Dálniční odpočívky všeobecně
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Byly někdy v minulosti myšlenky na to, že by nějaké odpočívky dodatečně stavěl soukromý sektor ? Myslím jako kompletně se vším všudy.
Že by se ty nejvíce "zablokované" ale zároveň hodně potřebné zadaly soukromníkovi. Kdyžtak i jako PPP, ovšem tím větším včetně vypapírování. Ten by tudíž jel přípravu od začátku a záměr by byl na odpočívku včetně přídatných pruhů na dálnici apod. Zadání by bylo jednoduché>postav oboustrannou odpočívku s těmi a těmi kapacitami v rozmezí toho a toho km dálnice.
Otázkou je, jestli by se vůbec někdo přihlásil samozřejmě. Jen by mě zajímalo, jestli tu byly někdy podobné úvahy ? Když vidím, jak vpohodě rostou kolem dálnic a u obcí haly, mohly by odpočívky. Soukromník by navíc mohl platit procenta obci, což ŘSD nemůže.
Že by se ty nejvíce "zablokované" ale zároveň hodně potřebné zadaly soukromníkovi. Kdyžtak i jako PPP, ovšem tím větším včetně vypapírování. Ten by tudíž jel přípravu od začátku a záměr by byl na odpočívku včetně přídatných pruhů na dálnici apod. Zadání by bylo jednoduché>postav oboustrannou odpočívku s těmi a těmi kapacitami v rozmezí toho a toho km dálnice.
Otázkou je, jestli by se vůbec někdo přihlásil samozřejmě. Jen by mě zajímalo, jestli tu byly někdy podobné úvahy ? Když vidím, jak vpohodě rostou kolem dálnic a u obcí haly, mohly by odpočívky. Soukromník by navíc mohl platit procenta obci, což ŘSD nemůže.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Opravy odpočívek v Jihomoravském kraji a příprava jejich rozšíření
Bře 9, 2022 | Aktuality pro Jihomoravský kraj
V letošní stavební sezóně chystáme opravu odpočívky Lanžhot na dálnici D2. Současně připravujeme rozšíření odpočívky Zeleňák na D2 u Velkých Němčic, odpočívky Vyškov na D1 a také navýšení počtu parkovacích míst na pravé odpočívce u Brněnských Ivanovic na dálnici D1. V přípravě máme také stavby nových odpočívek s cílem navýšení parkovací kapacity.
Odpočívky Lanžhot na D2
Letos plánujeme zahájit opravu povrchu odpočívky Lanžhot (vpravo směr Bratislava) na dálnici D2. O termínu zahájení prací budeme řidiče včas informovat. Připravujeme také přestavbu protější levé odpočívky ve směru na Brno (km 56). Jedná se o navýšení kapacity parkovacích míst, zejména pro kamiony. Aktuálně jsme zahájili práce na dokumentaci pro společné povolení stavby (DUSP). Zahájení stavebních prací na levé odpočívce předpokládáme v roce 2025.
Odpočívky Zeleňák na D2 u Velkých Němčic
Připravujeme rozšíření stávající odpočívky Zeleňák (vpravo i vlevo) na dálnici D2 (km 17) u Velkých Němčic z důvodu navýšení parkovací kapacity. Na stavbu již bylo vydáno územní rozhodnutí, současně dokončujeme DSP a letos chceme zažádat o stavební povolení.
Odpočívky Vyškov na D1
Na stávající levé odpočívce Vyškov na dálnici D1 (km 227) směrem na Brno jsme v loňském roce postavili gabionovou zeď. Nyní připravujeme její rozšíření. Dokončuje se zpracování DUSP a letos chceme zažádat o společné územní rozhodnutí a stavební povolení.
Naproti, ve směru na Olomouc/Kroměříž, nyní připravujeme stavbu nové odpočívky Vyškov (vpravo, km 227). Dokončuje se zpracování DUSP a letos chceme zažádat o společné územní rozhodnutí a stavební povolení. Stavba této nové odpočívky i rozšíření stávající by mohlo začít na konci roku 2024 (předpoklad).
