Dálniční odpočívky - nová koncepce
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Na té D11 mi přijde, že bude v podstatě i odpočívka před Jaroměří, kde se buduje odbočení do stávajícího motorestu u Černožic od Náchoda, tedy od budoucí MUK Jaroměř jih.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Ano, pro ty co to budou znát, protože na dálnici toto nelze vyznačit.
Nelze tak s ní v celkovém kontextu dálnice D11 uvažovat.
Ledaže by stávající čerpačku s motorest majitel přestavěl na truckpark v parametrech požadovaných normou, ten pak lze vyznačit.
Nelze tak s ní v celkovém kontextu dálnice D11 uvažovat.
Ledaže by stávající čerpačku s motorest majitel přestavěl na truckpark v parametrech požadovaných normou, ten pak lze vyznačit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Což by mohlo být i poměrně pravděpodobné, protože kamionů na stávající silnici nejspíš rapidně ubyde a truckpark by mohl nést více než nafta pro OA.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Díky! Dvě věci. Mile mě překvapila velká odpočivka na D0 512. A jestli je D4 Řitka směr Strakonice střední odpočívka, tak těch malých je už D1 plná dnes -budou to ty odstavné zálivy ve stoupáních bez odstavného pruhu...Martin z Ostravy píše:https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a5c6 ... OD=AJPERES
Oproti říjnu došlo k dílčím změnám, ale podstata zůstala stejná.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Proč není v mapě vyznačena tato odpočívka ani jako uzavřená ?Martin z Ostravy píše:https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a5c6 ... OD=AJPERES
Oproti říjnu došlo k dílčím změnám, ale podstata zůstala stejná.
https://mapy.cz/s/depehojoca
A nebo je to tak, že se v mapě šedivě vynzačují pouze odpočívky co jsou uzavřené DOČASNĚ ? To by situaci vysvětlovalo, protože tahle odpočívka je uzavřená zhruba tak dočasně jako pobyt vojsk varšavské smlouvy - tedy už cca 20 let.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Teď koukám, že třeba na D1 jsou vyznačeny i hodně dávno zrušené odpočívky, které se zjevně znovu zprovoznit nedají. takže to vypadá spíš asi jen na omyl autora mapy ?
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Protože se formálně využívá jen jako kontrolní stanoviště pro policii a tak to i zůstane.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
MzO co to je vlastně ten truckpark, resp. lze podmínky nějako laicky shrnout, dík. Tady v těch Černožicích bude podle mě stačit vysoký poutač, řidiči TIR to již dnes znají. Něco jako tady na D5, ten mě vždycky fascinuje jeho výškou https://mapy.cz/zakladni?x=13.8671631&y ... q=d5%20mol
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Např. truckpark u Ostrovačic:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.4092116&y ... d=13098246
https://www.d-1.cz/
https://mapy.cz/zakladni?x=16.4092116&y ... d=13098246
https://www.d-1.cz/
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Norma ČSN 73 6101 jej definuje takto:milanek píše:MzO co to je vlastně ten truckpark, resp. lze podmínky nějako laicky shrnout, dík. Tady v těch Černožicích bude podle mě stačit vysoký poutač, řidiči TIR to již dnes znají. Něco jako tady na D5, ten mě vždycky fascinuje jeho výškou https://mapy.cz/zakladni?x=13.8671631&y ... q=d5%20mol
14.6 Truckpark
Truckpark je druh speciálního obslužného zařízení určené zejména pro nákladní vozidla s rozšířenými službami
pro jejich posádky.
Truckparky se zpravidla připojují na silnice ve volné krajině v blízkosti křižovatek s dálnicí a silnicí pro motorová
vozidla. Nejmenší vzdálenost truckparku od křižovatky se navrhuje podle 14.5.3.
