D1 Osek nad Bečvou
Re: D1 Osek nad Bečvou
Dnes jsem se stavoval na odpočívce D1 Osek vpravo a musím Martina pochválit, že oproti stavu v létě odpočívka vypadá jak z alabastru. Je vidět, že na tom fakt makají. Poměrně čisto, i ty zelené plochy tak nějak zpacifikovány a hlavně je doplněný nový mobiliář. Kazí to jen ta prorůstající tráva... Konečně to tam vypadá trochu k světu. Jen mě pobavily ty cedule, ze kterých se člověk nic nedozví... Ale je dobře, že jsou připraveny a Tomáš už finalizuje definitivní návrh infopanelů o historii dálnice, které sem budou dozajista umístěny (cedule jsou dvě). Akorát netuším, proč je stále zavřený Osek vlevo, když je tam již všechno hotovo a dokonce jsou tam už i kontejnery na odpad a taky ty cedule pro infopanely o historii dálnice... Už se těším, až tam ty infopanely budou...
Aktuální foto z odpočívky:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Odp ... _mobiliar/
Aktuální foto z odpočívky:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Odp ... _mobiliar/
- Přílohy
-
- 01.JPG (53.72 KiB) Zobrazeno 9817 x
-
- 02.JPG (55.67 KiB) Zobrazeno 9817 x
-
- 03.JPG (42.49 KiB) Zobrazeno 9817 x
Re: D1 Osek nad Bečvou
Tráva "za chvíli" zmizí pod sněhem a zjara bude mít smysl s ní zabojovat .
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Osek nad Bečvou
Tak on si k těm cedulím nikdo neřekl o obsah, to je pak těžko, takže se to bude muset teď doplnit...
Historie dálnice tam asi nebude, tady to historii moc nemá. Historii budeme prvně řešit na Studeném.
Osek vlevo se otevře až při kolaudaci dálnice tj. v lednu příštího roku.
Historie dálnice tam asi nebude, tady to historii moc nemá. Historii budeme prvně řešit na Studeném.
Osek vlevo se otevře až při kolaudaci dálnice tj. v lednu příštího roku.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 Osek nad Bečvou
kot: Pod sněhem? U Přerova? No neblbni....
Martin z Ostravy: Tak s těmi cedulemi, to je teda fakt dobré... Bezobsažné cedule... A nebo se nechají bílé, a ať si tam každý obsah domyslí takový, jaký tam chce vidět, no ne????
Martin z Ostravy: Tak s těmi cedulemi, to je teda fakt dobré... Bezobsažné cedule... A nebo se nechají bílé, a ať si tam každý obsah domyslí takový, jaký tam chce vidět, no ne????
Re: D1 Osek nad Bečvou
Ale kolego, to jsem myslel tak, že v mrazu (a případném sněhu v zimním období) se trávě 2 x nedaří. Zelená rozhodně nebude...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Osek nad Bečvou
Je na tom vidět přístup zhotovitele, na jiných akcích se na obsah zhotovitelé ptali a mapy se jim poskytovaly.zesp píše:kot: Pod sněhem? U Přerova? No neblbni....
Martin z Ostravy: Tak s těmi cedulemi, to je teda fakt dobré... Bezobsažné cedule... A nebo se nechají bílé, a ať si tam každý obsah domyslí takový, jaký tam chce vidět, no ne????
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D1 Osek nad Bečvou
Ono by se našlo, kdyby se chtělo...Martin z Ostravy píše:Tak on si k těm cedulím nikdo neřekl o obsah, to je pak těžko, takže se to bude muset teď doplnit...
Historie dálnice tam asi nebude, tady to historii moc nemá. Historii budeme prvně řešit na Studeném.
Osek vlevo se otevře až při kolaudaci dálnice tj. v lednu příštího roku.
V NA Praha a Bundesarchivu v Berlíně jsou materiály k přípravě dálnice Brunn - Gleiwitz....
První dálnice vyměřované pouze za pomoci Klothoid...
Jsou k tomu i nějaké povšechné plány kudy to mělo vést... A určitě by se dalo najít mnoho dalšího...
Dnešní D 1 to cca kopíruje...
Ono by to chtělo nějak zcela změnit ty panely... Jsou součástí technické stavby...
Technickou historii...
Všude se dá něco najít...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: D1 Osek nad Bečvou
Stejně jako mnoho dalších odborníků i Petrák poukazuje na to, že dálnice, byla od počátku zcela chybně navržena. I její trasa. Vede totiž krajinou Oderských vrchů, mimo hlavní severomoravské průmyslové aglomerace.Tomas 1975 píše:V NA Praha a Bundesarchivu v Berlíně jsou materiály k přípravě dálnice Brunn - Gleiwitz....První dálnice vyměřované pouze za pomoci Klothoid...
Jsou k tomu i nějaké povšechné plány kudy to mělo vést... Dnešní D 1 to cca kopíruje...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/proc- ... 5900fea04/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D1 Osek nad Bečvou
Jen zareaguji na předchozí příspěvek, jinak to patří do jiného vlákna:
Pamatuji si, jak se dokonce ozývali i "odborníci", kteří pokládali D1 (D47) do Ostravy za zbytečnou a prý úplně stačí R48 a R56. Proč prý dvě dálnice na Ostravsku? Jenže zapomněli, že je to naprosto stejná situace jako s dálnicí do Vídně, kde se také zdá nahrazení D52 pouhou odbočkou u Břeclavi snadné.