Odpočívka Brněnské Ivanovice (před sjezdem na Slatinu) na D1
Na stávající pravé odpočívce Brněnské Ivanovice (ČSPH ÖMV) na dálnici D1 (km 198) směrem na Olomouc plánujeme její rozšíření z důvodu navýšení počtu parkovacích míst. Máme zpracovanou studii a Záměr projektu, který nyní čeká na schválení centrální komise Ministerstva dopravy ČR. Naproti této odpočívky (vlevo) směrem na Prahu připravujeme stavbu nové odpočívky. Aktuálně se zpracovává studie. Následovat bude zpracování Záměru projektu a schvalovací proces u MD. Vlastní přípravu stavby odpočívky Brněnské Ivanovice vlevo i vpravo je možné zahájit až po schválení centrální komise MD ČR.
https://kraje.rsd.cz/jihomoravsky/oprav ... rozsireni/
Bře 9, 2022 | Aktuality pro Jihomoravský kraj
V letošní stavební sezóně chystáme opravu odpočívky Lanžhot na dálnici D2. Současně připravujeme rozšíření odpočívky Zeleňák na D2 u Velkých Němčic, odpočívky Vyškov na D1 a také navýšení počtu parkovacích míst na pravé odpočívce u Brněnských Ivanovic na dálnici D1. V přípravě máme také stavby nových odpočívek s cílem navýšení parkovací kapacity.
Odpočívky Lanžhot na D2
Letos plánujeme zahájit opravu povrchu odpočívky Lanžhot (vpravo směr Bratislava) na dálnici D2. O termínu zahájení prací budeme řidiče včas informovat. Připravujeme také přestavbu protější levé odpočívky ve směru na Brno (km 56). Jedná se o navýšení kapacity parkovacích míst, zejména pro kamiony. Aktuálně jsme zahájili práce na dokumentaci pro společné povolení stavby (DUSP). Zahájení stavebních prací na levé odpočívce předpokládáme v roce 2025.
Odpočívky Zeleňák na D2 u Velkých Němčic
Připravujeme rozšíření stávající odpočívky Zeleňák (vpravo i vlevo) na dálnici D2 (km 17) u Velkých Němčic z důvodu navýšení parkovací kapacity. Na stavbu již bylo vydáno územní rozhodnutí, současně dokončujeme DSP a letos chceme zažádat o stavební povolení.
Odpočívky Vyškov na D1
Na stávající levé odpočívce Vyškov na dálnici D1 (km 227) směrem na Brno jsme v loňském roce postavili gabionovou zeď. Nyní připravujeme její rozšíření. Dokončuje se zpracování DUSP a letos chceme zažádat o společné územní rozhodnutí a stavební povolení.
Naproti, ve směru na Olomouc/Kroměříž, nyní připravujeme stavbu nové odpočívky Vyškov (vpravo, km 227). Dokončuje se zpracování DUSP a letos chceme zažádat o společné územní rozhodnutí a stavební povolení. Stavba této nové odpočívky i rozšíření stávající by mohlo začít na konci roku 2024 (předpoklad).
Odpočívka Brněnské Ivanovice (před sjezdem na Slatinu) na D1
Na stávající pravé odpočívce Brněnské Ivanovice (ČSPH ÖMV) na dálnici D1 (km 198) směrem na Olomouc plánujeme její rozšíření z důvodu navýšení počtu parkovacích míst. Máme zpracovanou studii a Záměr projektu, který nyní čeká na schválení centrální komise Ministerstva dopravy ČR. Naproti této odpočívky (vlevo) směrem na Prahu připravujeme stavbu nové odpočívky. Aktuálně se zpracovává studie. Následovat bude zpracování Záměru projektu a schvalovací proces u MD. Vlastní přípravu stavby odpočívky Brněnské Ivanovice vlevo i vpravo je možné zahájit až po schválení centrální komise MD ČR.
https://kraje.rsd.cz/jihomoravsky/oprav ... rozsireni/
Re: D35 obecně + aktuální stav
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p266703
Situaci na místě neznám.... ale mám obecný dotaz k napojení na dálnici....
