Dálniční odpočívky - nová koncepce
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Přesně tak, pokud se taková odpočívadla začnou objevovat, bude spousta řidičů vyhledávat pro zastavení právě ty bez čerpačky. Pokud se to dostane do obecného povědomí, což je podmíněno právě tím počtem těch malých odpočívek .. jinak bude efekt opačný, že občas někdo zajede na odpočívadlo a teprve zjistí, že tam není čerpačka Za mě by to chtělo v nějaké dohledné době zanést do zákona, že na malých odpočívkách může být i 0 stání pro kamiony a tudíž ta odpočívka potom může zabírat mnohem méně místa a jen pro osobní automobily, schovaná někde v lese, ideálně u nějaké místní zajímavosti, protože odpočívadlo, kde bude mít místo byť jen jediný kamion v lese, už dnes horko těžko projde. Jé to jsem se zasnil ..
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Arame, já jsem chtěl naznačit, že jsou řidiči, kteří si chtějí odpočinout na malé odpočívce, odskočit jen na záchod, sníst si jablko. Ale velká řada řidičů bude stále zastavovat na velké odpočívce, kde si chce dát kafe, něco k jídlu a odskočit si na normálním záchodě (hlavně ženy) a ne v uni-budce. Takže dělat velké odpočívky přednostně pro kamiony a malé zase pro osobáky není možné.
Stejně tak dělat malé odpočívky výhradně pro osobáky není žádoucí. I řidiči kamionů si potřebují odskočit anebo něco narychlo zkontrolovat a nebudou kvůli tomu pod sedadlem za jízdy plnit lahve a vylévat je někde po padesáti kilometrech. Pár míst pro krátké stání náklaďáků prostě musí být na každé odpočívce. Také se nesmí zapomínat, že naloženým kamionem ujedete vzdálenost mezi velkými odpočívkami o trochu déle než osobákem a pokud nebude na velké odpočívce místo, má jet další desítky kilometrů, protože chcete idylku na lesní odpočívce ?
Stejně tak dělat malé odpočívky výhradně pro osobáky není žádoucí. I řidiči kamionů si potřebují odskočit anebo něco narychlo zkontrolovat a nebudou kvůli tomu pod sedadlem za jízdy plnit lahve a vylévat je někde po padesáti kilometrech. Pár míst pro krátké stání náklaďáků prostě musí být na každé odpočívce. Také se nesmí zapomínat, že naloženým kamionem ujedete vzdálenost mezi velkými odpočívkami o trochu déle než osobákem a pokud nebude na velké odpočívce místo, má jet další desítky kilometrů, protože chcete idylku na lesní odpočívce ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ano, bohužel. Ale jak psal Kot, my musíme být opravdu rádi za jakékoli nové odpočívky.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
já tedy nevím, to všichni jezdíte kamionem nebo co ?
když už náhodou jedu po jediné nějak dlouhé dálnici, tak stavím u Velkého Meziříčí
na západ mi stačí Rozvadov
do Chomutova a Ústí to nějak není potřeba
v Liberci jsem 8let nebyl
a Hradeckou bych odjel i ve spánku
když bylo mladému 2,5 a jeli jsme na lyže do GaPa, tak jsem stavěl cestou třikrát
tak nevím, proč odpočívka co 30km....
když už náhodou jedu po jediné nějak dlouhé dálnici, tak stavím u Velkého Meziříčí
na západ mi stačí Rozvadov
do Chomutova a Ústí to nějak není potřeba
v Liberci jsem 8let nebyl
a Hradeckou bych odjel i ve spánku
když bylo mladému 2,5 a jeli jsme na lyže do GaPa, tak jsem stavěl cestou třikrát
tak nevím, proč odpočívka co 30km....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Neměl jste jezdit do Ga-Pa, ale do Krkonoš, a nemusel jste zastavovat vůbec. Trošku se ale bojím, že ten příspěvek myslíte vážně...
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Protoze odpocivky nejsou prvotne pro kratke trasy (coz je drtiva vetsina vnitrostatni dopravy), ale pro transit. Kdyz jedu z Uzhorodu, vyjde mi potreba zastavky jinde nez kdyz jedu z Ziliny. Taky jsem na ceske dalnicni odpocivce nebyl ani nepamatuji. Ale kdyz jsme jezdili do Pyreneji, ocenili jsme francouzske"Aire de..." vice nez dostatecne.tak nevím, proč odpočívka co 30km....
