Stránka 1 z 15

Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 2.1.2016 10:59:28
od Vitapb
Lenny píše:Například, usnesením dozorčí rady SFDI může dojít k přesunům částek mezi jednotlivými akcemi, což se v praxi děje. Anebo Bureš najde těch 90 miliard za zlepšení výběru DPH díky EET a přihodí něco na dopravu :lol:

Pumpa je napojena na SO134 Místní komunikace k ČS PHM, a ta je napojena na I/19.
Díky za odpověď. Proč to tedy takhle jistě uvádějí v letáku, když to vůbec jisté není? :kladivo: Když vybrali nejvíc na mýtu v historii, tak by mohli pustit chlupa a začít to tam kopat :mrgreen: http://www.novinky.cz/ekonomika/390658- ... iardy.html

Jinak byl by problém s napojením pumpy přímo na těleso dálnice? Už teď ta pumpa vypadá dost nevyužitě a o pár kilometrů dál v úseku Čimelice - Mirotice má podle letáku stát nová odpočívka, která určitě bude napojená přímo na dálnici a bude stát fůru peněz..

Re: Zahájení staveb D+R a "I" v roce 2016

Napsal: 2.1.2016 18:35:41
od MickeyMouse
Navic je ta komunikace podle letaku opravdu jen k pumpe a k motorestu. Doprovodna komunikace II/604 ma vest po druhe strane D4.
Proc je ta pumpa nevyuzita netusim, ale je pravda, ze asi OMV o prar km driv u Chrastic je na tom lip. Asi lepsi sluzby... nebo jen cistsi zachodky?!

Re: Zahájení staveb D+R a "I" v roce 2016

Napsal: 2.1.2016 18:57:48
od Vitapb
Já osobně na Slovnaftu netankuju a ten OMV mi i na ostatní služby přijde sympatičtější, ale ty dvě fauky (Chraštice a Zalužany) ty budou odstřihlý a nedokážu si představit, že by se tak daleko od dálnice nebo nějaký důležitější komunikace uživily. Přijde mi to jako hrozný mrhání penězma, Slovnaft se slušnym odpočívadlem napojí na úplně bezvýznamnou obslužnou komunikaci, tím ho vpodstatě odrovnaj a o pár kilometrů dál budou budovat novou odpočívku.. :( Navíc tam pravděpodobně ČS nebude, jen odpočívka.. A oproti tomu slovnaftu bude ta nová odpočívka v tak blbym místě, že bude obsluhovat pouze jeden směr, kdežto Slovnaft by díky křižovatce mohl obsloužit oba.

Re: Zahájení staveb D+R a "I" v roce 2016

Napsal: 3.1.2016 10:23:00
od mapman
Milý Víťo, to není mrhání penězma, to je normální podnikatelský riziko. Pumpy si postavili soukromníci sami a musí se umět vypořádat i s novou dálnicí. Zrovna ten Slovnaft by problémy mít neměl, hlavně pokud se tam služby rozšíří - je přímo napojený na křižovatku dálnice se silnicí I. třídy - na dálnici přímo být napojený prostě nemůže. V Německu je naprosto běžné, že dálniční pumpy jsou 30-50 km od sebe ale na každé druhé křižovatce člověk může sjet k jiným soukromým pumpám případně do velkých objektů tzv Autohofů. Tenhle systém může klidně fungovat i u nás. Ale v tomhle tématu jsme už off-topic.

Re: Zahájení staveb D+R a "I" v roce 2016

Napsal: 3.1.2016 18:00:53
od Vitapb
mapman píše:Milý Víťo, to není mrhání penězma, to je normální podnikatelský riziko. Pumpy si postavili soukromníci sami a musí se umět vypořádat i s novou dálnicí. Zrovna ten Slovnaft by problémy mít neměl, hlavně pokud se tam služby rozšíří - je přímo napojený na křižovatku dálnice se silnicí I. třídy - na dálnici přímo být napojený prostě nemůže. V Německu je naprosto běžné, že dálniční pumpy jsou 30-50 km od sebe ale na každé druhé křižovatce člověk může sjet k jiným soukromým pumpám případně do velkých objektů tzv Autohofů. Tenhle systém může klidně fungovat i u nás. Ale v tomhle tématu jsme už off-topic.
Milý mapomuži, mrhání penězma to je vzhledem k tomu, že ŘSD má v letáku novou odpočívku o pár kilometrů dál, kterou by muselo za naše postavit a provozovat. To už podnikatelský riziko neni, to platíme všichni. Navíc by neměla napojení na druhý směr. U téhle pumpy si myslím, že je odpočívka dostatečná. A proč být na dálnici napojena nemůže a ostatní pumpy ano? Napadá mě jedině nesoulad s normami vzhledem k blízkému sjezdu. Ano je to už off-topic, mělo by to být u odpočívek.

Re: Nová koncepce dálničních odpočívek

Napsal: 3.1.2016 18:32:46
od Mike
Vitapb píše:
mapman píše:Milý Víťo, to není mrhání penězma, to je normální podnikatelský riziko. Pumpy si postavili soukromníci sami a musí se umět vypořádat i s novou dálnicí. Zrovna ten Slovnaft by problémy mít neměl, hlavně pokud se tam služby rozšíří - je přímo napojený na křižovatku dálnice se silnicí I. třídy - na dálnici přímo být napojený prostě nemůže. V Německu je naprosto běžné, že dálniční pumpy jsou 30-50 km od sebe ale na každé druhé křižovatce člověk může sjet k jiným soukromým pumpám případně do velkých objektů tzv Autohofů. Tenhle systém může klidně fungovat i u nás. Ale v tomhle tématu jsme už off-topic.
Milý mapomuži, mrhání penězma to je vzhledem k tomu, že ŘSD má v letáku novou odpočívku o pár kilometrů dál, kterou by muselo za naše postavit a provozovat. To už podnikatelský riziko neni, to platíme všichni. Navíc by neměla napojení na druhý směr. U téhle pumpy si myslím, že je odpočívka dostatečná. A proč být na dálnici napojena nemůže a ostatní pumpy ano? Napadá mě jedině nesoulad s normami vzhledem k blízkému sjezdu. Ano je to už off-topic, mělo by to být u odpočívek.
podnikatelský riziko začíná a končí úředníkem
takže když má podnikatel správného úředníka, dopadne to jako u Tábora
tady jej Slovnaft zřejmě neměl
"bude líp"

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 26.3.2016 18:49:29
od Lenny
Kvůli čemu jsou na odpočívce Mankovice vpravo mobilní záchody?

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 27.3.2016 1:19:10
od Martin z Ostravy
Kvůli zpoplatněným záchodům na ČSPH, řidiči NA ně tak nechodí a znečišťují odpočívku.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 29.3.2016 8:16:39
od Kubajsu
Nevyšlo by třeba levněji přispět na úklid ČSPH? A nebo četník a drobný "poplatek" za znečisťování okolí. Tohle mi přijde krapet Kocourkovské...