... když je na dálnici nějáké parkoviště (motorest, benzinka atd...) proč k němu třeba kolmo nelze přivést místní komunikaci co jej spojí na nejbližší III třídu a tím blízkou obec se 100 obyvateli?
toto řešení by bezpečnost dálnic neohrozilo, stejně na tom parkovišti se jede krokem..
zaměstnanci motorestu by měli blíž do práce a domů a těch pár místních by ocenilo že v jednom směru nemusí jet přes další vesnice k sjezdu, alespoň pro jeden směr
a případný průjezd jednoho NA za měsíc by to parkoviště určitě také uneslo....
vím o pár případech vč. D1 kdy tam nějáké spojky typu polňaček byly, později je osadili zákazem vjezdu a nakonec na ně dali závoru a při nejlepší vůli mně nenapadá žádný rozumný důvod....
Situaci na místě neznám.... ale mám obecný dotaz k napojení na dálnici....
... když je na dálnici nějáké parkoviště (motorest, benzinka atd...) proč k němu třeba kolmo nelze přivést místní komunikaci co jej spojí na nejbližší III třídu a tím blízkou obec se 100 obyvateli?
toto řešení by bezpečnost dálnic neohrozilo, stejně na tom parkovišti se jede krokem..
zaměstnanci motorestu by měli blíž do práce a domů a těch pár místních by ocenilo že v jednom směru nemusí jet přes další vesnice k sjezdu, alespoň pro jeden směr
a případný průjezd jednoho NA za měsíc by to parkoviště určitě také uneslo....
vím o pár případech vč. D1 kdy tam nějáké spojky typu polňaček byly, později je osadili zákazem vjezdu a nakonec na ně dali závoru a při nejlepší vůli mně nenapadá žádný rozumný důvod....
Re: D35 obecně + aktuální stav
Není problém dovést k odpočívce nějakou místňačku, ale nesmí být napojená na odpočívku, resp. nesmí být možné se přes tuto komunikaci dostat na dálnici, případně tam musí být uzamykatelná brána, která neumožní nájezd na dálnici pro veřenost. Zakazuje to zákon a je to tak správně. Dálnice mají být i dle Vídeňské úmluvy přístupné jen z mimoúrovňových křižovatek a ne přes nějaké místňačky.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Kolikrát je tam oddělující plot i kvůli zvěři, kterou by lákaly odpadky z občerstvení a pak by pobíhala po dálnici. Někde v cizině jsem i viděl, že za plotem odpočívky vyrostly další služby a dalo se k nim projít brankou. Třeba domácí klobásy, motel, dokonce i tržnice. Samozřejmě to nebylo v zemích, kde by nájemce odpočívky nebyl šťastný, kdyby měl za volně průchozím plotem konkurenci
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 obecně + aktuální stav
Třeba v Osicích se místní chlubí tím, že mají McDoš přímo v obci
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 obecně + aktuální stav
Mě na tomhle stavu ani tak neštve to, že nelze sjet z dálnice, to celkem chápu. A jsem rád, že je snaha to řešit systémově, ne na základě různých precedentů z 90. let... Spíš mi vadí, že nikoho nenapadne, že ne každý tam přijede pracovat po dálnici, a tudíž že by to chtělo i nějaká parkovací místa pro obsluhu ČS mimo samotnou odpočívku. Tahle auta https://mapy.cz/s/rakopojava, to není žádné click & collect, to jsou převážně lidi, co tam jsou v práci.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Tak ať majitel ČS, restaurace nebo občerstvení vykoupí kus pole a postaví svým zaměstnancům soukromé parkoviště.michal píše:Mě na tomhle stavu ani tak neštve to, že nelze sjet z dálnice, to celkem chápu. A jsem rád, že je snaha to řešit systémově, ne na základě různých precedentů z 90. let... Spíš mi vadí, že nikoho nenapadne, že ne každý tam přijede pracovat po dálnici, a tudíž že by to chtělo i nějaká parkovací místa pro obsluhu ČS mimo samotnou odpočívku. Tahle auta https://mapy.cz/s/rakopojava, to není žádné click & collect, to jsou převážně lidi, co tam jsou v práci.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Je otázka, zda to vůbec umožňuje plán obce...
