom slúžiť v druhej polovici roka 2018, spoločne s otvorením úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka," vysvetľuje generálny riaditeľ našej spoločnosti Juraj Valent. Zhotoviteľ stavby D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je pre stavbu privádzača plne k dispozícii, keďže zemné práce na výstavbe diaľnice sa ukončujú a uvoľňujú sa mu pracovné kapacity, ktoré môžu na stavbu privádzača bezodkladne nastúpiť.
http://www.ndsas.sk/aktuality-privadzac ... 372s49328c
(SK) D1 v poli neskončí, NDS našla rychlé řešení na přivaděč
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion