Právě je 20.11.2018 19:19:20




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Dálniční odpočívky - nová koncepce 

Jste pro návrat malých odpočívek na dálniční síť?
Ano 87%  87%  [ 52 ]
Ne 8%  8%  [ 5 ]
Nevím 5%  5%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 60

 Dálniční odpočívky - nová koncepce 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1756
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Jde o to, že ne každý chce zastavovat na odpočívce s benzínkou. Třeba já při cestě po Evropě, pokud zrovna nechci tankovat nebo si dát kávu, zastavuji výhradně na malých odpočívkách se záchodem. Má to své výhody. Auto se dá odstavit i přímo u WC a není nutné procházet rozsáhlým parkovištěm mezi kamiony a pak hledat, kde má benzínka záchod a obsluha na mě blbě čumí. Navíc je na malé odpočívce menší počet lidí a netlačí se tu zájezdové autobusy s desítkami aut. Často u benzínek není ani žádné posezení, kde si vybalím svačinu nebo se prostě natáhnu na lavičce. Na malých odpočívkách by mělo být i bezpečněji pro děti, kde se počítá s odpočinkovou plochou a atrakcemi a děcka se nenudí na nějakém parkovišti. Nakonec auta, která by jinak zastavila jen na malé odpočívce u nás musí zbytečně zabírat parkovací místa u benzínek. Tedy lidem, kteří si chtějí dát něco na benzínce.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


2.3.2016 15:20:44
Profil
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
To je sice hezké, ale zcela mimo úroveň české dálniční sítě a požadavků řidičů.
On totiž ty odpočívky někdo musí zaplatit. Zde prezentované malůvky, kde je pár parkovacích míst a bistro nebo WC jsou úplný ekonomický nesmysl.
Ty odpočívky bude muset někdo dotovat a já se ptám jestli toto zrovna je věc, která mě jako občana na dálnicích trápí. ČR je prťavá země, většinu tras lze ujet bez jakéhokoli zastavení, zbytek řeší benzínky.
Investovat v současné chvíli do odpočívek bez benzinek je nesmysl.
Ano postavme opravdové "truck centra", které se uživí, nechme na odpočívky na nových úsecích případně místa pro budoucí využití.
Vlastní investice v současném stavu je naprosto kontraproduktivní a jen se na tom bude živit pár úředníků.
Navíc nikdo nezohlednil, že na západě je mnohem menší hustosta benzinek, takže tam kde jim kilometrově vychází odpočívka je u nás benzinka.
Na jedné straně nás odborníci přesvědčují jak máme moc nájezdů/ sjezdů na dálnici, jak je normální jet 20 km abychna ni najel a na druhé straně budem stavět odpočívky v pidizemi s extrémní hustotou benzinek.
Je to stejná kravina jako akce ŘSD, kdy supluje pomoc řidičům vlastními vozy, které povinně projíždí úsek tam a zpět. Fajn PR akce, ale v reálu lze nastavením pravidel řešit profesionálně a levněji.


2.3.2016 15:50:16
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Honey72 píše:
Ten digitální systém je zajímavý, každopádně leckdy stačí i světelná tabule před odpočívkou, značící počet volných míst.

Podle mě je toto řešení již pro případ, že na 5 odpočívkách za sebou by všude svítila nula ... Ta situace tam je lokálně horší než u nás a tak na stejnou rozlohu chtějí dát 2x víc aut.


2.3.2016 15:57:03
Profil
 

Příspěvky: 1102
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
já se ptám jestli toto zrovna je věc, která mě jako občana na dálnicích trápí.

Mě to třeba trápí. Radši bych zastavil na malé odpočívce, když zrovna nepotřebuju tankovat. Což jsem na dálnici nedělal ani nepamatuju.


2.3.2016 16:11:03
Profil
 

Příspěvky: 59
Bydliště: Ústí nad Labem
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Musklin po jaký dálnici jezdíš, podle toho co píšeš tipuji tak max po D1 zkus si někdy projet i jiný dálnice, který nejsou postižený absurdní saturací čerpačkami a zjistíš, že zajít si na hajzlík když to na tebe přijde je někdy docela problém. Malý děcka asi nemáš. Rodiče malejch dětí totiž ví, že dítě si usmyslí, že chce na záchod/blinkat/zlobit hned a nebude čekat 40 km na další odpočívku s čerpačkou. Já malý odpočívky uvítám.

A jestli si myslíš, že truckpark si na sebe vydělá, tak mi řekni, proč teda ve velkým nevznikají, když ho můžou dělat i soukromníci? Parkovacích míst na D1 chyběj stovky.