Nektere byly moje oblibene, treba Aire de Pech-Loubat nebo Aire de Pic-du-Midi.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
2 michal:
ano, myslel jsem to vážně
není to zas tak dávno a GaPa stálo míň než Krkonoše
u té Francie
Aire du viaduc de Millau
byla jediná zastávka na trase ze Saumuru do Montpelier
vidět jsem to opravdu chtěl, nelitoval jsem ani extra mýta za přejezd
ano, myslel jsem to vážně
není to zas tak dávno a GaPa stálo míň než Krkonoše
u té Francie
Aire du viaduc de Millau
byla jediná zastávka na trase ze Saumuru do Montpelier
vidět jsem to opravdu chtěl, nelitoval jsem ani extra mýta za přejezd
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Mike, asi jste z Prahy nebo někde ze středu republiky, ale myslete i na nás z okrajů. Při cestě Budějovice - Trutnov nebo Plzeň - Trutnov už cesta trvá přes tři hodiny a to už zastavuji i když jedu služebně a nemusím brát ohled na rodinu v autě. A to se mi pak nepřeplněná odpočívka hodí a dokonce si vybírám jestli na té D11 to bude burgerking, mekáč nebo kfc. To nemluvím o WC, které je při naší hustotě zalidnění dobré mít cca. po 20 minutách jízdy. Ale chápu, že je to svým způsobem luxus, který pro cestu Trutnov - Praha většinou není zajímavý, ale luxus jsou v podstatě dálnice obecně.
Já osobně vždy stavím na odpočívce u Mondsee v Rakousku. Stavěl tam už táta, když jsme jezdili do Itálie v devadesátých letech a já tam teď stavím, když jedu na jih také
Já osobně vždy stavím na odpočívce u Mondsee v Rakousku. Stavěl tam už táta, když jsme jezdili do Itálie v devadesátých letech a já tam teď stavím, když jedu na jih také
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Hezká rodinná tradice. Souhlas i se zbytkem příspěvku.milanek píše:Já osobně vždy stavím na odpočívce u Mondsee v Rakousku. Stavěl tam už táta, když jsme jezdili do Itálie v devadesátých letech a já tam teď stavím, když jedu na jih také
Nezapomeňme, že podle kvality odpočívek mnohdy člověk mimoděk soudí kulturní úroveň toho či onoho národa a státu. Často při delší tranzitní cestě ani nic jiného z toho státu na blízko nevidí, než tu odpočívku. Proto je to obzvlášť smutné, že náš stát má v tomhle velký dluh a spousta cizinců si po návštěvě některých našich odpočívek myslí, že patříme kulturně někam k Balkánu.
Takže vítám každou změnu k lepšímu. Je to nejen účelová věc , ale v jistém smyslu i výkladní skříň naší úrovně. Takže bych nebyl proti, abychom to třeba i částečně dotovali jako "luxus". Luxus, který je ale zároveň velmi důležitou reklamou (nebo antireklamou) pro nás všechny. Důležitější než veškeré kapaně různých vládních agentur, které mají za cíl nalákat turisty.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 17.4.2020 23:01:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Zkuste popřemýšlet nad tím, že jsou kolem Vás i jiní lidé než jen Vy. A ti lidé třeba pracují. A třeba vyjíždějí ráno v pět z domu, stráví za ten den 9 hodin v autě a 7 hodin na jednáních. Pak možná budete i Vy rád, že si tito lidé můžou odpočinout i 10 kilometrů od startu/cíle Vaší cesty, nebo 10 kilometrů od Vašeho oblíbeného "mekáče". Protože oni toho mají plné zuby, a tak zastaví, kde potřebují, ne kde jim to Vy dovolíte. I oni se chtějí dostat v pořádku domú.Mike píše:2 michal: ano, myslel jsem to vážně
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Mike: Také patřím k těm, co se zastaví klidně častěji a uvítám nějakou nepřeplněnou odpočívku. Jak by to vypadalo na takové odpočívce, pokud by byla třeba na D1 jen jedna. Nepatřím k těm divočíkům, co vyjedou a třeba pět hodin jedou v kuse s vidinou, už ať tam jsem. Ale znám jich pár, co jedou tzv. "na jeden zátah". Pdle mě to dobře není.. Ten koncept odpočívek po "pár" km je jedině dobrý a správný. Ten "dav" se alespoň nějak rozmělní a nekoncentruje se na pár místech.... I při té naší dle tvého názoru velké hustotě odpočívek se mi nezdá, že by na nich bylo jen v níznaku někdy prázdno (až na výjimky, jako třeba Osek, či Křenovice)...
