Dálniční odpočívky všeobecně
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Jede to po tazích, ale je to různé, dělá to více firem. Např. D4 již je, D5 letos ještě bude, D6 až 2021.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Na D11 jsou třeba Osice hotové už několik týdnů, ale IJ 18c na portálech zatím zůstávají stále původní.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Portály si na většině dálnic nechávají až na konec - asi kvůli složitějšímu DIO.
Na D1 u Ostravy už je taky hotovo.
Na D1 u Ostravy už je taky hotovo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Ty loga by byly určitě užitečné, i když u ná s je ten trh s provozovateli čsphm již značně pokřiven. Je už jen pár značek, které se v ideálním případě střídají. Jsou už ale situace, kdy různým skupováním je už několik pump stejné značky za sebou (např. kolem Brna OMV, u Vyškova MOL atd atp.), což není ideální a má to vliv i na kvalitu služeb. Martine, a jak je to s výběrkama na provozovatele u nových úseků? Je tam nějaká podmínka, že se nemůže za sebou opakovat stejný provozovatel? Nebo se třeba vůbec neřeší, že třeba všechny VŘ na pumpy u budoucí D35 z Hradce do Mohelnice (pokud se vůbec nějaké podaří prosadit) vyhraje třeba Shell? Díky předem za info...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Tohle omezení tam není, obecně firmy nechtějí mít dvě provozovny za sebou. To co dnes je vzniklo historicky.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
A proč to ty firmy nechtějí?Martin z Ostravy píše:Tohle omezení tam není, obecně firmy nechtějí mít dvě provozovny za sebou. To co dnes je vzniklo historicky.
Bojí se antimonopolního úřadu?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Nemyslím si, že pokud by společnost měla své benzínky na dvou odpočívkách za sebou, že by si tím zvýšila šanci na větší odběry paliva. Málokdo je dnes na dálnici tak zoufalý, aby dojel jen k nejbližší čerpačce. Možná v Německu, kde jsou benzínky po padesáti kilometrech. Ale řidiči si dnes benzínky spíš vybírají a proto mě štve, že tam nejsou ta loga
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Honey, přesně jak říkáš, taky raději tankuji na "svých" benzínkách ač nemám žádnou slevovou kartu ani kartu výhod.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Přesně tak. Stejně tak stravovací zařízení, je lepší vědět 2 km dopředu, co tam je, než pak blbnout a připojovat se na poslední chvíli až když uvidím, co tam je/není. Samozřejmě dá se na odpočívku vjet a rozhodnout se potom, ale považuji to za zbytečné zdržování, když to lze vyřešit jednoduchou dodatkovou značkou. Jak tohle může někdo považovat na MD za reklamu to nepochopím nikdy .. ale že tam někteří lidé mají zvrácené názory na kde co, už jsem si zvykl. Jde jen o to pořád na ně tlačit a dříve nebo později se to určitě podaří. Tipl bych si, že to budou spíše starší ročníky a postupné omlazení lidí by tomu mohlo napomoci.Honey72 píše:Nemyslím si, že pokud by společnost měla své benzínky na dvou odpočívkách za sebou, že by si tím zvýšila šanci na větší odběry paliva. Málokdo je dnes na dálnici tak zoufalý, aby dojel jen k nejbližší čerpačce. Možná v Německu, kde jsou benzínky po padesáti kilometrech. Ale řidiči si dnes benzínky spíš vybírají a proto mě štve, že tam nejsou ta loga
Kot: přesně.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
To ještě u nás jsou všechny odpočívky těsně u dálnice, takže na ně člověk většinou vidí. Ale v cizině bývají odpočívky často jen kombinovaně na jedné straně či někde schované za kopcem, takže bez loga nebo vysokého poutače nemáte šanci poznat, co vás čeká. A není nic otravnějšího, než sjet, prokličkovat se odpočívkou, nějakou dlouhou vracečkou se zase napojit na dálnici a ztratit spousty času a nervů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Tak z logiky věci, na co mít pro stejný okruh zákazníků dvě prodejny? Které navíc musím za draho postavit a provozovat. Většina čerpaček na dálnici míří na firemní zákazníky, pro jejich pokrytí stačí jedna pořádná pumpa na 100km.davidb píše:A proč to ty firmy nechtějí?Martin z Ostravy píše:Tohle omezení tam není, obecně firmy nechtějí mít dvě provozovny za sebou. To co dnes je vzniklo historicky.
Bojí se antimonopolního úřadu?
Antimonopolní úřad v tom nehraje roli.