Jenže. Dálnice D1 nevede pouze do Ostravy, ale je tranzitní pro celou Střední Evropu, kdy vytvořila náhradu za okliku přes Těšín. D1 i když nevede kolem "hlavní" aglomerace, pomohla naopak napojit zdejší města v Poodří, pro která by stejně musela být vybudována nová silnice 47. A dále, pokud by byla trasa D1 vedena jižněji kolem Mošnova, neměla by se před Ostravou ani kudy dostat přes CHKO Poodří. A pokud by tzv. využila trasu R48, musela by být šestipruhová a trasa 48 by se pro dálnici (tehdy výhradně s parametry I.třídy) nedala absolutně vůbec využít.
Pamatuji si, jak se dokonce ozývali i "odborníci", kteří pokládali D1 (D47) do Ostravy za zbytečnou a prý úplně stačí R48 a R56. Proč prý dvě dálnice na Ostravsku? Jenže zapomněli, že je to naprosto stejná situace jako s dálnicí do Vídně, kde se také zdá nahrazení D52 pouhou odbočkou u Břeclavi snadné.
Jenže. Dálnice D1 nevede pouze do Ostravy, ale je tranzitní pro celou Střední Evropu, kdy vytvořila náhradu za okliku přes Těšín. D1 i když nevede kolem "hlavní" aglomerace, pomohla naopak napojit zdejší města v Poodří, pro která by stejně musela být vybudována nová silnice 47. A dále, pokud by byla trasa D1 vedena jižněji kolem Mošnova, neměla by se před Ostravou ani kudy dostat přes CHKO Poodří. A pokud by tzv. využila trasu R48, musela by být šestipruhová a trasa 48 by se pro dálnici (tehdy výhradně s parametry I.třídy) nedala absolutně vůbec využít.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D1 Osek nad Bečvou
Naprostý souhlas. Postup je samozřejmě tragédie. Ale co se týče obslužnosti je to určitě lepší než jeden šestipruh. Přes Těšín vedla silnice kvůli spojení s Haličí. Dneska jsou ta centra přece jen jinde.
Navíc obchvat F-M by se stejně realizoval v současném termínu
PS: Ta tráva nemusí "vadně" prorůstat zespoda. Stačí pokud osévali zem a vítr to hodil na chodník. Jeden postřik nebo vypálení a je po tom.
Navíc obchvat F-M by se stejně realizoval v současném termínu
PS: Ta tráva nemusí "vadně" prorůstat zespoda. Stačí pokud osévali zem a vítr to hodil na chodník. Jeden postřik nebo vypálení a je po tom.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D1 Osek nad Bečvou
Pár informací na panely...Ukázka...
- Přílohy
-
- S6001681 - kopie.JPG (245.14 KiB) Zobrazeno 9538 x
-
- S6001658 - kopie.JPG (185.53 KiB) Zobrazeno 9538 x
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D1 Osek nad Bečvou
A ještě jak strýčkové Dolfa a Béďa měli rádi Dluhonice....
A dálnici plánovali dále...
A dálnici plánovali dále...
- Přílohy
-
- S6001679 - kopie.JPG (178.2 KiB) Zobrazeno 9534 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Osek nad Bečvou
Něco tam dáme Už mám rozměry, takže mapa odpočívek bude hned, ty další zaberou víc času. Musím tomu dát nějakou jednotnou podobu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 Osek nad Bečvou
Ode dneška prý otevřena levá: https://twitter.com/RSD_Olomoucky/statu ... 0107694080
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Osek nad Bečvou
Martine, je něco nového ohledně pump na odpočívce Osek? Včera jsem si všiml, že u návěstí před odpočívkou Vražné směr Brno jsou uvedeny vzdálenosti k dalším pumpám na D35 a na D1. U D1 je vzd 28km, což přibližně odpovídá odpočívce Osek (je to cca 30 km). Není to ani přeškrtnuté, takže je to platné. A pumpa nikde....
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Osek nad Bečvou
Soutěží se ČSPH
https://www.rsd.cz/tiskova-zprava/c0996 ... d04e338835
Když jsem jel minule tak byla vzdálenost k Oseku přeškrtnuta.
https://www.rsd.cz/tiskova-zprava/c0996 ... d04e338835
Když jsem jel minule tak byla vzdálenost k Oseku přeškrtnuta.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 Osek nad Bečvou
Jestli to byl na ceduli takový ten "kvalitní proužeček" jako na dálnicích před jejich otevřením / D35 + D11 /, tak to ho dávno "sežral" vítr a zimní počasí...
Re: D1 Osek nad Bečvou
Uzavřena smlouva s MOL na Osek vpravo i vlevo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 Osek nad Bečvou
Benzinku bude provozovat MOL a začne se stavět v příštím týdnu. Na desce MD vyšlo omezení provozu kvůli stavbě: https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... edni-deska
Re: D1 Osek nad Bečvou
Začne stavba čerpaček, viz tweet: Na dálnici D1 vzniknou dvě nové čerpací stanice doplněné veškerým zázemím pro občerstvení i odpočinek. Od úterý 2. 4. začíná stavba benzínových pump na dálničních odpočívkách Osek (trasa Přerov – Lipník nad Bečvou a zpět). Investor předpokládá otevření do konce srpna.