Re: D35 obecně + aktuální stav
U nově budovaných odpočívek v majetku ŘSD bych to viděl jako základní infrastrukturu k odpočívce. Protože tohle jsou negativní věci, které můžou bránit výstavbě nových odpočívek.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Tak to jednoznačný souhlas michale.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Takže zaměstnanci letiště budou mít svá parkoviště za plotem, raději několik, podél plotu Ruzyně, aby to celé nemuseli objíždět? Chápu, jak to myslíš, neboj. A teď si představ takové odpočívky na dálnicích v Itálii s mýtným, kde jsou sjezdy extra daleko od sebe. Zaměstnanci musí denně najet desítky km, i když bydlí o vesnici vedle.
Ano, pokud vede kolem odpočívky komunikace, tak proč to nevyužít jako u těch Osic? Avšak většinou ty cesty někomu patří a mohl by se rozšířit nešvar, že kamioňák z nedaleké vsi bude nechávat svůj koráb na odpočívce nebo tu začne načerno zastavovat autobus .-)
A na této fotce je přesně vidět další nešvar. A pak se řidiči diví, kde se vzal na dálnici divočák. https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=80 ... urn false;
Tady je třeba odpočívka v Itálii, ke které vede silnice z města. Je tam zamčená brána, malé parkoviště pro zaměstnance či kohokoliv a branka je konstruována tak, aby nemohla zůstat otevřená a procházet skrz ní zvířata.
https://www.google.cz/maps/@37.8250801, ... 384!8i8192
Ano, pokud vede kolem odpočívky komunikace, tak proč to nevyužít jako u těch Osic? Avšak většinou ty cesty někomu patří a mohl by se rozšířit nešvar, že kamioňák z nedaleké vsi bude nechávat svůj koráb na odpočívce nebo tu začne načerno zastavovat autobus .-)
A na této fotce je přesně vidět další nešvar. A pak se řidiči diví, kde se vzal na dálnici divočák. https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=80 ... urn false;
Tady je třeba odpočívka v Itálii, ke které vede silnice z města. Je tam zamčená brána, malé parkoviště pro zaměstnance či kohokoliv a branka je konstruována tak, aby nemohla zůstat otevřená a procházet skrz ní zvířata.
https://www.google.cz/maps/@37.8250801, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 obecně + aktuální stav
v tomto konkrétním případě je to jednak placený úsek, takže musí mít DK na cestu do a z práce
a hlavně, příjezd a odjezd je jen na nejbližším exitu
čili denně x km navíc
to není o parkovišti, to je o systému....
a hlavně, příjezd a odjezd je jen na nejbližším exitu
čili denně x km navíc
to není o parkovišti, to je o systému....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 obecně + aktuální stav
Tak ať provozovatel ČS / bufetu zaplatí svým zaměstnancům DK a dá jim příspěvek na PHM. Nechápu v čem je problém. Je to podnikání se svými plusy i mínusy jako každé jiné.
Příjezdová MK, nejlépe s parkovištěm, k mekáči na odpočívce? Aby orezlé oktáfky z okolních polí a lesů nemusely přes dálnici? To je skutečně bizarní...
Ten mekáč je součástí obslužné infrastruktury dálnice do které stát nainvestoval nemalé peníze. Kdo ji chce využívat, ať si zaplatí symbolický vjezd.
Příjezdová MK, nejlépe s parkovištěm, k mekáči na odpočívce? Aby orezlé oktáfky z okolních polí a lesů nemusely přes dálnici? To je skutečně bizarní...