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 29.3.2016 8:46:00
od dvs
Jedna budka mobilních záchodků je i na odpočívce D11 Vrbová Lhota ve směru na Hradec a tam zatím nevybírají ani na pumpě ani u McDonald's. Je pravda, že stojí až na druhé straně skoro u výjezdu.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 7.4.2016 22:33:30
od Martin z Ostravy
Řidiči NA jsou líní dojít na ČSPH nebo do McD a znečišťují okolí. Za záchody je ochotna platit jen malá část řidičů a vzhledem k tomu, že zatím neexistuje alternativa v podobě odpočívek alá Asfinag je zpoplatnění záchodů na ČSPH či v motorestech nevhodné. Protože se tak ale někde již stalo, tak bylo přijato opatření v podobě mobilních toalet.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 8.4.2016 7:17:41
od Kubajsu
Martin z Ostravy píše:Řidiči NA jsou líní dojít na ČSPH nebo do McD a znečišťují okolí.
A kvůli tomu se jim my všichni máme platit záchod? Tohle mi zrovna přijde jako případ, kdy by represe měla smysl... V obýváku si taky nikdo z nich ne..re, jenom proto, že by byl líný si zajít na záchod.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 8.4.2016 7:24:05
od Sosa
Kubajsu píše:V obýváku si taky nikdo z nich ne..re, jenom proto, že by byl líný si zajít na záchod.
U některých by mě to ani nepřekvapilo.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 8.4.2016 8:56:52
od Martin z Ostravy
Kubajsu píše:
Martin z Ostravy píše:Řidiči NA jsou líní dojít na ČSPH nebo do McD a znečišťují okolí.
A kvůli tomu se jim my všichni máme platit záchod? Tohle mi zrovna přijde jako případ, kdy by represe měla smysl... V obýváku si taky nikdo z nich ne..re, jenom proto, že by byl líný si zajít na záchod.
Tak oni co vím za dálnici taky platí a ne zrovna málo, služby které za to dostávají tomu určitě neodpovídají. Nedostávají ani tu základní a to možnost legálně zaparkovat.
O tom, že jsou někteří prasata není pochyb, ale je možné, že to že nejdou na čerpačku má i více důvodu - strach z vykradení kamionu, představa, že jsou všechny čerpačky placené.
Nemyslím si, že zrovna těchto pár záchodů navíc je něco, co by mělo daňového poplatníka pobuřovat.
A představa, že je tam někdo bude represivně vychovávat je podle mě lichá, PČR toto neumí na dálnici, natož na odpočívce a nutit někoho jít na placený záchod, no nevím.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 8.4.2016 10:01:47
od Kubajsu
Placený záchody jsem psal výš - určitě by vyšlo levněji přispívat benzínce na úklid, než vyvážet mobilní hajzlíky (nehledě na určitou "kulturu" odpočívek).
Placení za dálnici je otázka spíš politická; pořád platí míň, než za železnici...
A proč by se neměli vychovávat, když to zjevně zanedbali rodiče? Když jich pár dostane, klidně symbolickou, pokutu za znečišťování (a třeba taky za vyhazování bordelu rovnou z okna), už si to mezi sebou řeknou, toho bych se nebál...

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 8.4.2016 11:16:10
od Martin z Ostravy
Přispívat benzínce na úklid je složitá věc, šlo by formou snížení nájmu, ale ač to zní jednoduše tak je to v rovině byrokratů snad nemožná.
Neříkám, že nevychovávat, ale jen, že nevím kdo to bude dělat. To vyhazování PETek s močí je humus největší.
K odkazu na kulturu odpočívek - dávám ke zvážení co je z tohoto hlediska lepší, zda slušná toika nebo močí čpící a lejny pokrytá odpočívka. Schválně se zajeď na tu Vrbovou Lhotu podívat, jestli si tam ještě nebyl.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 11.4.2016 8:49:37
od Sosa
I pro normálního člověka stojí nájem 600 na týden, tj. 2400 měsíc (pokud si dobře pamatuji). Při větším objemu a dlouhodobém pronájmu jsou slevy. Takže těch pár budek není zase až tak velká suma. Úklid nepořádku stojí víc. I vybírání pokut bude stát více.