Základním vybavením truckparku je odstavná plocha pro nejméně 50 nákladních vozidel, 20 osobních vozidel
a 5 autobusů, vyhrazené místo pro opravu vozidel, hygienické zařízení s odpovídající kapacitou a nepřetržitým
provozem, včetně sprch, stravovací, ubytovací a obchodní zařízení, odpočinkové plochy pro motoristy se stoly
a lavicemi, zdroj pitné vody a elektrického proudu, případně také ČSPH.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Znamená to, že truckparky nemohou být připojené přímo na dálnici jako odpočívky? Vím o plánovaném truckparku u obce Hory na D6, který se měl stavět nedlouho po dokončení tohoto úseku, nicméně k tomu už nikdy nedošlo a pozemek pod truckparkem nyní patří Holoubkovi. Zrovna zde je i dobře vidět rozšíření profilu pro akomodaci přídatných pruhů pro nájezd a výjezd z areálu. Je to někde v těchto místech.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Správně, truckpark pouze přes MÚK.
Ten u Hory vznikal v době, dalo by se říct druhých devadesátek, kdy šlo hodně nestandardních věcí.
Ten u Hory vznikal v době, dalo by se říct druhých devadesátek, kdy šlo hodně nestandardních věcí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
V té mapě není na D4 odpočívka s pumpou před Milínem směr Strakonice, která ale je na vizualizacích. Je to jen chyba, nebo to má nějaký důvod? Pokud se to nezměnilo, ta pumpa a vedlejší dopravní firma byly tuším jednoho majitele, který měl i něco pozemků pod dálnicí a novými přeložkami.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
V nové verzi mapy bude, v 9/2019 ještě nebylo jasné, jestli ze stávající čerpací stanice nakonec bude odpočívka.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Velice zajímavý rozhovor! Pan Jína tam popisuje nesprávnost řešení posloupnosti parkování NA před BČS na příkladu D5 Kladruby-vpravo), přitom ŘSD dnes připravuje obdobně "nesprávné řešení" posloupnosti parkování u rozšíření odpočívky D7-Netovice vpravo (viz vlákno D7-odpočívky). Stojany pumpy také budou až po parkování, nehledě na to, že stávající BČS Shell se jak svou polohou ve vlastní odpočívce, tak rozsahem (velikost shopu atd.) moc nehodí na dálnici. Dle mého názoru by se tato odpočívka měla kompletně přestavit v souladu s novou koncepcí tj.xipecko píše:rozohovor s autorem příručky nové koncepce
BČS přesunout do čela a povýšít ji i kapacitně, navrhovaných 22 míst pro NA + nouzových 7 na místech pro karavany určitě nebude v době realizace (min 2024) stačit. Musíme také uvažovat,že půjde o 1 odpočívku od Prahy a předchozí možnost zaparkovat NA od D1 bude na Naháči, to je 85 km! cca 1 hod jízdy.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a5c6 ... OD=AJPERES
Aktualizovaná mapka s plánovanými odpočívkami k 04/2020. Líbí se mi, že jsou na některých odpočívkách vyznačeny proužky přes dálnici jakožto postavení jednostranné odpočívky, ale pro oba směry, ta na D8 je super.
Jinak když nebudu vůbec hodnotit realitu, jak to s některými plánovanými vypadá, tak pokud by se všechny plánované postavily, tak bude slabá už asi jen D55 a D7. Zbytek bude dostatečný.
K perfektnímu stavu by to podle mého chtělo ještě sem tam přidat nějakou malou odpočívku, namátkou: D6, jižní část D52, "D47", D48, nebo pravá strana D35 na úseku Mohelnice-Olomouc. Nebo tu plánovanou velkou u Mohelnice udělat pro oba směry
Ale stejně bude hlavní právě ta realita, snad se dožijeme světlejších zítřků a odpočívky budou přibývat rovnoměrně s kilometry dálnic, protože jinak je to jako si koupit nové auto a bez klimatizace ...
Aktualizovaná mapka s plánovanými odpočívkami k 04/2020. Líbí se mi, že jsou na některých odpočívkách vyznačeny proužky přes dálnici jakožto postavení jednostranné odpočívky, ale pro oba směry, ta na D8 je super.