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
jasně že z Hlavního města
jinak tedy Budějice- Trutnov, to musí být očistec
a mekáče za to nestojí, za ta léta už mám na trasách "normální" hospody s obědem a automaty na kafe už má dnes spousta benzínek ( myslím tedy na kafe z kafe, ne tu hnědou vodu z granulí )
2 michal:
jako že 16 hodin v terénu ?, no tam bych o nějaké bezpečnosti silně pochyboval a nezachrání to ani odpočívky
jinak tedy Budějice- Trutnov, to musí být očistec
a mekáče za to nestojí, za ta léta už mám na trasách "normální" hospody s obědem a automaty na kafe už má dnes spousta benzínek ( myslím tedy na kafe z kafe, ne tu hnědou vodu z granulí )
2 michal:
jako že 16 hodin v terénu ?, no tam bych o nějaké bezpečnosti silně pochyboval a nezachrání to ani odpočívky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Myslíte, že unavený řidič, který si zastaví na pauzu, protože zná své limity, je nebezpečnější než střelec, co se lepí metr za nárazník nebo než střelec podjíždějící kolonu v odstavném pruhu stovkou? Já si to nemyslím. Naopak si myslím, že takový řidič jede velmi bezpečně a soustředěně. Na rozdíl od jiných, které cestou potkává...
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Hlavně je podle mě docela dost lidí co dělají profese, kde se používá auto a kteří tráví část dne na cestách. To nejsou zdaleka jen řidiči tiráků a dalších náklaďáků a pak už jen turisti.
To jsou i různí obchodní zástupci , realiťáci, revizní technici a opraváři, řemeselníci ......a řada z nich uvítá odpočívku, protože svoje domovské zázemí mají daleko a potřebují si během dne někde odfrknout, dojít na WC atd. např. mezi dvěma zakázkami. Proto nesuďme jen podle sebe, že když někdo osobně odpočívku nepotřebuje, tak že jí nepotřebuje nikdo ......
To jsou i různí obchodní zástupci , realiťáci, revizní technici a opraváři, řemeselníci ......a řada z nich uvítá odpočívku, protože svoje domovské zázemí mají daleko a potřebují si během dne někde odfrknout, dojít na WC atd. např. mezi dvěma zakázkami. Proto nesuďme jen podle sebe, že když někdo osobně odpočívku nepotřebuje, tak že jí nepotřebuje nikdo ......
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Mám na to stejný pohled jako předřečníci. Obecně, ne doslova, je lepší mít 3 malé po 15 km než jednu mega odpočívku po 50 km, protože potřeba zastavit mnohdy vyvstane tehdy a tehdy a nemáte čas čekat dalších 50 km.
Uvažování "na co odpočívky", když každou dálnici až na hranice zvládnu na jeden zátah z Prahy, pobavilo
A jak píše Lynx, pro mnoho lidí lepší malá odpočívka s minimálním počtem kamionů a s malou frekvencí obecně, ideálně s nějakým výhledem nebo zajímavostí. To už je samozřejmě podle toho, kde se staví. Ale obecně si myslím, že je lepší mít třeba na jednu střední s čerpačkou klidně 3 malé s rozestupy 15-20 km. Víceméně tak jak je to na D1, tam akorát chybí místa, ne odpočívky
Uvažování "na co odpočívky", když každou dálnici až na hranice zvládnu na jeden zátah z Prahy, pobavilo
A jak píše Lynx, pro mnoho lidí lepší malá odpočívka s minimálním počtem kamionů a s malou frekvencí obecně, ideálně s nějakým výhledem nebo zajímavostí. To už je samozřejmě podle toho, kde se staví. Ale obecně si myslím, že je lepší mít třeba na jednu střední s čerpačkou klidně 3 malé s rozestupy 15-20 km. Víceméně tak jak je to na D1, tam akorát chybí místa, ne odpočívky
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Pardon, ještě dodám, že na D11 to vypadá na dobré cestě ty odpočívky. Rád bych viděl do budoucna ještě 2 malé na úseku mezi Jaroměří a hranicemi, ale opravdu až do budoucna, to co je v plánu teď je plně dostačující ve srovnání se zbytkem sítě.
Ovšem taková D35 má vyhlídky akorát tak k pláči, protože se staví jedna střední daleko od D11, malá v této mezeře vypadá bledě. Další na trase má být malá za Mýtem a i kdyby byla, tak je tam velká díra zase. Velká u Litomyšle když projde, tak to koupím ŘSD bečku piva !! malá u Svitav není zmíněná ani v letáku ke stavbě, střední u Starého města vypadá bledě (velký odpor přitom je to široko daleko v polích), malá u I/44 je zamítnuta ministerstvem vnitra a současná D35 je po Olomouc také bída, obzvlášť pokud nevyroste nic u Mohelnice.