Ten mekáč je součástí obslužné infrastruktury dálnice do které stát nainvestoval nemalé peníze. Kdo ji chce využívat, ať si zaplatí symbolický vjezd.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 obecně + aktuální stav
Aha, takže můžeme čekat návrhy kromě kravin typu krajská známka a neplacený úsek kolem každé třetí vesnice i známku zdarma pro zaměstnance dálničních služeb Pokud chce nějaká obec, aby na odpočívce pracovali hlavně její občané, tak si tu přístupovou cestu musí vybudovat sama anebo prosadit jako podmínku, když bude chtít stát odpočívku v jejím katastru. I to by mohlo být řešením, kdyby stát toto nabízel. Třeba by se obce nechaly díky této podmínce přemluvit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 obecně + aktuální stav
Ještě bych u každého odpočívadla postavil na dálnici zastávku pro BUS, aby se tam zaměstnanci mohli dostávat i HD. Přece je nemůžeme nutit používat ty fuj auta.
Re: D35 obecně + aktuální stav
copak MHD, cyklostezku
povinně ke každé odpočívce, ze všech směrů
a samo s nabíječkama pro elektrokola
však on to občan zaplatí...
povinně ke každé odpočívce, ze všech směrů
a samo s nabíječkama pro elektrokola
však on to občan zaplatí...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 obecně + aktuální stav
S nabíječkou zdarma ovšem...
Re: D35 obecně + aktuální stav
D4 Líšnice je po rekonstrukci fakt super, tam se autobusem možná jezdí i na obědy!Aram96 píše:Ještě bych u každého odpočívadla postavil na dálnici zastávku pro BUS, aby se tam zaměstnanci mohli dostávat i HD. Přece je nemůžeme nutit používat ty fuj auta.
[D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ahoj, neví někdo proč jsou parkovací místa na nově stavěných odpočívkách navržena tak, že kabina pro spaní řidiče kamionu se nenachází na místě nejvíce odvráceném od kolem jedoucího dálničního provozu, tedy na nejklidnějším místě odpočívky, ale na místě přesně opačném?
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Někde už tady byl odkaz na tento rozhovor. Řeší se to v čase cca 48:25
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Na tohle jsem slyšel na fóru a jinde spoustu argumentů. Tedy spíše "argumentů". To však nic nemění na tom, že v zahraničí je častěji kabina od dálnice, nezřídka jsou stání pro NA od dálnice naopak dál a ne u ní. Kolikrát jsou až úplně za prakticky celou odpočívkou "vzadu". Ale českým úřadům to asi nikdo nevysvětlí. Není se proto divit, že je to i častým dotazem na ŘSD, když jde o nějakou odpočívku či rekonstrukci. Vůbec se těm chlapům nedivím. Vypadá to totiž v ČR jako vyloženě naschvál.RedBaron píše: ↑24.2.2023 8:27:57 Ahoj, neví někdo proč jsou parkovací místa na nově stavěných odpočívkách navržena tak, že kabina pro spaní řidiče kamionu se nenachází na místě nejvíce odvráceném od kolem jedoucího dálničního provozu, tedy na nejklidnějším místě odpočívky, ale na místě přesně opačném?
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Amazonka Truck udělala dobré video ohledně stání - mlátit ho brzdám výstaby o hlavy.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
A měl bych hned další dotaz, připadá tak jako mně někomu škoda že nové párově stavěné odpočívky v protisměrech nemají propojení tunelem nebo mostem přes dálnici na druhou stranu? Alespoň nouzově nebo alespoň pro osobáky. Když už se někdo splete, může se nouzově otočit namísto toho aby najel zbytečných třeba 12 km, když už se všude oháníme tou ekologií.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tak to mi teda nechybí. A myslím, že uhlíková stopa pár popletů se s uhlíkovou stopou výstavby mostu, nutnosti navýšit náspy (protože do 2m výšky by to nedávalo smysl), postavit více m komunikací apod. určite srovnat nedá. Když už teda máme myslet ekologicky...