2.3.2016 16:53:05
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Mají k tomu i nový web: http://www.kompaktparken.de/


2.3.2016 18:07:54
Profil
 

Příspěvky: 51
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Honey72 & žehož: Bez ironie díky za ten pohled, který mi opravdu chyběl. Zdá se, že nejvíce pravdy je na hypotéze "odpočívky by měly být ještě výrazně hustěji než doteď, tedy přibudou další pouze s toaletami / restaurací". Na musklinové ekonomické výtce myslím také něco je, ale je to už určitě k vážnému zamyšlení.

Co se mi nelíbí, je poukaz na D1 - zkuste si projet třeba D10 nebo D4. V Čechách bych řekl, že na úseky více než ~25km (~10-15min.) bez odpočívky s pumpou narazíte jen na D8 (je vyhlídka, že se to po dokončení spraví?) a D11 kolem Chlumce (kde, protože je to tak na půl cesty mezi velkými sídly, mi už párkrát trochu scházela). Na Moravě kromě Jihlava-Břeclav situaci pravda neznám.


2.3.2016 22:55:26
Profil
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Truck parky se nestaví, protože k tomu není ze strany ŘSD/MD snaha.
Vzhledem k povinným přestávkám řidičů na sebe vydělají lehce a hlavně odvedou náklaďáky z benzinek, které na ně nebyly původně stavěny a které pár náklaďáků úplně zatarasí.
Penetrace benzinek je dostatečná všude/ může být. Doporučuji nové slovenké úseky a systém budování odpočívadel a následně benzinek. Nové Slovnafty před Prešovem atd.
S dítětem od narození do dvou let jezdím standardně 700 km co 1/4 roku, naprosto bez problémů. D1, D11, D35, E50. Je třeba to plánovat a uzpůsobit naturelu dítěte.
Za celou dobu (cca 10 000 km najetých s dítětem 0-2 roky) jsem 1x stavěl na odpočívce mimo benzinku. Těsně před Trenčínem a byla to jednoznačně chyba plánu, navíc za pár km byla OMW perfektně vybavena benzinka, kde bylo zastavit lepší.
Pokud chce malé dítě na záchod tak to prostě odpočívky neřeší, to by ta hustota musela být brutální.
Jasně že hustá síť odpočívek je prefektní, ale v současném žebříčku priorit dálnic by prostě měla být na posledním místě.


3.3.2016 12:07:34
Profil
 

Příspěvky: 2194
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
2musklin: Jak se říká "proti gustu žádný dišputát" :) Osobně při dlouhých cestách naopak vyhledávám možnost zastavení mimo benzínky na malých jednoduchých odpočívadlech, kde je pouze WC, stolky a lavičky. Na protažení těla mi to úplně stačí, na to nepotřebuju ani benzín, ani obchod ani nic jiného.


3.3.2016 12:13:14
Profil
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Fajn ale mě zajímá cash flow
Ja si za WC zaplatím v benzínu, nebo přímo (např. OMW v Hrozenkově) vaši odpočívku kdo ?


3.3.2016 12:24:22
Profil
 

Příspěvky: 37
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Honey72, MPMP & žehož, souhlasím s vámi. Například při cestě do Itálie z Brna přes Rakousko zastavuji pouze na „Parkplatzech"ƒƒ (které jsou snad po 20 kilometrech), nebo ještě lépe na „Rastplatzech'',kde je špičková úroveň, jak údržby toalet, tak často i nějaký ten obchůdek kde se dá něco koupit, když je nouze. Takovéto klidnější parkoviště to mi naprosto vyhovuje a v ČR jich moc není, teda aspoň ne tam, kudy jezdím. Takže pokud se ŘSD vrátí ke koncepci malých odpočívek bez benzinky s výhledovými místy, stolky pro vlastní občerstvení a kouty pro děti budu velice rád. No a pokud chci při cestě přes Rakousko tankovat tak si z dálnice sjedu a často do 500 metrů od sjezdu se nějaká benzinka nachází. Myslím že pokud ŘSD může několikrát denně projíždět trasu dálnice tam a zpět, tak by se peníze na údržbu parkovišť také našly. :)

_________________
D52, D43 v původní trase!


3.3.2016 12:43:20
Profil
 

Příspěvky: 3367
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
Fajn ale mě zajímá cash flow
Ja si za WC zaplatím v benzínu, nebo přímo (např. OMW v Hrozenkově) vaši odpočívku kdo ?