Ovšem taková D35 má vyhlídky akorát tak k pláči, protože se staví jedna střední daleko od D11, malá v této mezeře vypadá bledě. Další na trase má být malá za Mýtem a i kdyby byla, tak je tam velká díra zase. Velká u Litomyšle když projde, tak to koupím ŘSD bečku piva !! malá u Svitav není zmíněná ani v letáku ke stavbě, střední u Starého města vypadá bledě (velký odpor přitom je to široko daleko v polích), malá u I/44 je zamítnuta ministerstvem vnitra a současná D35 je po Olomouc také bída, obzvlášť pokud nevyroste nic u Mohelnice.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Mezi Jaroměří a hranicí bude jen jedna oboustranná malá, pak u hranic oboustraná velká. Na mapě je to vidět. Ta malá by měla být tutovka, je součástí stavby hlavní trasy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Ano, o ní vím, ovšem si říkám, jestli to právě na takovou vzdálenost není málo. Že by to chtělo alespoň 2 nebo 3, ale jak říkám, super je i ta jedna malá uprostřed.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Určitě lepší mnoho malých než velké. Klidně i úplně jednoduché. Jedu osobákem s vlekem s nákladem z Brna, na té panelce se mi něco nezdá tak chci zkontrolovat jestli jsou kurtny ok.. Nebo něco s autem.. Mám čekat 30km když mekáč nepotřebuju? Jasně, dá se sjet, naštěstí u nás to není daleko. Pamatuju z USA - "Next rest&fuel 120miles"
Zastavení u krajnice volím až jako nouzovku.
Zastavení u krajnice volím až jako nouzovku.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Zase je třeba to mít vyvážené, provoz těch malých odpočívek není zadarmo. Na D11 v příhraničních úsecích nebude takový provoz a tím pádem ani potřeba parkovacích kapacit pro NA, aby se vyplatilo tam platit provoz tolika malých odpočívek.Aram96 píše:Ano, o ní vím, ovšem si říkám, jestli to právě na takovou vzdálenost není málo. Že by to chtělo alespoň 2 nebo 3, ale jak říkám, super je i ta jedna malá uprostřed.
Aktuálně to v koncepci vychází tak, že velké a střední odpočívky výnosy pokryjí provoz svůj a těch malých.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Kterou mapu máte na mysli? V té publikaci o odpočívkách z roku 2018 jsem nic takovéjo nenašelMartin z Ostravy píše:Na mapě je to vidět.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a5c6 ... OD=AJPERES
Oproti říjnu došlo k dílčím změnám, ale podstata zůstala stejná.
Oproti říjnu došlo k dílčím změnám, ale podstata zůstala stejná.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Martine díky za mapku Hned jsem se na ní vrhl ....Ty 2 oboustranné malé na 1106 hned za MUK Plotiště ale budou později, že ? Neuvědomuji si, že bych je viděl na snímcích ze stavby...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p211279
již řešeno v D11, odpočívka beží samostatně, v rámci stavby pouze snaha o přípravu
již řešeno v D11, odpočívka beží samostatně, v rámci stavby pouze snaha o přípravu
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Ano, z tohohle pohledu to chápu. Pomohlo by tomu však to, kdyby se tam, kde je menší provoz chystaly odpočívky jen na jedné straně, ale s připojením z obou stran, tak jak je myslím někde na D49 nakresleno, čili se za 20 let dočkáme. Na úsecích s malým provozem to může i přinést někdy to, že tam bude zájem o čerpačku, o kterou by na oboustranné odpočívce nebyl.Martin z Ostravy píše:Zase je třeba to mít vyvážené, provoz těch malých odpočívek není zadarmo. Na D11 v příhraničních úsecích nebude takový provoz a tím pádem ani potřeba parkovacích kapacit pro NA, aby se vyplatilo tam platit provoz tolika malých odpočívek.Aram96 píše:Ano, o ní vím, ovšem si říkám, jestli to právě na takovou vzdálenost není málo. Že by to chtělo alespoň 2 nebo 3, ale jak říkám, super je i ta jedna malá uprostřed.
Aktuálně to v koncepci vychází tak, že velké a střední odpočívky výnosy pokryjí provoz svůj a těch malých.