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 11.4.2016 9:29:46
od Kubajsu
Dobře no, asi by se tam nějaká logika najít dala... Jen mi prostě přijde nesmyslné dávat někam mobilní záchody, když jsou pár kroků vedle normální. Stejně tak mi vadí obecně lidé, kteří dělají bordel po okolí, protože "to není jejich". Třeba příkopy u silnic jsou plné petek a obalů od Mcdonalda a dalšího... To je takový problém tyhle věci vyhodit až u nějaké popelnice a ne rovnou z okýnka? No nic, to tady stejně nevyřeším ;)

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 12.4.2016 22:23:37
od Mike
to je ten pokrok od 90tých let
tehdy bylo vše státní, odpočívky s ČS se privatizovaly a ty ostatní se pomalu uzavíraly, protože nebylo kdo by je udržoval
a nyní se vracíme do výchozího bodu, kdy stát jako vlastník konečně uznal, že když je to jeho, měl by to udržovat
bohužel ty odpočívky s funkční ČS a tedy i toaletami, se mu už nikdy nevrátí

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 30.5.2016 8:01:48
od pazve
z webu rsd.cz:

Nejbližší chystané akce z hlediska odpočívek

- Letos v dubnu byla provizorně zprovozněna oboustranná odpočívka D1 Křenovice v km 249,0. Je zde nových 48 míst pro nákladní automobily, sociální zázemí je zajištěno mobilními WC.

- V letošním roce proběhne soutěž na vybavení oboustranné odpočívky D55 Kurovice v km 21,1. Předpoklad zprovoznění je přelom letošního roku, v závislosti na průběhu tendru na provozovatele toalet (ten je již zahájen).

- V roce 2017 bude zahájeno rozšíření odpočívky D8 Siřejovice vpravo v km 43,8, přibude 37 míst pro nákladní automobily.

- ŘSD plánuje v nejbližších letech rekonstrukci vybraných malých odpočívek na dálnici D1 a D5. Na odpočívkách bude toaleta, odpočívky budou bez nájemce.

- V přípravě jsou rozšíření odpočívek na D1 a D2, tak aby se snížil nedostatek parkovacích míst pro kamiony.

- V plánu je dostavba odpočívek na vybrané hotové dálnice D1, D3, D8, D11.



Publikováno: 26. May 2016

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 20.9.2016 21:49:49
od zesp
- V letošním roce proběhne soutěž na vybavení oboustranné odpočívky D55 Kurovice v km 21,1. Předpoklad zprovoznění je přelom letošního roku, v závislosti na průběhu tendru na provozovatele toalet (ten je již zahájen).


Nevíte někdo, v jaké je to fázi? Dnes jsem tam jel a je tam ticho po pěšině... Ale chápu, že přelom roku je ještě daleko...

Re: Dálniční odpočívky všeobecně

Napsal: 20.9.2016 21:55:07
od Martin z Ostravy
Chystá se provizorní zprovoznění, ještě letos.
Soutěž na vybavení odpočívek by měla být vypsána v říjnu.
Takže pokud vše dobře poběží, příští léto bude odpočívka v plném provozu.

Dálniční odpočívky - nová koncepce

Napsal: 3.10.2016 22:41:01
od pasky
Nad absencí odpočívek na D0 už jsem se také pozastavoval. Jaká byla motivace odpočívky vynechat? Neplánují se ani na zbývajících úsecích?

Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce

Napsal: 3.10.2016 22:53:53
od Martin z Ostravy
Hlavním argumentem bylo, že z hlediska blízkosti MÚK, velkého počtu mostů,tunelů a vysokých intenzit toto není vhodné.
Další důvodem byla snaha zabránit zaplevelení okruhu čerpačkami a přímým napojením různých komerčních areálů, neboť okruh se původně stavěl jako silnice první třídy a tedy na něj šlo napojit řádově více věcí než na dálnici.
Na 511 se nic neplánuje a asi ani nebude. 518-520 taky ne, určitě se to ale bude prověřovat neboť příprava je ještě na začátku.
Možná se něco doplní na stávající okruh.

Re: Dálniční odpočívky - nová koncepce

Napsal: 4.10.2016 7:31:45
od Bobek
Však proto se plánovaly velké odpočívky před okruhem, ne? D5 Rudná, D8 Klíčany, D11 Počernice, D1 Újezd (ehm). Jiná věc je, že ta kapacita poněkud stagnuje.