Myslíš, že tu odpočívku se Slovnaftem před Prešovem provozuje celou Slovnaft? Platí sekání trávy, úklid parkoviště, vyváží popelnice, platí elektriku do veřejného osvětlení, natírá lavičky, udržuje dětské hřiště atd?
Na street view jsou záběry ještě bez pumpy: https://www.google.cz/maps/@49.0018233, ... 312!8i6656


3.3.2016 13:23:58
Profil
 

Příspěvky: 2111
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
dvs píše:
musklin píše:
Fajn ale mě zajímá cash flow
Ja si za WC zaplatím v benzínu, nebo přímo (např. OMW v Hrozenkově) vaši odpočívku kdo ?

Myslíš, že tu odpočívku se Slovnaftem před Prešovem provozuje celou Slovnaft? Platí sekání trávy, úklid parkoviště, vyváží popelnice, platí elektriku do veřejného osvětlení, natírá lavičky, udržuje dětské hřiště atd?
Na street view jsou záběry ještě bez pumpy: https://www.google.cz/maps/@49.0018233, ... 312!8i6656

Pokud neprovozuje, tak určitě platí nájem. Na příkladu pronájmu pár odpočívek z poslední doby je vidět, že to a tak lukrativní kšeft není.


3.3.2016 13:55:03
Profil
 

Příspěvky: 1102
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
...vaši odpočívku kdo?

Za patnáct stovek ročně bych pár hajzlíků klidně očekával (když už se od normálních silnic moc neliší kvalita vozovky, údržby nebo značení...).


3.3.2016 15:12:01
Profil
 

Příspěvky: 2194
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
Fajn ale mě zajímá cash flow
Ja si za WC zaplatím v benzínu, nebo přímo (např. OMW v Hrozenkově) vaši odpočívku kdo ?
To nevím, a kdo ji platí v AT nebo SLO? Jsou tam po max. 50km, někde i hustěji.


3.3.2016 15:20:02
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
Truck parky se nestaví, protože k tomu není ze strany ŘSD/MD snaha.

Jaká snaha? To (ne)staví soukromí investoři, víte co píšete?


3.3.2016 15:50:35
Profil
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
na rozdíl od některých přispěvatelů vždy vím co píši a navíc píšu relevantní info
a) odpočívadla by měly být vždy v projektu dálnice = adekvátně rozvrstvené dle km
b) stát / ŘSD tu není od toho aby na odpočívadle provozoval WC nebo prodával párek v rohlíku

uváděl jsem zde slovenský případ Štrba+Prešov - viz. níže - podstata je, že investor pouze staví na státem/NDS připraveném místě. Nebo podle vás jako příjde investor a řekne že 5 km za devíti křížema si postaví nové truck centrum?
Jestli je někdo náchylný na protahování a lze to skloubit s nějakým relevantním exitem, ať mu tam klidně dají ocelovou lavičku.
Ale bych z daní platil hajzl bábu to tedy fakt nemusím.
Navíc je to extrémní prasárna z hlediska ŘSD. Lidé na okruhu u Prahy si něchají změřit hluk a výjde jim překročení limitu. ŘSD nechá změřit, výjde o půl decibelu menší = žádná PHS se nestaví, normy neporušeny, nejsou peníze.
A peníze na odpočívadlo v Berouně, kde je kolem x benzinek jak je tady uváděno jsou ?

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/tr ... 42801.html
http://komercnespravy.pravda.sk/auto-mo ... -na-liter/


3.3.2016 16:21:18
Profil
 

Příspěvky: 1102
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
stát / ŘSD tu není od toho aby na odpočívadle provozoval WC

Proč ne? Platím si službu - dálnici (lehce přes 4 kč/den a cca 1-1,5 kč/km v dani z PHM, tak od toho očekávám nějakou úroveň; a chodit si na záchod na soukromou benzínku, když si tam nechci nic koupit mi je trapné. Ve vlaku je také wc zdarma (obdobná kombinace státem placené služby se spoluúčastí cestujících).


3.3.2016 17:23:45
Profil
 

Příspěvky: 2194
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
2musklin: co máš pořád s těma čerpačkama, které jsou nedaleko?
Já jsem tu psal o tom, že moje představa pauzy při dlouhém cestování je relativně klidné místo, kde občas auto přijede a občas odjede a nikoliv "megaparkoviště" s neustálým pohybem a (i když je to stále lepší a lepší) neustálým smradem - rozjezd prostě něco stojí.
Je to moje volba, nikomu ji nevnucuju, chceš-li odpočívat na "čerpačce" v benzínovém oparu, je to tvoje volba, já ti ji brát nebudu. Jen nechápu, proč ten přístup, který mi vyhovuje, v některých státech funguje a u nás nikoliv. To je celé.