Jinak když nebudu vůbec hodnotit realitu, jak to s některými plánovanými vypadá, tak pokud by se všechny plánované postavily, tak bude slabá už asi jen D55 a D7. Zbytek bude dostatečný.
K perfektnímu stavu by to podle mého chtělo ještě sem tam přidat nějakou malou odpočívku, namátkou: D6, jižní část D52, "D47", D48, nebo pravá strana D35 na úseku Mohelnice-Olomouc. Nebo tu plánovanou velkou u Mohelnice udělat pro oba směry
Ale stejně bude hlavní právě ta realita, snad se dožijeme světlejších zítřků a odpočívky budou přibývat rovnoměrně s kilometry dálnic, protože jinak je to jako si koupit nové auto a bez klimatizace ...
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Jsem poněkud zaskočen. Odpočívka Osice v mapě 9/2019 nic, ve 4/2020 k rozšíření?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Reakce na v podstatě rozpad koncepce na D35 z Hradce do Olomouce a na již nyní přeplněnou odpočívku Osice.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
A o kolik by se asi kapacita měla zvýšit?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Nevím, studie ještě není zadaná, ale minimálně by se měla zdvojnásobit. Ze současných 30 na 60.
Hlavně je třeba i upravit dispozice, které jsou zcela nelogické, osobáky v zadní části jsou k ničemu.
Hlavně je třeba i upravit dispozice, které jsou zcela nelogické, osobáky v zadní části jsou k ničemu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Na té D35 musí holt ŘSD najít nová místa. Jako plánovat velkou u Litomyšle, je totální sci-fi, tam bude úspěch, když se postaví dálnice, odpočívka je v mapě zakreslena v okolí Kornic a Němčic, což jsou asi 2 hlavní odpůrci dálnice. Ale musí se hledat tak dlouho dokud se nenajde. A pokud se najde místo a problém je s jedinou obcí, která je od odpočívky minimálně 0,5 km vzdálená, tak se to musí prorvat silou, jinou cestu nevidím. Ta Bukovina obzvlášť, pokud nevznikne náhrada, tak bude obrovská díra k další odpočívce. A to nechci ani domýšlet, jak to bude pro auta jedoucí pořád po D35 dál na Liberec, když ta malá u toho bojiště je asi neprůchozí.
Chybějící odpočívky na D35 nevyřeší zkapacitnění na D11. To pomůže pouze místům pro NA, ovšem na D35 je v současném stavu i krajní nedostatek vůbec míst pro zastavení včetně OA. Čerpačky nemusí být nutně všude po 30-50 km, holt budeme mít jednu dálnici, kde to bude třeba dál, ale alespoň tam nacpat ty malé, kde to půjde. Kdy by tak měla být hotova ta vyhledávací studie na celou D35, nevíš ?
Chybějící odpočívky na D35 nevyřeší zkapacitnění na D11. To pomůže pouze místům pro NA, ovšem na D35 je v současném stavu i krajní nedostatek vůbec míst pro zastavení včetně OA. Čerpačky nemusí být nutně všude po 30-50 km, holt budeme mít jednu dálnici, kde to bude třeba dál, ale alespoň tam nacpat ty malé, kde to půjde. Kdy by tak měla být hotova ta vyhledávací studie na celou D35, nevíš ?
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Ta odpočívka ve směru do HK mi opravdu nepřijde pro OA moc ideální. Když jsem tam stavěl poprvé a chtěl si jen něco koupit na pumpě, jel jsem na to parkoviště vlevo, které bylo samozřejmě plné, takže jsem to holt musel celé procouvat... Ale na té druhé straně je to stání "podél dálnice" s výhledem podle mě dobrý příklad, jak některé věci neřešit vzhledem k situaci vždy standardně.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Já jsem na v tom směru HK také už jednou zmatkoval, tam je to těžce naprd, jestli se chystá zkapacitnění včetně lepšího uspořádání, je to jedině dobře
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Na to, že byla odpočívka dokončena poměrně nedávno .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023