Jediná možnost, že by někdo chtěl dvě za sebou je, že sice jsou na jednom tahu, ale v delším mezi úseku jsou významná křížení, po kterých přijedou zákaznicí rozdílní od těch, kteří mohli zastavit na předchozí čerpačce.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
z logiky řádného a odpovědného hospodáře bych to dělal tak, že si firma umístí logo na svou dodanou značku, která samozřejmě odpovídá provedení uvedenému v zákoně.
ale to bychom nesměli být v čechách....
ale to bychom nesměli být v čechách....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Tak to ale mělo být, nicméně značku se nepodařilo legislativně povolit - neboť dle MV na dálniční značení nepatří reklama, za kterou MV loga považuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Hlavně že se do konce nepodařilo dotáhnout bilboardy...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Takže místo malého vkusně umístěného loga si musíme číst nevkusné poutače na nadjezdech a před každou odpočívkou pátrat, jestli to avizované KFC má být tady nebo ještě dál.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Jel jsem teď do PL a všiml si odpočívky Rowieň https://mapy.cz/s/gopenurocu
Ta by u nás, dle platné legislativy, postavit nešla, že?
Protože je blízko MÚK. Chápu to dobře.
Ta by u nás, dle platné legislativy, postavit nešla, že?
Protože je blízko MÚK. Chápu to dobře.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Šla, protože není napojena přímo na hlavní trasu a je s křižovatkou spojena kolektorem. Takto bude např. po dostavbě MÚK Beranka na D11 připojena i tamější odpočívka: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/511 ... eranka.pdf
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Díky.
Ale moc se jich tak nebuduje, ne?
Ale moc se jich tak nebuduje, ne?
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Moc se jich nebuduje, spíš bych řekl, že se tohohle řešení využívá pouze tam, kde už odpočívka stojí a 1)dodělává se dálnice z původní silnice, nebo 2) přistavuje se nová MÚK. ŘSD preferuje oddělené odpočívky, na D11 to vypadá dobře, ale taková D35 se nejspíš bez podobného řešení (kromě jiných) neobejde.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Vyhláška č. 104/1997 Sb., říká, že se odpočívky nebudují v prostoru křižovatek, takže ani napojené na kolektory. U nás by to teď na novostavbě nešlo. Pár příkladů z historie ale máme, např. D5 Počaply, D5 Rozvadov, D1 Průhonice a do budoucna i D11 Beranka - tam bude postup opačný, musí se tam postavit křižovatka a bude se na to udělovat výjimka SÚ ze zákazu.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Když jsme u toho, na té D11 to ale vše splňuje, ne? Já vím, slovíčkaření, ale já v tom čtu "odpočívka se nebuduje v prostoru křižovatky", ale o "křižovatka se nebuduje v prostoru odpočívky" se tam nic nepíše, ne?mapman píše:..., že se odpočívky nebudují v prostoru křižovatek, takže ani napojené na kolektory...
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Ano, to je opravdu slovíčkaření, Vojto Ale v principu ano. Je samozřejmě otázkou, jestli je to správně, protože třeba v Maďarsku jsou odpočívky spojené s křižovatkami úplně běžné. Já bych se zatím stále klonil k tomu, že odpočívky se mají budovat ve volné trase a v blízkosti křižovatek mimo hlavní trasu se mají situovat soukromé truckparky/autohofy.
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
To určitě souhlas, jenže když máme podmínky, že mezi přídatnými pruhy musí být min. 2 km, pak se na třeba D35 budou těžko budovat odpočívky, když je na celé trase pouze pár míst, které to do písmene splňují a současně jsou na alespoň relativní rovině, rozumné vzdálenosti od zástavby a v nějaké odpovídající vzdálenosti od další odpočívky. Když jsou tam některé křižovatky od sebe 4 km, tak se tam odpočívky opravdu špatně umisťují .. A to radši nemluvím o žádoucí preferenci méně úrodných ploch než je 1.třída. Každopádně nějaký truckpark by mohl do budoucna vzniknout připojený na OK (nebo II/635) v MÚK Plotšitě. Sloužil by 2 dálnicím naráz.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Hlavní problém s umístěním odpočívek je nesouhlas obcí a ten bude i v případě té u/v MÚK. Prostě odpočívky nechtějí - tečka.
MÚK Beránka by neměla vzniknout, ale politické nebo jaké tlaky jsou silnější. Nakonec beztak nevznikne.
Truckparky nejsou extra výdělečná činnost, pokud mají splňovat všechny parametry a opravdu dnes už legálně nejde vysypat na louku štěrk, dám tam jednu lampu, jednu toiku a inkasovat, jak si to někteří představují.
MÚK Beránka by neměla vzniknout, ale politické nebo jaké tlaky jsou silnější. Nakonec beztak nevznikne.
Truckparky nejsou extra výdělečná činnost, pokud mají splňovat všechny parametry a opravdu dnes už legálně nejde vysypat na louku štěrk, dám tam jednu lampu, jednu toiku a inkasovat, jak si to někteří představují.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Ne každá lokalita bude pro truckpark rentabilní, ale třeba ten v Ostrovačicích je, co vím, hodně výdělečný, s kvalitními službami a plní svůj účel jak má.