3.3.2016 17:25:12
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
musklin píše:
na rozdíl od některých přispěvatelů vždy vím co píši a navíc píšu relevantní info
a) odpočívadla by měly být vždy v projektu dálnice = adekvátně rozvrstvené dle km

Ok, vysvětlím jak to funguje. ŘSD/MD má na starosti zajistit plochy na dálnici, jasné. Truckparky fungují ale jinak. To je záměr soukromého investora, který se musí objevit, musí to chtít, musí to zaplatit. Připojuje se většinou na silnici II. třídy a od ŘSD/MD potřebuje akorát souhlas, protože je (ne vždy) v ochraném pásmu dálnice (tudíž jeden nebo žádný papír, s kterým není problém) a ŘSD/MD mu dá na dálnici značku. Tudíž tady nic na ŘSD/MD již není, ti to již dříve vyřešili tím, že toto legislativně umožnili. Jiná věc je, že se takoví investoři narozdíl od Německa neobjevují. Už si rozumíme?


3.3.2016 17:42:19
Profil
 

Příspěvky: 2957
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
myslíš jako investoři, kteří koupí kus pole, nechají ho vyjmout z půdního fondu, zasíťovat, zasmluvnit údržbu a postavit tam truckcentrum ?
no tak to se zas tak nedivím, že tu nejsou

ale ono je to logické, z eurofondů stavíme golfová hřiště a zesplavňujeme vltavu do budějic....

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


4.3.2016 0:08:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2111
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
A z čeho by to truckcentrum vlastně žilo? Pokud zpoplatní vjezd tak tam nikdo nepojede, z PHM to taky není žádná výhra a oni kamioňáci toho moc na cestách neutratí, to více osobáky.


4.3.2016 9:39:27
Profil
Autor

Příspěvky: 2308
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Ano, všiml jsem si, že se neví o čem je tu řeč, tak jsem to popsal. Ale ano, tak to je a po Evropě to funguje.


4.3.2016 11:09:47
Profil
Autor

Příspěvky: 5259
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Truckpark je určitý placený nadstandard, kdy za standard lze považovat klasické dálniční odpočívky, které nabízejí jen základní rozsah služeb pro řidiče kamionů, který je v ceně placené za užívání dálnice. Samozřejmě, že ŘSD může nabízet určitě i služby nad rámec základu např. sprchy, ale hlídané stání už je mimo možnosti ŘSD, proto byl otevřen prostor pro komerční sféru. Jak se ale časem ukazuje, není tato část trhu pro investory zajímavá i přesto, že míst na síti je velký nedostatek.

Malá odpočívka je spíše pro řidiče osobních aut - převážně pak pro rodiny s dětmi, má umožnit relaxaci a odpočinek v klidnějším prostředí, bez zápachů z ČSPH nebo rychlého občerstvení.

Pokud by tento formát byl již překonaný, tak by těžko tyto odpočívky vznikaly i nadále v zahraničí a v případě Francie je i nadále budují koncesionáři, kteří primárně chtějí tvořit zisk.

Co se týče financování, tak odpočívka je součást dálnice, dálnice za kterou si každý uživatel platí a očekává služby - řidič osobního vozu chce natankovat, občerstvit se, dojít si na toalety či si zdřímnout, řidič nákladního vozu pak ještě potřebuje ze zákona v pravidelných intervalech odpočívat.
Toto všechno by měla nová koncepce pokrývat, tak aby si každý mohl vybrat a za své peníze tak dostal opravdu kvalitní službu.

V otázce hustoty odpočívek je pak třeba myslet i na to, že po dálnici cestují i lidé, pro které je i 10 km velká vzdálenost a mají často náhlou potřebu zastavit. Hustší síť odpočívek je celkově pro řidiče komfortnější, neboť nemusí myslet na to, že pokud na této odpočívce nezastaví, tak má dalších 50km smůlu.

EDIT: Přidal jsem anketu k malým odpočívkám.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


4.3.2016 16:16:56
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1756
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce
Hlavně je velkým omylem si myslet, že když jsme malá republika a dá se přejet za pár hodin, že nepotřebujeme tolik odpočívek. Jenže ty odpočívky přece nejsou jen pro české motoristy. Jsme křižovatkou Evropy. A ještě co se mi na malých odpočívkách líbí (zatím spíše jen v zahraničí), že se tam mohu procházet po nějaké stezce nebo chodníku a prohlížet si informační tabule kde jsem, dozvím se co je v okolí zajímavého apod. Už mnohokrát jsem díky tomu navštívil místo, o kterém jsem netušil. I obce a kraje v okolí by se proto měli angažovat a využít toho, aby auta oblastí jen neprojížděla. U benzínek tak akorát čtu billboardy a reklamy na olej.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


4.3.2016 19:17:20
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz